Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 16:57, 01 sie 2018

ad 1. chyba nie, bo w rozkładzie nic nie ma o niskaczy
ad. 3 skandal po prostu i dziadostwo ze strony MPK - osobę za to odpowiedzialną już dawno powinni zwolnić, bo jest nieprzydatna. Można się wykazać cierpliwością, ale bez przesady.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 16:37, 02 sie 2018

To pozwolę se przenieść dyskusję z ciekawostek taborowych.
nowy1212 pisze:To ciekawe co to będzie, gdy za 10-15 lat znikną Konstale...

1) Nie wszystkie Konstale znikną w ciągu 10-15 lat. Utrzymają się głównie Woltany i znaczna część bulw. Klasyki (czyli niepoddane głębszym renowacjom) to raczej będą już wyjątki w postaci pojedynczych sztuk na każdej zajezdni. Eliny raczej zostaną wykreślone przed '25 r.
2) To, że teraz wysyła się niskacze w ograniczonych ilościach, to nie znaczy, że tak będzie za kilka lat. Bo, o ile zmiany klimatyczne postępują, o tyle nie musimy co roku mieć do czynienia z takimi falami upałów, jak w tym roku (wcześniej odpowiednio 3 lata temu i chyba 5 lat temu), poza tym... poza tym to wydaje mi się, że NF6D będą trochę bardziej odporne, a tego trochę będziemy mieli.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 19:18, 07 sie 2018

Mam nadzieję, że nie macie za złe, że przeniosę dyskusję wprost z ciekawostek taborowych.

Wszystko fajnie. No ale dopóki nie będzie wystarczającej ilości NF6D, to i nie ma za bardzo jak myśleć o full-niskiej 11, poza tym w pierwszej kolejności, wydaje mi się, że trzeba pilnować, aby to na 11B nie było ciekawostek taborowych, bo przy tym, jak wkrótce skrócą 11A, to i tak będzie to "wsio-ryba", czy na tej 11A ta niska będzie, czy też nie. Ale dobrze, że coś ruszyli w gestii NF6D, póki co na tej 11 to niech sobie zostanie. ;)

No to, jak tylko będziemy unikali Konstali na "B", to otworzymy za jakiś czas szampana. :P

Przypuszczam, że tegoroczne Swingi pójdą na 12. Nadmiary być może w przyszłym roku wyjadą na 17. To już bym wolał odwrotnie, ale z punktu widzenia słabych Wróbli to raczej nie da się. :P

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » wt 20:22, 07 sie 2018

Czy remont skrzyżowania Politechniki/Wróblewskiego to aż tak wielki problem ? Kilkanaście metrów toru do wymiany, a mamy teraz idealną okazję na taki remont, bo są wakacje i mniejszy ruch.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » wt 20:44, 07 sie 2018

TramMomentyStudenta pisze:Przypuszczam, że tegoroczne Swingi pójdą na 12. Nadmiary być może w przyszłym roku wyjadą na 17. To już bym wolał odwrotnie, ale z punktu widzenia słabych Wróbli to raczej nie da się. :P

Ale jak nadmiary mają isc na 17 jak na linię 12 potrzeba 15 tramwajów.
Chyba, ze masz na mysli ogólnie nadmiary tramwajów (a nie tylko Swingów) to tak wtedy np. CRy mogłoby pójść na 17, ale póki co to nadmiaru nie będzie, a co się stanie wiosną 2019r to trudno stwierdzić, bo jeszcze wiele inwestycji przed nami.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 20:58, 07 sie 2018

To znaczy, jeśli mamy zagwarantować full-niską podłogę na 12, to raczej nie ma co marzyć o jakiejkolwiek niskiej brygadzie na 17 (choć w weekendy prawdopodobnie byłoby to już możliwe! i to jeszcze przed wakacjami 2019!). Gdybyśmy jednak mieli do czynienia z powrotem do obsady tylko częściowo niskiej, tb. przykładowo 8 brygad 12, to wówczas - i to pewnie będzie bez sensu - część niskaczy mogłaby właśnie dostać 17. Tylko tu musimy założyć, że na 17 jest 50/50, czyli połowa Telefa, połowa Chocie. W tym przypadku nie tylko CRy byłyby możliwe, ale z uwagi na łączenie stacji kolejowych (przy korzystnej interpretacji prawa, ponieważ i od stacji Łódź Stoki trzeba kawałek dojść, i od stacji Łódź Pabianicka także) również Swingi '18.

Z Kubą co do Wróbli mógłbym się o tyle zgodzić, o ile jak zwykle brakuje pieniędzy na takie małe przedsięwzięcia.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » wt 21:21, 07 sie 2018

TramMomentyStudenta pisze:To znaczy, jeśli mamy zagwarantować full-niską podłogę na 12, to raczej nie ma co marzyć o jakiejkolwiek niskiej brygadzie na 17

Czemu? Wszystko zależy od przyjetych założeń.

Obrazek
To MPK powinno móc zagwarantować.
Dobra za wyjątkiem takiej liczby NF6D na 11A, bo póki co to 2-3 sztuki sa jeżdżące (choć w mojej rozpisce jest też rezerwa CRów spora). No i może tylu M8CN nie, ale 7 sztuk powinni zagwarantować.

Jeśli tego nie potrafią zagwarantować to pytanie co oni zrobią, gdy znikną im Konstale? Będa trzymać rezerwę 20-30%? Bo to co ja proponuję to bez NF6D(!) rezerwa 14%. To w takiej sytuacji nalezałoby się zastanowić czy nie nalezy tam zrobic kompleksowej czystki, bo przeciez podatnik za to wszystko płaci.

Po prostu MPK ma gdzieś pasażera, ZDiT nic zrobić nie może, więc wszystko sprowadza się do zwykłego niedasizmu.
Ostatnio zmieniony wt 21:25, 07 sie 2018 przez nowy1212, łącznie zmieniany 2 razy.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » wt 21:22, 07 sie 2018

Krzyżownice na Politechniki/Wróblewskiego zapewne pamiętają jeszcze ruch liniowy na Wróblewskiego w stronę Proletariackiej. Skrzyżowanie to można traktować na równi z podobnymi - Przybyszewskiego/Kilińskiego, Nowomiejska/Północna i Wojska Polskiego/Franciszkańska, czyli zero niskaczy, a na ostatnim nawet GT8N (za mały promień skrętu).

Kasa to nie jest wytłumaczenie, MPK na pewno dysponuje jakimiś szynami nawet z odzysku i resztą potrzebnych materiałów.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » wt 21:26, 07 sie 2018

^^Dokładnie. Z resztą tam nie trzeba rozwalać całego skrzyżowania tylko wymienić fragment torów. Potrafili kratownice wymienić np. na Legionów/Konstantynowska-Włókniarzy tu i tu powinni w tydzień to ogarnąć.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 21:53, 07 sie 2018

@nowy1212

O full-niskiej 12 pisałem, jak miałaby mieć wszystkie niskie brygady.
Jeśli zakładasz, że na 12 ma być - nawet nie 12 Swingów, a 10, żeby wszystkie sprawne nie wyjeżdżały, to nie ma problemu, aby na 17 były CRy - ale wtedy 6, a nie 7, bo 4+7+5=16, a CRów mamy 15.
No i na 11A w wersji skróconej do placu to raczej na pewno zostanie tylko 10 brygad.
Poza tym - jeśli to nie problem, to tegoroczne Swingi częściowo w weekendy mogłyby iść na 17.

Kpc21
Weteran
Posty: 5959
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » wt 23:19, 07 sie 2018

46 jeździło objazdami przez Franciszkańską i dalej do pl. Kościelnego, chyba nawet jeszcze w czasach MKT, więc nie wiem, o co chodzi z tym za małym promieniem skrętu.

Za to wydaje mi się, że widziałem kiedyś na GTLodz zdjęcie tramwaju GT, który utknął na trasie na Doły - chyba zarył w glebę koło szyn nisko umieszczonymi elementami.

W przypadku Politechniki nie ma nawet mowy o wymianie kratownicy. Tam wystarczy wspawać proste odcinki szyn.

Choć przypomnę, że jeszcze podczas przebudowy trasy WZ przez całe wakacje niskacze jeździły tamtędy liniowo i było to akceptowane. Teraz też jest to standardowa trasa objazdu dla 11 w razie utrudnień na trasie ŁTR. Ale fakt, że jedyną alternatywą byłby przejazd przez jeszcze gorsze skrzyżowanie Przybyszewskiego/Kilińskiego. A podczas przebudowy trasy WZ tego też nie było.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » wt 23:49, 07 sie 2018

Ktoś kiedyś pisał że GT8N przez skrzyżowanie Wojska Polskiego/Franciszkańska nie mogą przejechać.

Okazyjne przejazdy po kiepskich torach nie zaszkodzą aż tak bardzo niskaczowi, ale regularna jazda po krzywych torach po prostu je niszczy (przypomnę tylko jak odbiła się na Cityrunnerach jazda po WZ przed remontem).

Kpc21
Weteran
Posty: 5959
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » śr 00:12, 08 sie 2018

No ale jak nie mogą, jak 46 bywało tamtędy kierowane na objazd... może to o trasę na Doły od tego skrzyżowania tej osobie chodziło, bo, jak mówię, kiedyś jakiś Helmut tam się chyba dosłownie zakopał.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » śr 00:54, 08 sie 2018

Jest różnica między 10 kilometrami trasy w tragicznym stanie a jednym rozjazdem, który tramwaj pokona kilkanaście razy dziennie. Ostatecznie można wprowadzić rotację tramwajów. Na Retkini przed remontem płyty zahaczały podwozie tramwaju w wielu miejscach, tu raczej czegoś takiego by nie było.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » śr 03:00, 08 sie 2018

Czyli skrzyżowanie Przybyszewskiego/Kilińskiego nie powinno być problemem dla niskaczy, przy jeździe Przybyszewskiego na wprost trzeba pokonać jedynie po dwa rozjazdy i krzyżownice.

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Jordi » śr 09:38, 08 sie 2018

Oj nie byłbym taki pewien. 1 na Konstalach jedzie minimalną prędkością, a tram cały podskakuje równo na rozjazdach i krzyżownicy także... Jednak bym nie ryzykował.

Przybysza/Kilińskiego i Nowomiejska/Północna - te skrzyżowania bezwzględnie muszą być zrobione i dopiero wtedy można tam puszczać coś lepszego od Konstala czy półwiecznego GT...

Co do Politechniki/Wróbla o dziwo tak źle tam nie jest - wystarczy dospawać porządnie te rowki poprzeczne w krzyżownicach i hulać można.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 13:43, 08 sie 2018

Jordi pisze:Co do Politechniki/Wróbla o dziwo tak źle tam nie jest - wystarczy dospawać porządnie te rowki poprzeczne w krzyżownicach i hulać można.

Czyli teoretycznie wystarczyłoby zamknąć skrzyżowanie na jeden weekend - i to najlepiej w wakacje, żeby nie drażnić studentów. ;)
I to też oznacza, że gdyby zrobili skrzyżowanie, to faktycznie z niską (w większych ilościach) na 17 nie byłoby praktycznie kłopotu. ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 5959
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » śr 14:04, 08 sie 2018

I w roku akademickim można, przez ten jeden weekend, i to jeszcze student zaoczny (a ci raczej częściej poruszają się autami, niż dzienni, szczególnie, że w weekend można parkować za darmo w okolicy kampusu), sobie dojdzie od ŁTR-u lub skorzysta z 74. Swoją drogą absurdem jest brak przystanku 74 przy Mickiewicza w kierunku południowym.

Albo można nawet weekend niezjazdowy po prostu wybrać...

Zresztą dla mnie oni mogą to i w tygodniu robić, bez przesady, student to nie inwalida (to znaczy są jacyś niepełnosprawni na pewno też, ale i oni sobie jakoś dadzą radę). Sam często i tak wolę dojść na kampus od ŁTR-u, niż przesiadać się przy WAM-ie. Gdzie czasem na tramwaj czeka się tyle, że kończy się ważność biletu i trzeba kasować nowy, no i trzeba biegać po tych schodach i tunelach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 21:40, 08 sie 2018

No, w sumie, w który weekend zrobią te Wróble, to ich sprawa, ale ważne, że w jeden ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 22:01, 08 sie 2018

^^Nawet jeśli by im to zajeło 3-4 dni to i tak do przeżycia. Na tyle dni jakies zetki autobusowe by znaleźli. Takie miejsca trzeba likwidowac zwłąszcza, gdy na remont nie ma szans (w przeciwieństwie to np. Nowomiejska-Ogrodowa czy Kilina-Przybysza).


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości