HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 22:44, 28 lip 2017

Tego nie wolno mi zaprzeczyć. :) Ale w tej chwili już całkiem zeszliśmy z tematu i mówimy o polityce, a nie o tym, jak będzie wyglądać sprawa z Variotramami. Prawda, sam zacząłem, ale chyba jednak wątek Variotramów był.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: Kpc21 » sob 09:55, 29 lip 2017

No nie do końca :)

Te "platfusy" chyba i tak nakupiły najwięcej taboru ze wszystkich opcji rządzących Łodzią od 1989 roku. Prawda, że taka ilość i tak pozostawia wiele do życzenia, szczególnie biorąc pod uwagę inwestycje innych miast, ale poprzednicy lepsi pod tym względem nie byli.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 20:41, 29 lip 2017

Muszę zmartwić. Teraz zmienia się mentalność. Przedtem, gdy likwidowali linie i niewiele inwestowali w tabor, nie miało to takiego znaczenia dla władz. Teraz ma, ale teraz rozwijają się równolegle inne miasta. Jak nie wiadomo, o co chodzi, to o pieniądze. Rozwój miast, w tym także inwestycje w komunikację --> Przyciągnięcie większej liczby mieszkańców, ewentualnie zapobieganie odpływowi --> Większe wpływy z podatków lokalnych --> Możliwość, przynajmniej teoretycznie, dalszego rozwoju. Teoretycznie powinno być takie koło. A dlaczego teoretycznie. Nie będę tu dalej prawił o polityce, nie ten temat. Tu moja uwaga może się wyłącznie skupić, tak jak mówiłem już, na krytyce władz. Ale właśnie (!) z powodu zmieniającej się mentalności społecznej. :)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: STUDI » pn 10:41, 07 sie 2017

O Vaiotramach to już można zapomnieć. Bogestry to też już w zasadzie przeszłość. Będziemy skansenem konstali nawet zetowce się uchowają bo ZT w zasadzie poleci by uratować rządzących miastem przed wcześniejszymi wyborami. Wiwat związkowcy. Jakoś mi to przypomina Tonsil.....
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: kafar » pn 19:31, 07 sie 2017

NOSZ JA %$#&*@&! Musisz w każdym temacie to samo pisać? Zamiast płakać w internecie mógłbyś się sam zainteresować tematem, pójść z tym do gazety, do opozycyjnych polityków w RM. Gdziekolwiek. Ale nie - płaczesz na ten sam temat w już trzecim wątku na forum. Płaczesz nad wszystkim. Już z 2 albo 3 lata temu mogliśmy przeczytać że miasto Łódź i Zgierz są na skraju bankructwa i to kwestia czasu. Popłakałeś, popłakałeś, a jakoś o bankructwie nic nie słychać (przynajmniej w przypadku Zgierza który zdaje się że wykazał w zeszłym roku nadwyżkę).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1122
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: nowy1212 » pn 21:43, 07 sie 2017

Ale pisał również że reforma będzie beznadziejna i ma rację, pisał o podmiejskich I też wszystko wskazuje na to że pójdą do likwidacji, więc to nie tak ze on tylko bzdury pisze.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: Kpc21 » pn 21:53, 07 sie 2017

Z podmiejskimi nie wiadomo, ja myślę, że na razie dalej będą sobie egzystować. Powoli będzie się je kawałkami łatać, ale stan będzie cały czas kiepski, bo zanim załata się tor w miejscu B, w miejscu A zdąży się on już kompletnie zdegradować.

I tak do czasu, aż uda się wreszcie po latach uruchomić duży projekt infrastrukturalny w tym zakresie.

A, kurczę, przecież kiedyś w końcu aglomeracja do tego dorośnie.

Nie wiem, czy za naszego życia, ale myślę, że kiedyś to nastąpi. Tunel średnicowy, w różnych postaciach, też ile pokoleń budowało, i... jego kawałek już mamy, a jak reszta nie powstanie, to będzie to olbrzymią porażką dla obecnych władz. A jednej porażki, pod postacią reformy komunikacyjnej, powinno im wystarczyć.

Co do groźby strajku, to komuś w ZDiT brakuje odwagi, by pójść w podwykonawstwo przewozów autobusowych. Z tramwajami niestety się nie da - a jeszcze niedawno mieliśmy trzy spółki tramwajowe i dało się między nimi konkurencję robić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1122
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: nowy1212 » pn 22:32, 07 sie 2017

Przecież już teraz Konstantynów nie ma pieniędzy na remont by uruchomić linie do Lutomierska. Jak ma zimę nie otworzą to już torowisko nie będzie mogło być używane na pozostałym odcinku.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: Kpc21 » wt 00:22, 08 sie 2017

A to nie remontują go właśnie w tym momencie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: Kpc21 » wt 20:47, 08 sie 2017

No tak, ale gdyby tramwaje miały nie wrócić, to nic by nie robili, bo nie byłoby sensu wykładać na to kasy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: kafar » wt 21:54, 08 sie 2017

MPK jeździ i rzeźbi w Konstantynowie. Ponoć torowisko do Lutomierska zostało wykoszone z trawy.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: STUDI » pt 07:35, 11 sie 2017

kafar pisze:NOSZ JA %$#&*@&! Musisz w każdym temacie to samo pisać? Zamiast płakać w internecie mógłbyś się sam zainteresować tematem, pójść z tym do gazety, do opozycyjnych polityków w RM. Gdziekolwiek.

A co mam skakać z radości widząc totalny olew transportu zbiorowego przez radnych i urzędników?
Wagon jest świetny, co ważniejsze jest też cichy i przyjazny otoczeniu a to ważna cecha bowiem już tylko niewielki odsetek mieszkańców korzysta z tramwajów (dzięki polityce władz miasta) a spory odsetek Łodzian mieszka w pobliżu uciążliwych dla otoczenia tras tramwajowych. Będzie takim dopóki idioci (bo inaczej nich nazwać nie można) nie przerobią ten/te wagon/wagony na kolejny/kolejne bydłowóz/bydłowozy jak to zrobiono z M8C.

Temat zakupu tych wagonów plus sytuacja taborowa MPK to znacznie dłużej niż te 3 miesiące. Czy widać REALNE posunięcia w budżecie dt komunikacji miejskiej? NIE. Ani Rada Miejska ani UMŁ w ogólności nie są zainteresowaniu komunikacją miejską. Stan usług przewozowych jest tak skandalicznie niski iż zależy od niego już na tyle mały odsetek mieszkańców iż opinia o jakości usług transportowych nie decyduje o wyniku wyborów samorządowych. Kierowcy owszem tak i zdecydowanie przeciwnie.

Można sobie pisać do tych ludzi i tak nie będzie odzewu. Tym bardziej teraz jak po pierwsze urlopy i jaśniepaństwo darmozjady (nie zmienię tego określenia - pasożytują z bardzo wysokich podatków a ich "praca" ......) urzędnicze nie myślą pracować a po drugie ważniejszy temat dla "władz" to zlikwidować zagrożenie strajkiem a nie jakieś tam tramwaje..... A inne miasto podkupi te wagony zanim te nieroby spróbują zaplanować zabrać się do tematu.

kafar pisze:Ale nie - płaczesz na ten sam temat w już trzecim wątku na forum. Płaczesz nad wszystkim.

Od tego jest forum by wyrazić swoją opinię. Ty też masz do tego prawo.
Nad wszystkim no cóż tak wygląda Łódź za rządów Zdanowskiej.
Mamy torowiska w stanie agonalnym, znokautowaną komunikację miejską deformą Bużałka a lekką ręką wydamy kasę na zbędny tunel pod Inflancką na "badania" deformy gdzie wystarczy jednodniowy przejazd po mieście i przeczytanie skarg oraz artykułów w prasie.

kafar pisze:Już z 2 albo 3 lata temu mogliśmy przeczytać że miasto Łódź i Zgierz są na skraju bankructwa i to kwestia czasu. Popłakałeś, popłakałeś, a jakoś o bankructwie nic nie słychać (przynajmniej w przypadku Zgierza który zdaje się że wykazał w zeszłym roku nadwyżkę).

Ci radni za nasze pieniądze jedynie będą się gimnastykować jak tu za pomocą kreatywnej księgowości ukryć stan finansów miasta - bo utracą "stołeczki". To że będą żądania płacowe wiadomo nie od dziś, to że są braki taborowe też wiadomo od lat, to że infrastruktura w stanie opłakanym również wiadomo, to że sieć tramwajowa jest niewydolna - wiadomo. Nie tylko zbiorkom - np. przedmieścia zasmrodzone dymem z pieców bo sieć grzewczą mamy gdzieś itd.... Gdzie są inwestycje te najbardziej potrzebne a nie "misie"? BRAK.

Wróćmy do tematu zakupu tych wagonów. Przecież można było wziąć kredyt. Nie można, czyli co - banki nie chcą dać - to chyba jednoznaczne, albo - nie, bo przekroczymy jakiś wskaźnik zadłużenia - to też jednoznaczne.

Zgierz ma nadwyżkę? Serio i stać ich tylko na doraźną naprawę kilku metrów toru? Nie żartuj.

Ale według Ciebie jest wspaniale, jest super itd. Tylko skąd ta zapaść, wyludnione ulice, upadające usługi i handel plus te pustostany i slumsy. skd ten trend by jak najszybciej z tej beznadziei uciec jak najdalej?



Kpc21 pisze:Z podmiejskimi nie wiadomo, ja myślę, że na razie dalej będą sobie egzystować. Powoli będzie się je kawałkami łatać, ale stan będzie cały czas kiepski, bo zanim załata się tor w miejscu B, w miejscu A zdąży się on już kompletnie zdegradować.

Obudź się śmierć techniczna to już stan od kilku lat. Kilka metrów toru w Zgierzu coś zmieni? W tym tempie i w tej skali to ho, ho wieku nie starczy na całość.

Kpc21 pisze:I tak do czasu, aż uda się wreszcie po latach uruchomić duży projekt infrastrukturalny w tym zakresie.

Nie uda się bo jest to już spóźnione o dekadę. To już jest agonia. Pieszy bezproblemowo wyprzedza tramwaj w Zgierzu.

Kpc21 pisze:A, kurczę, przecież kiedyś w końcu aglomeracja do tego dorośnie.

Nie dorośnie bo już nawet śladu nie będzie po tych liniach.

Kpc21 pisze:Nie wiem, czy za naszego życia, ale myślę, że kiedyś to nastąpi.

I niby te "tory" dotrwają? Helmuty się nie rozlecą? Obudź się.
Ile miesięcy można się babrać z podmyciem kawałka toru gdzie realnej pracy było na jeden dzień roboczy?

Kpc21 pisze: Tunel średnicowy, w różnych postaciach, też ile pokoleń budowało,

Jakich pokoleń? W latach 50/60 powstała zarzucona i to szybko koncepcja linii średnicowej wzdłuż Wojska Polskiego i małego odcinka podziemnego pod starym miastem. Wcześniej nie było żadnych realnych planów linii średnicowej (chciejstwo to nie plany) a co dopiero gadać o tunelu pod miastem. Coś tam przebąkiwano za Gierka o tunelu (na fali budowy Dworca Centralnego w Warszawie - lecz gdyby za poprzedniej Rzeczpospolitej nie wybudowano tunelu średnicowego w Warszawie to by nie było tego dworca. ). Co dalej - nic. Realnie projekt to dopiero XXI wiek. Więc o jakich tu pokoleniach mowa?

Kpc21 pisze: i... jego kawałek już mamy, a jak reszta nie powstanie, to będzie to olbrzymią porażką dla obecnych władz. A jednej porażki, pod postacią reformy komunikacyjnej, powinno im wystarczyć.

I są na dobrej drodze kombinując z wyborem "właściwego" wykonawcy. Deforma komunikacji dotyczy już tylko marginesu bowiem każdy za wszelką cenę chce się oderwać od tego piekła jakim jest MPK Łódź a przez 20 lat do marginalnej roli sprowadzono zbiorkom. Popyt na MPK jest już tak niski iż ta porażka to w zasadzie już niezauważalna jest. Dorastasz to musisz koniecznie już kupić samochód i zrobić prawo jazdy. Zaakceptuj ten fakt.
Zaś tunel to grubsza sprawa. Jak będzie dwu - trzyletnia obsuwa z budową stacji centrum to dopiero będzie obciach. Jak tam S14?

Kpc21 pisze:Co do groźby strajku, to komuś w ZDiT brakuje odwagi, by pójść w podwykonawstwo przewozów autobusowych. Z tramwajami niestety się nie da - a jeszcze niedawno mieliśmy trzy spółki tramwajowe i dało się między nimi konkurencję robić.

Brakuje bo nie chcą stracić "zaplecza" w postaci związkowców popierających jakiegoś kandydata do koryta. Państwowe wszak władze i urzędy będą bazować na państwowych nieefektywnych skansenach. Stan pojazdów i pomysły na "modernizacje" dowodzą iż MPK Łódź z dodatkami należało zlikwidować już dawno temu - byłby już przewoźnik tramwajowy z prawdziwego zdarzenia (również podmiejski zainteresowany nie tlyko przewozami ale i rozwojem sieci) jak i autobusowi. Nie byłoby modernizacji prowadzących do przerabiania taboru na bydłowozy. Za to za Zdanowskiej ZDiT zdublowano kolejnym chorym tworem urzędnicznym (wincyj podatków..... bo kolejni nowi urzędnicy musza mieć na pensje) o nazwie ZIM. Poprawy jakości życia w mieście nie widać.


Kpc21 pisze:No tak, ale gdyby tramwaje miały nie wrócić, to nic by nie robili, bo nie byłoby sensu wykładać na to kasy.

Aż "kupi" Lutomiersk autobus i będzie po tramwaju. Czy te "prace" zatrzymają agonię torowiska, nie. Tempo tych "prac" zaś to imponujące jest.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: Kpc21 » pt 20:16, 11 sie 2017

STUDI pisze:Nie dorośnie bo już nawet śladu nie będzie po tych liniach.

To kiedyś odbudują, żałując, że skasowali. Tak się już dzieje na świecie, i to z liniami o podobnym charakterze. I do nas kiedyś dojdzie.

Jakich pokoleń? W latach 50/60 powstała zarzucona i to szybko koncepcja linii średnicowej wzdłuż Wojska Polskiego i małego odcinka podziemnego pod starym miastem. Wcześniej nie było żadnych realnych planów linii średnicowej (chciejstwo to nie plany) a co dopiero gadać o tunelu pod miastem.

Do mnie trafiły informacje, że takie plany były jeszcze w okresie międzywojennym, jak i w czasach okupacji hitlerowskiej, w formie estakady nad ul. Zieloną.

Jak będzie dwu - trzyletnia obsuwa z budową stacji centrum to dopiero będzie obciach.

Ale takie obsuwy są normalnością przy takich inwestycjach. I to nie tylko w Polsce - spójrz na lotnisko Berlin-Brandenburg. Jak tak dalej pójdzie, to wyjdzie, że Niemcy będą je budować dłużej, niż my szpital na Stokach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1198
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 17:21, 12 sie 2017

To kiedyś odbudują, żałując, że skasowali. Tak się już dzieje na świecie, i to z liniami o podobnym charakterze. I do nas kiedyś dojdzie.


A nie myślą o odbudowie torowiska w Broniewskiego? A nie mówią o planach (choć akurat nie na najbliższe lata) przebudowy Czerwonej/Wróblewskiego i możliwości powrotu tramwaju? Czyli żałują "już" decyzji swoich poprzedników, szkoda, że tak późno. Mogli się równie dobrze zabierać za to w czasie, gdy powstawał ŁTR. Ponoć nawet mieli. Jedyne co mnie martwi to fakt, że polityka od lat nie potrafi słów przekuć w czyny. Taki ŁTR miał być o wiele większym projektem, a wyszedł na bubla, który wyremontował tylko torowiska w obrębie Pabianickiej, Piotrkowskiej, Kościuszki/Zachodniej i Zgierskiej i sprowadził tylko 10 Tramicusów, a nie wiem, czy nie powinno być 12, chyba powychodziły błędy w przetargach (?). Dlaczego wtedy nie robili Zgierza ani Pabianic, jest niesłychanie zastanawiające. Nie dziwię się postom takiego STUDI, który mówi:

Ani Rada Miejska ani UMŁ w ogólności nie są zainteresowaniu komunikacją miejską.

Tym bardziej teraz jak po pierwsze urlopy i jaśniepaństwo darmozjady (nie zmienię tego określenia - pasożytują z bardzo wysokich podatków a ich "praca" ......) urzędnicze nie myślą pracować a po drugie ważniejszy temat dla "władz" to zlikwidować zagrożenie strajkiem a nie jakieś tam tramwaje..... A inne miasto podkupi te wagony zanim te nieroby spróbują zaplanować zabrać się do tematu.

I wcale nie potrzeba wysokiej inteligencji stwierdzonej u lekarzy, żeby stwierdzić, że ma rację.

suomi
Bywalec
Posty: 216
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: suomi » sob 22:02, 12 sie 2017

Nie zrobili ŁTRu w Zgierzu i Pabianicach z tego samego powodu dla którego dzisiaj chcą likwidować tramwaje podmiejskie, zarówno Zgierz jak i Pabianice musiały same stworzyć program budowy jak i dofinansowania budowy ŁTR, Pabianice w tym czasie w ogóle nie były zainteresowane tramwajem bo jak twierdził prezydent Pabianic tramwaj to tylko wytwarza kurz i hałas a projekt Zgierza ni zyskał aprobaty a miasta nie było stać na finansowanie robót

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: STUDI » czw 13:20, 24 sie 2017

Kpc21 pisze:To kiedyś odbudują, żałując, że skasowali. Tak się już dzieje na świecie, i to z liniami o podobnym charakterze. I do nas kiedyś dojdzie.

Życzeniowa postawa. Daj przykłady jaki to odsetek podobnych linii odbudowano a ile skasowano.
W Niemczech zlikwidowano całe systemy tramwajowej komunikacji w tym też podmiejskiej gdzie cześć miejska jest tyko extrasem. Z jednej takiej sieci mieliśmy wagony. Odbudowano? Nie i nie ma takich planów.
Odbudować się aż za często nie da bo zagospodarowuje się miejsc jakie było przeznaczone na torowisko.
Przykład o możliwościach odbudowy, to np. - kolejka Scheibler'owska. Wielkie plany były i już to jest całkowicie nierealne.
Linia do Tuszyna - nowa infrastruktura na to nie pozwala.


Do mnie trafiły informacje, że takie plany były jeszcze w okresie międzywojennym, jak i w czasach okupacji hitlerowskiej, w formie estakady nad ul. Zieloną.

Taa takie sci-fi. Tak jak ta skocznia narciarska pod Strykowem czy Głownem. Plany były. Piszmy o realnych rzeczach. Realnym to miała być linia średnicowa wzdłuż Wojska Polskiego i Drewnowskiej. Zaczątkiem był dworzec autobusowy (PSK Północny) lokowany na tyłach planowanego dworca kolejowego. Wzdłuż tej linii ciąg nowej ulicy przelotowej - Wojska Polskiego - Bazarowa - Gandhiego/Drewnowska i dalej na zachód. Za Gierka pojawiły się mrzonki i marzenia o tunelu kolejowym bo jak Warszawa ma to my też chcemy. Nie dało rady zrobić trasy WZ na wzór "warszawski".


Ale takie obsuwy są normalnością przy takich inwestycjach. I to nie tylko w Polsce - spójrz na lotnisko Berlin-Brandenburg. Jak tak dalej pójdzie, to wyjdzie, że Niemcy będą je budować dłużej, niż my szpital na Stokach.

To nie jest normalność. To skrajna nieudolność. Przykład niekompentencji urzędników. Przykład kretyńskiej biurokratycznej ścieżki inwestycyjnej - jak się ocenia oferty przetargowe na projekt? Czy jest tam mowa o merytorycznej stronie projektu? Zacznijmy od początku - urzędnik z licencjatem po jakieś AHE czy UŁ ma ocenić poprawność projektu budowalnego? W prostych inwestycjach projekty na proste koryto plus nawierzchnia roją się od poważnych błędów merytorycznych (zacznijmy już od nieumiejętności policzenia przez projektanta powierzchni, bo brednie kolidujące z technologią to już za wysoki poziom dla projektanta). Dalej ciągniemy tę patologię, która tak łatwo usprawiedliwiasz?


Nasz hiper-dworzec dziurawy niczym durszlak. A nasi urzędnicy nóżkami przebierają by to samo konsorcjum budowało tunel. A co tam, że o drobne 300 milionów drożej (o ponad jedną piątą!!!!). Ktoś ("ktosie") mają dostać dobrą "pajdę" z tych 300 baniek i pewnie to najważniejsze. 300 milionów lekką ręką w błoto - ile tych Bogestr, "Helsinek" byśmy kupili, ile torów z linii 41, 45 byśmy wyremontowali, ile przystanków dałoby radę ucywilizować a co najważniejsze wydłużyć.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: Kpc21 » czw 20:16, 24 sie 2017

STUDI pisze:W Niemczech zlikwidowano całe systemy tramwajowej komunikacji w tym też podmiejskiej gdzie cześć miejska jest tyko extrasem. Z jednej takiej sieci mieliśmy wagony. Odbudowano? Nie i nie ma takich planów.

Powiedz, o którą chodzi. Bo akurat kojarzę jedną, z której - podobno - Łódź miała jakieś wagony (choć było to daaawno temu, przed wojną jeszcze), a akurat została odbudowana.

Przykład o możliwościach odbudowy, to np. - kolejka Scheibler'owska.

Ja to widzę jako kolej aglomeracyjną w oparciu o tramwaj dwusystemowy. Teraz nierealne, może kiedyś...

Taa takie sci-fi. Tak jak ta skocznia narciarska pod Strykowem czy Głownem.

Na Rudzkiej Górze (więc nieco inne rejony) te plany zaczęto przecież nawet realizować... I w sumie jakaś skocznia - mała, rzecz jasna, i niespełniająca żadnych współczesnych standardów - tam nadal jest. A nawet korzystają z niej zimą hobbyści.

Zacznijmy od początku - urzędnik z licencjatem po jakieś AHE czy UŁ ma ocenić poprawność projektu budowalnego?

Może zlecić ekspertyzę inżynierowi budownictwa. Co kosztuje, i tu pojawia się pytanie, czy nie bardziej opłaca się zatrudnić w miejsce tego urzędnika z licencjatem kogoś, kto ma wykształcenie budowlane.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: prof_klos » czw 20:58, 24 sie 2017

Kpc21 pisze:
STUDI pisze:W Niemczech zlikwidowano całe systemy tramwajowej komunikacji w tym też podmiejskiej gdzie cześć miejska jest tyko extrasem. Z jednej takiej sieci mieliśmy wagony. Odbudowano? Nie i nie ma takich planów.

Powiedz, o którą chodzi. Bo akurat kojarzę jedną, z której - podobno - Łódź miała jakieś wagony (choć było to daaawno temu, przed wojną jeszcze), a akurat została odbudowana.


Osobiście kojarzę Wuppertal. Okazałą sieć miejską rozstawu 1000 mm z długą odnogą do odległego o jakieś 15 kilometrów Solingen obcinano po trochu, odcinek po odcinku od 1980 roku, aż pozostał tylko jeden tramwajowy ciąg komunikacyjny, który... przecięto na pół i w 1986 roku tramwaje z Wuppertalu zniknęły. Co ciekawe zachowano tylko skrawek wybitnie leśnego przebiegu linii tuż pod starą zajezdnią, wobec czego jest tam muzeum i do dzisiaj od święta uruchamiają na tym króciutkim ogryzku swoje świetnie zachowane wagony dwuosiowe i... GT8ZR. Niemniej likwidacja tramwaju zbiegła się z uruchomieniem w drugiej połowie lat 70.... kolejki podwieszanej! Kolejka jeździ do dzisiaj i poza tym, że szpeci miasto, sprawdza się. Do tego chyba wpięli trolejbusy, lecz tutaj mogę się mylić. Tak, że i w Niemczech cięto linie tramwajowe, ale raczej zastępowano je jeszcze zmyślniejszymi fanaberiami. :-D

Przykład o możliwościach odbudowy, to np. - kolejka Scheibler'owska.

Nie dożyjemy dnia, gdy tam się pojawi jakiś tor. Już widzę te jęki, że tory dla mas układają przy zabytkach, przy luksusowych mieszkaniach i tak dalej...

Taa takie sci-fi. Tak jak ta skocznia narciarska pod Strykowem czy Głownem.

Skocznia na Rudzkiej Górze była. I to nie jedna! Pierwszą wybudowano już w 1934 roku. Drugą, nową, oddano do użytku w 1969 roku. Była zgodna z przepisami FIS, planowano nawet instalację igielitu i montaż trybun! Był to malutki obiekt, raptem K-15. Ale czego oczekiwać od warunków łódzkich? Do nauki i lokalnych zawodów - ideał! W 2009-2010 obiekt wyremontowało i służy w zimie do dzisiaj narciarskim zapaleńcom.
Co ciekawe na szczycie Rudzkiej Góry mieścił się również podziemny schron - kwatera dowodzenia przeciwlotniczego! Obiekt niestety opuszczono i przysypano zwałami ziemi, także jest obecnie niedostępny.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: HLK Helsinki chcą wycofać tramwaje AdTranz Variotram

Postautor: STUDI » czw 22:22, 24 sie 2017

Kpc21 pisze:Powiedz, o którą chodzi. Bo akurat kojarzę jedną, z której - podobno - Łódź miała jakieś wagony (choć było to daaawno temu, przed wojną jeszcze), a akurat została odbudowana.

np. Hagen.
P.S. Aby być obiektywnym to przy porównywaniu ile zlikwidowano a ile odbudowano należy podać - długość sieci w jej największym zasięgu z długością po odbudowie. Co z tego że odbudowano np. 4 km gdy zlikwidowana siec miała pomad 100 km. Z realu ile ma szczątkowa sieć tramwaju zbudowanego cwierć wieku temu w południowym Londynie (Croydon) a ile miała razem cała sieć na przełomie lat 40-tych i 50tych?


Ja to widzę jako kolej aglomeracyjną w oparciu o tramwaj dwusystemowy. Teraz nierealne, może kiedyś...

Po wykupie działek? Po wyburzeniu prywatnych budynków? Po likwidacji planowanego przystanku PAT pod Śmigłego-Rydza?

Na Rudzkiej Górze (więc nieco inne rejony) te plany zaczęto przecież nawet realizować... I w sumie jakaś skocznia - mała, rzecz jasna, i niespełniająca żadnych współczesnych standardów - tam nadal jest. A nawet korzystają z niej zimą hobbyści.

Zapomniałem o jednym ważnym słowie - ta pod Strykowem (czy Głownem) miała być CAŁOROCZNA.

Może zlecić ekspertyzę inżynierowi budownictwa. Co kosztuje, i tu pojawia się pytanie, czy nie bardziej opłaca się zatrudnić w miejsce tego urzędnika z licencjatem kogoś, kto ma wykształcenie budowlane.
[/quote]
A zbudowanie bubla nie kosztuje? Poprawianie w trakcie realizacji to też za friko? To, że wkrótce potem trzeba ponownie coś budować to oczywiście pikuś, tak?
Co do magistratu - na jakiej podstawie jest oceniany projekt zamówiony? Względem liczby pieczątek, pozycji w spisie treści? "Ważnych" adnotacji w stylu jak te durne tablice że dofinamsowano z....
Ostatnio zmieniony czw 22:27, 24 sie 2017 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości