Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Yizi
Coś mówi
Posty: 33
Rejestracja: śr 20:50, 02 sty 2019

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Yizi » pn 12:51, 04 mar 2019

A także nie ma żadnego wozu przegubowego

Kamil.2
Bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt 17:14, 10 paź 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kamil.2 » wt 07:50, 05 mar 2019

Dzisiaj na 43 jest Conecto 2457 i 2065, Citaro 2708, Jelcz 2611 i wysoka podłoga w postaci Conecto 2678.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Jordi » wt 09:16, 05 mar 2019

Musieli podstawić, bo wczoraj burza w necie była, jak przed 7 rano kilkadziesiąt osób nie wsiadło w KŁ do autobusu ;) Podejrzewam, że brygada obsługująca ten kurs przed 7 będzie na stałe przegubowa.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » śr 12:54, 06 mar 2019

Godzina prawie 13, a w zajezdni stoją 3 Swingi '18 i czekają, żeby wyjechać na 18... Jaki mądry za to odpowiada? Nie mogą te Swingi jeździć na 12? I jak już ktoś tak bardzo chce, żeby były na 18, to niech kilka w szczycie przechodzi z 12?

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: BB93 » śr 15:07, 06 mar 2019

W ogóle to jest dziwne, że 12 i 18 nie mają łączonych brygad. Przecież od biedy te Swingi z 18 mogą np. jechać do Telefonicznej jako osiemnastka i tam przebierać się w 12 na Stoki a w tym czasie ze Stoków zjeżdżałyby Konstale do zajezdni z linii nr 12.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 11:50, 10 mar 2019

A dzisiaj podobno na 11 i 15 po jednym Konstalu.
Pewno zabrakło im niskaczy nie? Na pewno MPK ma sensowne wytłumaczenie...

Żenada po prostu, kiedy wreszcie nastąpią czystki i wymieni się nie kompetentnych ludzi? A może pora stworzyć odpowiedni system do zarządzania taborem skoro ludzie są zbyt ulomni?

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 12:10, 10 mar 2019

Wiem, że NF6D są na 8, ale przecież tych NF6D możliwych do wystawienia jest chyba z 11-12 na 15, więc jeśli pojawiłby się takowy jeden na 11B, to naprawdę korona z głowy spaść nie powinna. Są też ostatecznie GT8N...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 13:28, 10 mar 2019

GT8N to chyba są na 4 w całości. Ale w niedziele to przecież niskaczy w zajezdni jest sporo. Tabor jest

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » wt 23:48, 12 mar 2019

Nie wiem czy jakimś kompromisem nie byłoby wrzucenie NF6D na brakujące brygady na 10AB (pojemność jest mniejsza ale na 4-5 brygadach z 20 może by dały radę), tak żeby zagwarantować zawsze niską 11B (ciągłe wystawianie 13 prac z ~22 tramwajów to nie powinno być żadne wyzwanie i powinny zostawać jeszcze ze 4 sztuki na 15).

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 00:59, 13 mar 2019

Bodajże mig mówił, że brygady 10AB są łączone, więc nie da rady. Ewentualnie po zamianie 10A z 14 na Karolewie może się to przyjąć.
Ale w ogóle nie rozumiem, dlaczego tramwaje mające 3-4 lata mają takie problemy z wózkami. Już nawet ze 122N nie jest tak źle (fakt, że tramwajów tych jest mniej niż Swingów, bo tylko 10, no ale chyba jeżdżą tyle lat i jakoś nie narzekają na stan techniczny).
Oczywiście drugim kompromisem byłoby wysyłanie NF6D na brakującą jedną-dwie (bo przeważnie tyle Konstali krąży jako ciekawostka) brygady na 11B (nawet kosztem 11A, bo jednak do czerwca będzie mieć krótszą trasę).
A z tą niską na 15 - bo trochę jest na siłę - też przesada, skoro jest jedna niska brygada z czternastu...
Ostatnio zmieniony czw 05:43, 14 mar 2019 przez TramMomentyStudenta, łącznie zmieniany 1 raz.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » śr 01:48, 13 mar 2019

Nikt nie narzeka na stan techniczny Tramicusów ? Polemizowałbym - jeden egzemplarz stoi na wózki od dłuższego czasu i nie chodzi tu o ich naprawę, tylko konieczność wymiany na nowe, reszta która jeszcze jeździ prezentuje raczej nędzny obraz - łuszczący się lakier, niesprawna klimatyzacja i niespokojny rozruch to chyba najmniejsze wady, bo gdy przejdziemy do właściwości jezdnych... przy jeździe na prostej i pokonywaniu rozjazdów tramwaje te wywołują lokalne trzęsienia ziemi, a w łuki wchodzą z gracją wiktoriańskiego parowozu. Awaryjność - chyba wystarczy spojrzeć ile Konstali wyjeżdża na 11B. Pzy Swingach niestety mamy powtórkę z rozrywki, a będzie tylko gorzej, bo powiedzmy sobie szczerze - Pesa to Jelcz wśród tramwajów i pewnie większość z nas nie chce już kolejnych pojazdów tej marki w naszym mieście.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 12:17, 13 mar 2019

To nie lepiej dać NF6D na 11B kosztem 11A?
Choc ogólnie to jest chora sytuacja ze kolejny miesiąc i ciągle problemy. Ciekawe czy będą jakieś kary dla Pesy za serwis...

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 12:57, 13 mar 2019

Wiecie co, mnie się wydaje, że to, co jest teraz, to jeszcze ujdzie w tłoku. Zaczynam się poważnie bać lata, gdy na 10 normą pewnie będą nie tylko Tramki, ale i Citki, a Konstale normalnie będą mniej więcej połową obsady 11B... :evil:

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » śr 14:46, 13 mar 2019

A PESA się będzie jeszcze rzucać w Warszawie, że są takim sprawdzonym producentem i wszystkie miasta są zachwycone ich produktami. Kary powinny polecieć ostre, bo to co się teraz dzieje z Swingami to jest żart.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 15:59, 13 mar 2019

Pytanie tylko czy tu jest wina Pesy czy może MPK coś źle zarządza tym wszystkim. Tzn na pierwszy rzut oka wydaje się że winna jest Pesa, ale kto wie bo czasem może się okazać że wina leży gdzie indziej.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » śr 17:11, 13 mar 2019

Ale sprawność techniczna Swingów nie jest na jakimś bardzo złym poziomie - trzeba pamiętać, że ze 3 są rozbite, 2-3 stoją na wadę fabryczną wózków (i tu pytanie dlaczego to tak długo trwa), więc tak naprawdę "do ruchu" pozostaje jakieś 17 sztuk i z tego wychodzi 14-15 brygad. Należałoby najpierw powalczyć o to żeby szybko uruchomić te rozbite a potem ponegocjować z Pesą żeby może przysłali zapasowy komplet wózków jako rekompensatę za ciągnącą się wymianę tych łożysk.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mateeusz » śr 17:24, 13 mar 2019

Swingi Swingami ale tutaj przede wszystkim chodzi dlaczego 11B i 15 obrywa kosztem 10B? Skoro jest problem ze Swingami to na 10 powinien wyjechać Konstal. To wygląda tak jakby MPK tuszowało problemy z najnowszymi wyrobami Pesy.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » śr 17:29, 13 mar 2019

No tylko, że jak są rozbite, to trzeba je jak najszybciej przywrócić do ruchu. Zresztą te tramwaje są pancerne, po kolizjach są do wymiany elementy blaszane i ewentualnie przednia szyba (jak to będzie miało miejsce w Swingu, których wjechał w Konstala). Bo raczej Swingi nie zaliczały takich dzwonów, żeby do naprawy były wózki czy przeguby. A wady fabryczne wózków kiedy wyszły? W zeszłym roku. Dlaczego jeszcze ta wymiana trwa? Zresztą w 1584 wózek też wali, a wczoraj zjeżdżał rano na ET-1 z awarią.
Ogólna awaryjność od początku nie była raczej duża. Swingi raczej borykały się z "pierdołami", jak jakaś awaria drzwi uniemożliwiająca ruszenie.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » śr 17:53, 13 mar 2019

Swingi Swingami ale tutaj przede wszystkim chodzi dlaczego 11B i 15 obrywa kosztem 10B? Skoro jest problem ze Swingami to na 10 powinien wyjechać Konstal. To wygląda tak jakby MPK tuszowało problemy z najnowszymi wyrobami Pesy.

Myślę, że tu po prostu chodzi o to żeby "najnowsza" linia była obstawiona w 100% niską podłogą ze względów wizerunkowych. Oczywiście dla niepełnosprawnego pasażera na 10 wysokopodłogowa brygada to 6 minut czekania (12 na olechowskim końcu), na 11 to już 12 minut (chyba że w centrum), a na 15 to nieraz ponad pół godziny, no ale...
Naprawdę myślę, że przy obniżonej dostępności Swingów najkorzystniejszą opcją byłoby wysyłanie NF6D na brakujące brygady 10 (więc zmniejszenie ich liczby na 11A). Wtedy podaż niskiej podłogi na 11B i 15 byłaby niezachwiana, a sporadyczny NF6D na trasie WZ powinien być do przeżycia. 11B chyba generuje trochę większe potoki na końcach linii, więc tam IMO lepiej zostawić pełnowymiarowe niskopodłogowce.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 18:10, 13 mar 2019

Z ostatnich badań wynika, ze 10AB jest bardziej popularne od 11AB. Ponadto przynajmniej 10B na olechowskim odcinku jest w szczycie wypchane. Nie jestem wiec pewien czy to 11B czy 10AB generuje większe potoki na końcach linii


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości