Oszczędność i ekologia

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Kpc21 » sob 00:18, 16 gru 2017

Wyłączenie akceptacji, to znaczy... ?

No bo rozumiem, że tu chodzi o coś z ciepłym guzikiem - ale o co konkretnie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

ZEA1-7700
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: ZEA1-7700 » sob 01:09, 16 gru 2017

W kwestii oświetlenia - zapala się, gdy uzna się to za stosowne. Najczęściej po prostu, gdy już słabo widać pasażerów w lusterku. Czasem po wjechaniu w zadrzewiony teren czy w gęstą zabudowę o odpowiedniej godzinie robi się półmrok, ale po wyjechaniu jest już dostatecznie jasno w środku.

W kwestii silników - nie jest włączony, nie ma ogrzewania. W pełni zamkniętych kabinach to ciepłe powietrze jeszcze tak szybko nie uchodzi, ale w pół otwartych od razu powietrze się ochładza. Po za tym już ktoś wspomniał o akumulatorach - te wszystkie odbiorniki jednak pobierają nie mało prądu a niestety akumulatory są w różnym stanie zużycia, w jednym autobusie po kilkunastu minutach może odpalić już resztkami prądu, w drugim nawet po kilkudziesięciu minutach z przekręconą stacyjką odpali na dotyk.

W kwestii hamulca - wg mnie, lepiej używać roboczego, niż przystankowego. Wystarczy, że noga się omsknie na pedał gazu i pojazd rusza. Takie nagłe ruszenie i od razu nagłe zatrzymanie nie jest komfortowe dla pasażerów a i może spowodować potłuczenia. Użycie hamulca przystankowego nie jest też jednoznaczne z uruchomieniem ciepłego guzika z wyjątkiem Volvo 7000, tam zadziała przystankowy dopiero po otworzeniu drzwi, więc w ruchu ulicznym musi używać hamulca ręcznego. Po za tym jeżeli sprężarka jest sprawna, nie ma problemu z powietrzem w układzie.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Graficzny » sob 10:22, 16 gru 2017

Z oświetleniem jak najbardziej dobrze postępują, choć nie raz nawet za szybko włączają niektórzy. Widocznie patrzą na czas "że już nie długo zacznie się robić ciemno", zamiast na odpowiednią sytuację.

Z silnikami już trochę gorsza sytuacja. Pamiętam jak na LightMoveFestival ur. były ustawiane autobusy jako blokada przeciw terrorystycznych wjazdów na Piotrkowską, i przez tyle godzin, ile ten autobus stał, był włączony silnik i kierowca siedział za kółkiem . To już dość przesadne.
Dziwne trochę że tu nie ma jakiegoś zapisu jak postępować. Nie działa ogrzewanie/dmuchawka dla kierowcy jak jest silnik wygaszony?

suomi
Bywalec
Posty: 216
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: suomi » sob 11:32, 16 gru 2017

Po to buduje się wysokie krawężniki żeby ułatwić wsiadanie i wysiadanie a przyklęk nie zadziała jeśli autobus stoi przy wysokim krawężniku

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: prof_klos » sob 12:24, 16 gru 2017

Graficzny pisze:Nie działa ogrzewanie/dmuchawka dla kierowcy jak jest silnik wygaszony?


Nie. Nie działa wydajnie.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kuba
Administrator
Posty: 3246
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Kuba » sob 16:28, 16 gru 2017

Kpc21 pisze:Wyłączenie akceptacji, to znaczy... ?

No bo rozumiem, że tu chodzi o coś z ciepłym guzikiem - ale o co konkretnie?
"Akceptacja" to znaczy aktywowanie przez prowadzącego ciepłych guzików. W Swingach wtedy gasną te niebieskie LED-y nad drzwiami, a ciepłe guziki stają się aktywne (zostają podświetlone).

Graficzny pisze:Nie działa ogrzewanie/dmuchawka dla kierowcy jak jest silnik wygaszony?
No a w osobówce działa? No nie działa...
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Kpc21 » sob 17:18, 16 gru 2017

Działać to działa, tyle że może szybko rozładować akumulator. I chyba nie będzie ciepłe powietrze lecieć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Graficzny » sob 17:23, 16 gru 2017

Działa, tylko że ciut mbiejsza moc. W Niemczech stosują Standheizung czyli możliwość pracowania ogrzewania podczas wyłączonego silnika. Z akumulatorem nigdy nie było problemów.

Intermodalny
Bywalec
Posty: 239
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Intermodalny » sob 18:04, 16 gru 2017

A o której godzinie zdarzyło Wam się jechać gdy prowadzący najwcześniej/najpóźniej włączył oświetlenie wewnętrzne?
Mój "rekord" to ok. 14:15, 11 listopada ub.r. na linii 99 [gdy wsiadałem to światła już działały].

Przebije ktoś? :)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Graficzny » sob 20:51, 16 gru 2017

We wrzesniu w słoneczny dzień koło może 14, oraz latem o 12, słońce raziło i też było włączone. Może jest 1 taki kierowca który pali na 24h..

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: prof_klos » ndz 17:38, 17 gru 2017

Naginając trochę temat warto wspomnieć o pojazdach, gdzie oświetlenie przedziału pasażerskiego wzbudzane jest automatycznie specjalną czujką nawet w... południe, gdy z jakiegoś powodu we wnętrzu zapanuje ciemniejsza aura, np. podczas przejazdu pod koronami drzew, bądź pod wiaduktem.
System taki istnieje w niezmodernizowanych M8C.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

px33
Fan forum
Posty: 4802
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: px33 » ndz 17:49, 17 gru 2017

W GT8N, w Cityrunnerach. Ale MPK coś nieszczególnie sobie z nim radziło

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1159
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: kuba_łódź » pn 07:43, 18 gru 2017

Teraz właśnie jadę 82A, autobus nr 1454, oświetlenie wewnętrzne wyłączone, a nie jest jakoś specjalnie jasno za oknem ;)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: STUDI » pn 10:12, 18 gru 2017

px33 pisze:W GT8N, w Cityrunnerach. Ale MPK coś nieszczególnie sobie z nim radziło

Z wszystkim co wymaga bardziej zaawansowanych narzedzi niż "naprowadzacz kinetyczny sterowany dłonią" a tym bardziej wiedzy to MPK sobie nie radzi.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Kpc21 » pn 16:51, 18 gru 2017

A dzisiaj koło 7:50-8:00 rano byłem świadkiem, jak oświetlenie na przystanku Centrum się... zapaliło.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: kuba_bed » pn 23:58, 18 gru 2017

prof_klos pisze:System taki istnieje w niezmodernizowanych M8C.

Niejednokrotnie się zdziwiłem po co motorniczy w 46 jadąc pod wiaduktem kolei obwodowej włączał oświetlenie na ten fragment, kiedy 46 kursowało jeszcze na Chocianowice ;)

A co myślicie o czymś takim jak włączone ogrzewanie i pootwierane drzwi na krańcówce? Albo nawet wyłączone ogrzewanie (jak dziś byłem świadkiem na 74A), gdzie kierowca podjechał na przystanek na pl. Niepodległości prawie 10 minut przed czasem i w którymś z nowszych Solarisów otworzył drzwi i zostawił je w takim stanie na tym potwornym wygwizdowie, gdzie powietrze hulało przez cały pojazd? To już nawet nie jest kwestia ekologii, bo ogrzewanie nie działało, ale komfortu dla pasażera. Przecież po coś te ciepłe guziki istnieją i automatyczne zamykanie drzwi, a nawet jeśli tego nie chciał użyć to wystarczyło zostawić jedne otwarte - to już daje sporo, bo nie ma przeciągu, a temperatury nie są na poziomie +20, żeby takie akcje uskuteczniać ;)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: prof_klos » wt 01:05, 19 gru 2017

To prawda. Kultura używania "ciepłego guzika" nie jest w Polsce jeszcze wypracowana.
Notorycznie zdarza się, że motorniczy lub kierujący autobusem otwiera wszystkie drzwi, nawet na pętlach, o czym wspominasz powyżej. Często kończy się to burzliwą reakcją pasażerów. A w 805Na to ogrzewanie w sumie można sobie całkowicie darować, bo dmuchawy i tak niczego nie dają przy takiej ilości ciągle otwieranych i nieszczelnych drzwi...

Czy kwestia używania "ciepłego guzika" jest w jakiś sposób normowana w przepisach wewnętrznych przewoźnika?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1122
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: nowy1212 » wt 01:17, 19 gru 2017

No, ale serio trzeba wszystko miec spisane na kartce by kierowca wiedział kiedy ma właczyć "ciepły guzik"? To nie wymaga przepisów, to nie wymaga żadnych norm tylko umiejętności używania mózgu i tyle. Jak dużo ludzi stoi na przystanku to trzeba otwierać wszystkie drzwi, jak mało stoi to "ciepły guzik", jak śmierdzi to niezależnie od sytuacji otwierać wszystkie drzwi, a jesli wietrzyć pojazd to zrobić to na krańcówce przez 1min.

To naprawdę nie jest trudne. A ewentualne skargi na kierowcę typu, ze nie otworzył drzwi po prostu powinny być bagatelizowane przez kierownictwo, bo to tak jakby karać pracownika z McDonalda za to, że klient nie umie otworzyć McWrapa.

px33
Fan forum
Posty: 4802
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: px33 » wt 07:58, 19 gru 2017

Pamiętajcie tylko, że np w Solarisie kierowca nie może wyjąć kluczyka (np żeby bezpiecznie iść do budki) i mieć działających drzwi. No i ogrzewania naturalnie też.
W takim przypadku wielu kierowców zostawia otwarte jedne drzwi i to najlepsze co można zrobić.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Oszczędność i ekologia

Postautor: Kpc21 » wt 13:08, 19 gru 2017

No ale w zasadzie jak kierowca opuszcza autobus, to chyba powinien go i tak zamknąć. Nie jest tak?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości