Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Wnioski o dofinansowanie z RPO. 17 autobusów i 12 tramwajów.

Postautor: jan_defecto » wt 20:39, 09 lut 2016

MPK zamierza złożyć wnioski o dofinansowanie z środków Regionalnego Progamu Operacyjnego Województwa Łódzkiego 2014-2020 na zakup 17 autobusów elektrycznych i 12 tramwajów niskopodłogowych.
Projekt autobusowy zakłada także budowę infrastruktury na krańcówkach i w zajezdni, a projekt tramwajowy halę z pięcioma kanałami.
MPK wszczęło przetargi na przygotowanie wniosków o dofinansowanie.
Składanie wniosków do Urzędu Marszałkowskiego od 11.03.2016 do 18.03.2016.
Ogłoszenie Urzędu Marszałkowskiego
Linki do przetargów na wnioski:
Autobusy
Tramwaje

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » pt 09:53, 01 kwie 2016

12 tramwajów będzie przeznaczonych do obsługi linii 14. Tak powiedział pan Misiorny ze ZDiT na spotkaniu konsultacyjnym w dniu 31.03 na Kusocińskiego.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 12:30, 01 kwie 2016

Super - dla linii w sumie wspomagającej. Czy w soboty i święta będą te tramwaje stać w zajezdni by mogły kurować na 14tce solówki?

Ponadto ciekawe jak sobie poradzą te tramwaje na kilku odcinkach na Śmigłego-Rydza.

To naprawdę nie ma innych tras dla nowego taboru?
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 16:57, 01 kwie 2016

No w sumie z Chocianowic to nie ma. Na 14 też jeszcze nie mogą iść bo rozwalą się na Śmigłego-Rydza.
Jest 15/A - najlepszy wybór, ale tam MPK ma wonty o PlW.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pt 23:05, 01 kwie 2016

Przede wszystkim termin na produkcję tramwajów to będzie najprawdopodobniej 18 miesięcy od podpisania umowy, do czego nie dojdzie przed wakacjami... Co oznacza, że termin ostateczny to będzie zima... 2018, a nie "już zaraz"... Owszem mogą być sporo wcześniej, bo zamówień w tym roku jak na lekarstwo się zapowiada, ale też "damy radę" ustawić wszystko tak, żeby się nówki nie marnowały Obrazek

Skrzyżowanie Dąbrowskiego/Śmigłego będzie zrobione. Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ramach WZ II zacząć remonty od wymiany szyn na Śmigłego-Rydza. Wtedy od 2018 nówki bez większych problemów mogą śmigać po 14. Mankamentem zostaje Włókniarzy od Karolewskiej do Legionów, ale nie jest tam jeszcze tak źle, żeby nie dało się puścić niskacza moim zdaniem.

No i liczę, że te 12 plus 30 z WZII trafi na Choćki, jako że mają być za 3 lata nowocześniejsze od Telefonicznej nawet Obrazek Nie wszystko nowe musi od razu być przypisywane do Telefonicznej. Zwłaszcza, że dojazd jest TRAGICZNY już teraz i jakoś niskacze ten niespełna kilometr razy 2 pokonują (wyjazd i zjazd Obrazek ).

W ogóle brechtam równo jak słyszę, że na 15/A nie mogą być Citki przez Plac Wolności - nawet tam torowisko jest w lepszym stanie niż przy zajezdni Telefoniczna Obrazek

Co do tego, że z Chociek jakby były niskacze, to nie mają na czym jeździć. Zawsze można zmienić obsługę. 11 mogłaby w całości przejść pod Chocianowice. To samo z 15/15A. Na 16A też mogłyby być niskacze... 5 na starej trasie też dałaby radę. Jest parę opcji...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 4 razy.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » sob 16:34, 02 kwie 2016

Jordi pisze:Skrzyżowanie Dąbrowskiego/Śmigłego będzie zrobione. Moim zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie, aby w ramach WZ II zacząć remonty od wymiany szyn na Śmigłego-Rydza.

No i liczę, że te 12 plus 30 z WZII trafi na Choćki, jako że mają być za 3 lata nowocześniejsze od Telefonicznej nawet :D

Z tego co pisała prasa skrzyżowanie na szczęście ma być zrobione już w tym roku - projekt gotowy, a całość środków ma być na razie wyłożona z kasy miasta.
12 na bank na Telefoniczną, 30 raczej na Choćki.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 21:23, 02 kwie 2016

A co z zapowiadanymi 45? Jakby udało się w miarę szybko zaklepać 87 tramwajów (i może - wzorem Warszawy - w którymś kontrakcie od razu wziąć opcję na rozszerzenie żeby można było szybko zamówić w przypadku zwiększenia dofinansowań) i może kupić ze 40-60 używek (byle tym razem MPK nie rozpieprzyło 90% w rok) to łódzkie tramwaje powoli zaczęłyby się zbliżać do cywilizacji.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » ndz 11:27, 03 kwie 2016

Nie wiem czy te 45 to już nie jest czasem nieaktualne... Poza tym nie widzę nawet w najbliższych kilku latach perspektyw do możliwości kursowania kolejnych ponad 80 niskopodłogowców ze względu na stan torowisk. Owszem, ich stan się bardzo poprawił w ostatniej dekadzie i poprawiać będzie nadal ale dużo mamy relatywnie krótkich odcinków blokujących niskopodłogowce.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 13:10, 03 kwie 2016

Będą robić tory, jest przecież cały ten projekt WZ II, do tego pl. Wolności i Legionów będą, zdaje się, robione w ramach rewitalizacji, Zielona w ramach ŁTM, i wcale wiele tych złych odcinków nie zostanie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 13:18, 03 kwie 2016

Obecny plan maksimum dałby w sumie z tym co jest 134 tramwaje. Gdyby udało się poza WZ2 wyremontować jeszcze Aleksandrowską (to powinien być priorytet) i Wojska Polskiego (na to podobno jest pomysł) to w zasadzie niska podłoga będzie mogła pójść praktycznie wszędzie, a licząc po brygadach (wg dzisiejszego rozkładu, po wszystkich remontach będzie musiało trochę przybyć) :
1 - warunkowo (Wojska Polskiego) - 7
2 - warunkowo (Aleksandrowska) - 12
3 - tak (po Warszawskiej jakoś się przetelepie, wiadukt na Przybyszewskiego jest ZTCW w planach) - 16
4 - tak - 5
5 - warunkowo (Wojska Polskiego, Aleksandrowska) - 9
6 - nie (Północna)
7 - nie (Koziny, Legionów)
8 - warunkowo (Aleksandrowska) - 13
9 - nie (ŁTM?)
10 - tak - 21
11 - tak - 12
12 - tak - 20
13 - nie (ŁTM?)
14 - tak - 10
15 - warunkowo (PlW, Rd. Solidarności) - 24
16 - tylko wariantowe, dajmy na to 5 brygad

Wychodzą 73 brygady bezwarunkowo, 97 jeśli przymkniemy oko na kawałki trasy 15. Dodatkowe 25 brygad (razem 122 - MPK i tak nie wystawi tylu mając 135 tramwajów...) dałby remont Aleksandrowskiej, z kolei remont Wojska Polskiego (wymuszony stanem technicznym - pewnie odbędzie się jeszcze w tej dekadzie) pozwoliłby dorzucić 9 (plus w sumie kilkanaście na coś po trasie dawnej 5). Remont obu - jeszcze 9.
Razem licząc - przy dzisiejszym poziomie obsługi i obsadzie po mniej lub bardziej planowanych remontach można by wrzucić 140 tramwajów, z perspektywą wzrostową, bo dojdzie jeszcze co najmniej dawna 5.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » ndz 13:32, 03 kwie 2016

@Kpc21: OK, ale chodzi też o perspektywę czasową. Nowe wagony to kwestia 2-3 lat, ale z remontami już tak szybko nie będzie.
'Tramwaj dla Łodzi' jest pewny, pl. Wolności z Legionów raczej też. ŁTM nawet jeśli uda się zrealizować nie zostanie ukończony w ciągu 5 najbliższych lat. Ciężko na tę chwilę powiedzieć co dalej z Wojska Polskiego, Aleksandrowską, Warszawską. W takim układzie przy obecnej siatce połączeń (tak, wiem, można ja zmienić ale wątpię w jakieś rewolucyjne zmiany) widzę w ciągu najbliższych 2-3 lat 'pewniaki' na niskopodłogowce w postaci 4, 12, 12A, 15, 15A czyli ok. 55 brygad. O wiele mniej niż 87.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » ndz 20:27, 03 kwie 2016

Mikołajec powiedziała w Toyi bodaj w piątek, czy wczoraj, że zaczną od Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego i Przybyszewskiego. Skrzyżowanie Dąbrowskiego z Śmigłego jak wiadomo tego lata już będzie robione.

Moim zdaniem niskacze dałyby jeszcze radę na 5 na jej oryginalnej trasie Obrazek Co prawda Rzgowska między Dachową, a Łazowskiego "dogorywa", ale jeszcze nie jest tak tragicznie, żeby nie dało się tam puścić nówki.

13 ma wymóg remontu Aleksandrowskiej tak jak 2, czy nawet 8. Moim zdaniem prócz tej WZ naprawdę nie potrzeba tak wiele, żeby "uwolnić" trasy, które nadawałyby się na taki tabor Obrazek Skoro MPK własnymi siłami machnęło w nieco ponad 2 tygodnie 700 metrów torowiska na Stokach, to w 2-3 miechy mogliby zrobić Aleksandrowską (np w wakacje w przyszłym roku) - tych podkładów i szyn z WZ zabrano dużo więcej i tam możnaby je wykorzystać.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pn 00:32, 04 kwie 2016

Jeśli zostanie wyremontowana też Aleksandrowska to widziałbym tramwaje niskopodłogowe na liniach 2, 8 i 13 przydałyby się bardziej niż np. na linii 14. Nie samą trasą W-Z się żyje, więc nowe tramwaje zamiast iść na 14 powinny pójść na 12/12A i 15/15A (Pewnie Plac Wolności wyremontują szybciej niż Aleksandrowską). Poza tym też nie wiadomo czy dadzą radę w rejonie Kaliskiego niby nie jest tam tak źle ale takie tory mogą sprawiać problem.
Kolejna sprawa to nowy układ komunikacyjny, który niedługo może wejść w życie słyszałem, że w wakacje albo gdy otworzą Fabryczny to może mieli na myśli linię 14 w innej postaci Obrazek ?

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pn 18:56, 04 kwie 2016

Na Aleksandrowskiej od 4 miesiecy wstawiane sa szyny co noc i jeszcze troche to potrwa. Nie liczcie tam na remont w najblizszym czasie. Troche teraz jest lepiej niz bylo choc jesli ktos nie da kasy na wymiane podbudowy to sie nie mozna spodziewac tego ze wstawki prawie nowych szyn wytrzymaja dlugo Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » pn 20:07, 04 kwie 2016

Wojtku 94 -reperują szyny ale poprawy nie ma. Wagony jadą wolno.Tylko przy Chochoła pomogły naprawy

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pn 20:13, 04 kwie 2016

Tylko na nowym torowisku jada szybko. Przy Chochola chodzilo o to zeby wagony na tych lukach nie wypadaly przez wydarta szyne.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 18:17, 14 kwie 2016

Dziennik Łódzki pisze:MPK postanowiło zwiększyć ilość tras, na których będą kursować elektryczne autobusy. Zamiast jednej linii, będą dwie, dlatego też MPK kupi 17 autobusów elektrycznych.

- Doszliśmy do wniosku, że jak już kupować ekologiczny tabor, to nie na jedną linię. Zwłaszcza, że przy dwóch liniach potrzebujemy tej samej ilości autobusów rezerwowych - tłumaczy Zbigniew Papierski, prezes MPK. - Zakładamy, że autobusy elektryczne będą obsługiwać linie, które wyruszają z pętli przy ul. Wydawniczej i kursują przez centrum. Jedna z ich stacji końcowych może się znajdować na krańcówce przy ul. Popiełuszki, a druga przy Szczecińskiej.

[...]

Natomiast jeszcze w tym roku MPK zamierza wynająć długoterminowo 34 autobusy o długości 12 m.


Artykuł

Czyli można się domyślać, że mowa tu raczej o linii 83 i chyba o 80 z korektą trasy na Retkinii (Wyszyńskiego zamiast Kusocińskiego). Autobusy trafią na Limanowskiego, czyli 80 by musiała zostać przejęta przez EA-1.
Z ilości autobusów i ilości brygad (jeśli się nie zredukują) widać, że nie będą te linie obsadzane tylko taborem elektrycznym.
Ciekawe czy stacja ładowania powstanie tylko na Wydawniczej.

I odnośnie tych autobusów w tym roku. Były plany na 34 sztuki, ale tylko połowa miała być 12-metrowa, a połowa midi. Błąd w prasie?
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

ZEA1-7700
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Postautor: ZEA1-7700 » czw 21:34, 14 kwie 2016

Cóż, poczekajmy aż rozpiszą przetarg, będzie wiadomo ile i jakiego taboru.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 21:51, 14 kwie 2016

Na Tuwima nawet nie tak dawno planowali uruchomić Trolejbusy to chociaż byśmy mieli część tego czyli autobusy elektryczne a na liniach 80 i 83 jak najbardziej by pasowały tylko ciekawe czy te 17 autobusów wystarczy, żeby obsłużyć obie linie w całości.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 22:28, 14 kwie 2016

Poprzednim razem pisałem przecież, że jeśli brygadowo nic się nie zmieni na 80 i 83 (nie odejmą brygad), to nie jest możliwe pokrycie ich w całości przez elektryki. 11+8=19, a nie 17. No i nie liczyłbym tak jak ze Swingami, że zawsze komplet będzie dostępny.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości