Numeracja taboru tramwajowego

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
suomi
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Postautor: suomi » czw 20:01, 16 kwie 2015

czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie, dwa wagony raz sparowane można rozpinać i spinać w dowolnym czasie byle by to były te same dwa wagony z których jeden zawsze musi być prowadzący a drugi doczepny w kolejności parowania np. 1308-1309
zawsze w takiej kolejności jeśli w takiej kolejności były parowane.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 16:05, 17 kwie 2015

Kpc21 pisze: A po co w ogóle jakikolwiek numer? Przy tramwajach rozumiem, bo one innego nie mają, ale autobusy mają już numer rejestracyjny.

Który tez może ulec zmianie.
W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym. Jedno przedsiębiorstwo = jedna numeracja. Większa zmiana w konstrukcji pojazdu (modernizacja, przebudowa) - nowy numer i po kłopocie. Najprostsze jest najlepsze. Zaś nocowanie na zajezdnie nie powinno mieć związku z numerem taborowym. Mogą być różne potrzeby okresowe. Jakoś wagonów MKT jak stacjonowały na Telefonicznej nie przenumerowano na modłę MPK.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Parowanie ....

Postautor: Josek101 » sob 14:47, 18 kwie 2015

Napiszcie mi co to znaczy parowanie wagonów ?

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » sob 15:25, 18 kwie 2015

Tak ogólnie to połączenie dwóch wagonów za pomocą sprzęgu z głowicą Alberta i przewodami (tu się pojawia pierwsza niekompatybilność), opcjonalnie jeszcze przewody kamer. Choć bodajże to nie wszystko i też się chętnie dowiem na czym polega ta trudność w parowaniu.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 15:27, 18 kwie 2015

jeden wagon + drugi wagon = para (skład)
Parować wagony tzn. łączyć w składy.
Wydawało mi się, że to dość oczywiste, ale nawet jak nie wiedziałeś, to można sobie sprawdzić. Trochę samodzielności!
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

px33
Fan forum
Posty: 4941
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 15:31, 18 kwie 2015

Łączenie w pary.
Bo przecież nie gotowanie na parze, konstale znacznie lepiej gotują się w hucie Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » sob 16:24, 18 kwie 2015

Dzięki.Rety nigdy nie pomysłał bym ,że to na tym polega.Myslałem,ze sa dwa wagony -połaczyć je, kable -przewody i wszystko gra. A tu widze,ze np 2221 nie pojedzie od razu z np.2803 ?

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » sob 17:28, 18 kwie 2015

Domyśliłem się, że o ten aspekt Ci chodzi dlatego napisałem, że chętnie bym się dowiedział na czym jeszcze ta trudność polega. Także czy ktoś z bardziej doświadczonych kolegów mógłby wyjaśnić skąd trudność? Obrazek

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » sob 18:20, 18 kwie 2015

suomi pisze:[...]Łączenie wagonów to nie tylko spięcie ich sprzęgami ale potzreba jest regulacja sprzęgów elektrycznych co jest czasochłonne dlatego wagony są przypisane do siebie i się ich nie zamienia
a także
suomi pisze:czasochłonne jest parowanie dwóch różnych wagonów a nie ich rozpinanie[...]
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

RE"

Postautor: Josek101 » sob 18:44, 18 kwie 2015

A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Re: RE"

Postautor: pawlak » sob 20:18, 18 kwie 2015

Josek101 pisze:A czy też tak było w czasach ENEK ? Sorry ale w tej kwestii jestem laikiem


I na czym polega regulacja sprzęgów elektrycznych?

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 23:55, 18 kwie 2015

A enki miały w ogóle jakiekolwiek "poważniejsze" sprzęgi elektryczne? Tam drugie wagony były chyba pasywne, czyli połączenie elektryczne między wagonami było jedynie do świateł oraz do różnych "lekkich" urządzeń elektrycznych wewnątrz typu oświetlenie czy napęd drzwi (najgorzej z ogrzewaniem).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » ndz 10:35, 19 kwie 2015

STUDI pisze:W zasadzie to mowa jest przecież tylko i wyłącznie o numerze inwentarzowym.

Bocznym. Numer inwentarzowy to zupełnie coś innego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Numeracja..

Postautor: Josek101 » ndz 11:25, 19 kwie 2015

Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Numeracja..

Postautor: Mat » ndz 12:48, 19 kwie 2015

Josek101 pisze:Mam z czasów enek takie zapisy.np linia 43 wagon nr boczny 22 - 778, 46 101-755-821,linia 44 : 104-855 a w kilka dni potem linia 43 bis : 22-804 ,linia 46 104-822-722 , 44: 27-855a .Zapisywałem duzo na pętli Północna co kilka dni
A piszesz to, bo...???
Dla bardziej zainteresowanych enkami, innymi pojazdami i nie tylko, polecam stronę prowadzoną przez Wojciecha Dębskiego. Raczej wszyscy ją znają ;) .Tu masz dużo informacji o enkach. Ich historię, zdjęcia i stan inwentarzowy dla poszczególnych lat.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » ndz 14:16, 19 kwie 2015

Że nie było stałych składów.No ale z tematu zszedłem w sumie ale lubie wiedziec. A Wojciech od wrzesnia 2014 nie aktualizował swej strony
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » ndz 14:45, 19 kwie 2015

Josek101 pisze:A Wojciech od wrzesnia 2014 nie aktualizował swej strony
Niestety :( . Ale mam nadzieję, że to jeszcze nie koniec tej strony. Momo tego jest tam wiele ciekawych informacji i zdjęć :) .
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » ndz 18:52, 19 kwie 2015

Też prawie codziennie spoglądam i nic.Zero aktualizacji.Szkoda bo jest jeszcze mnóstwo tematów

suomi
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Postautor: suomi » pn 20:16, 20 kwie 2015

parowanie polega na wyregulowaniu sprzęgów elektrycznych tak aby przy rozruchu pierwszy startował wagon doczepny by nie szarpać sprzęgiem alberta a przy hamowaniu również wagon doczepny pierwszy zaczął hamować, unika się wtedy szarpania podczas rozruchu i hamowania, parowanie stosuję się wtedy gdy przyczepy mają własny napęd, w N-kach przyczepy były bierne więc nie wymagały parowania.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » pn 20:52, 20 kwie 2015

Dzięki za super wyjaśnienie. A konkretnie w jaki sposób reguluje się te opóźnienia (mechanicznie, elektrycznie?) ?


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości