Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1373
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 17:52, 02 wrz 2018

Bogestry mogą - jak najbardziej - zrobić już teraz (przy modernizacji, lub jeśli się trafią jakieś czerwone, to nawet przed wyjazdem), ale np. Woltanów czy innych wagonów to na razie niekoniecznie.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » ndz 18:02, 02 wrz 2018

Nie no innych nie ma co przemalowywac. Konstale niech zostaną jak są. Po prostu niskacze I ew. M8CN (po wypadkach czy coś) powinny być malowane zgodnie z nowym wzorem.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1373
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 20:10, 02 wrz 2018

To znaczy, innymi można się zająć stopniowo, jak już:
* wszystkie M8CNy zostaną zmodernizowane;
* wszystkie NF6D zostaną zmodernizowane;
* dostaniemy Tramwaje dla Łodzi.
Woltan - wiadomo, że wkrótce na ulice wyjedzie ostatnia jego sztuka. Wkrótce, to znaczy prawdopodobnie już w nowym roku.
Ale na temat malowania taboru jest w zasadzie osobny wątek... ;)

suomi
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: suomi » ndz 20:36, 02 wrz 2018

Ta aparatura Woltana jest przeznaczona do wagonu technicznego na bazie 805 do pomiarów sieci i nie będzie on jeździł liniowo.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: Kpc21 » pn 00:08, 03 wrz 2018

TramMomentyStudenta pisze:To znaczy, innymi można się zająć stopniowo, jak już:
* wszystkie M8CNy zostaną zmodernizowane;
* wszystkie NF6D zostaną zmodernizowane;
* dostaniemy Tramwaje dla Łodzi.

Właśnie nie, po co te ostatnie M8CN-y (i Konstale, które jeszcze idą do modernizacji - choć nie wiem, czy już tylko jeden skład nie pozostał) mają być w starym malowaniu, jak teraz, dopóki modernizacja danego pojazdu jeszcze nie zbliża się do końca i jeszcze go nie malują, można zadecydować o pomalowaniu ich już po nowemu?

Reszta to wiadomo - w miarę bieżących modernizacji czy remontów, jak trzeba będzie dany pojazd pomalować, stosowałoby się już nowe malowanie - tak samo, jak to zadziało się po 1989 gdy zmieniono malowanie z kremowo-czerwonego na żółto-czerwone. Po jakimś czasie nowe malowanie stałoby się powszechne.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1373
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 06:23, 03 wrz 2018

M8CNów zostały już chyba trzy - co z tym jednym, to tego nie wiem (chodzi o ten przepowiadany przez niektórych #2899, który to jeszcze okaże się, że wyjedzie już jako #2999), Woltana została jedna sztuka, ale ktoś pisał uprzednio, że nie wyjedzie na linię, choć nie jestem pewien co do Jego wypowiedzi.

Może dość OT.

Tomasz Ł.
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: Tomasz Ł. » śr 19:07, 03 paź 2018

Dzisiaj na al. Kościuszki przy przystanku Piotrkowska Centrum rozbity został wagon 1867.
Jak się dowiedziałem później, to była jego premiera liniowa...

Obrazek

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » sob 14:30, 06 paź 2018

Z innego wątku
Wojtek94 pisze:8 być może będzie kolejna linia na NF6D. Odbywały się jakis czas temu nocne przejazdy techniczne M8CN z dodatkowym wózkiem na Teofilów przez Włókniarzy.

No to by było ciekawe gdyby niskacz pojawił się na Aleksandrowskiej.

Z tym, ze moim zdaniem to bez sensu. Skoro wiadomo, ze na 11A ma być OPS no to priorytetem jest wrzucenie tam NF6D, a potrzeba ich 10 (a na normalnej trasie 13). Wiadomo też, ze NF6D przydadza się na 12, bo tam potrzeba 15 tramów, a Swingów '18 będzie tylko 12. No, a to juz oznacza, ze potrzeba 13(16) NF6D na 11A i 12.
Tak więc nie ma tu tramów na linię 8 (zakładam, ze CRy z 11A i 12 poszłyby na linię 15 by dac takt 24min).

No chyba, ze to testy z perspektywą na przyszłość, gdy NF6D będzie już więcej, ale to wtedy i tak dwukierunkowe będą potrzebne do obsługi centrum w związku z licznymi remontami.

hytgar655
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: hytgar655 » sob 15:11, 06 paź 2018

Z 11 zejdą CRy (bo będą tylko Tramicusy i NF6D (15) z OPSem), więc jak już, to gdzieś pójdą właśnie Cityrunnery, a nie NF6D. Pewnie to będzie 15 w całości na CRach. Nie sądzę, żeby NF6D poszły jeszcze gdzieś.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » sob 15:13, 06 paź 2018

No to tak czy inaczej nie będzie tramwajów na 8. No ale może po prostu coś sprawdzali

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » sob 15:52, 06 paź 2018

Pamiętajcie, że jeszcze są weekendy. A może już niedługo udałoby się żeby ET1 wystawiała niedziele na samych niskich (4, 8, 10, 11, 12, 15, 17). Chociaż mimo wszystko nie wiem czy to rozsądne żeby ryzykować z Teofilowem, może lepszy efekt dałoby wrzucenie w weekendy NF6D na 11 i w zamian CR i Pesy na 15+17.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » sob 15:57, 06 paź 2018

^^Już dzisiaj w niedziele sa wolne niskacze, a MPK ich nie wykorzystuje. Tak jak piszesz NF6D wrzucić na 11, a na 15/17 dac CRy. Dzieki temu na 15 by się uwolniło te M8CN i przekierowano na linię 2 i w efekcie na 2 i 15 byłby sensowny takt niskiej podłogi co 24min, ale no juz nie będę się dalej rozpisywał, bo to niczego nie zmienia.
Zarządzanie taborem jest po prostu kiepskie.

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: mig » ndz 11:48, 07 paź 2018

nowy1212 pisze:Z innego wątku
Wojtek94 pisze:8 być może będzie kolejna linia na NF6D. Odbywały się jakis czas temu nocne przejazdy techniczne M8CN z dodatkowym wózkiem na Teofilów przez Włókniarzy.

No to by było ciekawe gdyby niskacz pojawił się na Aleksandrowskiej.
Wiadomo też, ze NF6D przydadza się na 12, bo tam potrzeba 15 tramów, a Swingów '18 będzie tylko 12.

Przejazdy nie odbywały się tylko po Teofilowie a po całym mieście i nie tylko pod kątem przejezdności dla NF6D. Radziłbym się nie napalać.
Po drugie 13, 14 i 15 brygada linii 12 mają za zadanie w porannym szczycie wyjechać na Retkinię i zjechać z niej, to jest cała ich praca na tej linii a potem przechodzą na inne linie, więc wstawianie tam niskacza to nieporozumienie. Całodziennych brygad jest 12.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » ndz 13:22, 07 paź 2018

Tzn ja akurat NF6D widziałem na Piłsudskiego przy Sarniej :) No ale to dobrze ze testowali, choć nie rozumiem czemu miał wbity kierunek Stary Widzew zamiast Przejazd techniczny, ale to szczegóły.
Z ciekawości gdzie jesz że ten tramwaj jeździł? :)

Jesli z 12 jest jak piszesz to rzeczywiście niskacz tam bez sensu.

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: mig » ndz 13:36, 07 paź 2018

To widziałeś jakąś jazdę próbną, bo przejazdy techniczne pod kątem przejezdności dla niskopodłogowców były jakoś przed wakacjami i nie odbywały się na NF6D a na M8CN z wózkiem technicznym imitującym skrajnię poszczególnych wagonów. Większość sieci została zbadana pod tym kątem.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1373
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 16:46, 07 paź 2018

mig pisze:13, 14 i 15 brygada linii 12 mają za zadanie w porannym szczycie wyjechać na Retkinię i zjechać z niej, to jest cała ich praca na tej linii a potem przechodzą na inne linie, więc wstawianie tam niskacza to nieporozumienie. Całodziennych brygad jest 12.

Nie zmienia to faktu, że wszystkie 12 Swingów pewnie nie będzie mogło wyjechać. W pierwszym roku funkcjonowania powinien być jeden wagon rezerwy, w kolejnych 2 do 3. I wtedy NF6D - przynajmniej w robocze - jak najbardziej się przydadzą.
A, i nie należy zapominać, że część tegorocznych Swingów idzie często na 10 z wiadomego powodu.

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » ndz 16:54, 07 paź 2018

Wiadomy powód prędzej czy później się skończy

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1373
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » ndz 20:37, 07 paź 2018

Żebyś się nie zdziwił, że za dwa-trzy lata zacznie się na nowo. Ale nie o tym temat. ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » sob 12:36, 13 paź 2018

Jeśli dobrze pamiętam mamy 11 NF6D, a jeździ 7 czy 8?

px33
Fan forum
Posty: 4876
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » sob 12:48, 13 paź 2018

Z tego co kojarzę to z drugiej puli uruchomione zostały 1862-68 (przy czym 68 chyba nikt na mieście nie widział), 67 jest po kolizji, a 63 chyba czeka na jakieś części. Na pewno regularnie jeżdżą 1751, 1864, 1866.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości