Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » pn 19:09, 25 lut 2019

px33 pisze:
@px33: zdradzisz nam szczegóły swojego mitycznego planu wykorzystywania niskopodłogowców w weekendy? Od razu mówię, że takie rzeczy jak NF6D czy Swingi na 4, 15 i 17 nie przejdą.

Pierwsza rzecz - Swingi '15 na 11 (przy obecnej sprawności jest niemalże gwarancja 7 sztuk w soboty i całości w niedziele). Liczę że epokowe wydarzenie w postaci przejazdu testowego północnej części miasta się odbędzie i że "sięuda" uzyskać ewentualne odstępstwo, tak jak udało się na 12.
To uwalnia (prawie - w soboty) wszystkie 122+CR na 4,15,17. Zakładając ich sprawność na poziomie 18 sztuk możemy w soboty obsadzić całą 15 (CR) i część 17 (122N), a w niedziele 15, 17 i wysłać resztkę na 4.
NF6D najwyraźniej już mogą iść na 8 - chwilowo ta linia jest w stanie skonsumować wszystkie.
I dalej 4 - optymistycznie zakładam że ta linia spełnia warunek na Swingi'18 (Fabryczny, Niciarniana, tak jakby Widzew) i uważam że fajnie by tam pasowały. Początkowo jako nadwyżka z 12, ale wraz ze zwiększaniem się ich liczby chętnie przesunąłbym na 12 NF6D i priorytetowo wysyłał tam nadwyżki Swingów'15 - jak już będą - tak żeby jak najwięcej Swingów'18 mogło wejść na 4.
(Nadmiar) GT8N na 9 - tyle ile się da.

Taki wariant nie przejdzie z kilku powodów, po pierwsze niedostosowane do Swingów przystanki na Zgierskiej i Zachodniej, po drugie ograniczenia formalne. O ile remont Śmigłego-Rydza jest pewnym argumentem przy zabieganiu o pozwolenie na zmianę wykorzystania Swingów 18xx (na chwilę obecną mogą jeździć na 12, 14 i 18), tak nie ma żadnego uzasadnienia dla zmiany wykorzystania Swingów 15xx (mogą obsługiwać tylko linie poruszające się trasą W-Z).

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 19:13, 25 lut 2019

px33 pisze:Powrót 4 na Dąbrowę nie będzie się przypadkiem wiązał z otwarciem Śmigłego Rydza, a więc i możliwością powrotu 14 na stałą trasę? Chociaż fakt, gdyby pojawiła się odpowiednia wola to lepszy tramwaj na 4 powinien dać większą korzyść niż na 14.
Zgadza się, dokładnie to miałem na myśli. Tylko jak powiedziałem, w tej chwili bardzo dużym problemem jest Nowomiejska, więc nie gwarantuję, że Swingi pojawią się szybko na 4, pewnie najwcześniej po dostawach tramwajów z racji TdŁ. Ale kolejną stosunkowo dobrą linią na Swingi'18 jest 2. Wystarczy, że zrobią Aleksa, to może już w przyszłym roku, przynajmniej do momentu dostaw na TdŁ, mogą sobie pojeździć.

Nonsens. 2 jest owszem, świetną linią na niską z powodu sporej liczebności seniorów na osiedlach, ale w życiu nie NF6D! Widziałbym tam raczej CR.

Ale jesteś świadomy, ile jest tych Cityrunnerów? I że nie ma ich 100. Nie ma ich 50. Nie ma nawet 35, tylko jest 15. A z kolei jest taki tramwaj, którego za moment będzie trochę za dużo i który ma dość specyficzne wymagania - potrzebuje elektrycznych zwrotnic na trasie (co wyklucza 4, 15, 17) i trochę mniejszego potoku (co raczej powinno wykluczać 11, wydaje się na razie wykluczać 8). Żeby dać Cityrunnery na 2 trzeba by je ściągnąć z 11 i 15 - to trochę kiepsko. Chyba lepiej żeby NF6D jeździły na normalnej linii przez cały dzień, a nie wyjeżdżały ogony na krótkiej 11, 12 i 18.

Ale na chwilę obecną tych CR-ów jest na tyle dużo, aby zagwarantować niską na 2 co 24 w robocze i full niską w niedziele. Jeśli zadbają z kolei o Tramicusy, te mogą być nadal na 11B, oczywiście na 11B zostanie (przy ośmiu niskich brygadach 2) ze cztery brygady CR-ów, reszta na 11B niechby była NF6D (przy dobrych wiatrach trzy brygady wystarczą). A na 15 można albo przywrócić M8CNy w ilości 7 brygad, albo dać GT8Ny. Zresztą w to nie wnikam. ;)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pn 19:56, 25 lut 2019

Taki wariant nie przejdzie z kilku powodów, po pierwsze niedostosowane do Swingów przystanki na Zgierskiej i Zachodniej

Chyba czas strzelić kolejną paradę, np. z okazji święta ziemniaka, skoro wystarczyła parada, żeby południowy się sam poprawił...

tak nie ma żadnego uzasadnienia dla zmiany wykorzystania Swingów 15xx (mogą obsługiwać tylko linie poruszające się trasą W-Z).

I nie dostanie się odstępstwa od ręki, przynajmniej na te nieszczęsne weekendy? 15xx też długo były ograniczone tylko do 10. Zresztą 11 też porusza się odcinkami wybudowanymi podczas budowy trasy WZ. W Warszawie to było wystarczające kryterium przy trasowaniu ich Swingów.
Nie mówię oczywiście o zmianie przydziału w robocze, ale w weekendy chyba fakt, że te wozy mogą albo iść na 11 albo stać bezczynnie będzie zupełnie wystarczający. A odzyskanie 10 tramwajów jest chyba warte przycięcia kilku peronów i wymiany odrobiny korespondencji.

Ale na chwilę obecną tych CR-ów jest na tyle dużo, aby zagwarantować niską na 2 co 24 w robocze i full niską w niedziele. Jeśli zadbają z kolei o Tramicusy, te mogą być nadal na 11B, oczywiście na 11B zostanie (przy ośmiu niskich brygadach 2) ze cztery brygady CR-ów, reszta na 11B niechby była NF6D (przy dobrych wiatrach trzy brygady wystarczą). A na 15 można albo przywrócić M8CNy w ilości 7 brygad, albo dać GT8Ny. Zresztą w to nie wnikam. ;)

Zacznę od tyłu - M8CN powinny iść na linie, na które normalny tramwaj niskopodłogowy nie wjedzie - czyli już niedługo w zasadzie tylko 13, chociaż w praktyce pewnie będą jeździły głównie na liniach obciętych przy okazji TdŁ. GT8N tak samo, przy czym one mają dodatkowo taki wymóg że nie powinny iść na zbyt obciążone trasy bo będą opóźniać.
Na 15/17 fajnie by się sprawdziły NF6D, ale Pl. Wolności je dyskwalifikuje. Na 11B prawdopodobnie są za małe, na słabszej 11A jakoś jeżdżą, chociaż generując trochę opóźnień. I teraz pojawia się taka 11A trochę rozszerzona po obu końcach, ze znośnymi torami i napełnieniami, które NF6D wytrzyma. No bo jeśli nie tam to gdzie?

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 20:07, 25 lut 2019

No ale czy Swingi'15 są aż tak bardzo potrzebne na 11B w niedziele? Ciężko w to wierzyć. Wprost przeciwnie, NF6D byłyby idealne na 11B w niedziele, a przecież w pierwszej kolejności to te tramwaje stoją. Linią, na którą widziałbym Swingi'15 w weekendy, jest, paradoksalnie 8. Tylko niestety Aleksa. No i Włókniarzy, ale ponoć Włókniarzy będą robić, przynajmniej ten newralgiczny odcinek Legionów-Kopernika. Ale przecież Swingi'15 mogą być nadal na 12, co w tym złego? Zeszłoroczne mogą odpoczywać (jeśli zostałoby ich więcej na Telefie), bo pewnie przyjdą czasy, gdy będą mocniej eksploatowane.
A druga sprawa, NF6D generują opóźnienia? W jaki sposób?

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pn 20:25, 25 lut 2019

NF6D byłyby idealne na 11B w niedziele, a przecież w pierwszej kolejności to te tramwaje stoją.

Teraz nawet MPK chce wpuścić NF6D na 8, na razie taka praca dla nich wystarczy. A Swingi z 2015 są jednak lepsze od NF6D i chyba lepiej żeby jeździł lepszy tabor. No i mają tak samo kiepskie wykorzystanie jak przed dopuszczeniem ich na 12, a docelowo powinniśmy jednak dążyć do tego, żeby każdy lepszy tramwaj pracował jak najwięcej.

Ale przecież Swingi'15 mogą być nadal na 12, co w tym złego? Zeszłoroczne mogą odpoczywać (jeśli zostałoby ich więcej na Telefie), bo pewnie przyjdą czasy, gdy będą mocniej eksploatowane.

Tramwaj nie służy do odpoczywania tylko do jazdy!. W mieście z tak żałosnym udziałem taboru niskopodłogowego należy wykorzystywać każdą okazję do tego, żeby poprawić sytuację, nawet jeśli wymaga to tak niekonwencjonalnych środków jak docięcie peronu (swoją drogą, na Śmigłego-Rydza czy Dąbrowskiego krawędzie peronów miały od razu idealną szerokość?) albo, o zgrozo, wysłanie zapytania o odstępstwo. Tym bardziej że obecny układ tras pozwala na uruchomienie na naprawdę niezłym poziomie i bylibyśmy bardzo blisko ET1 z planem bez konstali w niedziele.

A druga sprawa, NF6D generują opóźnienia? W jaki sposób?

Mało drzwi, ciut wolniejsze otwieranie i zamykanie. Może teraz motorniczowie nauczyli się to lepiej ogarniać, ale jeszcze niedawno większość łapała opóźnienia rzędu 4-6 minut.

I tak swoją drogą - 4 w obecnej formie (która szybko się nie zmieni) jest linią poruszającą się trasą WZ.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » pn 20:36, 25 lut 2019

px33 pisze:Chyba czas strzelić kolejną paradę, np. z okazji święta ziemniaka, skoro wystarczyła parada, żeby południowy się sam poprawił...

Ale może problem jest przy otwieraniu drzwi?

I nie dostanie się odstępstwa od ręki, przynajmniej na te nieszczęsne weekendy? 15xx też długo były ograniczone tylko do 10. Zresztą 11 też porusza się odcinkami wybudowanymi podczas budowy trasy WZ. W Warszawie to było wystarczające kryterium przy trasowaniu ich Swingów.

Ale to trzeba chcieć, a jak się nie chce, bo pasażera ma gdzieś no to jest jak jest.

Zacznę od tyłu - M8CN powinny iść na linie, na które normalny tramwaj niskopodłogowy nie wjedzie - czyli już niedługo w zasadzie tylko 13, chociaż w praktyce pewnie będą jeździły głównie na liniach obciętych przy okazji TdŁ.

Co to znaczy "niedługo"?
Przecież 3,7,9,13 nie będą się nadawac na niskacze. Nie wiadomo co z remontem Aleksandrowskiej i jak z tą Rzgowską będzie za 2-3 lata.
1 tez nie wiadomo, bo nie słychac o planach remontu Kilińskiego (Broniewskiego-Dąbrowskiego).

TramMomentyStudenta pisze:No ale czy Swingi'15 są aż tak bardzo potrzebne na 11B w niedziele? Ciężko w to wierzyć. Wprost przeciwnie, NF6D byłyby idealne na 11B w niedziele, a przecież w pierwszej kolejności to te tramwaje stoją.

W niedziele to Swingów '15 pełno stoi, bo one pojawiają się tylko na 10AB (bo 12 ma Swoje Swingi '18). No a mimo wszystko lepiej pasażerowi 11 dać klimatyzowany pojazd niż NF6D.

Zeszłoroczne mogą odpoczywać (jeśli zostałoby ich więcej na Telefie), bo pewnie przyjdą czasy, gdy będą mocniej eksploatowane.

To najlepiej wyślijmy je na 18. Tramwaj nowoczesny ma jeździc, a nie stać. Jak kupujesz auto to starym jednak jeździsz by nowy się nie zużył?

px33 pisze:Tramwaj nie służy do odpoczywania tylko do jazdy!. .

100% zgoda

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pn 20:51, 25 lut 2019

Co to znaczy "niedługo"?
Przecież 3,7,9,13 nie będą się nadawac na niskacze.

Po otwarciu Dąbrowskiego. 3 faktycznie też jest niezłą propozycją dla M8C (głównie z powodu wiaduktu, bo na Wycieczkową niskacz powinien dojechać) bo na wielu relacjach jest jedynym wyborem, 9 pełni mniej funkcji niż 13, 7 też jest tak jakby pomijalna w skali sieci. Fajnie byłoby mieć M8C na dwie pełne linie żeby faktycznie obsadzić nimi 3 i 13.
Bo w tej chwili M8C na 2 jest jak najbardziej racjonalną decyzją - daje niską podłogę na dwóch ważnych końcówkach i trochę wzmacnia jakość na ŁTR.

i jak z tą Rzgowską będzie za 2-3 lata.

Proponuję klasyczny polski "jakośtobędzizm". Politechniki też nie jest idealna. Generalnie odnoszę wrażenie, że jakość torów jest istotna tylko tak długo aż nie pojawia się wola polityczna albo odpowiednio duży nadmiar wagonów stojących w zajezdni. Potrzeba było dopuszczenia Swingów'15 na 12 żeby Cityrunnery mogły wrócić na 15 (i remontu jednego łuku na Pl. Wolności). Wrzucenie Swingów na 11 dałoby impuls do kolejnej "innowacji" (17, 4?)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 21:19, 25 lut 2019

1) Z "innowacjami" bym jednak nie wydziwiał. Są projekty unijne, które powodują biurokratyzację. A wyobrażenia to sobie można snuć, gdy już minie okres karencji, nie wiem, jak długo trwa takowy w przypadku W-Z.
2) Z tymi M8CNami to bym tak też nie przesadzał. Z prostego powodu. Na obsadę dwóch linii niską co 24 tych M8CNów po prostu nie starczy. Te wagony są awaryjne, więc przeważnie stoją ze dwa w zajezdni. Jak są wszystkie sprawne, to dobrze. Ale lepiej przyjąć, że tylko 11 M8CNów będzie wykorzystanych (przy założeniu, że wszystkie już będą zmodernizowane). Więc... na razie poczekajmy z potencjalną obsadą na powrót 2 na Dąbrowskiego. I oczywiście na dalsze informacje na temat kolejnych przetargów.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » pn 21:45, 25 lut 2019

Ad 1. Początkowo "innowacją" był Swing '15 na linii 12 - dało się? Dało.

Ad 2. Tu zgoda. No starzy póki co realnie na jedną linię z taktem 24min niskiej. Cóż GT8N na drugą i już jest OK (inna sprawa, ze GT8N to pewno za kilka lat na złom pójdą)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_bed » pn 21:50, 25 lut 2019

TramMomentyStudenta pisze:1) Z "innowacjami" bym jednak nie wydziwiał. Są projekty unijne, które powodują biurokratyzację. A wyobrażenia to sobie można snuć, gdy już minie okres karencji, nie wiem, jak długo trwa takowy w przypadku W-Z.

Bo nasze organa nadzorujące różne unijne programy wymyślają jakieś bzdurne wymagania, a potem dokumentacja ma 100 stron :P Także samo to że unijne to nie znaczy, że to tak działa - po prostu żadna ze stron nie umiała potraktować drugiej jak partnera i zastrzega się milion różnych punktów, których trzeba przestrzegać albo nie można naruszyć bez zgody odpowiedniej jednostki. To tak poza dyskusją ;)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 22:12, 25 lut 2019

nowy1212 pisze:Ad 2. (...) Cóż GT8N na drugą i już jest OK (inna sprawa, ze GT8N to pewno za kilka lat na złom pójdą)

Ale przyjadą nowe :P I może jeszcze dojedzie trochę używanych. ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » pn 22:26, 25 lut 2019

Czy przyjadą nowe zobaczymy, bo wiesz planów to ja już sporo słyszałem, a póki co skończyło się na NF6D (nie mówię że to mało, ale były wiesz plany)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pn 22:32, 25 lut 2019

Jak na razie jedyny zakup, który się nie udał to Helsinki.Przy czym zaryzykuję i powiem, że Bombardier w którymś momencie może się złamać i puścić te tramwaje tanio - nie za bardzo widać kolejkę chętnych.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » śr 18:54, 27 lut 2019

px33 pisze:
Taki wariant nie przejdzie z kilku powodów, po pierwsze niedostosowane do Swingów przystanki na Zgierskiej i Zachodniej

Chyba czas strzelić kolejną paradę, np. z okazji święta ziemniaka, skoro wystarczyła parada, żeby południowy się sam poprawił...

A gdzie i kiedy była mowa o południowym? Bo ja słyszałem o północnym tylko - za Legionów zakaz wjazdu.
px33 pisze:I nie dostanie się odstępstwa od ręki, przynajmniej na te nieszczęsne weekendy? 15xx też długo były ograniczone tylko do 10.

Nie wiem, ale kojarzy mi się, że do kursowania na 12 niepotrzebne były formalne zgody. OIDP wagony te były przypisane formalnie ogólnie do linii poruszających się trasą W-Z.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » śr 19:06, 27 lut 2019

Zawsze słyszałem że zakazany jest cały LTR poza centralnym odcinkiem. Ale może południe było ok albo zostało poprawione. To teraz czas na północ ;-)

Wg mojej wiedzy wyszło zapytanie do CUPT w sprawie starych swingów na 12. Być może niepotrzebnie, ale to może trzeba spróbować z innymi liniami.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 19:17, 27 lut 2019

^^^^Czy za linię poruszająca się WZ można nazwać np 11B która jedzie przez stajnię?

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 19:33, 27 lut 2019

Czy mogę przenieść?
mig pisze:
Marecky pisze:Jedyny pewnik to zmiana zajezdni obsługującej linię 7. A jakie będą inne zmiany, ktoś wie?

Zmiany w przydziałach zajezdniowych także na (…) 3, 8, 14 i 6

Gdzie z nich w takim razie wyląduje więcej choćkowego taboru? I czy w ogóle gdzieś? Ja od siebie typuję 14.

mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 541
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mateeusz » śr 19:43, 27 lut 2019

Fajnie byłoby dać 100% obsady z ET2 na 8. A tak odbiegając od w/w linii, to czy nie byłaby zasadna zamiana między zajezdniami 5 i 13? Bo obecnie 5 ma stosunkowo blisko z RLL na Chocianowice, a 13 z Narutowicza/Kopcińskiego na Telefoniczną, a obsada jest odwrotna.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » śr 19:46, 27 lut 2019

TramMomentyStudenta pisze:Czy mogę przenieść?
mig pisze:
Marecky pisze:Jedyny pewnik to zmiana zajezdni obsługującej linię 7. A jakie będą inne zmiany, ktoś wie?

Zmiany w przydziałach zajezdniowych także na (…) 3, 8, 14 i 6

Gdzie z nich w takim razie wyląduje więcej choćkowego taboru? I czy w ogóle gdzieś? Ja od siebie typuję 14.

3 i 14 na pewno, na 6 chyba też coś przybędzie z Chocianowic. 8 niemal w całości będzie z Telefonicznej.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » śr 19:50, 27 lut 2019

Po cichu "poczarnowidzę", że nie zdziwię się jeśli na 5 wylądują GT/M - boję się, że wagony bez zamykania centralnego (w których jeden krnąbrny pasażer może zablokować zamknięcie drzwi, a motorniczy będzie mógł co najwyżej wyjść z kabiny i poprosić go żeby zszedł ze stopni) mogą mieć problem na ŁTR-ze.
8 będzie musiała wychodzić z ET1 przynajmniej w weekendy żeby obsadzić tam NF6D. Może dałoby radę i w robocze wybrać jakieś brygady 8 z mniejszym obłożeniem pod NF6D albo spróbować zrobić BWL-ki 18+8+18+8, czy 11A+8.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość