Strona 48 z 89

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pn 15:43, 12 mar 2018
autor: kuba_łódź
Nie chcę tu się wdawać w polityczne dyskusje, ale dzisiaj pani prezydent została skazana nieprawomocnym wyrokiem za te stare kredyty, jak wyrok się uprawomocni to HZ nie będzie mogła kandydować na prezydenta.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pn 15:46, 12 mar 2018
autor: nowy1212
Będzie mogła startować.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pn 15:52, 12 mar 2018
autor: kuba_łódź
No to widać jakie mamy rzetelne media...

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pn 19:27, 12 mar 2018
autor: eDragon55
Na Broniewskiego jeśli będą kursować dwie linie tramwajowe z sensowną częstotliwością to będzie dobrze. Ciężko przewidzieć jakie bo opcji może być wiele ale najbardziej prawdopodobna jest linia ze Śląskiej przez Broniewskiego, Paderewskiego a potem ŁTR lub Politechniki. Druga linia z Kurczaków lub Chocianowic przez Śmigłego-Rydza (w śladzie linii 70).

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pn 20:15, 12 mar 2018
autor: nowy1212
No, ale linia Broniewskiego-Paderewskiego-ŁTR nie ma sensu, bo to duże koło by było.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: wt 09:00, 13 mar 2018
autor: SCEL
kuba_łódź pisze:Nie chcę tu się wdawać w polityczne dyskusje, ale dzisiaj pani prezydent została skazana nieprawomocnym wyrokiem za te stare kredyty, jak wyrok się uprawomocni to HZ nie będzie mogła kandydować na prezydenta.

Będzie mogła kodeks wyborczy zabrania startu tylko osobą skazanym na karę bezwzględnego pozbawienia wolności, a kara grzywny taką nie jest.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: wt 13:33, 13 mar 2018
autor: prof_klos
Siłą woli osoba pozbawiona wolności nie może kandydować, bo jak? Zza krat? ;)
"Zawiasy", kara ograniczenia wolności czy grzywna to inna bajka.

Ta Padarewskiego trochę zawsze po macoszemu traktowana była, ale warto się zastanowić czy właśnie tam nie warto części ŁTR puszczać, bo dalej, w dół Pabianickiej to co mamy? Osiedla domków, Port Łódź i Pabianice... zaś z Padarewskiego po Kurczaki znaczne osiedla.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: wt 23:42, 13 mar 2018
autor: Jordi
Moim zdaniem łącznik otwiera wiele możliwości, jeśli chodzi o Kurak.

Natomiast niestety przeczuwam, że zagrożone będzie połączenie z Piotrkowską. Pewniaki to 15 z Kurczaków i 16 prawdopodobnie z Śląskiej.

Szkoda, że tak ucichło wszystko z Czerwoną, bo 16 najlepiej, jakby po remontach pojechała z Śląskiej Dąbrowskiego, Piotrkowską, Czerwoną, Politechniki i dalej... A tak Paderewskiego praktycznie nie skorzysta z możliwości łącznika, bo 15 zostanie, a 16 nie dojedzie nigdzie w nowe miejsce, bo powieli totalnie praktycznie 69...

A Kurak jak wiemy walczył i dostał linię na Piotrkowską, więc ona powinna pozostać. No i Paderewskiego z łącznikiem daje możliwość powrotu do historycznej trasy "1" sprzed 30 lat, czyli na Chocianowice :D


Ale i tak do tych wszystkich zmian potrzeba więcej kasy, a czy będzie więcej? Śmiem wątpić, bo znowu nie usuną tak wielu linii (podejrzewam wielką walkę o 70, bo "tramwaj mamy gdzieś, bo nie jedzie Tatrzańską, a po co mam się przesiadać, jak teraz mam bezpośredni autobus wszędzie" :P )


Co do 5, to na SSC są sygnały, że 1 Konstal to zwłaszcza w soboty za mało - wagony są porządnie zapchane i faktycznie tam powinno kursować coś większego choćby w te soboty (albo 2 wagon, albo spróbować któreś Niemce...)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: śr 06:48, 14 mar 2018
autor: TramMomentyStudenta
GT6 chyba tylko. Czy będą chcieli usunąć z 43 brygady GT6? Bym głęboko w to powątpiewał, chyba nawet jeden z Użytkowników już to sygnalizował...

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: śr 09:10, 14 mar 2018
autor: prof_klos
GT6 kursujące na 43 to totalne dezele, które tam, na wioskach pasują przy tych potokach. Poza tym mają nikły pobór prądu co sprzyja ichniejszej infrastrukturze.

Wielokrotnie w weekend będąc w Łodzi trafiam akurat w piątkę, bo nią docieram wygodnie 41 + 5 na Dw. Łódź Fabryczna. I zawsze, niezależnie czy jadę o dziewiątej rano, w południe czy wieczorem jest tłok. Czasami wręcz nieznośny. Ale to sprzyja integracji pasażerskiej. :P

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 21:14, 16 mar 2018
autor: nowy1212
Ciekawe ile kursów widmo będzie w przyszłym tygodniu, bo pewno kilka autobusów będzie wymagało naprawy.

Jordi pisze:Moim zdaniem łącznik otwiera wiele możliwości, jeśli chodzi o Kurak.

Natomiast niestety przeczuwam, że zagrożone będzie połączenie z Piotrkowską. Pewniaki to 15 z Kurczaków i 16 prawdopodobnie z Śląskiej.

Ja bym zrobił tak:
5 Żabieniec-...-Piotrkowska-Pabianicka-RLL-Paderewskiego-Rzgowska-Kurczaki
11A/19 Helenówek-...-Piotrkowska-Rzgowska-Broniewskiego-Śląska
13 Teofilów-...-ŚmigłegoRydza-Broniewskiego-Rzgowska-Kurczaki

6,15 bez zmian
16 bez zmian lub na Sląską przez Paderewskiego (choć ja bym 16 zlikwidował kosztem wzmocnienia 8 w szczycie)

Skąd taki pomysł?
Nie wyobrażam sobie by:
Kurczaki nie miały bezpośredniego połączenia z Placem Niepodległości i dalej ŁTRem, a 6 by to zapewniała choć już bez 5
Kurak nie miał połączenia z Placem Niepodległości
Broniewskiego nie miała szybkiego połączenia z Placem Niepodległości (11A/19)

Nikogo z Broniewskiego nie zainteresuje jazda na około przez RLL do Placu Niepodległości, bo to czasowo bez sensu. No i to by był bezsensowny dubel 69.

Re: tramwaje

: sob 20:47, 17 mar 2018
autor: TramMomentyStudenta
hytgar655 pisze:Tylko, że narazie nie ma linii, gdzie można by było wysłać nadmiar niskaczy, więc to jest w sumie bez znaczenia. Gdyby w weekendy Swingi były na 10 i 12, to na 11 w całości Tramicusy lub Citki, a reszta na inną linię. Ale narazie nie ma gdzie.

Co do zasady, to na 12 mogłyby też mogłyby być Tramicusy i to zamiast Citków w weekend. Nowe Swingi to chyba na dzień dzisiejszy tylko 18, skoro na 14 nie chcą ze względu na Rydza. Testowanie na linii szczytowej chyba nie generuje dużych kosztów, a poprawia na pewno jakość transportu. Przy okazji dzięki temu można pomyśleć o lepszej obsadzie Citkami w dni robocze na 12 lub 11 (znowu można spróbować pofolgować Tramicusami i wysłać część z nich na 12 zamiast Citków - szczerze, niestety, ale Citki lepiej pasują do 11 niż Tramicusy, i to wszystko po 10 latach funkcjonowania Pes w naszym mieście...)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: sob 21:03, 17 mar 2018
autor: Kpc21
A na 8? Przeszkadza Aleksandrowska? Kiedy planują ją robić? No bo końcówka do Chochoła zaraz będzie wyremontowana, ale to i tak nic nie da, bo nie będzie się tam dało dojechać niskim przez Aleksandrowską.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: sob 21:46, 17 mar 2018
autor: TramMomentyStudenta
Na 8 z niskich wchodzą w grę co najwyżej Citki i NF6D, w końcu nawet nie tyle Aleksandrowska, ale Włókniarzy będzie przeszkadzać tym nowszym. 2 z kolei przeszkadza Przybysz, ale sądzę, że po zrobieniu Dąbrowskiego i kawałka Rzgowskiej to może być pierwsza linia, na którą może trafić nadmiar Swingów i to tych z '18. ;)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: sob 22:29, 17 mar 2018
autor: nowy1212
^^Na 2 to pewno pójdą tramwaje z Tramwaj dla Łodzi, bo gdzieś iść muszą, a 2 idealnie pasuje.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: ndz 10:44, 18 mar 2018
autor: TramMomentyStudenta
No tak, ale chyba nie wszystkie. ;) Zresztą nie sądzę, żeby nawet po zakończeniu prac nad TdŁ dwójka miała komplet z ET-2. Bo oprócz tego to wydaje mi się pewne, że 2 nie zmieni swojej trasy po 2021 roku. Fakt faktem, dwójka w całości niska to ciekawy interes dla Bałut i Teofilowa. Myślę, że niska będzie też mogła być jedynka, bo Wojska Polskiego zrobią i Kilińskiego sądzę, że też dokończą. Na upartego 5 wysłać na Dworzec Chojny (1 przekierować na Choćki), i mamy kolejną pewną niską linię. I dzięki temu taka Kilińskiego zmieni się w mgnieniu oka i zamiast starych Konstali pojadą sobie tam inne, z niską podłogą. Tam nawet M8CN za kilka lat to może być zaledwie ciekawostką taborową. :lol:

A gdzie kto by chciał wysłać nadmiar Swingów '18? Dziś takiej linii nie ma poza 10 przy przełączeniu części starszych Swingów na 12/18. Na 8, to powtarzam, co najwyżej Citki i NF6D. Ponadto NF6D widzę też na 9 i 12 (dla uzupełnienia niskiej podłogi). A po remontach, możemy sobie porozmawiać. ;)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: ndz 13:15, 18 mar 2018
autor: px33
A gdzie kto by chciał wysłać nadmiar Swingów '18? Dziś takiej linii nie ma poza 10 przy przełączeniu części starszych Swingów na 12/18. Na 8, to powtarzam, co najwyżej Citki i NF6D.

Nie na 8 z jakiego powodu? To (po remontach, rzecz jasna) będzie najlepsza linia bo będzie spełniała wymogi projektowe w podobny sposób jak 14 (ma dwa przystanki ŁKA na trasie). Jak nie to to jest jeszcze 11, tylko ona ma na trasie jeden przystanek ŁKA, za to ma lepsze tory.

Na 9 jeszcze dość długo nic niskopodłogowego nie wjedzie z powodu Zielonej (wydzielonej) i Konstantynowskiej.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: ndz 13:22, 18 mar 2018
autor: nowy1212
Co będzie to się zobaczy. No przecież nie będą nowych Pes trzymać przez 3-4 lata w zajezdni, bo to by była kompromitacja.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: ndz 13:34, 18 mar 2018
autor: mig
Może warunkiem podpisania odbiorów jest przejazd X km bez usterek, czego nie udaje się zrobić?

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: ndz 13:35, 18 mar 2018
autor: TramMomentyStudenta
px33 pisze:
A gdzie kto by chciał wysłać nadmiar Swingów '18? Dziś takiej linii nie ma poza 10 przy przełączeniu części starszych Swingów na 12/18. Na 8, to powtarzam, co najwyżej Citki i NF6D.

Nie na 8 z jakiego powodu? To (po remontach, rzecz jasna) będzie najlepsza linia bo będzie spełniała wymogi projektowe w podobny sposób jak 14 (ma dwa przystanki ŁKA na trasie). Jak nie to to jest jeszcze 11, tylko ona ma na trasie jeden przystanek ŁKA, za to ma lepsze tory.

Lepszą linią od 8 po remontach będzie 2, bo tam i tak nie da się zrobić full z Chociek, a trasa 2 na pewno będzie w całości dla Swingów przejezdna. Oczywiście to dopiero w sierpniu '19. :)