Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: kuba_łódź » czw 14:40, 04 maja 2017

Pomyślałem, że warto zrobić listę wagonów, które mają jeszcze oryginalny napęd drzwi, ponieważ ten (w przeciwieństwie do np. przetwornic wirowych) bardzo szybko znika z łódzkich osiemsetpiątek na rzecz cichych napędów IFE. Od siebie na początku wypiszę 3 składy, w miarę możliwości będę uzupełniać tę listę. Zachęcam wszystkich do jej rozbudowywania, numery taborowe będę dopisywać w pierwszym poście.

Lista składów 805Na ze starym napędem drzwi:
:arrow: 1830+1831 (IOD)
:arrow: 1446+1447
:arrow: 1288+1289 (IOD)
:arrow: 1442+1443
:arrow: 1459+1439
:arrow: 1460+1453
:arrow: 1280+1281 (IOD)
:arrow: 1296+1313
:arrow: 1440+1441
Ostatnio zmieniony ndz 14:26, 09 gru 2018 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 13 razy.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: jan_defecto » czw 15:09, 04 maja 2017

1442+1443
1459+1439
1460+1453
1614+1615

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: prof_klos » czw 15:37, 04 maja 2017

Na "Chocianowicach" jeździ przynajmniej jeden taki skład - archaiczny, bo jeszcze bez "ciepłego guzika" (otwierania drzwi indywidualnie przez pasażerów), tak zwany "zetowiec". Ale numeru za jasną cholerę nie wspomnę. Jechałem nim jakieś pół roku temu po raz ostatni na trasie linii "41".
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: kuba_łódź » czw 15:45, 04 maja 2017

Tak widzę, że jak na razie większość składów ze starymi napędami drzwi stacjonuje na Telefonicznej. Mimo wszystko zostało ich już dosyć niewiele w skali całego taboru.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: jan_defecto » czw 16:47, 04 maja 2017

@prof_klos Chodzi chyba o 2458+2457, ale on już jest trzydrzwiówką i wagony są zamienione kolejnością.

igor
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: igor » czw 17:51, 04 maja 2017

A nie 2333+2334?

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: jan_defecto » czw 18:41, 04 maja 2017

2333+2334 ma ciepły guzik dlatego nie pasuje do opisu.

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 461
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: mateeusz » czw 19:49, 04 maja 2017

To ja dorzucę coś od siebie:
1280+1281
1358+1359
1626+1627

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: kuba_łódź » czw 20:07, 04 maja 2017

Ode mnie "plusik" dla wszystkich, którzy włączają się w tworzenie tej listy ;)

kamil1112
Początkujący
Posty: 17
Rejestracja: czw 19:46, 05 sty 2017

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: kamil1112 » czw 23:11, 04 maja 2017

1720+1721- zetowiec

igor
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: igor » ndz 20:24, 07 maja 2017

Faktycznie, w takim razie nie mam innego pomysłu. Ale na liście wymieniane są składy ze starym napędem drzwi, o ciepłym guziku wspomniane nic nie jest więc jak najbardziej można dopisać ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: Kpc21 » ndz 20:35, 07 maja 2017

Skąd się wzięła nazwa zetowiec? Na jakąś zetkę go często wysyłali?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: pawlak » ndz 20:42, 07 maja 2017

Od przełącznika który po rozebraniu ma właśnie taki kształt ("Z"). Nie chcę namieszać, ale był dokładny opis pod którymś zdjęciem na gtlodz.eu i priv.gtlodz.eu. Ktoś bardziej doświadczony niech potwierdzi czy dobrze pamiętam - pierwszy zet do otwierania pierwszych drzwi w pierwszym wagonie, drugi do otwierania pozostałych (w erze przed ciepłymi guzikami) i jakiś trzeci zet powrotny tzw. flesza do świateł drogowych? Z tym że Konstali "na trzy zety" już prawie nie ma. Zety zastępowane były grzybkami po remontach.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: px33 » ndz 21:33, 07 maja 2017

Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że w "trzyzetowcach" przełączniki działały tak, że pierwszy otwierał przednie drzwi, drugi pozostałe drzwi pierwszego wagonu, a trzeci wszystkie drzwi w doczepionych wagonach.
W wagonach z IOD jeden otwiera wszystkie drzwi, a drugi aktywuje IOD.

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: Em82 » ndz 22:02, 07 maja 2017

px33 pisze:Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że w "trzyzetowcach" przełączniki działały tak, że pierwszy otwierał przednie drzwi, drugi pozostałe drzwi pierwszego wagonu, a trzeci wszystkie drzwi w doczepionych wagonach.



Dokładnie tak było. Mój dawny sąsiad był motorniczym w czasach kiedy nie było ciepłych przycisków i miałem okazję parę razy jechać w kabinie to i podpytałem.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: prof_klos » pn 20:46, 08 maja 2017

Mój brat "złapał" dzisiaj "zeta" na linii 17. Co ciekawe - nie jest rdzennym miłośnikiem komunikacji, a już sam z siebie uznał, że warto ten wagon sfotografować przynajmniej telefonem, bo... nie posiada przycisków indywidualnego otwierania przez pasażerów, za to drzwi robią donośne "jebut" i otwierają się niezależnie od siebie, sterowane z kabiny motorniczego "zetami". ;)
Fotografie zamieściłem na priv, poniżej linkuję:
http://priv.gtlodz.eu/img-niedobitek,34690.html
http://priv.gtlodz.eu/img-niedobitek,34691.html
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: kuba_łódź » pn 21:13, 08 maja 2017

Ale zastosowano tu już łódzki patent, czyli LED-owe światła ;) i nawet w miarę zdrowe blachy...

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: Kpc21 » pn 22:13, 08 maja 2017

A ta 805-ka, co jeździ w barwach historycznych? Ona chyba też nie ma IOD, i ma drzwi starego typu.

Przydałoby się zdjęcie pulpitu z tymi "zetami".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: px33 » pn 22:21, 08 maja 2017

1830 ma IOD (po przemalowaniu wagon był za to nawet krytykowany, że za mało historyczny).

A taki w miarę klasyczny pulpit jest np. tu http://tramwar2.republika.pl/u1284-0020.html

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 461
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Konstale 805Na ze starym napędem drzwi

Postautor: mateeusz » czw 20:20, 11 maja 2017

Dzisiaj na nauce jazdy widziałem skład 1296+1313, nie miał on przycisków otwierania drzwi, więc pewnie również posiada klasyczny ich napęd.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości