Planowa obsada linii - dyskusja
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
W sumie to nie wiem co do opóźnienia ma typ tramwaju, ale okej. Ja zawsze w Tramicusach ceniłem to, że są bardziej "miękkie" od CRów.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Swoją drogą, to właśnie pasażerowie 11 wymusili żeby jeździły tam 122N a nie CR-y (które zaraz po otwarciu trasy WZ trafiły przecież na 12).
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Miękkie? Zakręty (np na RLL czy przy zajezdni Chocianowice) o niebo lepiej biorą Citki.
Dla mnie od lat jedyna przewaga Szajsocusa nad Citkiem to klima, ale u nas tęgich upałów nie jest sporo (w zeszłym roku kilka dni), a przesuwne okna w Citkach do tych 28-30 stopni dają w miarę radę.
Tramicus to ogromnie nieudany projekt, na którym "niestety" Pesa uczyła się produkcji tramwajów... Im to nawet odświeżenie nie pomoże - tu potrzebny jest totalny remont generalny, a najlepiej jakby zostawić napęd, sam goły totalnie szkielet i ewntualnie podłogę, a wszystko inne wymienić (środek cały pożółkł, lakier złazi strasznie i inne takie). Citki nawet po traktowaniu je przez dekadę tragicznie wyglądają moim zdaniem lepiej - im tylko przeszkadza paskudne malowanie, które od początku było koszmarne, a przez lata wyblakło i wygląda jak siuśki za przeproszeniem
Tak szczerze dla mnie na ten moment w naszych tramwajach niskopodłogowych komfort w pojazdach wygląda tak:
1. Citek
2. Swing (wygląda niebo lepiej, ale jak Tramicus rzuca ostro na skrętach, Citek też ma sztywne wózki i jakoś w ogóle nie rzuca).
3. NF6D (tak tak - 25-letni tramwaj)
4. Szajsocus, który jeszcze nie ma 10 lat (miną mu w wakacje).
Pasażerowie 11... pokażcie mi te listy, bo podejrzewam, że kilka góra kilkanaście ludu na fb czy w gazecie się poskarżyło i tyle... Ludzie są głupi...
No i zeszły mroźny weekend pokazał jak Pesa jest niezawodna. Na 11 w sobotę były 3 Pesy (a niby dostępnych jest 8 zwykle), 4 Citki i 2 składy konstali
Dla mnie od lat jedyna przewaga Szajsocusa nad Citkiem to klima, ale u nas tęgich upałów nie jest sporo (w zeszłym roku kilka dni), a przesuwne okna w Citkach do tych 28-30 stopni dają w miarę radę.
Tramicus to ogromnie nieudany projekt, na którym "niestety" Pesa uczyła się produkcji tramwajów... Im to nawet odświeżenie nie pomoże - tu potrzebny jest totalny remont generalny, a najlepiej jakby zostawić napęd, sam goły totalnie szkielet i ewntualnie podłogę, a wszystko inne wymienić (środek cały pożółkł, lakier złazi strasznie i inne takie). Citki nawet po traktowaniu je przez dekadę tragicznie wyglądają moim zdaniem lepiej - im tylko przeszkadza paskudne malowanie, które od początku było koszmarne, a przez lata wyblakło i wygląda jak siuśki za przeproszeniem

Tak szczerze dla mnie na ten moment w naszych tramwajach niskopodłogowych komfort w pojazdach wygląda tak:
1. Citek
2. Swing (wygląda niebo lepiej, ale jak Tramicus rzuca ostro na skrętach, Citek też ma sztywne wózki i jakoś w ogóle nie rzuca).
3. NF6D (tak tak - 25-letni tramwaj)
4. Szajsocus, który jeszcze nie ma 10 lat (miną mu w wakacje).
Pasażerowie 11... pokażcie mi te listy, bo podejrzewam, że kilka góra kilkanaście ludu na fb czy w gazecie się poskarżyło i tyle... Ludzie są głupi...
No i zeszły mroźny weekend pokazał jak Pesa jest niezawodna. Na 11 w sobotę były 3 Pesy (a niby dostępnych jest 8 zwykle), 4 Citki i 2 składy konstali

Ostatnio zmieniony sob 13:30, 10 mar 2018 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Miękkie pod względem zawieszenia. Według mnie lepiej radzą sobie na krzyżownicach.
Co do mrozów, to akurat większość Cityrunnerów padła. Także to słabe porównanie.
Co do mrozów, to akurat większość Cityrunnerów padła. Także to słabe porównanie.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Czy takie słabe? Codziennie na 11B było więcej Citków niż Pes w trakcie największych mrozów... Jednego dnia było więcej Konstali od Pes...
Ja prawie od samego początku mam awersję totalną do tego co tu dużo mówić szrota. 11B jako najważniejsza linia PP (jak 10B WZ) zasługuje na lepszy tabor, a zanosi się, że do 2030 minimum ten złom będzie tu kursował... Już wolałbym NF6D z zamontowaną klimą...
Ja prawie od samego początku mam awersję totalną do tego co tu dużo mówić szrota. 11B jako najważniejsza linia PP (jak 10B WZ) zasługuje na lepszy tabor, a zanosi się, że do 2030 minimum ten złom będzie tu kursował... Już wolałbym NF6D z zamontowaną klimą...
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jedno pytanie tylko mam, jeżeli Swingi pojawiły się na 12 to czy system płatności za ilość przejechanych przystanków też działa na 12 czy jest wyłączony?
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Jordi, właśnie widać, że jesteś uprzedzony do tych tramwajów
To żaden atak na Ciebie, bo to normalne. Ja na przykład, jak jeździłem częściej 11, to wolałem jak podjechał Tramicus niż Citek. Ale jak to mówią, o gustach się nie dyskutuje 


Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Tak, tylko to nie są wyłącznie moje awersje. Znam wiele osób, które wolą Citka.
A "krzykacze" to krzyczą tylko dlatego, bo Pesowiec ma klimę - znam takie osoby, które tylko na to patrzą, a klima u nas przydaje się na 2 tygodnie w roku zwykle :/
A "krzykacze" to krzyczą tylko dlatego, bo Pesowiec ma klimę - znam takie osoby, które tylko na to patrzą, a klima u nas przydaje się na 2 tygodnie w roku zwykle :/
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
A ja też nie lubię Tramicusów. Co prawda zbyt często nimi nie jeździłem, ale problemem było to, ze w nich strasznie bujało i jakoś wnętrze słabo rozplanowane. Pod tym względem Cityrunnery były dużo lepsze.
Jeśli chodzi natomiast o CR vs Swing to na tyle na ile nimi jeździłem to Swingi szarpią przy ruszaniu, a CRy nie. Natomiast tak to wolę Swingi, ale no tu tez trzeba brać pod uwagę wiek pojazdów.
W każdym razie fajnie, ze Swingi na 12 są i mam nadzieję, ze za jakiś czas poprawią rozkład i w weekendy będą tylko kursy niskopodłogowe.
Teraz niech się wezmą za ten peron na Stokach i niech ułożą takt 24 min niskiej podłogi na 15 ( w weekendy w miarę możliwości każdy kurs - brakuje 1 M8CN) i wreszcie nastanie normalność.
Do tego niedługo zaczną nam dochodzić NF6D. Ciekawe na jaką linię pójdą. Z tym, ze już teraz mogliby przetestować, gdzie te NF6D moga jeździć, bo znowu się okaże, ze nigdzie, bo perony itp.
Jeśli chodzi natomiast o CR vs Swing to na tyle na ile nimi jeździłem to Swingi szarpią przy ruszaniu, a CRy nie. Natomiast tak to wolę Swingi, ale no tu tez trzeba brać pod uwagę wiek pojazdów.
W każdym razie fajnie, ze Swingi na 12 są i mam nadzieję, ze za jakiś czas poprawią rozkład i w weekendy będą tylko kursy niskopodłogowe.
Teraz niech się wezmą za ten peron na Stokach i niech ułożą takt 24 min niskiej podłogi na 15 ( w weekendy w miarę możliwości każdy kurs - brakuje 1 M8CN) i wreszcie nastanie normalność.
Do tego niedługo zaczną nam dochodzić NF6D. Ciekawe na jaką linię pójdą. Z tym, ze już teraz mogliby przetestować, gdzie te NF6D moga jeździć, bo znowu się okaże, ze nigdzie, bo perony itp.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Nie wiem dlaczego na 11 i 12 nie zrobią obsady mieszanej CR/Tramicus. Jest brygada niskopodłogowa i taka ma być zapewniona a nie że konkretna marka. Przecież nie jest tak że na np. 73 to tylko Solaris a 87 to tylko Mercedes.
Rano były 4 Swingi na 12 a teraz są dwa... Dlaczego?
Rano były 4 Swingi na 12 a teraz są dwa... Dlaczego?
Pozdrawiam - Marek
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
To nie powinien być wielki problem, w każdym razie jeszcze nie w tym roku. Najpierw 12, 14, 18, za moment jeszcze 8 i 16.
-
- Megagaduła
- Posty: 2136
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Około 16:30 były trzy Swingi 1580, 1595 i jeszcze jeden, którego numeru nie zanotowałem, a co gorsza nie pokazuje się on w myBusie. Jeden z czterech był na szczytówce (12/10) to wcześniej zjechał.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
1584 jeszcze jeździ
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Kamil.2 pisze:Jedno pytanie tylko mam, jeżeli Swingi pojawiły się na 12 to czy system płatności za ilość przejechanych przystanków też działa na 12 czy jest wyłączony?
Działa.
-
- Gaduła
- Posty: 1541
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
- Lokalizacja: w sezonie Ruda
Re: Remonty torowisk.
Kpc21 pisze:M8CN na 11A jest bez sensu, bo już na 11B są pełne niskopodłogowce, a 11A jedzie w większości tą samą trasą (a za moment będzie dojeżdżać tylko do pl. Niepodległości - dlatego ponoć nie nadawano temu wariantowi osobnego numeru; a po zakończeniu prac ma jechać jeszcze inaczej). Lepiej wzbogacić o niskopodłogowce trasy, na których ich nie ma.
1. Dokładnie, 11A to nie jest linia na M8CNy, mówiłem wyraźnie, że: do czasu remontów generalnie 15 i 17, w czasie remontów przyda się gdzie indziej, a po remontach bardzo chętnie widzę je na 5 (na niej w końcu musi coś być z ET-2, w zamian oczekuję retelefonizacji 8 i 17, przy czym to drugie w niewielkiej już ilości - wystarczy tak do połowy obsady, a to pierwsze najlepiej, żeby było full z ET-1, bo tak kiedyś było), 13 i 15.
2. Do placu Niepodległości to nie ponoć, tylko to jest więcej niż pewne.
3. Dlaczego po zakończeniu prac ma jechać jeszcze inaczej? Pierwsze słyszę. Nie wydaje mi się, jakoby 11A miała jechać np. Broniewskiego do Śląskiej. Jeśli ktoś słyszał taką wersję, to chyba ten, kto to powiedział, to sobie leci w kulki.
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
^^Wiesz równie dobrze moga dać 6 przez RLL i Paderewskiego, a 11A Rzgowską, Broniewskiego do Śląskiej.
Ale wg mnie to oni nic nie wiedzą jeszcze. Pamiętacie jak robili WZ? Dopiero na koniec ogłosili, że 3 i 10 na Olechów, choć przez lata mówiło się o 9 i 10, a sami podawali, ze nie wiedzą co będzie tam jeździć. To jest Polska najpierw się robi, a potem myśli.
Ale wg mnie to oni nic nie wiedzą jeszcze. Pamiętacie jak robili WZ? Dopiero na koniec ogłosili, że 3 i 10 na Olechów, choć przez lata mówiło się o 9 i 10, a sami podawali, ze nie wiedzą co będzie tam jeździć. To jest Polska najpierw się robi, a potem myśli.
Re: Remonty torowisk.
TramMomentyStudenta pisze:3. Dlaczego po zakończeniu prac ma jechać jeszcze inaczej? Pierwsze słyszę. Nie wydaje mi się, jakoby 11A miała jechać np. Broniewskiego do Śląskiej. Jeśli ktoś słyszał taką wersję, to chyba ten, kto to powiedział, to sobie leci w kulki.
Gdyby miała jechać po zakończeniu prac tak jak teraz, to powinni jej dać od razu inny numer, a nie 11 z literką.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
11A po remontach pojedzie inaczej i będzie miało inny numer. Mówił o tym w którymś z wywiadów dyr. Sobieraj.
-
- Gaduła
- Posty: 1541
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
- Lokalizacja: w sezonie Ruda
Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Chociaż wiecie, że to jest tylko wróżenie z fusów - do 2021 roku to i władza ulegnie zmianie (bo w tym roku wybory), i jak to będzie z podejściem do siatki połączeń, czy utrzyma się koncepcja 21 linii tramwajowych miejskich, a przede wszystkim jak będzie z podmiejskimi - bo 45 to do tego czasu może wrócić (czyżby się szykowała linia Zgierz-Śląska przez łódzki Kurak?
) Ale o tym nie tu. W każdym razie dzięki za odpowiedź. 


Re: Planowa obsada linii - dyskusja
Miałem nic nie pisać o polityce ale skąd ta pewność, że władza się zmieni?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość