Volvo 7000

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: px33 » wt 21:24, 12 gru 2017

A propos informacji wewnętrznej to w zasadzie MPK powinno mieć trochę tablic wewnętrznych ze starych Citaro, mogliby je w sumie założyć w tych Volvach.

Kpc21
Weteran
Posty: 5853
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: Kpc21 » wt 21:25, 12 gru 2017

Jednym z tych z wyświetlaczami Emtal miałem okazję dzisiaj jechać na 60B i jechało się bardzo dobrze, ciepło wewnątrz, a zawieszenie takie, że autobus wręcz "płynął".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » wt 21:44, 12 gru 2017

Ja mam inne odczucia z jazdy tymi autobusami, zwykle przez całą drogę obawiam się czy jakaś klapa nie otworzy się na dziurze i nie spadnie mi na głowę, ciepło jest w nich przez cały rok, bo są prawdopodobnie pouszkadzane zawory wpuszczające czynnik chłodniczy do grzejników i niektóre grzeją nawet w środku lipca :D Zawieszenie w większości egzemplarzy niestety jest dobite, ogólnie porównując to z najlepszymi obecnie krótkimi autobusami na Limance (Solarisy z 2011) to obraz nędzy i rozpaczy.
px33 pisze:A propos informacji wewnętrznej to w zasadzie MPK powinno mieć trochę tablic wewnętrznych ze starych Citaro, mogliby je w sumie założyć w tych Volvach.

Skoro nie zrobiono tego wcześniej, to raczej już nie ma na co liczyć ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1127
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: nowy1212 » wt 22:08, 12 gru 2017

kuba_łódź pisze:Ja mam inne odczucia z jazdy tymi autobusami, zwykle przez całą drogę obawiam się czy jakaś klapa nie otworzy się na dziurze i nie spadnie mi na głowę, ciepło jest w nich przez cały rok, bo są prawdopodobnie pouszkadzane zawory wpuszczające czynnik chłodniczy do grzejników i niektóre grzeją nawet w środku lipca :D

To nie mozna tego naprawić czy po prostu nie opłaca się bo "zaraz" idą do kasacji?

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: Graficzny » wt 22:23, 12 gru 2017

Teraz to i tak już na prawie wszystkich ulicach w łodzi jeździ się jak po maśle. Najgorsze czasy już minęły typu Rojna, Rydzowa, rejony przemysłowego Teofilowa itd..
Więc Volva mają ulepszone warunki.

A jak już mowa o wewnętrznych wyświetlaczy: Czy zna ktoś powód, dlaczego w tramwajach Konstal demontują wszelkie zegary za kabiną motorniczy?

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: px33 » wt 22:28, 12 gru 2017

Te zegary są chyba sterowane z WGŁ (tego łącza, którym są sterowane najstarsze kasowniki), więc dla samego zegara trzeba by dodać konwerter WGŁ i ciągnąć dodatkowe kable. A jak zegar jest usuwany z konstali bez modernizacji to pewnie dlatego że się popsuł i nie ma czym go zastąpić.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » wt 22:58, 12 gru 2017

nowy1212 pisze:
kuba_łódź pisze:Ja mam inne odczucia z jazdy tymi autobusami, zwykle przez całą drogę obawiam się czy jakaś klapa nie otworzy się na dziurze i nie spadnie mi na głowę, ciepło jest w nich przez cały rok, bo są prawdopodobnie pouszkadzane zawory wpuszczające czynnik chłodniczy do grzejników i niektóre grzeją nawet w środku lipca :D

To nie mozna tego naprawić czy po prostu nie opłaca się bo "zaraz" idą do kasacji?

Pewnie zapleczu technicznemu jest wsio rawno, jedzie to jedzie po co drążyć temat ;)
px33 pisze:Te zegary są chyba sterowane z WGŁ (tego łącza, którym są sterowane najstarsze kasowniki), więc dla samego zegara trzeba by dodać konwerter WGŁ i ciągnąć dodatkowe kable. A jak zegar jest usuwany z konstali bez modernizacji to pewnie dlatego że się popsuł i nie ma czym go zastąpić.

W Volvo 7000 identyczne zegary obecnie również są odłączone. Podejrzewam że jest to spowodowane montażem SRG-5000P we wszystkich pojazdach. Inna sprawa, że szczególnie w starych tramwajach wypadałoby zastąpić te stare zegary czymś innym.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: prof_klos » wt 23:18, 12 gru 2017

kuba_łódź pisze:Ostatnie Volvo 7000A (...)


&

Wojtek94 pisze:7000A te padliny prawie dwa lata już nie jeżdżą (...)


Dziękuję serdecznie za wyczerpującą odpowiedź!
Życie jest intensywne, czas pędzi nieubłaganie i wiele detali potrafi mi niezauważenie czmychnąć.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: Graficzny » wt 23:40, 12 gru 2017

px33 pisze:A jak zegar jest usuwany z konstali bez modernizacji to pewnie dlatego że się popsuł i nie ma czym go zastąpić.


W nowych tzn modernizowanych nawet nie zwracałem uwagi na zegary bo tam już są wyświetlacze przystankowe łącznie z zegarem. Właśnie w tych najstarszych mi to podpadło, że nagminnie ich nagle brakuje i nigdzie nie można było czasu odczytać.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1127
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: nowy1212 » wt 23:55, 12 gru 2017

kuba_łódź pisze:Pewnie zapleczu technicznemu jest wsio rawno, jedzie to jedzie po co drążyć temat ;)

A ZDiTowi też jest wszystko jedno? Moze do nich należy napisac w tej sprawie. Ja MPK nie jeżdżę, ale generalnie wydaje mi się, że instytucja która zleca przewozy powinna sprawdzać czy tabor jest przygotowany do komfortowej obsługi pasażera.

Kpc21
Weteran
Posty: 5853
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: Kpc21 » śr 00:32, 13 gru 2017

W nowszych pojazdach są zegary na kasownikach, a w tych z kasownikami najstarszego typu ich nie ma, i tam jest problem z ustaleniem godziny, tzn. trzeba patrzeć na własny zegarek.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Wykorzystanie taboru MPK

Postautor: kuba_łódź » śr 00:58, 13 gru 2017

nowy1212 pisze:
kuba_łódź pisze:Pewnie zapleczu technicznemu jest wsio rawno, jedzie to jedzie po co drążyć temat ;)

A ZDiTowi też jest wszystko jedno? Moze do nich należy napisac w tej sprawie. Ja MPK nie jeżdżę, ale generalnie wydaje mi się, że instytucja która zleca przewozy powinna sprawdzać czy tabor jest przygotowany do komfortowej obsługi pasażera.

Jak ZDiT miałby sprawdzać tabor to należałoby wycofać od razu tak z 80% tramwajów :P Przy ilości spraw jaką ta instytucja ma ogarniać, a sobie kompletnie z tym nie radzi, to kontrola taboru wydaje się najmniejszym problemem. Autobusy co prawda regularnie kontroluje ITD, ale tylko w kwestii stanu technicznego, a nie komfortu jazdy, no i przy takich wyrywkowych kontrolach nie da się sprawdzić 400 autobusów, tylko przy dobrych wiatrach 20.

Osobiście uważam, że w kwestiach stanu technicznego i komfortu jazdy lepiej pisać do MPK, bo oni są w stanie cokolwiek zrobić - osobiście po podróży w środku lata starym Volvo, chyba 1113, z włączonym ogrzewaniem i zaklejonymi lufcikami, wysłałem do naszego wspaniałego przewoźnika maila z prośbą o ogarnięcie tego trupa, w odpowiedzi otrzymałem przeprosiny za dyskomfort w czasie podróży i zostałem zapewniony, że moje uwagi zostaną przekazane do kierownika zajezdni. Niestety nie wiem czy cokolwiek zostało zrobione, bo od tego czasu szczęśliwie nie miałem okazji jechać tym autobusem.
Kpc21 pisze:W nowszych pojazdach są zegary na kasownikach, a w tych z kasownikami najstarszego typu ich nie ma, i tam jest problem z ustaleniem godziny, tzn. trzeba patrzeć na własny zegarek.

Te najstarsze kasowniki obecnie są wycofywane i zastępowane nowszymi, bo MPK przestało je naprawiać, w dużej mierze pojawiają się w ich miejsce brązowe kasowniki z wyświetlaczami (jak podejrzewam wymontowane z kasowanych autobusów), jednak mimo to spora ilość tramwajów nadal jest wyposażona w te najstarsze bez wyświetlaczy.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości