Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » śr 18:00, 18 lip 2018

Uprawnienia na autobusy trzeba jakoś odświeżać? Podczas budowy ŁTR sporo motorniczych zrobiło prawo jazdy na autobusy, można by to wykorzystać.

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 430
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mateeusz » śr 18:10, 18 lip 2018

Na pewno trzeba robić co jakiś czas badania (bodajże 5 lat ale nic sobie uciąć nie dam).

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » śr 19:05, 18 lip 2018

A te badania nie są takie same jak w przypadku pozwolenia na kierowanie tramwajem ?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 19:30, 18 lip 2018

px33 pisze:Uprawnienia na autobusy trzeba jakoś odświeżać? Podczas budowy ŁTR sporo motorniczych zrobiło prawo jazdy na autobusy, można by to wykorzystać.

A podczas przebudowy WZ nie było podobnie?

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » śr 19:43, 18 lip 2018

nowy1212 pisze:Swoją drogą jak robili nowa siatkę to podawano że więcej taboru nie ma, a teraz się znalazł? No bo niskaczy wielu brakuje na ulicach. Czy też po prostu ciągle są kursy widmo?

Weź pod uwagę, że część Z45/46 przeszła do Markabu - chyba po to, by uwolnić tabor pod zetki na Śmigłego-Rydza - a tu Śmigłego-Rydza póki co nie ruszone, bo guzdrzą się z Dąbrowskiego.

No i w ogóle są wakacje, a więc na niektórych liniach wakacyjne rozkłady, co w sumie też uwalnia tabor (choć tu trzeba też brać pod uwagę urlopy kierowców).

Więc w tym momencie jakąś rezerwę taborową MPK powinno mieć.

px33 pisze:Uprawnienia na autobusy trzeba jakoś odświeżać? Podczas budowy ŁTR sporo motorniczych zrobiło prawo jazdy na autobusy, można by to wykorzystać.

Prawo jazdy na autobusy jest, jeśli dobrze mi się kojarzy, bezterminowe. To znaczy te teraz nowo wydawane, i to w sumie już od 5 lat, są ważne przez jakiś tam określony okres, i dotyczy to wszystkich kategorii, nawet na samochody osobowe (ja mam wydane w 2013 i ważne do 2028). Ale po upływie tego terminu będzie wystarczało wyrobić nowy "plastik", nie jestem pewien co do badań lekarskich, czy trzeba je będzie ponownie przejść. Poza tym ta wymiana dokumentów będzie dotyczyć też starych praw jazdy wydanych bezterminowo (tu już chyba bez badań lekarskich) - przejrzyjcie sobie ustawę, tam są podane dla nich terminy i wypadają one mniej więcej po pierwszej wymianie pierwszych terminowych praw jazdy, czyli jakoś koło 2030 roku.

Ale o ile prawo jazdy odpowiedniej kategorii uprawnia do kierowania autobusem, nie uprawnia ono samo w sobie do przewożenia nim pasażerów zarobkowo (to samo dotyczy prawa jazdy na auta ciężarowe - na swoje potrzeby, czy chyba nawet swojej firmy, możesz towary wozić, ale nie możesz być zatrudniony jako kierowca). Do tego potrzebna jest jeszcze tzw. kwalifikacja wstępna. Ona jest już ważna ileś lat i trzeba ją odnawiać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 19:46, 18 lip 2018

Noe no już wiem czemu tabor był - prawie wszystko z Telefonicznej ostatecznie wyjechało.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Graficzny » ndz 22:10, 22 lip 2018

Kpc21 pisze:
Ale o ile prawo jazdy odpowiedniej kategorii uprawnia do kierowania autobusem, nie uprawnia ono samo w sobie do przewożenia nim pasażerów zarobkowo (to samo dotyczy prawa jazdy na auta ciężarowe - na swoje potrzeby, czy chyba nawet swojej firmy, możesz towary wozić, ale nie możesz być zatrudniony jako kierowca). Do tego potrzebna jest jeszcze tzw. kwalifikacja wstępna. Ona jest już ważna ileś lat i trzeba ją odnawiać.


Prawo jazdy kat D trzeba odnawiać co 5 lat, czyli wchodzi w to badanie lekarskie. Oraz, jeżeli się pracuje komercyjnie, kwalifikacja wstepna "95" (udział na 5 całodniowych modułów lekcji).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » czw 11:26, 26 lip 2018

Z wątku o ciekawostkach:
Yakuzzi pisze:Na porannej 18 aż 3 Swingi. :shock:

Na SSC podano, ze przyczyną jest to, że od 20:00 linia 12 pojedzie przez Ogrodową/Północną i rzeczywiście na stronie MPK jest komunikat.
Z tym, że z tego co widze wysłano chyba same Konstale co też dziwne, bo zjazdy do zajezdni odbywają się przecież także juz o 17, więc mozna było czesc niskaczy wypuścić, bo raczej nie powinno być problemem, żeby określić, które tramwaje zjadą przez zamknięciem PW

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » czw 12:18, 26 lip 2018

Dlaczego przez Ogrodową-Północną Swingi nie mogą jeździć, jak przez plac Wolności mogą? Torowisko na Północnej raczej nie jest gorsze, niż na Śmigłego-Rydza... Aż tak obawiają się tego skrzyżowania z Nowomiejską?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1103
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Jordi » czw 12:36, 26 lip 2018

Jeśli mam być szczery, to ta krzyżownica jest chyba w najgorszym stanie z całej sieci. Gorsza od tej na Przybysza/Kilińskiego (tam skręty są największym problemem). Ja akurat rozumiem tę decyzję.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » czw 12:54, 26 lip 2018

Tak krzyżówka jest w tragicznym stanie i bodajże potwo-or pisał, ze właśnie z tego powodu NF6D nie pojedzie na linii 4. Dla mnie decyzja częściowo zrozumiała. Częściowo, bo Północna jest w kiepskim stanie, ale no część tramwajów (5 na 13) zjeżdża przed 19, a PW zamykają o 20, więc można było jednak wysłać kilka Swingów by ludzie nie musieli się wygrzewać w tramwaju.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » czw 13:11, 26 lip 2018

Mogliby tam jakiś biedaremont zrobić...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

hytgar655
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » czw 14:49, 26 lip 2018

Nie opłaca się, jak w przyszłym roku ma być tam remont.
Co do Kilińskiego/Przybyszewskiego, to nie wiem które łuki są takie złe. Najgorsze tam są rozjazdy i wszelkie skrzyżowania torów.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » czw 17:28, 26 lip 2018

No tak, ale tych kilka lat temu jeszcze by się opłacało.

No i pytanie, kiedy w końcu do tego remontu dojdzie, jak oferty w przetargach wiecznie przekraczają budżet.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1202
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 10:57, 29 lip 2018

Wprost z ciekawostek taborowych na temat autobusów (dość offtopu tam! :twisted: )

Otóż jak ma się te Conecta wysłać na 96, co w pełni popieram (choć tylko w robocze, gdy jest co 6 - wtedy co druga mogłaby, owszem, być wysoką brygadą, ale i tak mamy dobry takt niskich - 12), to niech 64 przejdzie na full Limankę i będzie git.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 13:54, 29 lip 2018

No tak by było najlepiej jak piszesz. Ciekawe czemu nie zrobią takiej zmiany.
Connecta to w weekendy tylko awaryjnie.

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 430
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mateeusz » ndz 14:06, 29 lip 2018

Mam wrażenie, że lekko przesadzacie z oceną Conecto z 2006r. Wysoką podłogę to miały Ikarusy, Conecto ma tylko jeden niewielki stopień, który nawet dla większości starszych osób nie stanowi przeszkody (zwłaszcza, że na mieście można spotkać niezliczone ilości Konstali ;) ) Są w b. dobrym stanie i powinny jeszcze kilka lat pojeździć, tym bardziej że Łodzi nie stać na wycofywanie w pełni sprawnych pojazdów. I tak jak mówicie - należy odpowiednio je obsadzić na liniach, tak by niepełnosprawni pasażerowie mieli możliwość skorzystania z MPK w minimum co drugim kursie.
A co do linii 96 i problemem z jej obsługą tylko przez EA1 - nie było kiedyś jakiegoś info, że starsze wozy z EA2 mają przejść na czas remontu na EA1? Przeniesienie tych Conect umożliwiłoby obsługę linii 96.

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » ndz 18:44, 29 lip 2018

Oceniając te autobusy trzeba też wziąć pod uwagę kontekst historyczny - one nie były kupione w 1995 czy 2000 roku, tylko w 2006 kiedy pierwsze duże miasta chwaliły się przejściem na 100% niskiej podłogi. I nie kosztowały o połowę taniej od niskopodłogowca tylko raptem kilkanaście procent (a różnica między ceną conecto a odkurzacza była dość symboliczna).
I niestety jeśli popełnia się błędy w polityce taborowej (a zakup 10% przestarzałego taboru trudno inaczej nazwać) to trzeba je korygować - maksymalnie ograniczając pracę takiego taboru i starając się je wycofać. Jakakolwiek kasacja w obliczu zetek na TdŁ byłaby głupotą, ale zakaz wyjazdu wysokiej podłogi w weekendy powinien być wprowadzony dużo wcześniej (nawet w czasie remontów trasy WZ było to całkowicie realne), a wraz z kolejnymi zakupami warto coraz bardziej ograniczać ich wyjazdy (optymalnie do linii pracowniczych, rezerw i zetek, tymczasowo też na szczyty)

Jeśli chodzi o 96 to chyba nie powinno być większych problemów z tym żeby część brygad wychodziła z Nowych Sadów i włączała się w okolicach Żabieńca albo jechała do trasy jako półkurs jakiejś retkińskiej linii (76, 69, 86) i potem przechodziła na 96.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1202
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 19:50, 29 lip 2018

mateeusz pisze:A co do linii 96 i problemem z jej obsługą tylko przez EA1 - nie było kiedyś jakiegoś info, że starsze wozy z EA2 mają przejść na czas remontu na EA1? Przeniesienie tych Conect umożliwiłoby obsługę linii 96.

Swoją drogą, jakby 96 miała obsługę mieszaną, to nie dałoby się raczej tak ułożyć rozkładu, aby równo co drugi kurs był niski. (pamiętamy zamieszanie z 17, gdy mieliśmy 6 M8CNów planowo, a z powodu mieszanej obsady 5 z tych 6 było jednym ciurkiem, a szósty gdzieś tam pomiędzy) Gdyby Conecta przenieśli, a obsada była nadal wyłącznie z EA-1, to już taka możliwość by była.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 20:24, 29 lip 2018

^^^^Nie no jasne, ze trzeba takim taborem odpowiednio zarządzać.
Z tego co widze mamy z 29 tych autobusów, więc w tygodniu widziałbym to tak(przyjmując, ze zostaną w EA2):
- 14 dać na linie 96 (niech dojeżdżają, a w zamian 64 dać do EA1) - do 20 powinny wszystkie zjechać do zajezdni
- 5 na rezerwę
- 2 na 86AB (na 9)
- 2 na 80 (na 13)
- 2 na 70 (na 12)

W przypadku gdyby miały być wszystkie w EA1 to:
- 14 dać na linie 96
- 5 na rezerwę
- 2 na 57 (na 12)
- 2 na 81 (na 9)
- 2 na 83 (na 11)

Zostają jeszcze 4, które teoretycznie można porozrzucać na rożne linie po jednej sztuce, ale no wiadomo zetki niedługo beda potrzebne 18m, więc zaraz na nie takie coś może iść (bo to i tak za tramwaj). Natomiast jak się skończą te wszystkie remonty to należy je sprzedać nawet jesli będą sprawne - no chyba, ze będą potrzebne, bo nie będzie ich czym zastąpić.

W weekendy w ogóle ich nie powinno być, a jeśli już to awaryjnie tylko.

TramMomentyStudenta pisze:Swoją drogą, jakby 96 miała obsługę mieszaną, to nie dałoby się raczej tak ułożyć rozkładu, aby równo co drugi kurs był niski. (pamiętamy zamieszanie z 17, gdy mieliśmy 6 M8CNów planowo, a z powodu mieszanej obsady 5 z tych 6 było jednym ciurkiem, a szósty gdzieś tam pomiędzy) Gdyby Conecta przenieśli, a obsada była nadal wyłącznie z EA-1, to już taka możliwość by była.

To i tak nie będzie taki problem, bo 96 lubi jeździć stadami. Tak czy inaczej ta linia jest najbardziej odpowiednia i lepszej nie ma.
Z resztą w ostateczności chyba da się zrobić jakąś wymianą - przecież to jest jedna spółka, a nie dwie.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kuba_łódź i 3 gości