Planowa obsada linii - dyskusja

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Fan forum
Posty: 4802
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Planowa obsada linii - dyskusja

Postautor: px33 » pn 13:42, 28 gru 2015

Temat przeznaczony do dyskusji o obsadzie linii

Spis obsady można znaleźć w wątkach:
Autobusy
Tramwaje

Czy któryś z moderatorów od obserwacji mógłby dorzucić link do tego tematu do spisów?


---------------------------------------------------------------------
I że niestety nie da się napisać posta po postem, przeklejam pytanie z innego wątku


Dlaczego w weekendy nie ma planowej niskiej podłogi na 15? To teraz niedozwolone, czy tylko niewymienione w planach i jeśli ostanie się jakiś CR to MPK może go tam wysłać?

I co z 12? Bo aż się prosi żeby i tam zajrzały CR-y, choćby w weekendy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 157
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » pn 14:19, 28 gru 2015

Na 15 raczej powinny wrócić niskopodłogowe tramwaje bo na większości jej trasy nie ma alternatywy w postaci nikopodłogowego autobusu, a nieraz widziałem jak starsze osoby mają problem dostać się do rozklekotanego konstala.

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 16:24, 28 gru 2015

W wielu relacjach 15 alternatywą jest 57, ale prawda że na 15 powinny być niskopodłogowce, szczególnie że na tej linii często do tramwaju wsiada się z poziomu jezdni (Pomorska, Gdańska).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4802
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 16:40, 28 gru 2015

Szczególnie dlatego, że można, a nie da się tego powiedzieć o wielu trasach.
W weekendy (jeśli/dopóki 10 nie będzie miało taktu co 10 minut, który jest naprawdę potrzebny) można by spróbować obsady typu:
10, 12: 122N/122Na
11 : 122N/122Na/CR
15A: 122N/CR
15: CR
przy czym dla 12 i 15/A nie byłoby gwarancji niskiej podłogi na wszystkich kursach (chociaż w niedziele można by już się o to pokusić - 33 brygady z ~45 tramwajów to już coś, czego można wymagać nawet od MPK).

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 18:09, 28 gru 2015

A CR mogą jeździć na 10? Zdaje się, że były jakieś problemy bodaj z rampami dla inwalidów na DTC.

Nie jest też pewne, czy 122Na mogą jeździć na czymś innym niż 10 - to zależy od tego, jak był zrobiony projekt unijny. Np. 122N mogły jeździć tylko na 11.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4802
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 18:29, 28 gru 2015

W Warszawie Swingi przypisane do projektu mogą jeździć na danej trasie jeśli tylko wjeżdża na odcinek remontowany w ramach tego projektu. 8 i 12 spokojnie łapią się pod takie kryterium, 11 w zasadzie też. Dogadanie się z urzędem marszałkowskim żeby pozwolił na coś takiego nie powinno być jakimś wielkim problemem, oni chyba nie są aż takim betonem żeby z byle powodu 2/3 nowego taboru służyło kamyczkom na zajezdni a nie pasażerom.

A nawet jeśli CR-y nie mogą wjechać na WZ (to też należałoby raczej szybko poprawić - w niedługiej perspektywie można by próbować obsłużyć wszystkie linie na WZ niską podłogą) to moja propozycja jak najbardziej to uwzględnia Obrazek

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pn 18:42, 28 gru 2015

Z 12 obawiałbym się o stan torowiska na Telefonicznej. Dobre pytanie właśnie co MPK ma w umowie finansowania na Swingi, linię 10 konkretnie czy ogólnie obsługę trasy W-Z. Choć za bardzo na wuzetce nie widzę kandydatów na linie obsługiwane niskopodłogowcami... Co innego 15/15A.

px33
Fan forum
Posty: 4802
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 19:02, 28 gru 2015

I na 12 i na 15 (tj. na Kurczaki) trochę strach wysłać Pesę, ale chyba na razie nie da rady wysłać CR-a na WZ, więc na 12 jedyna opcja to Pesy.
Na Telefonicznej dawno nie byłem, ale kiedyś nieliniowo jakaś Pesa tam się zapuściła i przejechała. I tak o niskiej podłodze na 12 można myśleć dopiero za jakiś miesiąc, więc przy odrobinie dobrej woli MPK mogłoby trochę podpicować ten fragment, nie sądzę żeby nawet teraz było tam dużo gorzej niż na Rzgowskiej. A korzyści byłyby spore - 12 obsługuje ścisłe centrum, trasa nie za bardzo pokrywa się z autobusami.

Pełną obsługę niskopodłogową centralnego WZ blokują w zasadzie 2 odcinki torów - Śmigłego-Rydza i Aleksandrowska. Oba są ZTCW w nieodległych planach. A już teraz zamieniając krańcówkami na zachodzie 8 z 14 mamy trzecią linię pod niską podłogę.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pn 19:29, 28 gru 2015

Jeśli Stoki są problemem, to przecież ewentualnie można wysłać CR na 12A do Radiostacji. To tylko kwestia ułożenia brygad.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pn 19:38, 28 gru 2015

Co innego pojechać awaryjnie raz na kiedyś a co innego regularnie. Analogicznie było z Cityrunnerami na 10 przed remontem trasy W-Z, wjechać wjechały, ale regularne korzystanie z rozsypanego torowiska im delikatnie mówiąc nie służyło.
Mamy sporo linii, którym niewiele brakuje by puścić na nie niskopodłogowce chociażby jak już w nieodległej przyszłości 4 (no chyba, że zmieni się wkrótce układ tras).

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 19:43, 28 gru 2015

px33 pisze: Na Telefonicznej dawno nie byłem, ale kiedyś nieliniowo jakaś Pesa tam się zapuściła i przejechała.

To o niczym nie świadczy. Z podobnych przypadków, Cityrunnerowi zdarzyło się zapuścić do Zgierza, i to liniowo jednym kursem, co nie znaczy, że takie kursowanie możliwe jest na stałe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » śr 10:48, 30 gru 2015

Mat pisze:Jeśli Stoki są problemem, to przecież ewentualnie można wysłać CR na 12A do Radiostacji. To tylko kwestia ułożenia brygad.

Szczytówki na 12/12A już teraz w zdecydowanej większości obsługują tylko wariant skrócony, ale moim zdaniem trochę szkoda marnować niskacze na śmieszne prace po 4-5 kółek dziennie.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » śr 14:55, 30 gru 2015

No właśnie szkoda ich na takie szczytówki. Mi chodziło bardziej może o puszczenie ich na nawet dwie brygady całodzienne, w wariancie skróconym, jeśli takie są, a jeśli nie, to o dostosowanie rozkładu.

12(A) nawet w swoim skróconym wariancie, załatwia ważne skomunikowanie i niska podłoga by się tam przydała. Jest przecież też tam dużo możliwości przesiadek na niskie autobusy, z myślą o jeździe gdzieś dalej.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » czw 15:44, 14 sty 2016

Zastanawiam się, czy w przydzielaniu wozów do konkretnych linii jest jakaś priorytetowość czy nie.
Zauważyłem dla przykładu u siebie na Radogoszczu, że na linie 59 i 65 kierowane są wyłącznie najnowsze pojazdy z lat 2010-2015. Nie uświadczysz tam raczej Conecto z 2006r., czy V7000 z lat 2001-2003.
Z kolei na 73 czy 79 jeździ wszystko, bardzo często można spotkać wozy na 11xx czy nawet jeszcze B10L.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1159
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » czw 16:06, 14 sty 2016

Na 82 i 82A nawet w weekendy i święta nie jeżdżą już wozy starsze niż z 2007 roku (czyli Volvo 7700). Na 90 i 90A wyjeżdżają najwyżej Jelcze z 2005 roku. Uważam, że to dobrze, na linię powinny wyjeżdżać jak najnowsze wozy, a nie trupy.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 16:09, 14 sty 2016

Po pierwsze to B10L niestety już raczej nigdzie w Łodzi nie zobaczysz. No chyba, że stanie się cud.
Na 65 są kierowane najnowsze wozy, bo jeśli się nie myle, na tej linii miał być ten system GPS. Tak już jest od jakiegoś czasu.
Jeśli chodzi o 59, to szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiejś dyskryminacji, 7000 można tam spokojnie spotkać.
Są oczywiście czasami zasady, że starsze wozy wysyła się na ciężkie trasy, przykład choćby nie dawno WZ. Poza tym są jeszcze nieliczni kierowcy, którzy mają swoje wozy i przypisaną (zazwyczaj) linię.
Inna sprawa to też niektóre brygady przechodzące z nocy, a więc ustalony tabor. Przykład to robocze 94 (zazwyczaj Mastero) albo jedna z brygad 79, która zostaje po nocy (7000).
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 13:48, 15 sty 2016

Wg Phototrans 3 B10L jeszcze są czynne (1858, 1954, 1963). Stoją czy po prostu nie zaktualizowano jeszcze tych danych?
Może rzeczywiście mam szczęście, ale V7000 ani nawet 7700 już bardzo dawno na 59 nie widziałem. Ostatnio ciągle Solaris albo Conecto.
A tak z innej beczki. 7000A jeszcze jakiś jeździ? Niby też 3 są czynne.

Jordi
Gaduła
Posty: 1100
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pt 14:22, 15 sty 2016

Mat pisze:Po pierwsze to B10L niestety już raczej nigdzie w Łodzi nie zobaczysz. No chyba, że stanie się cud.


B10L 2 sztuki są nadal jako rezerwy w gotowości do wyjazdu z zajezdni w razie potrzeby.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 15:06, 15 sty 2016

estimate85 pisze:[...] A tak z innej beczki. 7000A jeszcze jakiś jeździ? Niby też 3 są czynne.
Jeżeli już to 2. A ich szanse na wyjazd są jeszcze mniejsze niż B10L. Czekają na koniec.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5848
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 16:38, 15 sty 2016

estimate85 pisze:Zastanawiam się, czy w przydzielaniu wozów do konkretnych linii jest jakaś priorytetowość czy nie.
Zauważyłem dla przykładu u siebie na Radogoszczu, że na linie 59 i 65 kierowane są wyłącznie najnowsze pojazdy z lat 2010-2015. Nie uświadczysz tam raczej Conecto z 2006r., czy V7000 z lat 2001-2003.
Z kolei na 73 czy 79 jeździ wszystko, bardzo często można spotkać wozy na 11xx czy nawet jeszcze B10L.

Z tramwajami podobnie jest. Np. na 1, 7 czy 14 zawsze wyjeżdżał najgorszy Konstalowy szrot. To znaczy trafiały się też bulwy, ale dużo łatwiej na taką trafić na 6 niż na 1.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość