Przetarg na autobusy typu mini

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » pt 02:05, 06 kwie 2018

To nie wiem, czy Raba to spełni.

Więc chyba skończy się na Karsanie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » pt 13:16, 06 kwie 2018

Mam nadzieję, że nie... a jeżeli to kupią, to będzie ciekawie. Po 3 latach zapewne połowa będzie stale unieruchomiona, a druga połowa będzie wracać do zajezdni podczepiona pod Ikarusa ;)

Funky Koval
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Funky Koval » pt 13:21, 06 kwie 2018

Proszę mi wytłumaczyć, dlaczego mamy kupić autobus, który na testach się psuł? To mija się z sensem. Jak bym poszedł do dealera i ten dał mi na tydzień samochód do wypróbowania i ten by mi się dwukrotnie zepsuł, to raczej z zakupu bym zrezygnował.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » pt 13:29, 06 kwie 2018

Nie wiem, pytaj się MPK, dlaczego ustawili przetarg pod Karsana, i to w taki sposób, że Stratos w ogóle do przetargu nie ma szansy wejść.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: prof_klos » pt 15:36, 06 kwie 2018

Przetarg przetargiem, w Polsce wiążącym elementem zawsze, niestety, będzie cena, nawet jeżeli wiadomo, że dany produkt jest badziewny, a testy spaliły na panewce. Wszak zawsze można się pochwalić rażącym rozwojem, wymianą floty i prezentować błyskotki, a to co się stanie za rok to... niechaj się martwią już następcy, "jakoś to będzie". :-]
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » pt 20:16, 06 kwie 2018

Każdy normalny przewoźnik wykluczyłby Karsana z przetargu po tych przebojach w czasie 5 dniowych testach i masie negatywnych opinii pasażerów (drzwi działające jak gilotyna, komfort gorszy niż w 12-letnich rozwalonych Vero), kierowców (ciasna kabina i nadsterowność, już samo to powinno automatycznie wykluczyć to coś z przetargu) i mechaników (awaryjność, 2 razy w ciągu 5-dniowych testów autobus wrócił do zajezdni na sztywnym holu). Co robi MPK Łódź ? Ustawia przetarg pod tą taczkę, Karsan zapewne go wygra, potem prezes MPK będzie chwalił się w mediach, jakich to oni wspaniałych "autobusów" nie kupili, a za 3 lata połowa będzie stać unieruchomiona. Jak do tego dojdzie, to moim zdaniem zarządowi MPK powinni złożyć miłą wizytę smutni panowie z CBA.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: px33 » pt 21:07, 06 kwie 2018

Ten przetarg nie jest całkowicie ustawiony, z tureckich konstrukcji powinno się łapać jeszcze to https://www.otokarbus.pl/autobusy/navigo-lf . Przy czym to chyba zupełnie nowy model i nie wiem czy Otokar jest już gotowy żeby go produkować.
A większego brata będziemy mogli na 90% niedługo zobaczyć w Warszawie.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » pt 21:20, 06 kwie 2018

To ma silnik z przodu ? :mrgreen: Tak czy siak, jeżeli to jest nowy model, to na 100% go nie zobaczymy, bo w przetargu zawarty jest wymóg dostarczenia 5 nowych autobusów w ciągu ostatnich 3 lat.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: px33 » pt 21:38, 06 kwie 2018

Nazwę ma taką samą jak ich podmiejskie krótkie autobusy - być może będą chcieli to wepchnąć jako modyfikację starej konstrukcji.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » pt 22:12, 06 kwie 2018

To może ten Otokar będzie lepszy - przynajmniej jakaś kojarząca się marka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: prof_klos » pt 22:21, 06 kwie 2018

kuba_łódź pisze:To ma silnik z przodu ?


Tak jak większość samochodów tego gabarytu. Wysunięta przednia oś powoduje, że w zasadzie lokowanie motoru na przednim zwisie jest jedynym racjonalnym z przestrzennego punktu widzenia rozwiązaniem.

Widząc to co się dzieje w typowaniu potencjalnego zwyciężcy śmiem wysunąć tezę, że rynek malutkich autobusów miejskich jest mocno niedowartościowany, skoro trzeba przebierać pomiędzy samymi prototypami lub bublami. Porządne autobusy tego gabarytu zaczynają się od SU8,9...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

SCEL
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: SCEL » sob 10:20, 07 kwie 2018

kuba_łódź pisze:To ma silnik z przodu ? :mrgreen: Tak czy siak, jeżeli to jest nowy model, to na 100% go nie zobaczymy, bo w przetargu zawarty jest wymóg dostarczenia 5 nowych autobusów w ciągu ostatnich 3 lat.

Takie autobusy Otokar dostarczał już dla klientów w Turcji. Jeśli to też liczy się do doświadczenia to ten wymóg spełniają.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Graficzny » wt 12:38, 10 kwie 2018

Przetarg na najem 46 autobusów został przedłużony do 8. Maja.. :?

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 22:07, 12 kwie 2018

Z profilu "Zapiski pasażera...":
MPK odpowiada na kolejne pytania dotyczące przetargu na autobusy MINI i jedno zaległe.

Pytanie zaległe w sprawie dopuszczenia mniejszego wyświetlacza tylnego.
Dopuszczono mniejszy wyświetlacz tylny (wymiary 24x90). Ciekawe czy zmieści się na nim także kierunek (pytanie 3).

Kolejne pytania.
Dopuszczono węższe drzwi (pytanie 7) - oferent oferuje pojazd z drzwiami o szerokości 950 mm zamiast 1100 mm.
Dopuszczono drugie drzwi otwierane na zewnątrz (pytanie 8).
Dopuszczono fotel kierowcy bez obrotu (pytanie 9) - oferent oferuje autobus o szerokości 2435 mm.
Dopuszczono autobus z zaczepem holowniczym wyłącznie z przodu pojazdu (pytanie 10).

Ktoś jest w stanie stwierdzić, czy te parametry dotyczą Raby?

Ale Raba to chyba jednak nie, bo jej szerokość to 2380 mm. Może jednak zostawili sobie jakąś rezerwę.

Z tyłu musi być mimo wszystko kierunek.

Co do drzwi, Raba występuje w wersji z drzwiami otwieranymi do wewnątrz, jak i odskokowo-uchylnymi, więc chyba to nie Raba o to pytała.

Ale Otokar też to chyba nie jest, bo pytający mówi, że ma drzwi w układzie 1-2-0, a Otokar ma układ 2-2. Poza tym szerokość 2330.

Ok, znalazłem, 2436 mm to wymiar Karsana.

Ale o wyświetlacz najprawdopodobniej pytała Raba. Bo oni piszą o "szybie tylnej" o szerokości 650 mm. Żadna normalna szyba tylna takiej szerokości nie ma, bo jej szerokość to musiałaby być niemalże 1/4 szerokości całego autobusu. Więc pewnie chodzi tu o szybkę od ekspozytora. A ekspozytor spośród trójki: Karsan, Raba i Otokar jest tylko w Rabie.

SCEL pisze:
kuba_łódź pisze:To ma silnik z przodu ? :mrgreen: Tak czy siak, jeżeli to jest nowy model, to na 100% go nie zobaczymy, bo w przetargu zawarty jest wymóg dostarczenia 5 nowych autobusów w ciągu ostatnich 3 lat.

Takie autobusy Otokar dostarczał już dla klientów w Turcji. Jeśli to też liczy się do doświadczenia to ten wymóg spełniają.

A poza tym nie jest chyba sprecyzowane, że musieli w ciągu tych trzech lat dostarczyć akurat ten model autobusów, na który ofertę składają. A Otokar to nie taka znowu mało popularna firma, całkiem możliwe, że i w UE jakieś nowe autobusy w ciągu ostatnich 3 lat dostarczyli.

O, chociażby 2 lata temu dostarczyli 33 autobusy dla Malty, a rok wcześniej - 143 autobusy: https://www.otokar.com/en-us/corporate/ ... -gets.aspx. Malta jest w UE, więc prawie na pewno się liczy.

To już się nie liczy, ale w 2014 roku dostarczyli jeszcze 10 autobusów (takich, jak mogą zaoferować nam, tylko w wersji wysokopodłogowej) na Litwę: https://www.otokar.com/en-us/corporate/ ... lnius.aspx - na linie międzymiastowe, czyli pojemnościowo jest to coś w stylu Autosana H7/H9.

Jeszcze w 2015 roku dostarczyli 4 autobusy do Słowenii - miejskie 9-metrowe.
Ostatnio zmieniony czw 22:36, 12 kwie 2018 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » czw 22:34, 12 kwie 2018

Cytuję SIWZ:
posiadania zdolności technicznej lub zawodowej - na podstawie art. 22 ust. 1b pkt 3) Pzp., tj. wykażą, że wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, dostawy obejmujące co najmniej 5 sztuk fabrycznie nowych, miejskich autobusów niskopodłogowych (bez stopni pośrednich tj. stopni/schodów w przejściu środkowym lub w jakichkolwiek drzwiach autobusu) o parametrach długości i pojemności pasażerskiej, odpowiadających przedmiotowi zamówienia, określonych w załączniku nr 11A do SIWZ (Opis przedmiotu zamówienia dotyczący parametrów autobusów), w ramach jednego lub kilku kontraktów, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przy czym:
warunek zostanie uznany za spełniony, gdy wykazane przez Wykonawcę dostawy objęte są kontraktami:
2)a) które został przez niego zawarte przed trzyletnim okresem, branym pod uwagę przez Zamawiającego przy badaniu zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy, jednakże ich realizacja wygasła w trakcie trzech lat przed upływem terminu składania ofert,
lub (alternatywnie)
2)b) których realizacja została rozpoczęta i zakończona w trakcie trzyletniego okresu, branego pod uwagę przez Zamawiającego przy badaniu zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy,
lub (alternatywnie)
2)c) których realizacja została rozpoczęta w trakcie trzyletniego okresu, branego pod uwagę przez Zamawiającego przy badaniu zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy, i trwa w dniu składania ofert, jednakże do upływu wyznaczonego terminu składania ofert na ich podstawie zrealizowano już dostawę, o której mowa w pkt 2) niniejszego ustępu,
lub (alternatywnie)
2)d) które zostały przez niego zawarte przed trzyletnim okresem, branym pod uwagę przez Zamawiającego przy badaniu zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawcy, i trwają w dniu składania ofert, jednakże do upływu wyznaczonego terminu składania ofert na ich podstawie zrealizowano już dostawę, o której mowa w pkt 2) niniejszego ustępu

Czyli to nie jest tak, że jakaś firma dostarczy gdzieś 5 15-metrowych autokarów i już może sprzedawać minibusy MPK. Osobiście kibicuję Rabie, no ale nie wiadomo czy dostarczyli gdzieś te 5 autobusów...

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 22:52, 12 kwie 2018

Czyli musieli dostarczyć pojazdy o tej samej długości... to ja nie wiem, po co inni producenci kombinują, jak i tak tego przetargu nie przejdą.

Karsan się łapie, bo Budapeszt. Gdzie dostarczyli autobusy pod koniec 2015 roku. Akurat 3 lata wypadają (z jakąś rezerwą na opóźnienia przetargu), sprytnie to wykombinowali i ewidentnie przetarg jest ustawiony pod Karsana :)

Co do Otokara...
- w marcu tego roku wygrali przetarg w Jordanii - ale na dłuższe autobusy, więc się nie liczy,
- w lutym zawarli umowę na dostawę 400 autobusów do Bukaresztu - ale chodzi o autobusy od 10 do 18 metrów, więc znów się nie liczy,
- w poprzednim poście wspomniałem o tym, że dostarczyli w 2014 roku 10 autobusów takich, jak dla nas dla Słowenii - ale to też się nie liczy, bo nie zgadza się ani wysokość podłogi, ani trzyletni okres.

Ale skoro SCEL pisze, że Otokar dostarczył już dokładnie takie autobusy dla klientów w Turcji, to to już chyba będzie się liczyło. Bo nie jest nigdzie napisane, że to muszą być dostawy dla klientów z UE.

Ale po wpisaniu "Otokar Navigo LF" w cudzysłowie w Google, znajduje tylko... jeden wyprodukowany egzemplarz, prototyp, który był prezentowany m.in. na Ptak Warsaw Bus Expo 2018, a w tym momencie prezentują go na jakiejś wystawie w Chorwacji.

Nie wiem, może w Turcji on się inaczej nazywa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 23:00, 12 kwie 2018

Szukając informacji o Otokarze trafiłem na to: http://www.easternbuses.pl/miejski-autobus-zaz-a10/

Spełnia, tak jakby, wszystkie parametry, poza chyba normą czystości spalin. Ale może są w stanie wstawić inny silnik i tę normę spełnić? Też byli na targach Ptaka w Warszawie.

W ogóle tam na tej stronie piszą, że spełnia Euro 4 lub 5, ale już tutaj: https://xlomza.pl/wiadomosci/8160-zaz-a ... h-w-lomzy/ że spełnia Euro 6.

Ten ukraiński wynalazek był testowany w Łomży. A w ubiegłym roku... jeden nowy egzemplarz kupiła Hajnówka: https://xlomza.pl/wiadomosci/8160-zaz-a ... h-w-lomzy/ (tyle, że wersję z Euro 5 - ale w wymogu doświadczenia nie ma mowy o normach czystości spalin).

Skoro nawet u nas zdarzają im się zamówienia, to całkiem możliwe, że w ciągu ostatnich 3 lat 5 takich autobusów gdzieś dostarczyli.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 23:05, 12 kwie 2018

Z autobusów ukraińskich (ten sam dealer) jest jeszcze Ataman А092H6. Też wymogi co do wymiarów i podłogowości spełnia, ale według specyfikacji norma Euro 5. Do Lwowa w 2016 roku producent dostarczył ich 21 sztuk.

To jest coś na bazie jakiegoś produktu Isuzu i od Isuzu mają silniki.

W przetargu jest wymóg, by była norma Euro 6. Natomiast dziwne, że w ubiegłym roku udało im się sprzedać Hajnówce wersję z Euro 5, kiedy od 2011 roku jest w Polsce prawny wymóg, by w przetargach na autobusy żądać normy Euro 6.
Ostatnio zmieniony czw 23:14, 12 kwie 2018 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: kuba_łódź » czw 23:13, 12 kwie 2018

W przetargu są wymagane silniki Euro 6, a oba ukraińskie autobusy oprócz normy czystości spalin dyskwalifikuje manualna skrzynia biegów.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Przetarg na autobusy typu mini

Postautor: Kpc21 » czw 23:23, 12 kwie 2018

Według tego: http://infobus.pl/autobusy-na-warsaw-bu ... 82620.html
Jak podkreślają importerzy, w przypadku zainteresowania wszystkie pojazdy mogą być oferowane z silnikami Euro 6 i homologacją.

ukraińcy są w stanie dostarczyć te autobusy w wersji spełniającej Euro 6. Automat też pewnie będą w stanie tam wstawić.

Według tego: https://lardi-trans.by/news/view/11949/ są ZAZ-y A10C (lub A10S, w sumie nie wiadomo, jak to odczytywać, bo w cyrylicy oznaczane są też jako A10C, tyle że litera C w cyrylicy oznacza S) z automatyczną skrzynią biegów. Z kolei nawet tutaj: http://www.bus-truck.com.ua/dir/zaz/a10c34.html na stronie ich ukraińskiego dealera można znaleźć informację o normie spalin Euro 6.

----

To w ogóle nie jest strona dealera, a ukraińskiej spółki, do której należy ZAZ (Ukrainska Awtomobilna Korporacija) :) Która zresztą miała trochę wspólnego z naszym FSO i wygląda na to, że do 2017 roku produkowała... Lanosa. Pod marką ZAZ Chance.

A w zasadzie to wykupili FSO od upadającego Daewoo w 2005 roku.

Czyli trochę niepolitycznie byłoby akurat od nich autobus kupować, ale tu się będzie liczyła kasa, a nie polityka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości