Przetarg na autobusy typu mini

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: px33 » czw 23:45, 12 kwie 2018

Producentowi czasami nie jest wręcz łatwiej wstawić do autobusu automatu niż manuala? W normalnym tanim manualu trzeba by chyba jakoś ciągnąć sterowanie od drążka do okolic silnika, w przypadku automatu wystarczy linia sygnałowa.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » czw 23:54, 12 kwie 2018

No to wszystko fajnie, tylko pojawia się pytanie - jak z trwałością... żeby się nie okazało, że te Vero to pancerne były. Kieleckie 5-letnie MAZ-y wyglądają jak nasze Volvo 7000, a wszystkie wschodnie/tureckie wynalazki są mniej więcej podobnej jakości.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » pt 00:09, 13 kwie 2018

W ogóle ten ZAZ ma ambicję zaprezentować już w tym roku swój autobus elektryczny. Jeszcze Solarisowi, Autosanowi i AMZ-owi konkurencję zrobią.

Automat może i łatwiej wstawić, niż manuala, ale jeśli autobus był projektowany pod manual, automat może nie pasować. Taka jest moja logika. Ale z tego, co ja rozumiem, jakieś pierwsze prototypowe egzemplarze były właśnie z automatem, a dalej klepali manuale pewnie dlatego, że akurat na manuale był popyt. Manuale pewnie same w sobie są tańsze ze względu na koszt samej skrzyni biegów.

Pierwszy ZAZ w Polsce był eksploatowany od 2014 roku w Wodzisławiu Śląskim.

Ciekawe jest też to, że w Myszkowie... jeżdżą wyprodukowane w 2016 roku ZAZ-y z normą Euro 3. Według jednego z komentarzy na Phototrans (po angielsku od jakiegoś Ukraińca) nawet według ukraińskich norm jest to niemożliwe :). Wychodzi na to, że firmy obchodzą to sprzedając i kupując pojazd jako używany. To znaczy po wyprodukowaniu ZAZ musi chyba taki autobus wyprowadzić poza UE do kraju bez norm czystości spalin i tamtejszy pośrednik musi je sprzedać przewoźnikowi np. z Polski.

Oczywiście tutaj taka sztuczka nie wchodzi w grę, bo wymagane są autobusy nowe, no i jest w przetargu wprost napisane, że ma być Euro 6.

W sumie całkiem sporo różnego rodzaju PKS-ów i prywaciarzy w Polsce te ZAZ-y eksploatuje - tylko wszyscy z manualem i jakąś starą normą czystości spalin.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » pt 00:19, 13 kwie 2018

Z "dziwnych" producentów jeszcze Włosi (BredaMenariniBus) mają coś, co chyba by pasowało pod nasze wymogi: https://www.industriaitalianaautobus.co ... ivacity-8/

Poza tym... znalazłem jeszcze jednego dealera Karsana w Polsce: http://www.mmi-bus.pl

Który też brał udział w paru przetargach w Polsce.

I jest też dealerem BredaMenariniBusa, tyle że akurat nie mają w ofercie tych krótszych wersji, jedynie od 10 metrów wzwyż. Wygląda na to, że przy krótszych długościach autobusu wolą dostarczyć tańszego Karsana. Ewentualnie Sprintera lub Iveco, ale to akurat tylko w wersji wysokopodłogowej.

Więc może skończyć się tak, że w przetargu będziemy mieć nawet dwie oferty na Karsana...

W sumie Kapena też jest dealerem BredaManariniBusa, ale też oferuje poza tym Karsana, więc nie mamy raczej szans na tę włoską markę. Musiałby się jakiś zagraniczny dealer zgłosić albo sam producent, na co raczej nie ma szans.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » czw 14:20, 19 kwie 2018

No więc otwarto oferty na minibusy, mamy 2 oferty:
- pierwsza od firmy Busimport PL Sp. z o.o., jest to importer ISUZU. Nie bardzo wiem, jaki model mogli zaoferować. Za dostawę 24 autobusów zażądali 35 400 876 zł.
- druga od MMI Sp. z o.o., jest to dealer Karsana, chyba nie muszę mówić jaki model nam zaoferowali :cry: Za dostawę 24 autobusów zażądali 34 927 080 zł.
Nie ma Raby, nie ma ZAZ-a, nie ma Otokara. No i obie złożone oferty niemal dwukrotnie przekraczają budżet MPK (18 331 920 zł), obawiam się że skończy się unieważnieniem przetargu.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: jan_defecto » czw 14:27, 19 kwie 2018

Czy oferenci przypadkiem nie wpisali ceny za 42 pojazdy (24+18 w opcji), a MPK wpisało budżet na 24 pojazdy. Przecież to nierealne, żeby chcieli około 1,5 milona (tyle co za przeguba) za takie małe pojazdy.
Ostatnio zmieniony czw 14:37, 19 kwie 2018 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » czw 14:36, 19 kwie 2018

Chyba jest to możliwe. Wtedy za jeden autobus od Busimportu wychodzi 842 878 zł, a od MMI 831 597 zł. Brakuje informacji, za ile autobusów jest żądana kwota ;)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: prof_klos » czw 14:58, 19 kwie 2018

Jeżeli budżet przekroczony - to wypada nieoczekiwana opcja i jeździcie nadal Vero. :twisted:
Wynik ISUZU mnie bardzo zaskoczył, nikt nie brał tych pojazdów pod uwagę!
Niemniej tak jak czułem od początku, witamy Karsany, badziewie lepsze od PESA Dart.... :(
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: nowy1212 » czw 15:00, 19 kwie 2018

Ciekawe jaka wagę ma to drugie kryterium, bo od tego może zależeć też wybór bo ceny podobne. Chyba że 1%...

Co wg was lepsze by było?

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » czw 15:08, 19 kwie 2018

Na razie obie ofert i tak przekraczają budżet. Czyli albo MPK dosypie $, albo przetarg zostanie unieważniony.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: prof_klos » czw 15:12, 19 kwie 2018

ISUZU

+ ISUZU jest marką japońską. Japońskie pojazdy są bardzo wyrafinowane i solidne.
Pojazd jest tegoroczny (premiera).
Atrakcyjny wygląd.
- Części i serwis "japończyków" są drogie.
Słaba dostępność części zamiennych.

KARSAN

+ Tanie koszty eksploatacji początkowej.
Niska cena zakupu.
- Tandetny wygląd.
Słaba dostępność części zamiennych.
Pochodzi z Turcji.
Ostatnio zmieniony czw 15:13, 19 kwie 2018 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 15:13, 19 kwie 2018

Isuzu ma w ofercie pojazdy o długości 7,51 m oraz 9,5 m. Chyba, że coś wymyślili, by tego krótkiego (Novo Citi) wydłużyć do 7,86 m. Ale on chyba nie jest nawet niskopodłogowy, więc nie wyglądałoby na to... Może zaoferowali coś innego, niż Isuzu.

Wygląda na to, że właściciel tego Busimportu jest międzynarodową firmą: http://vbi-group.eu/pl/o-vbi-group,35 - będącą dealerem Iveco i robiącą też własne zabudowy Sprinterów.

O Sprintera spełniającego wymogi co do wymiarów raczej trudno, więc możliwe, że o Iveco chodzi... ale Iveco ma Stratosa, a on jest za krótki. Z "normalnych" autobusów Iveco najkrótszy ma 10,5 metra.

Co do Isuzu, to jeden z tych ukraińskich wynalazków jest na bazie Isuzu (nawet ma logo Isuzu z przodu), ale Busimport z Ukraińcami wydaje się nie mieć nic wspólnego.

Co jeszcze... oni są/byli w posiadaniu (prezentowali na targach) czegoś takiego: http://phototrans.pl/14,584825,0,Delta_Junior_.html

Oczywiście to nie spełnia naszych wymogów, ale mają kontakty z tym producentem (chyba z Portugalii on jest), więc może coś od niego też są w stanie zaoferować... I wyglądałoby na to, że ta Delta ma w ofercie autobus miejski, w dodatku mały, ale żadnych szczegółów na jego temat na stronie internetowej nie podają: http://www.delta-coach.com/products/city-1 - wszystko jednak wskazuje na to, że ten autobus to takie Yeti, a tak naprawdę ta Delta robi... zabudowy autobusowe na bazie Iveco.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: prof_klos » czw 15:17, 19 kwie 2018

"Łódzkiej spółce zaoferowano autobusy Isuzu Novociti Life LE.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/mini-pojedynek-dealer ... 4427.html#"
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » czw 15:19, 19 kwie 2018

No to chyba już wiadomo, kto pytał o odskokowe drzwi.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 15:19, 19 kwie 2018

A to spełni w ogóle wymóg doświadczenia?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 15:52, 19 kwie 2018

Co do tej "japońskiej" jakości - autobusy Isuzu na europejski rynek to jest produkt kooperacji japońsko-tureckiej. Więc równie dobrze można powiedzieć, że konkurują między sobą dwa turki.

Informacje producenta o tym Novociti Life dostępne są tylko w języku tureckim: http://www.isuzu.com.tr/tr/otobus/novociti-life/

Długość tego autobusu to 8010 mm.

Silnik jest od Fiata - ten sam, co w Karsanie. FPT NEF4.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1893
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Karol » czw 18:24, 19 kwie 2018

Niech unieważnią ten przetarg i poprawią kryterium metrażowe, żeby coś w miarę normalnego dopuścić, np. Urbino 8,9 LE
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 18:30, 19 kwie 2018

Ale oni chyba ich nie chcą, bo są za duże i nie wszędzie wjadą.

Poza tym Urbino 8,9 LE jest jednak droższe: http://infobus.pl/w-pulawach-pojawia-si ... 04156.html

854 tys. netto. My mamy Karsana za 658 tys. netto lub Isuzu za 670 tys. netto.

Albo w Łowiczu - 875 tys. netto: http://infobus.pl/mzk-lowicz-odbiera-pi ... 02688.html
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: prof_klos » czw 18:40, 19 kwie 2018

No sorry, za dobre się płaci. Nikt nie sprzeda Ci VW Passata za cenę Dacii Logan czy Skody Fabii.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 18:45, 19 kwie 2018

No tak, ale ktoś stwierdził, że już taniej było kupić większego Solarisa, a to nieprawda.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości