Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » czw 21:30, 24 maja 2018

Przypominam że jeszcze jest 11 z przyzwoitymi torami na całej trasie. 122N+CR na 12, resztę na 4 (jeśli będzie jechać na Widzew Stadion) i 17.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » czw 21:43, 24 maja 2018

Ale na 4 to co najwyżej CR, nie NF6D.
Ogólnie trudno o czymś dyskutować, bo opcji jest mnóstwo. Jeszcze niedawno przez PW nie mogły jeździć niskacze, a dzisiaj okazuje się, ze moga. W tej sytuacji kto wie czy Swingi nie przejada przez Przybysza-Kilińskiego.

Niestety konkretów nie znamy i to trochę wróżenie z fusów. Możliwości jest trochę, ale szczerze? Każda linia prócz 10 i 11B ma jakis zły kawałek torowiska i zawsze jest to pewne ryzyko czy nam niskacz sie nie zniszczy,


No, ale 8 odpada - Aleksandrowska jest mocno krzywa i dużo gorsza niż Rzgowska.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » czw 22:38, 24 maja 2018

Może 18 będzie jeździła w końcu przez cały dzień, to wtedy można tam dać Swingi z tego roku. Na Aleksandrowską nie wysyłałbym niskiej podłogi nawet na jazdę próbną. Tutaj potrzebny jest remont pozostałego odcinka.
Całkiem możliwe, że za niecały rok będzie remont Telefonicznej i Swingi 18' mogłyby już bez żalu iść na 12 (zapewne będzie skrócona na Radiostację lub do zajezdni).

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 05:00, 25 maja 2018

px33 pisze:Przypominam że jeszcze jest 11 z przyzwoitymi torami na całej trasie. 122N+CR na 12, resztę na 4 (jeśli będzie jechać na Widzew Stadion) i 17.

Wydaje mi się, że 4 do czasu remontu Wojska Polskiego skrócą... na Koziny (bo 7 i tak muszą zawiesić, jako że byłaby piątą linią na odcinku ŚR-Kilińskiego) i tam raczej będą solówki co 12 minut. A 11 w sumie ma dobre torowisko, ale już żaden Swing na nią nie wjedzie. Starszy nie spełnia wymagań linii, a na nowsze są procedury już zresztą dobrze znane. ;) Z kolei nowy Swing nie byłby złym rozwiązaniem na 17, ale oprócz PW bardzo przeszkadzają Wróble wraz z częścią alei Politechniki, która w sumie też jakiejś naprawy wymaga.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pt 10:11, 25 maja 2018

Ech, ile razy można - od unijnych reguł można dostać zwolnienie pod warunkiem przedstawienia dobrego powodu a remont trasy podstawowej jak najbardziej takim jest.

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Jordi » pt 10:25, 25 maja 2018

Swingi z 14 podobno są węższe od tych z 10? To może dadzą radę na 11 całej?

Jeśli dają radę na ŚR to Politechniki też przejadą - tylko na Wróbla 10km/h przestrzegać i będzie okej.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 13:53, 25 maja 2018

Jordi pisze:Jeśli dają radę na ŚR to Politechniki też przejadą - tylko na Wróbla 10km/h przestrzegać i będzie okej.
Tak, łatwo się mówi. Jak my mówimy o takich patologiach, jak przejazdy dwu tramwajów w cyklu (wystarczy, że motorniczy drugiego składu podjedzie bliżej pierwszego i otworzy drzwi, czego doświadczyłem w poniedziałek). Swing na 17 jest nie-re-a-lny. Marzyć to sobie możemy o niskaczach na 15 czy 17, gdy nie mamy odpowiednich torowisk.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » pt 13:57, 25 maja 2018

Problem zniknął bo niskaczy wolnych i tak nie ma bo wszystkie się ciągle psują...

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » pt 14:20, 25 maja 2018

Swingi '15 i '18 mają taką samą szerokość. W Swingach '15 już zostały na początku wymienione osłony wózków.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » pt 15:14, 25 maja 2018

No z tego co ja wiem to mają wymienione osłony, ale problem i tak pozostał tylko jest mniejszy.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: eDragon55 » pt 20:41, 25 maja 2018

Linia 17 ma lepsze torowisko od 14 a linia 15 w podobnym stanie, więc teoretycznie niskopodłogowce dałyby radę ale Plac Wolności będzie wymówką. Prędzej zobaczymy tramwaje niskopodłogowe na linii 11A (będzie skrócona do Placu Niepodległości) i być może linii 4 jeśli pojedzie na Widzew i ominie Plac Wolności przez Franciszkańską.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » pt 21:16, 25 maja 2018

nowy1212 pisze:No z tego co ja wiem to mają wymienione osłony, ale problem i tak pozostał tylko jest mniejszy.


No a dzisiaj jechałem Swingiem 1885 i miał już na jednej osłonie zdarty lakier. Nawet jak podjechał na przystanek na Dąbrowskiego/Tatrzańska, to przytarł o peron. To akurat była wina tego, że lekko ta osłona odstawała. Ale zazwyczaj Swingi są na "styk" na przystankach.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » pn 16:08, 28 maja 2018

1215 (CR) stoi sobie w zaj. Telefoniczna obok stoi 1828/29 (Konstal 3D) - na podstawie zdjęć z FB MPK.

Wg stanu na godz. 16 to nie ma ich na trasie, czyli po prostu sobie stoją zamiast jeździć po mieście. :(

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Aleksej » pn 21:03, 28 maja 2018

1215 to chyba ma zdejmowaną reklamę, ostatnio go widziałem w czerwonym wdzianku, teraz stoi w barwach zakładowych. Do tego może akurat mu wypadł przegląd.

Aleksej

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » wt 19:07, 29 maja 2018

nowy1212 pisze:No z tego co ja wiem to mają wymienione osłony, ale problem i tak pozostał tylko jest mniejszy.

Też tak słyszałem, także Swingów na 11 prędko nie zobaczymy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » śr 18:12, 30 maja 2018

1594 Swing to kompletna ruina. Tramwaj zaraz się rozleci bo wibracje takie że nie wiem.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 19:57, 30 maja 2018

Czyli mamy nową odsłonę dyskusji pt. Kto to słyszał, żeby kupować Pesy. :P I cóż. Pomimo, że mamy dopiero 2018 rok, to można by sobie - oczywiście nie w tym miejscu - gdybać, kto mógłby wygrać przetarg na TdŁ. Może znowu Pesa?
Będąc w temacie Pes. Już mamy tyle tegorocznych Swingów, a dlaczego nikt jednego czy dwu składów nie wyśle na 10 w zastępstwo za te przypisane? Później mamy takie sytuacje, że na 11B często są Konstale - naprawdę w porównaniu do 10 relatywnie często. Na 14 nie ma obecnie takiego zapotrzebowania na niską podłogę, ponieważ praktycznie na całej trasie ma niskie składy z innych linii, a w szczególności część pokrywająca się z 10 jest niska co 6 minut w dni robocze i to bez 14. Natomiast 11B ma wspólny dość krótki odcinek tylko z 17, i na której są ciekawostki na niskich brygadach. To trochę nie w porządku, że mamy 10 M8CNów, a 4 z nich stoją sobie w zajezdni. Owszem, z #2499 pewnie jest tak, że próbują wprowadzić do systemu, w końcu 1728+29 miał Novamedię i też stał długo w zajezdni Telefoniczna, a gdzie pozostałe trzy? Takie ilości składów raczej powinny stać w weekend...

A nie, przepraszam, 11B ma jeszcze z 4 wspólny odcinek. Tylko, że 4 nie ma takiego logistycznego znaczenia dla ŁTR, choć do pl. Wolności czy do Fabrycznego owszem, dowiezie. ;)

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 323
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: hytgar655 » czw 09:09, 31 maja 2018

Zwłaszcza na ŚR i Dąbrowskiego jest nadmiar niskiej podłogi ;)

Ze Swingów to hałasuje jeszcze 1591 i 1582. Jeszcze kilka się znajdzie, się dopiero teraz zacząłem je spisywać.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » czw 10:55, 31 maja 2018

1591 hałasuje też nim jechałem, ale naprawdę w porównaniu do 1594 jest o połowę lepiej. Naprawdę nie jechałem jeszcze takim tramwajem jak 1594.
Choc też źle...

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 14:14, 31 maja 2018

hytgar655 pisze:Zwłaszcza na ŚR i Dąbrowskiego jest nadmiar niskiej podłogi ;)

Nadmiar to akurat złe słowo na ŚR i Dąbrowskiego. Ale już Mickiewicza, Bandurskiego, Karolewska i Bratysławska - tam niskiej podłogi jest naprawdę dużo i 6 minut cyklu w dni robocze jest bez 12/18. Na trzech ostatnich z tych kawałków Wuzeta wychodzi w przybliżeniu 4 minuty w dni robocze.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość