Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1319
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » śr 00:07, 11 lip 2018

Testowo sobie dawało radę, więc jeśli wyjedzie i tak będzie obsługiwać jeden kurs to tragedii byc nie powinno. Zwłaszcza, ze są wakacje.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1430
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 06:12, 11 lip 2018

A już na pewno lepiej, gdy to NF6D będzie ciekawostką na 11B, niż wysoki Konstal. ;)

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » śr 07:29, 11 lip 2018

4751 potrzebuje toczenia obręczy a jest jakiś problem z ustawieniem tokarki. Kolejne są w drodze ale pamiętajcie że trzeba zebrać części i teraz są wakacje, więc dostępność ludzi jest niższa.

Jordi
Gaduła
Posty: 1189
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: Jordi » śr 09:35, 11 lip 2018

Jeździł przecież NF6D na 11B i to nie w wakacje i spokojnie dawał sobie radę :)

Też jestem za tym, żeby zamiast Konstali dawać na 11 NF6D.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1319
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » śr 10:23, 11 lip 2018

px33 pisze:4751 potrzebuje toczenia obręczy a jest jakiś problem z ustawieniem tokarki. Kolejne są w drodze ale pamiętajcie że trzeba zebrać części i teraz są wakacje, więc dostępność ludzi jest niższa.

O tych częściach to ja skuszę od dłuższego czasu chyba z Księżyca je sprowadzają. Jak ludzi im brakuje to może pora pensje podnieść.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1430
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » śr 14:25, 11 lip 2018

Patrz wyżej, ludzi brakuje dlatego, że są urlopy.
Choć oczywiście swoją drogą, że rynek pracy mamy taki, jaki mamy - warto byłoby zadbać o podwyżki płac, aczkolwiek trudno oczekiwać szybkich i drastycznych podwyżek. ;) Wiadomo,
kasa, misiu, kasa.

suomi
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: suomi » śr 14:46, 11 lip 2018

ludzie ludźmi ale zawsze w wakacje produkcja i handel spada dlatego zamawianie części i urządzeń w drodze przetargu będzie trwało tygodniami i nie ma się co spodziewać że się w najbliższym czasie coś ruszy.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1319
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » śr 14:51, 11 lip 2018

Sprawdziłem przetarhi na stronie MPK i obecnie do NF6D szukają:
- elementów hydrauliki siłowej (otwarcie ofert powinno być 25.06, brak info o wyborze)
- elementów systemu informacji pasażerskiej (otwarcie ofert powinno być 21.06, brak info o wyborze)
- przycisków i ich elementów (otwarcie ofert powinno być 12.07, choć tu nie musi chodzić o NF6D)

Tomasz Ł.
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: ndz 14:12, 13 maja 2018
Lokalizacja: Janówka k / Łodzi

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: Tomasz Ł. » czw 21:02, 02 sie 2018

Dzisiaj przyjechały kolejne dwa wagony: #409 i #426 (oba w reklamach)

suomi
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: suomi » pt 07:31, 03 sie 2018

To ile jest już w Łodzi?

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 461
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: mateeusz » pt 08:22, 03 sie 2018

9

nowy1212
Gaduła
Posty: 1319
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » pt 09:43, 24 sie 2018

W przyszłym roku rusza modernizacja pierwszego. Zakres nieznany.

Wolno im to idzie, ciekawe kiedy skończą modernizację wszystkich, bo CRy i Tramicusy czekają w kolejce (zwłaszcza te drugie).

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » pt 09:56, 24 sie 2018

Wydaje mi się, że chwilowo nie ma w planach modernizacji wszystkich Cityrunnerów, uruchamiali tylko te uziemione. Zresztą dużo większym priorytetem powinny być 122N, ale na nie pewnie przyjdzie czas albo w szczycie remontów TdŁ albo już po wstępnym ogarnięciu NF6D czyli pewnie za jakieś 1,5-2 lata.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1319
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » pt 10:36, 24 sie 2018

Przecież NF6D to będą ogarniać minimum dwa lata. To 34 tramwaje i nawet w to trudno mi uwierzyć, bo to by było 15 tramwajów na rok czyli jeden na lekko ponad 3 tygodnie. 3 tygodnie to zajmuje im uruchomienie NF6D.

Tak więc realnie jeśli nie w przyszłym roku to kolejna szansa na remont Tramicusow za 3-4 lata o ile nie pojawią się kolejne używki.

suomi
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: suomi » pt 11:35, 24 sie 2018

co do Tramikusów to jakieś dwa lata temu usiłowali je wypchnąć do serwisu firmie zewnętrznej ale nie znalazł się jeleń który chciał by to robić za pieniądze które MPK chciało na to przeznaczyć sprawa upadła. Aktualnie sypią się wózki i jest przetarg ale wózki może zrobić tylko Pesa tylko ciekawe czy Pesa weźmie ten przetarg i za ile. Co do remontu tramikusów to prędzej wyślą je do Pesy niż będą robić u siebie, a CRów na razie nie będą przerabiać chyba że któryś padnie na aparaturę.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1319
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » pt 11:48, 24 sie 2018

^^CRy nie wymagają dużej modernizacji, ale potrzeba zmienić nagłośnienie, dac nowe malowanie (to wyblakło), zamontować klime dla motorniczego i przeanalizować koszty montażu w czesci pasażerskiej, odświeżyć wnętrze i wymienić zużyte elementy.
Lepiej zrobić to teraz, gdy jeszcze pojazd sie nie rozsypuje niż potem wydawać kupe kasy na kompleksowy remont, bo wszystko sie rozsypuje. Przeciez nawet Kowalski jak ma auto to nie czeka jak mu cala deska rozdzielcza będzie sie świecić na czerwono tylko jedzie z usterka do naprawy - zwąłszcza, gdy to jest dosc nowy pojazd.
Poza tym w przyszłym roku bedzie w miarę spokojnie, bo widać, ze M8CN skończą i tego NF6D zrobią, a później będzie gorzej, bo duzo NF6D będzie szło do remontu, a to zajmie minimum dwa lata. Potem pewno kolejne uzywki.

px33
Fan forum
Posty: 4940
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: px33 » pt 12:19, 24 sie 2018

Klima dla motorniczego jest od zawsze. Jakaś forma RB może i by się faktycznie przydała, przy czym powinniśmy tu mówić raczej o kompleksowym przeglądzie niż o jakiejś modernizacji.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1319
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: nowy1212 » pt 13:31, 24 sie 2018

Pewno tak, ale tak czy inaczej potrzebny taki przegląd i jesli ma nie być innych planów to jest na to idealnie czas. No i Tramicusy to modernizacji, bo tu juz więcej do zrobienia.

No, ale dobra koniec OT z mojej strony. Ciekawe kiedy konkrety co się zmieni w NF6D.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1430
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: TramMomentyStudenta » pt 16:08, 24 sie 2018

Podobno już coś było wiadomo o malowaniu nawet kilka miesięcy temu :D

suomi
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: suomi » pt 18:45, 24 sie 2018

Rzecz w tym że MPK samo zakomunikowało że na razie nie będą modernizowali CRów


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości