Strona 88 z 89

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: śr 23:38, 13 mar 2019
autor: Jordi
px33 pisze:11B chyba generuje trochę większe potoki na końcach linii, więc tam IMO lepiej zostawić pełnowymiarowe niskopodłogowce.


Zapraszam w godzinach 15:30-18:30 na Pabianicką. Do Dubois zazwyczaj stoi sporo osób, do Rudzkiej często nie ma wolnych miejsc siedzących. To samo w drugą stronę między 6:30, a 7:30, a i niektóre kursy po 14:00 też tak mają, że na RLL jest już tłok.

Że nie powiem o weekendach, gdzie przy ładnej pogodzie w piątek po południu czy soboty już z IKEI 11B jest załadowane równo... 10B z Olechowa do Augustowa w soboty zwykle ma wolne siedziska (widziałem już kilka razy w tym roku, bo bywam często na Janowie), 11B na RLL w tym czasie zwykle jest zapchane...

Też uważam, że z tą 10 przeginają strasznie. A Swingi to nie wina MPK. Problemy są z wózkami, a no jednak te tramy jeżdża praktycznie po idealnym wręcz torowisku... To po prostu złom i szrot jak te Szajsocusy... Naprawdę modlę się, żeby Pesa nie wygrała tych 30 tramów na Choćki - już wolę Stadlera z Metelicą chyba...

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 05:47, 14 mar 2019
autor: TramMomentyStudenta
Przepisane z ciekawostek (tam post edytowany oczywiście):

No to pozostaje życzyć, aby kolejnych przetargów (chodzi m.in. o TdŁ i ZIT) nie wygrała Pesa, może Durmazlar? :mrgreen:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 09:06, 14 mar 2019
autor: mig
nowy1212 pisze:Z ostatnich badań wynika, ze 10AB jest bardziej popularne od 11AB. Ponadto przynajmniej 10B na olechowskim odcinku jest w szczycie wypchane. Nie jestem wiec pewien czy to 11B czy 10AB generuje większe potoki na końcach linii

Jakieś źródło? Nijak ma się to do rzeczywistości. 11 przoduje, za nią 10 i na trzecim miejscu 3.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 09:24, 14 mar 2019
autor: Kazik
Masz może informację w rozbiciu na przystanki? Na jakim odcinku 3 ma takie napełnienia? Myślałem, że drugą najpopularniejszą linią "ŁTR-ową" jest 2.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 11:17, 14 mar 2019
autor: BB93
Wydaje mi się, że na 3 duże napełnienia są na Łagiewnickiej (to jedyna linia do centrum z części wschodniej tego osiedla gdzie są wieżowce) oraz na Przybyszewskiego (dojazd z Widzewa i Zarzewa na Górniak).

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 11:42, 14 mar 2019
autor: nowy1212
mig pisze:
nowy1212 pisze:Z ostatnich badań wynika, ze 10AB jest bardziej popularne od 11AB. Ponadto przynajmniej 10B na olechowskim odcinku jest w szczycie wypchane. Nie jestem wiec pewien czy to 11B czy 10AB generuje większe potoki na końcach linii

Jakieś źródło? Nijak ma się to do rzeczywistości. 11 przoduje, za nią 10 i na trzecim miejscu 3.

No opublikowano jakiś tam raport ZDiTu. W wolnej chwili wkleje choć wydawało mi się że tutaj już był wklejam te raport.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 11:47, 14 mar 2019
autor: mateeusz
Tylko wyniki tego raportu to nie były na podstawie internetowej ankiety?

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 12:18, 14 mar 2019
autor: nowy1212
Aaa, hmm to możliwe. To po co taki raport robić? Przecież to absurd i do kosza taki raport można wyrzucić.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 12:21, 14 mar 2019
autor: px33
Nie no, po coś chyba były te badania napełnień.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 15:23, 14 mar 2019
autor: mig
Kazik pisze:Masz może informację w rozbiciu na przystanki? Na jakim odcinku 3 ma takie napełnienia? Myślałem, że drugą najpopularniejszą linią "ŁTR-ową" jest 2.

Mowa o dobowej liczbie pasażerów dla dnia roboczego. Co zaskakujące linia 3 wskakuje w tej kategorii na drugie miejsce w soboty i na pierwsze w niedziele.
Przystanki z największymi wymianami to oprócz oczywiście Piotrkowskiej Centrum Manufaktura, pl.Reymonta, Zielona, Legionów, Tatrzańska, Chmielowskiego, Murarska i Kowalska. Napełnienia bez niespodzianek, apogeum przy Manufakturze, przyzwoicie na Puszkina, Przybyszewskiego i Łagiewnickiej, za to za r. Powstańców jest gwałtowny spadek.
Co ciekawe sporo osób jadących z Widzewa i Zarzewa wysiada przy pl. Reymonta i wsiada tutaj w relacji powrotnej (można domniemywać, że potrzebują dostać się na pl. Niepodległości i/lub kontynuować jazdę w kierunku Rudy), co pokazuje spory potencjał proponowanego tu kiedyś wydłużonego na Widzew 41.
EOT - proponuję przenieść dyskusję do innego wątku.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 16:50, 14 mar 2019
autor: nowy1212
^^Czy to są dane z tego badania potoków? Jeśli tak to czy ZDiT przekażę jakiś raport jak się do nich maila napisze?
px33 pisze:Nie no, po coś chyba były te badania napełnień.

Badania napelnien maja sens.
Pytanie jaki ma sens badanie internetowe która linia jest popularna? Ja nie widzę sensu, bo te dane nie są reprezentatywne i gdyby ktoś się uparl to mógłby spowodować że 16 byłaby najpopularniejsza linia tylko co z tego?

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 19:15, 14 mar 2019
autor: Kpc21
TramMomentyStudenta pisze:No to pozostaje życzyć, aby kolejnych przetargów (chodzi m.in. o TdŁ i ZIT) nie wygrała Pesa, może Durmazlar? :mrgreen:

W sumie Isuzu pokazało, że Turcy potrafią, ale z drugiej strony Turcy mieli też Karsany, które nie zostały zbyt dobrze ocenione...

No i chyba póki co nie wiadomo, jak te Durmazlary będą się w Olsztynie sprawdzać i czy nie będą, może, sprawiać większych problemów, niż Pesa.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 19:19, 14 mar 2019
autor: volvofan
Gdzie ten raport można znaleźć?

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: czw 20:22, 14 mar 2019
autor: mateeusz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 06:18, 15 mar 2019
autor: TramMomentyStudenta
@Kpc, Isuzu poważnie są tureckie? Po sylabizacji nazwy wydawało mi się, że to jakaś japońska firma. :P
Zresztą - żeby ocenić Isuzu, to pewnie trzeba będzie poczekać ze cztery-pięć lat, bo wiadomo, że Swingi'15 na początku też były takie świetne i w ogóle, a teraz tak masowo się psują (już od około roku), że wczoraj było 6 Tramicusów na 10AB - i to pomimo tego, że dwa składy z tej partii wyjechały na 11B. (Nie mówcie, że ze Swingami były problemy od samego początku eksploatacji!)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 07:43, 15 mar 2019
autor: SCEL
Sama marka Isuzu jest japońska, natomiast ten konkretny model który jeździ w Łodzi jest produkowany przez firmę Anadolu Isuzu, która jest turecka, ale jest powiązana z japońskim Isuzu.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 08:49, 15 mar 2019
autor: TramMomentyStudenta
Dzięki :)

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 19:22, 15 mar 2019
autor: Kpc21
A to nie jest z nimi tylko jeden konkretny problem, tj. wada fabryczna wózków? I Pesa nie naprawia tego w ramach gwarancji?

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 19:49, 15 mar 2019
autor: kuba_łódź
Wózki, a konkretniej łożyska na osiach są najpoważniejszym problemem i Pesa niby coś tam naprawia, ale jakoś tego nie widać, sądząc po ilościach Tramicusów na 10 i dźwiękach wydawanych przez jeżdżące Swingi.

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

: pt 20:06, 15 mar 2019
autor: px33
Nie wiem jakie jest tempo napraw, ale być może "walące" wagony po prostu nie przeszły jeszcze naprawy