Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » sob 15:24, 24 mar 2018

Z innego wątku
px33 pisze:Bo wtedy było brygad na styk,po reformie jest mniej.

Pomijając już oznaczenia na rozkładach, Telefoniczna powinna już teraz starać się wystawiać całą 14 w weekend na niskich I przy najbliższej zmianie przydziałów dostać wszystkie brygady na tej linii, na razie przynajmniej w weekend.

14 na weekendy to już teraz by mogła mieć niską podłogę. Skoro nowa Pesa Swing może iść na linię 14 to i Tramicus też. Wtedy na 11 wysyłać możliwie dużo CRów, na 12 możliwie dużo Swingów '15, a na 14 Tramicusy, Swingi, NF6D

w soboty
10B - 9 Swing '15
11B - 11 CR
12 - 10 Swing '15
14 - 2 Swing '18 + 1 NF6D + 5 Tramicus
Rezerwa wtedy zostaje, więc nawet jak coś się zepsuje to i tak będzie pojazd zastępczy. Oczywiście przydział taboru nie musi być taki.

O niedzielach nawet nie wspominam.

Dobrze by było zaznaczyć w weekendy M8CN na linii 17, bo widać trochę potrwa nim zrobią porządek z tym peronem przystankowym na Stokach.

No i to samo z 4 w niedzielę - skoro jest 7 brygad, a 10 GT8N to bez problemu powinno znaleźć się 7 GT8N, a jesli by się nawet czasem okazało, ze musi na tej trasie przejechać Tramicus czy CR to tragedii nie będzie, bo dużo tych kursów w ciągu dnia się nie zrobi, a skoro niskacze wysyła się na 14 to i tu przez PW i Północna/Nowomiejska dadzą radę przejechać.

Potrzeba tylko trochę dobrej woli i chęci do poprawy sytuacji i w taki oto sposób w niedzielę (częściowo)niska podłoga by była na liniach 4,10B,11B,12,14,17(15).

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 12:01, 25 mar 2018

nowy1212 pisze:Dobrze by było zaznaczyć w weekendy M8CN na linii 17, bo widać trochę potrwa nim zrobią porządek z tym peronem przystankowym na Stokach.


Jakby po Świętach ruszyli się z tym - a mówią na dziś dzień dość ładną pogodę - to mogliby przywrócić M8CNy na 15 i to już mniej więcej od połowy kwietnia. Wówczas wszystkie chocianowickie brygady 15 mogłyby być niskopodłogowymi (częściowo), a przy dobrych wiatrach zostałoby M8CNów jeszcze na dwie brygady 17 (niekoniecznie gwarantowane w rozkładach), bo na 14 już trochę niskiej podłogi wtedy będzie i M8CN tam będzie w zasadzie zbędny.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » ndz 12:19, 25 mar 2018

Nie wiem czy te 1-2 sztuki z 14 nie byłoby korzystniej przesunąć na "niskopodłogowego jokera" na którejś z linii ŁTR-u (2, 3, 6, tam gdzie wjadą).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 12:34, 25 mar 2018

^^^^Nooo wiosna się zbliża to może ruszą z tym przystankiem.

Przydałoby się zamontować elektroniczne wyświetlacze w GT8N. Wtedy dałoby radę ułożyć równy takt niskiej podłogi na 15 co 24min. Wtedy żeby 4 nie była stratna (choć ona niskiej podłogi o dziwo prawie nie ma oznaczonej) to mozna by tam wysłać kilka M8CN. Wszystko w takim celu by możliwie duzo linii miało takt 24min niskiej podłogi.
Wtedy można by w tygodniu:
4 - 3 M8CN + 4 GT8N
15 - 4 M8CN + 4 GT8N
2 GT8N i 3 M8CN by zostały, ale je można na rezerwę lub po prostu gdzieś wrzucić.

Natomiast w soboty:
4 - 3 M8CN + 4 GT8N + 3 Konstal
15 - 5 M8CN + 4 GT8N + 2 Konstal
Konstale by zjeżdżały do zajezdni jako pierwsze tj. tak by były tylko do 16 gdy jest takt 15min.
2 GT8N i 2 M8CN jw

Natomiast w niedzielę
4 - 1 M8CN + 6 GT8N
15 - 6 M8CN + 2 GT8N
3 GT8N i 2 M8CN jw


Trzeba jednak spełnić cztery warunki:
1) Trzeba chcieć - jak się nie chce to niczego się sensownego nie zrobi, jak sie nie oznaczy w rozkładzie niskiej podłogi to tez korzyści dla pasażera specjalnie nie ma
2) Trzeba zamontować w GT8N elektroniczne wyświetlacze, bo teraz to chyba sa jakoś naklejane kierunki, a trudno by co tydzień zmieniać numer z 4 na 15 i odwrotnie
3) Musi być pewność, ze znajdzie się 8 sprawnych GT8N i M8CN. Nie mam pojęcia jak to wygląda i czy to realne. Jeśli nie to trzeba myśleć nad innymi liniami. Np zamiast na 4 (13 brygad) myśleć nad 1 (10 brygad).

Finansowo by się to spięło (te dojazdy z ET2 na linie 4), bo na linii 14 będzie coraz więcej tramwajów z ET1 (Swingi) kosztem ET2.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » ndz 12:39, 25 mar 2018

A dzisiaj Swingi na 12.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 12:42, 25 mar 2018

^^Ile?
W ogóle mogliby w sobotę dawać tylko niską podłogę na 12 to da sie zagwarantować mając tyle Swingów w zajezdni. Tzn w rzeczywistości może tak jest, ale nie na rozkładzie.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 12:52, 25 mar 2018

Ale na dziś dzień 4 i tak nie może za dużo z ET-2 dostać ze względu na wozokm, a najlepiej gdyby nie dostała nic. Już lepszą linią na M8CNy byłaby ewentualnie 5, która w zasadzie może sobie pozwolić na składy z Chociek, tylko trzeba chcieć poprzesuwać obsadę. Bałutom i Kilińskiego też jakaś niska podłoga by się przydała... ;) Tylko co wtedy? Jeśli mamy gwarantować 7 M8CNów na 15 (to znaczy: jeśli wstawi się do GT8Nów wyświetlacze, to nie powinno być problemów z wysłaniem na 15, powiedzmy, 5 M8CNów i 2 GT8Nów) to ile zostanie na 5? Czy coś w ogóle zostanie, bo jednak teraz widząc pod koniec ubiegłego tygodnia odpoczywające M8CNy i to w ilości bagatela 3 składów, to nie wiem, na ile stan rzeczy pozwalający na wysłanie jakiejkolwiek niskiej podłogi na 5 jest w ogóle realny. Myślę, że bardziej realne będzie skierowanie paru składów niskopodłogowych na linię 5 w wakacje, bo wtedy i Swingów będzie więcej, dzięki czemu 14 może sporo zyskać, a 5 obsadę mieszaną pozwalającą na wysłanie M8CNów (i chyba nawet są szanse, że wtedy będą kolejne wagony po modernizacji, przez co niską podłogę zachowa 15).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 13:14, 25 mar 2018

TramMomentyStudenta pisze:Ale na dziś dzień 4 i tak nie może za dużo z ET-2 dostać ze względu na wozokm,

Zacytuję siebie: "Finansowo by się to spięło (te dojazdy z ET2 na linie 4), bo na linii 14 będzie coraz więcej tramwajów z ET1 (Swingi) kosztem ET2."
Mamy już dwa Swingi na 14 (od poniedziałku), wiec można je wystawiać kosztem 2 Konstali z ET2. Zatem wtedy wychodzimy od pon do sob na -1 tramwaj. No na to miasto będzie stać zwłaszcza, ze taka sytuacja długo się nie utrzyma, bo kolejne Swingi w drodze.

a najlepiej gdyby nie dostała nic. Już lepszą linią na M8CNy byłaby ewentualnie 5, która w zasadzie może sobie pozwolić na składy z Chociek, tylko trzeba chcieć poprzesuwać obsadę.

No tak, bo tam gdzie tobie się podoba to da się poprzesuwać obsadę...
Ale OK nie upieram sie przy czwórce. Może to być tez linia 5 zamiast 4 czy 15. Nieważne. Ważne by ułożyć takt 24min niskiej podłogi i te kursy oznaczyć.

Bałutom i Kilińskiego też jakaś niska podłoga by się przydała... ;) Tylko co wtedy? Jeśli mamy gwarantować 7 M8CNów na 15 (to znaczy: jeśli wstawi się do GT8Nów wyświetlacze, to nie powinno być problemów z wysłaniem na 15, powiedzmy, 5 M8CNów i 2 GT8Nów)

Nie no trzeba wstawić wyświetlacze do GT8N to jedyne sensowne wyjście. To też nie jest przecież aż takie drogie, a Kraków takie wyświetlacze w podobnych tramwajach zamontował, czyli da się. Póki nie zamontuje się w GT8N wyświetlaczy to rozkład 15/17 ciągle będzie bezsensowny, bo nie ułoży się równego taktu.

W każdym razie jesli bierzemy 5 i 15 ( i wyświetlacze w GT8N) pod uwagę to żeby tam obsada się sensownie rozłożyła na zajezdnię to można część tramów z linii 13 ustalić by należały do ET1(dzisiaj wszystko jest z ET2). No i tak:
pon-pt
5 - 4 M8CN + 3 GT8N + 5 Konstali
15 - 4 M8CN + 4 GT8N + 5 Konstali
2 M8CN i 3 GT8N rezerwa lub na inne trasy bez oznaczania

sob
5 - 3 M8CN + 4 GT8N
15 - 5 M8CN + 4 GT8N + 2 Konstale
Konstale tylko do 16 gdy takt 15min jest. Oczywiście najlepiej zamiast Konstali dać resztę M8CN/GT8N jeśli dostępne.
2 M8CN i 2 GT8N jw.

nie
5 - 3 M8CN + 4 GT8N
15 - 5 M8CN + 3 GT8N
2 M8CN i 3 GT8N jw

Przypominam mowa jest o stałym takcie 24min. W obecnych warunkach należy dążyć do równego taktu 24min niskiej podłogi. Nawet Wiedeń nie ma niskiej podłogi na każdej linii tramwajowej...
Dlatego też gdyby bylo to wykonalne to bym 10A dał na Konstalach, a te Swingi na inną linię, ale no to temat na inną dyskusję.

No na pewno nie może być jak teraz, gdzie patrze na rozkład 17 i widzę bałagan i przerwy trwające czasem godzinę!

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » ndz 13:40, 25 mar 2018

Te wyświetlacze to serio nie jest aż taka krytyczna sprawa, włożenie raz dziennie tablic nikogo nie zabije.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » ndz 13:54, 25 mar 2018

A tam nie ma "filmów" (taśm z kierunkami)?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » ndz 14:02, 25 mar 2018

Chyba są ale zwykle nie są już automatyczne

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » ndz 14:58, 25 mar 2018

No ale nawet jak są zwykłe, to chyba łatwiej żeby motorniczy pokręcił korbką, niż by trzeba było dopilnować, by wziął z zajezdni odpowiednie tabliczki.

A poza tym - jak rozumiem, gdy te tramwaje jeździły w Niemczech, był tam automat, który nastawiał kierunek na tablicy zgodnie z sygnałami ze sterownika informacji pasażerskiej. Że z naszym SIP-em to nie jest kompatybilne, to wiadomo (chyba, że coś by wykombinowali, tak samo, jak starają się to zrobić z wyświetlaczami w NF6D). Ale czy Niemcy silniczki też z tego wymontowali? Nie można zrobić tak, by przewijanie taśmy działało na przyciski? A może tak jest tam już teraz zrobione?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 14:34, 28 mar 2018

Na SSC wydac nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie, więc moze ktoś tutaj zna

Skoro ZDiT decyduje o wysyłaniu np. GT8N (tak napisano na SSC) na linię 4 to czemu tylko pojedyncze kursy niskopodłogowe są oznaczone? Jest 10 GT8N, 13 brygad na linii cztery, a tylko 2 brygady są oznaczone jako GT8N.
Ja rozumiem, ze GT8N nie sa najnowsze i trudno zagwarantować by jeździło ich 10/10 codziennie, ale 7/10 powinno być wykonalne. Ba jak nie 7/10 to chociażby 3,4,5,6 na 10...

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Przetarg na 14.

Postautor: TramMomentyStudenta » sob 07:06, 31 mar 2018

MPK na facebooku napisało, ze po świętach zobaczymy 1882 i 1883 na trasie.


#1751 to sobie będzie wtedy stać? Czy wyślą niską podłogę na wszystkie telefoniczne brygady 14? Czy może tego NF6D prześlą np. na 12?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » sob 09:23, 31 mar 2018

Logicznym rozwiązaniem by była obsada 14 tylko z ET1. Poli wszystkich brygady 14 nie uda się obsadzic Swingami to NF6D powinno jeździć bez zmian. Dopiero wtedy ten tramwaj powinien iść na 12.

W każdym razie już od przyszłego tygodnia 5/8 brygad będzie miało/powinno mieć
niska podłogę, bo 1 NF6D, 3 Swingi, 1 M8CN.

No i czwarty Swing też pewno jeszcze w kwietniu się pojawi, a na przewóz NF6D wybrano firme więc też się pierwszy pojazd lub pojazdy powinny pojawić w kwietniu.

Zatem są szanse by już w kwietniu rozkład 14 był czerwony.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 11:40, 01 kwie 2018

A tymczasem z życia wzięte, czyli:
* dzień bez zetowca, nawet jeśli to jest Wielkanoc, to dzień stracony, bo 1442+43 krąży na 9B,
* z tymi Swingami na 12 to coś gruszki na wierzbie widzę, bo jest dzień świąteczny, więc zapas Swingów '15 jest, a tymczasem na 12 nie ma nawet jednej sztuki, za to wg systemu dokładnie 5 Citków i 1 Konstal (w dodatku trup).
Co się dzieje? Czy to jest tylko urok 1.04.? ;)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Graficzny » ndz 12:31, 01 kwie 2018

Jaki system właściwie?

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » ndz 13:34, 01 kwie 2018

A na 82A śmiga Volvo 7000, podczas gdy od tygodnia żadnego nie widziałem ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 13:50, 01 kwie 2018

TramMomentyStudenta pisze:A tymczasem z życia wzięte, czyli:
* dzień bez zetowca, nawet jeśli to jest Wielkanoc, to dzień stracony, bo 1442+43 krąży na 9B,
* z tymi Swingami na 12 to coś gruszki na wierzbie widzę, bo jest dzień świąteczny, więc zapas Swingów '15 jest, a tymczasem na 12 nie ma nawet jednej sztuki, za to wg systemu dokładnie 5 Citków i 1 Konstal (w dodatku trup).
Co się dzieje? Czy to jest tylko urok 1.04.? ;)


Generalnie to w weekendy na 10 jest 7 Swingów, na 11 z 8 Tramicusów. Z tego co piszesz 5 CRów jest na 12. Zatem zostaje 10 CRów, 2 Tramicusy i 15 Swingów. Jeśli więc na 12 nie wszystko jest obsadzone niska podłoga to trudno znaleźć sensowne wytłumaczenie, bo chyba nikt nie uwierzy w to, ze nagle 27 tramwajów niskopodłogowych uległo awarii...
No i jeden pojazd chyba się nie wyświetla, bo wg rozpiski jest w niedziele 7 pojazdów.

To jest kpina z pasażera i osoba, która zarządza taborem w MPK powinna ponieść karę. Jak chcesz to napisz do ZDiT w tej sprawie, podając numer Konstala, bo podobno ZDiT finansowo karać nie może, ale ma już inne narzędzia (tak na SSC mi ktoś odpisał).


kuba_łódź pisze:A na 82A śmiga Volvo 7000, podczas gdy od tygodnia żadnego nie widziałem ;)

Ja na krańcówce na Dworcu łódź Widzew widziałem jakiś zlot Jelczy. Tak jakby na niedziele nie można było wysłać normalnego, ciche i w pełni sprawnego autobusu.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » pn 13:29, 02 kwie 2018

nowy1212 pisze:Jak chcesz to napisz do ZDiT w tej sprawie, podając numer Konstala, bo podobno ZDiT finansowo karać nie może, ale ma już inne narzędzia (tak na SSC mi ktoś odpisał).

Udał Ci się ten primaaprilisowy żart :lol:


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości