Moim zdaniem łącznik otwiera wiele możliwości, jeśli chodzi o Kurak.
Natomiast niestety przeczuwam, że zagrożone będzie połączenie z Piotrkowską. Pewniaki to 15 z Kurczaków i 16 prawdopodobnie z Śląskiej.
Szkoda, że tak ucichło wszystko z Czerwoną, bo 16 najlepiej, jakby po remontach pojechała z Śląskiej Dąbrowskiego, Piotrkowską, Czerwoną, Politechniki i dalej... A tak Paderewskiego praktycznie nie skorzysta z możliwości łącznika, bo 15 zostanie, a 16 nie dojedzie nigdzie w nowe miejsce, bo powieli totalnie praktycznie 69...
A Kurak jak wiemy walczył i dostał linię na Piotrkowską, więc ona powinna pozostać. No i Paderewskiego z łącznikiem daje możliwość powrotu do historycznej trasy "1" sprzed 30 lat, czyli na Chocianowice
Ale i tak do tych wszystkich zmian potrzeba więcej kasy, a czy będzie więcej? Śmiem wątpić, bo znowu nie usuną tak wielu linii (podejrzewam wielką walkę o 70, bo "tramwaj mamy gdzieś, bo nie jedzie Tatrzańską, a po co mam się przesiadać, jak teraz mam bezpośredni autobus wszędzie"

)
Co do 5, to na SSC są sygnały, że 1 Konstal to zwłaszcza w soboty za mało - wagony są porządnie zapchane i faktycznie tam powinno kursować coś większego choćby w te soboty (albo 2 wagon, albo spróbować któreś Niemce...)