Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » sob 13:30, 16 sty 2016

kuba_łódź pisze:Na 82 i 82A nawet w weekendy i święta nie jeżdżą już wozy starsze niż z 2007 roku (czyli Volvo 7700). Na 90 i 90A wyjeżdżają najwyżej Jelcze z 2005 roku. Uważam, że to dobrze, na linię powinny wyjeżdżać jak najnowsze wozy, a nie trupy.

Cofam. Dziś co najmniej 2 brygady 82 były obsadzone Volvo 7000, jechałem 1309, a w przeciwnym kierunku jechał 1112. Skutki wysyłania nówek na nocne ? Pomijam, że 1309 miał problemy z odpaleniem na pętli w Andrzejowie, ale na szczęście wreszcie zapalił i odjechał o czasie.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 21:03, 16 sty 2016

kuba_łódź pisze:[...] Skutki wysyłania nówek na nocne ?
Tak ;). Dużo brygad mających mieć dziś obsadę np. Solarisami, było obsadzane np. 7000. Niektóre Solarisy z nocy nie zdążyły po prostu wrócić na zajezdnię przed wyjazdem danych linii i brygad. Tak już może zostać, póki mamy to na nockach.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » sob 21:33, 16 sty 2016

To to czekam na B10L i 7000A Obrazek

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » ndz 11:07, 17 sty 2016

Podobnie gnioty były na całodziennych brygadach.
Obrazek

arturro15
Sympatyk forum
Posty: 837
Rejestracja: pn 19:05, 14 mar 2011

Postautor: arturro15 » ndz 14:15, 17 sty 2016

kuba_łódź pisze:To to czekam na B10L i 7000A :P


Bez szans. Era tych wozów dobiegła końca.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » wt 10:01, 19 sty 2016

Od jutra zmiana rozkładu linii 76. Nadal brak wyznaczenia brygad niskopodłogowych. Chyba jedyna linia w Łodzi, gdzie nie są oznaczone w ogóle kursy niskopodłogowe. O ile tylko takie by kursowały byłoby to zrozumiałe, jednak np. wczoraj kursowały co najmniej 3 szt. O345G.

Piotrek
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pt 00:03, 02 mar 2007
Lokalizacja: Bałuty

Postautor: Piotrek » wt 12:36, 19 sty 2016

Nie jedyna, na wielu liniach już nie ma wyszczególnienia brygad, przede wszystkim na tych gdzie rozkład zmienił się po otwarciu trasy WZ.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » wt 13:26, 19 sty 2016

Zgoda ale dotyczyło to linii z EA-1 gdzie są 100% niskacze. Po co taki zabieg na 76 na którym kursują wysokopodłogowe O345G to nie wiem.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 16:06, 19 sty 2016

Przede wszystkim należałoby wreszcie przejść do oznaczania kolorem kursów, na których może pojawić się wysoka podłoga, nie tych, na których musi być niska.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » śr 19:17, 20 sty 2016

Wygląda na to, że to był błąd w publikacji rozkładu, bo dziś już na 76 są zaznaczone na czerwono kursy niskopodłogowe.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 11:19, 21 sty 2016

Po prostu kretynizm te oznaczenia. Na linii 96 jest obsada na 100% niską podłogą a wg. rozkładu jazdy jest szansa na niemal 9% na cały dzień.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » sob 11:58, 23 sty 2016

Dziś już było lepiej z obsadą 82, jechałem Conecto, ale w przeciwnym kierunku jechał 1102... Nie rozumiem wysyłania nówek na nocne i 7000 na całodniowe brygady...

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 13:55, 23 sty 2016

Nowe są wysyłane na nocne przez niskie temperatury, by ograniczyć awaryjność. To naprawdę jest różnica w zjazdach awaryjnych.
A że 7000 trzeba inaczej wykorzystać to część jest wysyłana na długie obsługi. Wysyłanie nowych wozów na noc, oczywiście nie bardzo ale jednak zawsze, ograniczyła trochę możliwości wysyłania ich w dzień. To czysta statystyka. Na brygadę która wyjeżdża godz. 3-5 do obsady jest do wyboru cały sektor 7000 i te Solarisy, które zostały w zajezdni (nie znaczy, że ich jest bardzo mało wtedy)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

zygmunt
Niemowa
Posty: 5
Rejestracja: pt 07:50, 22 sty 2016
Lokalizacja: Łódź

Postautor: zygmunt » sob 14:31, 23 sty 2016

Zastanawiam się, dlaczego wagony niemieckie GT6, GT8, M6S, M8C trafiają wyłączanie na linie 41, 43 czy 46? To są pojemne, dość komfortowe, ciepłe, lubiane przez pasażerów wagony. Czy nie mogą one trafiać na bardziej znaczące linie?

Przykładowo GT8 mogłyby trafiać na te bardziej oblegane, np. 3, 8, 9, 12, 15. Natomiast GT6 i M6S na te w których panuje mniejszy tłok. Ponoć jest jakaś umowa z samorządami, w myśl której przewoźnik ma wysyłać na linie podmiejskie Helmuty. Pytanie dlaczego? No i czy to jest warunek konieczny? Myślę że to nie powinno być tak, że samorządy będą decydować o tym jaki przyjedzie do nich wagon. Łódź i jej potrzeby powinny być dla MPK i ZDiT na pierwszym miejscu.

Pobór prądu? No ok, ale przecież zdarzało się że na 43 czy 46 był skład 2x805 i problemu nie było. A nawet jeśli, to w weekendy można dać na 41 i 43 1x805 a na 46 co drugą brygadę 1x805, wtedy Helmuty mogłyby posłużyć trochę na innych trasach, zdominowanych przez nielubiane Konstale.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 15:23, 23 sty 2016

Przecież ostatnio miałeś M8C na 13. Nie wypaliło to za bardzo.
Problemem są chyba podstacje, ale te w Łodzi, by puścić pełną obsadę Helmutów na w/w linie miejskie. No chyba, że się mylę.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 16:15, 23 sty 2016

Z M8C jest taki problem, że łódzka sieć nie jest do nich przystosowana (nie zapewnia odpowiednio stabilnego napięcia), więc trzeba by je "dawkować" dość ostrożnie. Albo poprawić podstacje - w innych miastach jakoś jeżdżą.

W przypadku starszych problem jest taki, że nie poradzą sobie z napełnieniami na mocnych liniach miejskich (ŁTR, WZ, Narutowicza), bo mają niewyłączalne fotokomórki, przez co każdy taki wagon generowałby w szczycie gigantyczne opóźnienie. Co innego na słabych liniach typu 4, 5, 1 po otwarciu Kilińskiego - tam pasowałyby bardzo dobrze. To też w końcu wymarzony tabor na podmiejskie - mają dużo siedzeń, są szczelne i ciepłe, więc gwarantują komfortową podróż na dłuższym odcinku.

Co do samorządów, to one preferują niemce dlatego, że stawka za nie jest niższa niż za 2x805, a nie wiem czy wręcz nie na poziomie 1x805. Przy czym przykręcenie śruby przez urealnienie stawek (M8C na poziomie 1,2*skład, GT8N na poziomie składu, inne na poziomie 1,5*solo) mogłoby spowodować ostre cięcia na podmiejskich. Najpierw dobrze byłoby przyklepać pełny projekt na modernizację sieci podmiejskich i może jakoś załatwić wsparcie województwa (tramwaje to jedyny środek transportu, który jest w 100% finansowany z budżetów miast i gmin)

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 16:16, 23 sty 2016

Stare podstacje to jedno , drugie to mala pojemnosc i waskie drzwi co robi tlok przy wymianie pasazerow. Na podmiejskich jak ktos wsiada to jedzie spory odcinek i nie ma takich wysypow jak w centrum. Ponadto w M8C brakuje srodkowych drzwi i ludzie glupieli.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 17:46, 23 sty 2016

mig pisze:
Mat pisze:W takim razie niech moderator się wypowie, jakie są zasady.

Moim zdaniem skoro wypisujemy Woltany czy Volva 7700A, których wyjazd nie wiadomo jakim wydarzeniem nie jest to wypisujmy pojazdy, które są ciekawostką tylko dla danego rodzaju dnia.

Swoją drogą warto się zastanowić, czy ma sens wypisywania dalej Woltanów i tych 7700A. Jeśli chodzi o Woltany, to temat mógłby zostać otwarty, ale tylko dla nowych składów na okres kilkunastu dni. Rzadkie okazy mogłyby obejmować 7700 i Citaro G. Są to najrzadsze okazy na zajezdniach.
A tematy Citaro, Volvo 7000A, B10L, O405GN można chyba już raczej zamknąć. Tematy raczej skończone.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 20:11, 23 sty 2016

Poki co po 5 sztuk Citar i Helmutow jest w gotowosci na ZEA-2 Obrazek

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » sob 20:13, 23 sty 2016

Mat pisze:... tematy Citaro, Volvo 7000A, B10L, O405GN można chyba już raczej zamknąć. Tematy raczej skończone.

Jak ostatnie egzemplarze poszczególnych wozów zostaną wycofane, to wtedy się zamknie. Na razie żyjemy nadzieją...
Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość