PESA Swing 2018

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: PESA Swing 2018

Postautor: px33 » śr 10:13, 12 gru 2018

Nie myślałeś żeby aplikować do MPK z tym cudownym pomysłem na odpoczywanie tramwajów? Co prawda ktoś już to u nich wymyślił i całkiem skutecznie wcielił w życie w przypadku lepszych tramwajów, ale może na przykład idzie na emeryturę i potrzebuje następcy. A na przykład jeszcze nikt chyba nie wymyślił żeby okryć tramwaje kocykiem i puszczać im kołysanki...

Żeby chociaż podczas tych weekendów było robione utrzymanie bieżące, ale mocno w to wątpię.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: PESA Swing 2018

Postautor: mig » śr 11:15, 12 gru 2018

Kamil.2 pisze:Pesa już ruszyła ale znikła z systemu...
Zjechała na pętlę Karolew

A jak miała nie zniknąć skoro motorniczy wylogował się z kursówki?

Co do wagonu 1892 to zgodzę się z Kubą, natomiast co do pozostałych nie doszukiwałbym się jakichś teorii spiskowych dlaczeto wagon X akurat na linii Y jeździ itp. Przypadek raczej.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: PESA Swing 2018

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 16:40, 12 gru 2018

px33 pisze:Żeby chociaż podczas tych weekendów było robione utrzymanie bieżące, ale mocno w to wątpię.

Nie chodzi o kwestie utrzymania bieżącego (chociaż gdyby się uprzeć, to w soboty można byłoby robić jakieś przeglądy), a bardziej o wytrzymałość konstrukcji. :?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: PESA Swing 2018

Postautor: nowy1212 » pn 19:31, 01 kwie 2019

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,24602593,problemy-z-nowymi-tramwajami-czy-pesa-powinna-placic-mpk.html
Problemy z nowymi tramwajami. Czy Pesa powinna płacić MPK Łódź setki tysięcy złotych kary?


50 km wystarczyło
Każdy z tramwajów przed podpisaniem odbioru musiał wykazać się bezawaryjnością. Najpierw przeprowadzany był test 50 km. Później pojazd włączany był już do eksploatacji, czyli woził pasażerów. W tym czasie musiał bez problemów technicznych pokonać 3 tys. km. Jak to możliwe, że testy przechodził w dwa dni? Jak pokazują przykłady dostarczonych pojazdów, pierwszy test kończył się zazwyczaj dzień po przyjeździe swinga do Łodzi. Drugi trwał jednak o wiele dłużej – ok. 14 dni, czasem o kilka dni więcej. Dla miejskiej spółki MPK Łódź oznaczało to, że mogłaby naliczyć za ten czas dodatkowe ok. 75 tys. zł kary. Nie zrobiła tego jednak.

Dlaczego?

Przewoźnik wyjaśnia, że Pesa złożyła wniosek o odstąpienie od testu 3 tys. km. Według umowy MPK Łódź mogło go przyjąć. – Spółka zdecydowała się zrezygnować tzw. testu niezawodności. Wagon ten przeszedł bezbłędnie jazdę próbną na dystansie 50 km – wyjaśnia Agnieszka Magnuszewska, rzeczniczka MPK Łódź. I dodaje: – W stosunku do pozostałych tramwajów Pesa nie składała takiego wniosku.


No tak co tam umowa, po co testować przecież Pesy słyną z niezawodności, a Pesa też w ramach wdzięczności potem wykonuje tyle rzeczy...

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: PESA Swing 2018

Postautor: hytgar655 » pn 23:36, 01 kwie 2019

No ale to chyba tylko jeden wagon nie przechodził tego testu 3000 km? Bo większość go na pewno przechodziła.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość