Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » pn 00:14, 23 paź 2017

Zmieniając temat, Vero już na stałe weszły do obsady linii 90 ?

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: mig » pn 15:23, 23 paź 2017

Jordi pisze:Tylko przy składach na 7 prawdopodobnie wrócą solówki na ewidentnie o wiele bardziej popularnej 1, gdzie po południu ludzie się "kisili". Nawet przy dwuskładach zazwyczaj sporo osób stoi na Kilińskiego przy Fabrycznej.

Dokładnie tak. Odzyskane wagony z 7 wzmocniły 1.

Jeśli chcecie gdzieś dokładać brygad/wagonów to najpierw pomyślcie skąd je zabrać bo takie mamy obecnie realia.

kuba_łódź pisze:Teoretycznie do rozpięcia nadaje się pierwsza łódzka bulwa 2517+2518, ma zbulwione obie ściany obu wagonów, jak i również kabiny w obu wagonach. Jedyne, co mogłoby stać na przeszkodzie, to jakieś bariery techniczne.

Co to da skoro nie ma ona piasecznicy?

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pn 16:01, 23 paź 2017

Dołożenie przetwornicy do zwykłego konstala chyba nie powinno być jakoś ekstremalnie trudne. Nawet sterowana ręcznie powinna sporo pomóc.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: kuba_łódź » pn 16:23, 23 paź 2017

Czyli na chwilę obecną z Konstali tylko Woltany mają piasecznice ?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Kpc21 » pn 21:45, 23 paź 2017

px33 pisze:Dołożenie przetwornicy do zwykłego konstala chyba nie powinno być jakoś ekstremalnie trudne. Nawet sterowana ręcznie powinna sporo pomóc.

Raczej piasecznicy. Przetwornicę Konstale mają, i to niejedną nawet. Duża, pierwotnie elektromechaniczna 600 V DC/40 V DC (w wielu Konstalach wymieniona na elektroniczną) oraz mała elektroniczna 40 V DC/24 V DC.

Podobno w Warszawie do wszystkich 105Na pozakładali piasecznice. Czyli jest to wykonalne.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » wt 08:22, 24 paź 2017

No tak, oczywiście że piasecznicy

SCEL
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: SCEL » wt 10:40, 24 paź 2017

Nie tylko w Warszawie. W Częstochowie też zaczęto montować piasecznice, nie jest to nic skomplikowane a cały układ da się zrobić tanio i z ogólnodostępnych podzespołów. W Częstochowie wersję testową piasecznicy wykonaną tanim kosztem wydziałem zmontowaną z małego samochodowego kompresora do pompowania kół.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » wt 16:14, 24 paź 2017

Na pewno da się tanio? Pytam, bo jakiś czas temu na FB zostałem,z ę tak powiem "zaatakowany", ze nie zdaję sobie sprawy z tego, ze wymaga to wielu zgód, zmian w konstrukcji i jest to kosztowne.

LUAKAS22
Bywalec
Posty: 246
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: LUAKAS22 » wt 09:57, 31 paź 2017

Wie ktoś co teraz z GT8N ?
Miejmy nadzieję, ze tymczasowo, ale z dniem zamknięcia trasy do Ozorkowa trzymamy niskopodlogowe pojazdy w zajezdni, chyba pora dać je na miejskie.

Yakuzzi
Stały bywalec
Posty: 401
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Yakuzzi » wt 10:41, 31 paź 2017

GT8N jeżdżą normalnie na linii 46. Przecież na odcinku Helenówek - Stoki ta linia funkcjonuje normalnie.

LUAKAS22
Bywalec
Posty: 246
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: LUAKAS22 » wt 17:59, 31 paź 2017

Ale różnica między ilością brygad na trasie Stoki-Ozorków a Stoki-Helenówek jest ogromna i wydaje mi się, że 46 nie ma teraz więcej niż 4 brygady, ale niech ktoś kto lepiej wie się wypowie.
Dziś 1521 na 43.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Wojtek94 » wt 19:11, 31 paź 2017

Na całej trasie było 12 prac, teraz chyba 5/6 jest.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » wt 20:38, 31 paź 2017

Aż się prosi żeby jakieś M6S albo GT8N wrzucić na 45 albo na jakąś peryferyjną miejską (9, 17?)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 20:47, 31 paź 2017

Na 45 nadaje się 100 razy bardziej niż na jakąkolwiek miejską. Kiedyś tramwaje podmiejskie dawały odrobinę różnicy w mieście.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » wt 20:57, 31 paź 2017

Przecież 45 jest tak samo miejska jak 9 czy 16. Cała trasa jest właściwie pełna zabudowy prócz kawałka odcinka za zajezdnia Helenowek, ale to 9 ma tak z Konstantynowską.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 21:09, 31 paź 2017

Mówię bardziej o kwestii tradycji. Pamiętacie "parówki" na 43 czy 45? Właśnie o taką różnicę chodzi, że na podmiejskich składy były inne niż Konstale. Zmieniło się to dopiero po zlikwidowaniu Tramwajów Podmiejskich i MKT. Ja bym podtrzymał GT8N na odcinku pozałódzkim i niech to będzie na 45. Weźmy to też pod uwagę, że GT8N to niska podłoga. Niestety, dziś jest tak, że 46 jeździ ze Stoków (Stoki mają niską podłogę w postaci Citków), przez Pomorską (Pomorska dostanie za chwilę więcej niskiej podłogi w ramach wysłania M8CN na 15) i fragmenty ŁTR (gdzie również jest więcej niskiej podłogi - 11B to na 99,9% tramwaj niskopodłogowy). Zgierz już niskiej podłogi nie ma (chyba że autobus, który nie zawsze ratuje). Jak już nie może być na 45, to 43 też jest dobrym rozwiązaniem.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » wt 21:46, 31 paź 2017

Mówię bardziej o kwestii tradycji.

Ale co to za tradycja? Konstale tez w Łodzi mamy zostawić bo tradycja? Taki tabor na podmiejskich nie wynika z tradycji, a po prosto z faktu iż pozostałe spółki tramwajowe ratowały się czym mogły i sprowadzały tabor z Niemiec.

Ja bym podtrzymał GT8N na odcinku pozałódzkim i niech to będzie na 45. Weźmy to też pod uwagę, że GT8N to niska podłoga. Niestety, dziś jest tak, że 46 jeździ ze Stoków (Stoki mają niską podłogę w postaci Citków), przez Pomorską (Pomorska dostanie za chwilę więcej niskiej podłogi w ramach wysłania M8CN na 15) i fragmenty ŁTR (gdzie również jest więcej niskiej podłogi - 11B to na 99,9% tramwaj niskopodłogowy). Zgierz już niskiej podłogi nie ma (chyba że autobus, który nie zawsze ratuje). Jak już nie może być na 45, to 43 też jest dobrym rozwiązaniem.

No, ale czemu wysyłać podmiejskim gminom tramwaj z niską podłogą skoro:
1) Łódź też ich potrzebuje
2) Liczba oznaczonych kursów jest minimalna, więc niewiele to daje taki tramwaj

Poza tym ile na tej 12 jest niskiej podłogi? Tyle co nic, to są pojedyncze kursy, bo to tylko 4 tramwaje na 21 kursów. Gdyby własnie dołożyć na tę linię trochę GT8N to by wtedy można było uzyskać już rozsądną częstotliwość. Co 24 min powinien niskopodłogowy podjeżdżać by linia dawała jakieś korzyści starszym/niepełnosprawnym.
Z resztą z 15 to też zepsuli, bo nie ma żadnej zasady kiedy co podjedzie.

Generalnie ktoś beznadziejnie rozporządza taborem w Łodzi. Nalezy dążyć do tego by pojazd niskopodłogowy był co najmniej co 24min. Wtedy jest z tego jakaś korzyść.
Tymczasem u nas wrzuci się kilka kursów to tu to tam i efekty mizerne.

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: Em82 » wt 23:03, 31 paź 2017

Popieram pomysł Nowy1212 - GT8N powinny zasilić 12 w takim stopniu by co drugi kurs był niskopodlogowiec. M6C zostawiłbym na 46, uzupełnił GT8N które nie poszły by na 12. Dobrze że wszystkie modernizowane Duewagi idą na 15, będzie rozsądną częstotliwość niskaczy na tej linii.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: nowy1212 » wt 23:58, 31 paź 2017

Em82 pisze:. Dobrze że wszystkie modernizowane Duewagi idą na 15, będzie rozsądną częstotliwość niskaczy na tej linii.

Problem w tym, ze nie wszystkie, a 5 sztuk (a jest ich obecnie już min. 7). Na dodatek 15 w niedzielę dzieli się M8CN z 14.
Jest:
pon-pt:
15 5 M8CN na 12 brygad, są dziury 40 minutowe

sob:
15 3 M8CN na 10 brygad, są dziury 1h

nie:
14 2 M8CN na 6 brygad, jadąc z Dąbrowy musisz pamietać, ze niska podłoga jest w godzinach parzystych, a w nieparzystych nie
15 3 M8CN na 7 brygad, w efekcie dziury podobne jak w weekend

A wystarczyło zrobic tak:

pon-pt:
15 7 M8CN na 12 brygad i co 24min kurs z niską podłogą
lub (gdyby nie było zgody na zapisanie 7 M8CN)
1 5 M8CN na 9 brygad i co co 24min tramwaj z niską podłogą

sob:
15 5 M8CN na 10 brygad, i co 30min kurs z niską podłogą - lepsze to niż nic

nie:
15 5 M8CN na 7 brygad, no i co te 40min by była niska podłoga - lepsze to niż nic


Zupełnie nie rozumiem czemu zrobiono tak, a nie inaczej.
Bo docelowo to uważam, ze M8CN powinny iść tak by w tygodniu był M8CN co 24min, a w weekendy tylko M8CN

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 06:30, 01 lis 2017

nowy1212 pisze:Problem w tym, ze nie wszystkie, a 5 sztuk (a jest ich obecnie już min. 7). Na dodatek 15 w niedzielę dzieli się M8CN z 14.

Jest 8 sztuk - ale uwaga: biorąc pod uwagę konieczność pozostawienia rezerw w zajezdni, ze dwa wagony i tak muszą zostać, przecież nie wyślą Konstali na kursy niskopodłogowe, i tak dobrze, że te kursy niskopodłogowe są przypisane i fajnie, że w końcu są na 15.
Jest:
pon-pt:
15 5 M8CN na 12 brygad, są dziury 40 minutowe

sob:
15 3 M8CN na 10 brygad, są dziury 1h

nie:
14 2 M8CN na 6 brygad, jadąc z Dąbrowy musisz pamietać, ze niska podłoga jest w godzinach parzystych, a w nieparzystych nie
15 3 M8CN na 7 brygad, w efekcie dziury podobne jak w weekend

I tu rzeczywiście dość mała słuszność postępowania. Ale zawsze można napisać do Zdatu taką uwagę, może po Nowym Roku będzie lepiej.

A w ogóle nie wiedzieć czemu 17 nie dostała po 1.11. ani jednej brygady z Telefonicznej. Jakieś 4-5 brygad to 17 należy się jak psu buda, w końcu ma drugą pętlę dosłownie naprzeciwko zajezdni. Przecież 15 ma mieć teraz 5 brygad z ET-1 (były 2).


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość