Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 07:08, 21 lut 2019

^^ Co prawda pisałem o 11B w kontekście NF6D, ale jeśli przechwycę Twój pomysł o NF6D na 10A, to - gdyby być upartym, to można w zasadzie większość obsady 10A zrobić na NF6D, a część Swingów'15 mogłoby uzupełnić niską na 12 (przy czym na brygadach szczytowych nie byłyby one obligatoryjne). Tylko swoją drogą, najlepiej usunąć Swingi z 18 (naprawdę nie wiem, co one tam robią), a ponadto przydałyby się jakieś NF6D plus Citki na 11A, bo całkowite zabranie niskiej z tego wariantu będzie katastrofą. Ale to tylko takie dywagacje.
PS. Oczywiście Citki kosztem 15. Trudno.

Marecky
Bywalec
Posty: 176
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Marecky » czw 08:44, 21 lut 2019

Swingi na 18 to kryminał wg mnie.
Uważam że z 15 nie należy zabierać niskaczy całkowicie tylko albo dać dwie brygady i rozłożyć je w czasie by był 1 kurs na godzinę albo... dać na 15 GT8N. Kiedyś podobno był nawet taki plan na obsadzenie 15.
Pozdrawiam - Marek

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kuba » czw 08:56, 21 lut 2019

TramMomentyStudenta pisze:gdyby być upartym, to można w zasadzie większość obsady 10A zrobić na NF6D
Tylko, że na 10-ce brygady są mieszane i pojazd np. raz robi kółko na 10A, a za chwilę już na 10B, więc nie da się tutaj zrobić analogicznie jak z 11A i 11B.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 10:44, 21 lut 2019

No to jak brygady są mieszane na 10, to w sumie jest już pozamiatane. Chyba, że 10A będzie skrócona do Karolewa, to wtedy nie wyobrażam sobie, że NF6D nie będzie stałym punktem obsady 10A (swoją drogą na samym skróceniu zwolni się ze dwie-trzy brygady Swingów w robocze).

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » czw 17:41, 21 lut 2019

A są szanse na poprawę sprawności Swingów '15? Bo gdyby kwestia 10AB ograniczyła się do wysłania 1-2 NF6D na linię (kosztem taboru na 11A) to tragedii by nie było (zwłaszcza, ze rozważano przecież NF6D na 11B w związku z OPS)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: BB93 » czw 18:32, 21 lut 2019

Rozpisałem sobie rozkład jazdy 43A i 43B i wyszło mi aż 5 brygad w dni robocze. Rzeczywiście będzie ich aż tyle, czy popełniłem jakiś błąd? Bo jeśli możemy wygospodarować kolejne 5 brygad to chyba nie jest aż tak źle z prowadzącymi. Wprawdzie roboczo nazwana przeze mnie piątą brygada kursowałaby między 6:32 a 19:12, więc może być ona łączona np. z jakąś linią pracowniczą, ale i tak jestem ciekaw, jak to jest.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 06:42, 22 lut 2019

@nowy, to nie chodzi o sprawność, tylko o to, że cały czas trzeba coś w nich naprawiać (jeśli nie są to cały czas te wózki).
A takie tylko pół prośby, czy można byłoby poprosić o zaktualizowanie obsady autobusów? Dziękuję. ;)

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » ndz 12:44, 24 lut 2019

nowy1212 pisze:Dlatego byłbym za tym by w obecnej sytuacji CRy pozostawić na 15, Tramicusy zostawić na 11B, a NF6D z 11A przenieść na 10AB (z naciskiem na 10A). Ciasno by było w 10A, ale cóż przynajmniej na 15 byłby dalej niskacz, a jakoś pasażerowie dawali sobie radę gdy testowano NF6D na 10.

Co za różnica czy 10A czy 10B, skoro najwięcej ludzi podróżuje na Retkinię i Widzew? To za mały wagon ze zbyt małą liczbą drzwi by dobrze sobie radził na tej linii. Polecam zobaczyć co się dzieje w godzinach popołudniowego szczytu na Piotrkowskiej Centrum na peronie w kierunku Retkini, pomimo uruchomienia 18 w 10 i 18 jest nadal bardzo duży tłok. Prosi się aż o wydłużenie 14 na Retkinię ale to temat na zupełnie inną rozmowę.

W ogóle pora wreszcie wykorzystywać niskacze w weekendy, a zwłaszcza w niedziele, bo pełno niskaczy stoi wtedy w zajezdni...

To się akurat za moment zmieni.

Jak nie uwzględniał skoro wiadomo od dłuższego czasu że ŚR będzie w remoncie? Z resztą no teoretycznie problemu ze Swingami '18 być nie powinno bo jest ich 12, a dokładnie tyle potrzeba na linię 12, która spełnia wszystkie kryteria.

Uwzględniał ale nie do końca jak widać... Obecne przydziały należy traktować jako tymczasowe i już niedługo sytuacja zostanie uporządkowana choć należy brać pod uwagę, że z uwagi na różne ograniczenia optymalna nie będzie.

Podstawowy problem, który jest to sprawność Swingów '15. Dotychczas ich niską sprawność można było ukryć podsyłając Swinga '18, wiec przeciętny pasażer nie widział specjalnie różnicy. Teraz jest to widoczne już bardziej i mam nadzieję, ze uda się coś z tym zrobić, bo jeśli dzisiaj na 10AB było 5 Tramicusów to znaczy, ze 7 Swingów '15 na 22 jest niesprawnych.

ZTCW 6 Swingów 15xx nie jeździ.

@px33: zdradzisz nam szczegóły swojego mitycznego planu wykorzystywania niskopodłogowców w weekendy? Od razu mówię, że takie rzeczy jak NF6D czy Swingi na 4, 15 i 17 nie przejdą.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » ndz 13:14, 24 lut 2019

Nie można się zwrócić do tej instytucji, co przydziela kasę z UE, o odstępstwo chociaż na te weekendy? Wydaje mi się, że sami powinni być za tym, by tabor kupiony za kasę, którą dali, jeździł, a nie stał, a to, że w weekendy jest mniej pracy na trasie, na którą zostały kupione, jest raczej oczywiste i zrozumiałe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » ndz 13:54, 24 lut 2019

Zapewne można, ale takiej decyzji się nie uzyska z dnia na dzień ani z tygodnia na tydzień a mówimy o tym co można zrobić tu i teraz.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 16:18, 24 lut 2019

Ja o Swingach na 4 pisałem w "Wyobrażeniach", ale w kontekście lat 2022+, a zdecydowanie nie teraz, gdy dość, że Nowomiejska, to jeszcze póki co trasa 4 jest objazdowa - oprócz tego, że nie do końca pasują kryteria, to znowu nawet gdyby, to jaki jest sens wysyłać Swingi na linię, która łączy Fabryczny z Widzewem? :?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » ndz 16:35, 24 lut 2019

mig pisze:Zapewne można, ale takiej decyzji się nie uzyska z dnia na dzień ani z tygodnia na tydzień a mówimy o tym co można zrobić tu i teraz.

Nie no, okej, ale ciekawe, czy MPK o takie odstępstwo już zawnioskowało, a jeśli nie, to na co czeka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » ndz 19:10, 24 lut 2019

@px33: zdradzisz nam szczegóły swojego mitycznego planu wykorzystywania niskopodłogowców w weekendy? Od razu mówię, że takie rzeczy jak NF6D czy Swingi na 4, 15 i 17 nie przejdą.

Pierwsza rzecz - Swingi '15 na 11 (przy obecnej sprawności jest niemalże gwarancja 7 sztuk w soboty i całości w niedziele). Liczę że epokowe wydarzenie w postaci przejazdu testowego północnej części miasta się odbędzie i że "sięuda" uzyskać ewentualne odstępstwo, tak jak udało się na 12.
To uwalnia (prawie - w soboty) wszystkie 122+CR na 4,15,17. Zakładając ich sprawność na poziomie 18 sztuk możemy w soboty obsadzić całą 15 (CR) i część 17 (122N), a w niedziele 15, 17 i wysłać resztkę na 4.
NF6D najwyraźniej już mogą iść na 8 - chwilowo ta linia jest w stanie skonsumować wszystkie.
I dalej 4 - optymistycznie zakładam że ta linia spełnia warunek na Swingi'18 (Fabryczny, Niciarniana, tak jakby Widzew) i uważam że fajnie by tam pasowały. Początkowo jako nadwyżka z 12, ale wraz ze zwiększaniem się ich liczby chętnie przesunąłbym na 12 NF6D i priorytetowo wysyłał tam nadwyżki Swingów'15 - jak już będą - tak żeby jak najwięcej Swingów'18 mogło wejść na 4.
(Nadmiar) GT8N na 9 - tyle ile się da.

Dodatkowo dość niedługo idealną linią na NF6D będzie 2 i liczę że w chwili otwarcia Dąbrowskiego będzie dość uruchomionych NF6D żeby zagwarantować 100% jej obsady też w robocze.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 21:47, 24 lut 2019

px33 pisze:Pierwsza rzecz - Swingi '15 na 11
I to nie przejdzie. Z przystankami zarówno na Zgierskiej, jak i na Pabianickiej, a także na części Zachodniej, jest stanowczo za duży szkopuł. Na tę chwilę naprawy przystanków wymagałyby łącznie nawet podobnych nakładów, jak zwykły remont torowiska na Telefonicznej, a może i wyższych.
NF6D najwyraźniej już mogą iść na 8 - chwilowo ta linia jest w stanie skonsumować wszystkie.
Na razie bardziej realnie widać je na 11B niż 8 z powodu OPS. Na 8 NF6D mogą być średnie nawet w soboty, bo wtedy nie ma 16 i od Aleksy do Dworca Kaliskiego raczej mogą być momentami tłumy, zbyt duże, aby przypadkowo gnieździć się w małym NF6D.
I dalej 4 - optymistycznie zakładam że ta linia spełnia warunek na Swingi'18 (Fabryczny, Niciarniana, tak jakby Widzew) i uważam że fajnie by tam pasowały.
Jeżeli rozmawiamy o Swingach na 4, to raczej po jej powrocie na Dąbrowę. Wtedy bezpośrednie połączenie Dąbrowy z Fabrycznym wygląda jak najbardziej ok, zresztą pisałem, że po co Swingi na linii, która łączy Fabryczny z Widzewem, gdy między tymi dworcami można dojechać każdym pociągiem. W którym - jakby tego było mało - jest niska podłoga.
Dodatkowo dość niedługo idealną linią na NF6D będzie 2 i liczę że w chwili otwarcia Dąbrowskiego będzie dość uruchomionych NF6D żeby zagwarantować 100% jej obsady też w robocze.
Nonsens. 2 jest owszem, świetną linią na niską z powodu sporej liczebności seniorów na osiedlach, ale w życiu nie NF6D! Widziałbym tam raczej CR.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » ndz 23:12, 24 lut 2019

No ale jakoś Swing przejechał Pabianicka do zaj Chocianowice. No chyba że problem jest przy otwieraniu drzwi.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pn 11:19, 25 lut 2019

I to nie przejdzie. Z przystankami zarówno na Zgierskiej, jak i na Pabianickiej, a także na części Zachodniej, jest stanowczo za duży szkopuł. Na tę chwilę naprawy przystanków wymagałyby łącznie nawet podobnych nakładów, jak zwykły remont torowiska na Telefonicznej, a może i wyższych.

Miliard co najmniej. To dostosowanie centralnego odcinka ŁTR i trasy awaryjnej przez Kopernika zaraz po zakupie Swingów musiało taaaaak naruszyć budżet miasta, że skutki odczuwamy do dzisiaj.

Jeżeli rozmawiamy o Swingach na 4, to raczej po jej powrocie na Dąbrowę. Wtedy bezpośrednie połączenie Dąbrowy z Fabrycznym wygląda jak najbardziej ok, zresztą pisałem, że po co Swingi na linii, która łączy Fabryczny z Widzewem, gdy między tymi dworcami można dojechać każdym pociągiem. W którym - jakby tego było mało - jest niska podłoga.

No to niech tramwaje stoją w zajezdni i "odpoczywają", skoro można pojechać pociągiem. Albo konstalem. W robocze to nawet jest więcej pociągów, to można by w ogóle zawiesić 4 w cholerę.
Powrót 4 na Dąbrowę nie będzie się przypadkiem wiązał z otwarciem Śmigłego Rydza, a więc i możliwością powrotu 14 na stałą trasę? Chociaż fakt, gdyby pojawiła się odpowiednia wola to lepszy tramwaj na 4 powinien dać większą korzyść niż na 14.

Nonsens. 2 jest owszem, świetną linią na niską z powodu sporej liczebności seniorów na osiedlach, ale w życiu nie NF6D! Widziałbym tam raczej CR.

Ale jesteś świadomy, ile jest tych Cityrunnerów? I że nie ma ich 100. Nie ma ich 50. Nie ma nawet 35, tylko jest 15. A z kolei jest taki tramwaj, którego za moment będzie trochę za dużo i który ma dość specyficzne wymagania - potrzebuje elektrycznych zwrotnic na trasie (co wyklucza 4, 15, 17) i trochę mniejszego potoku (co raczej powinno wykluczać 11, wydaje się na razie wykluczać 8). Żeby dać Cityrunnery na 2 trzeba by je ściągnąć z 11 i 15 - to trochę kiepsko. Chyba lepiej żeby NF6D jeździły na normalnej linii przez cały dzień, a nie wyjeżdżały ogony na krótkiej 11, 12 i 18.

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kuba » pn 12:16, 25 lut 2019

TramMomentyStudenta pisze:A takie tylko pół prośby, czy można byłoby poprosić o zaktualizowanie obsady autobusów? Dziękuję. ;)

Udało się coś tam zaktualizować: viewtopic.php?f=27&t=3217#p199307
Nie gwarantuję, że wszystko jest na 100% poprawnie. Poza tym od marca znowu będą zmiany, więc w sumie na długo ta rozpiska nie posłuży. :wink:
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: jelcz2612 » pn 12:29, 25 lut 2019

A czy wiesz jakie zmiany będą od marca?

Kuba
Administrator
Posty: 3378
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kuba » pn 13:52, 25 lut 2019

W związku z komunikacją zastępczą do Lutka i Kanzasu coś tam może się pozmieniać (np. 82 w robocze w całości z powrotem wróci na EA1, na 76 w weekendy będzie chyba też coś z EA1). W niedziele zwiększy się częstotliwość linii 55. Jakieś BWL-ki też się mogą pozmieniać.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Jordi » pn 13:58, 25 lut 2019

O 55 co 20 będzie w niedziele?

No to zostanie tylko 75AB zrobić co 20 wieczorami i w weekendy i będzie już optymalnie :D (po wywaleniu 75C, które nie wiem po co jest, bo potoki są słabe przez większość dnia cały tydzień)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości