Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Mat » pn 20:18, 10 kwie 2017

Kpc21 pisze:Pasażerów też. Bez tego z placu Wolności na Zdrowie musisz jechać naokoło przez Zieloną, ewentualnie - po dobudowaniu łuków - przez Koziny.
Czyli to co pisałem, to jest łącznik. A chodzi o to, że ten odcinek nie jest ważny pod względem wymiany pasażerów na tym odcinku. Wystarczy z resztą spojrzeć na częstotliwość.
Z tym zdrowiem to też bym polemizował. 43 jest dosyć słabym pod względem częstotliwości wariantem dojazdu do Zdrowia. Jeśli mowa o niedzieli, tram co 30 minut i z Północnej. 9 jest pod tym względem lepsza, co 20 min. i obsługuje większy rejon miasta i jeśli ktoś nie mieszka przy 43, to chyba lepiej wybrać trasę dojazdu do przesiadki na 9. No chyba, że ktoś chce jechać "turystyczną 43".
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: prof_klos » pn 20:36, 10 kwie 2017

Z takich tramwajowych odcinków, które przewidywałem, iż "polecą" na latach był właśnie ciąg w ulicy Legionów (wraz ze Srebrzyńską, która jednak od lat się dzielnie broni), odcinek ulicy Dąbrowskiego pomiędzy Kilińskiego, a Rzgowską (też przeżyło, całe szczęście), no i (nie)szczęśliwa Chochoła (również - żyje i żyć będzie).
W ulicy Legionów nie panuje zbyt duży potok pasażerskich. Widać to przy przejazdach dowolnym kursem tramwaju linii "43". Taki urok okolicy. Okolicy, której zdecydowanie przydałaby się modernizacja, bo miejscami aż żal patrzeć, chociaż ta tkanka miejska nosi w sobie pewną esencję miasta Łodzi.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Graficzny » pn 21:44, 10 kwie 2017

Em82 pisze:Nie przeszkadzają Tobie dwudrzwiowe "czterystapiątki" Koro a zakup tych tramwajów krytykujesz? Niekonsekwentne to moim zdaniem. Zwłaszcza że w przeciwieństwie do 405tek te tramwaje mieszczą się w ramach transportowej współczesności.


Znasz różnice między autobusem a tramwajem?
405 jeżdżą tylko na 58, a w tej linii nie ma większych wymian pasażerów co przystanek tylko wsiadają w Centrum i jadą prawie do końca. Tutaj właśnie się opłaca puszczać tabor z jak największą liczbą miejsc siedzących.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » pn 22:09, 10 kwie 2017

Mat pisze:Z tym zdrowiem to też bym polemizował. 43 jest dosyć słabym pod względem częstotliwości wariantem dojazdu do Zdrowia.

Kwestia ułożenia siatki połączeń i rozkładów jazdy. Ważne, że to połączenie ma potencjał. Teraz tramwaj telepie się tam na wszystkie strony, szybko nie pojedzie, więc zrozumiałe, że nie pcha się tam "poważniejszych" linii.

Graficzny pisze:Znasz różnice między autobusem a tramwajem?
405 jeżdżą tylko na 58, a w tej linii nie ma większych wymian pasażerów co przystanek tylko wsiadają w Centrum i jadą prawie do końca. Tutaj właśnie się opłaca puszczać tabor z jak największą liczbą miejsc siedzących.

Na linie o podobnym charakterze kierowane być powinny tramwaje o których mowa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Graficzny » wt 00:11, 11 kwie 2017

Kpc21 pisze:Na linie o podobnym charakterze kierowane być powinny tramwaje o których mowa.


Znając życie właśnie tak nie będzie. 3-drzwiowe Konstale kursują także na strasznie oblężonych liniach i brak tych jednych drzwi się odczuwa.

Miałem taką sytuacje, że pare miesięcy temu ludzie wsiadali na przystankach w Retkinie w stronę DW.Kaliskiego, połowa jeszcze nie wsiadła a motorniczemu się tak spieszyło, że non-stop dzwonił alarmem od drzwi, jak by je chciał natychmiast zamknąć. Zbyt bezczelne.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » wt 00:14, 11 kwie 2017

Ale my nie mówimy, jak będzie, tylko jak powinno być.

Ja czasem zauważam, że motorniczy włącza alarm od drzwi na długi czas przed zamknięciem drzwi, tak by "odbębnić" ten obowiązek, a drzwi zamyka już niezależnie od tego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Em82 » wt 07:16, 11 kwie 2017

Graficzny pisze:
Em82 pisze:Nie przeszkadzają Tobie dwudrzwiowe "czterystapiątki" Koro a zakup tych tramwajów krytykujesz? Niekonsekwentne to moim zdaniem. Zwłaszcza że w przeciwieństwie do 405tek te tramwaje mieszczą się w ramach transportowej współczesności.


Znasz różnice między autobusem a tramwajem?
405 jeżdżą tylko na 58, a w tej linii nie ma większych wymian pasażerów co przystanek tylko wsiadają w Centrum i jadą prawie do końca. Tutaj właśnie się opłaca puszczać tabor z jak największą liczbą miejsc siedzących.



Wszystko fajnie, pełna zgoda. Ale pomijasz kwestie tego czy dane pojazdy są adekwatne do naszych czasów. Tramy o których mówimy - tak. 405-tki i Konstale - nie. Trzeba dążyć do eliminowania tych pojazdów. Powinny pozostać wyłącznie jako historyczno - sentymentalne. Jedyne Konstale jakie powinny liniowo pozostać są... nomen omen trzydrzwiowe.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: prof_klos » wt 12:11, 11 kwie 2017

Pasowałoby rozeznać się również w temacie powodu, dla którego Bogestra wyprzedaje swoją serię. Czy to przypadkiem nie jest tak, że zorientowali się w tym, że pojazdy są w jakimś zakresie trefne, oceniając ich żywotność na "okres gwarancji rozruchowej", a później będziemy narzekać? Wszakże to nie są specjalnie stare wozy, a wiadomo, że konstrukcje lat 90. nie zawsze były idealne.

Chociaż podejrzewam, że MPK Łódź i tak podejmie się modernizacji w jakimś zakresie tych pojazdów, co nieco niweluje ich ewentualną awaryjność w obecnym stanie, chyba że dotyczyłoby to elementów skrajnie konstrukcyjnych.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » wt 12:14, 11 kwie 2017

Mają lewe wózki, przy czym Bogestra podobno zna rozwiązanie i wdrożyła je w przynajmniej części tramwajów, podejrzewam że MPK dostanie schematy razem z tramwajami. Wymieniają tramwaje prawdopodobnie dlatego, że zdobyli środki na nowe, plus podobno tam potrzebują w ruchu liniowym regularnie osiągać prędkości rzędu 70 km/h

Jordi
Gaduła
Posty: 1285
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Jordi » wt 12:22, 11 kwie 2017

Tam jest sporo odcinków, gdzie tramy suną 60-70km/h, dlatego się ich pozbywają. Nawet po wymianie trefnych podzespołów te tramwaje mają ograniczenie do 50km/h - u nas to wystarczy bez problemu, ale Niemcy to nie Polska :P

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: prof_klos » wt 12:29, 11 kwie 2017

Rozumiem.
O wózkach już prędzej czytałem (nawet w tym wątku), ale pytanie pojawiło się stąd, bo już prędzej ktoś wspominał, że ogarnęli ten temat. A zatem chodzi o prędkości oraz fakt dofinansowania na nowe tramwaje. W Łodzi 50 km/h śmiało wystarczy, zważywszy na fakt, że nawet w nowych Pesach ponoć zainstalowano ograniczniki wartości 55 km/h, co jest trochę śmieszne, ale z drugiej strony mamy tak cudowne torowiska, do tego usrane na każdym kilometrze kilka sygnalizacji świetlnych, że i 30 km/h niekiedy wydaje się być prędkościami rzędu z kosmosu. ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Graficzny » wt 22:41, 11 kwie 2017

Em82 pisze:Ale pomijasz kwestie tego czy dane pojazdy są adekwatne do naszych czasów. Tramy o których mówimy - tak. 405-tki i Konstale - nie. Trzeba dążyć do eliminowania tych pojazdów. Powinny pozostać wyłącznie jako historyczno - sentymentalne. Jedyne Konstale jakie powinny liniowo pozostać są... nomen omen trzydrzwiowe.

Nie wszystko co nowe, musi być dobre. Ale cóż, siatka odłączeń eliminuje popyt pasażerski. W Łodzi idzie się w przeciwną stronę trendu: Likwidujemy połączenia, zachęcamy do przesiadki korzystanie byle czego, ale tylko nie KM.

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Em82 » wt 23:01, 11 kwie 2017

Graficzny pisze:siatka odłączeń eliminuje popyt pasażerski. W Łodzi idzie się w przeciwną stronę trendu: Likwidujemy połączenia, zachęcamy do przesiadki korzystanie byle czego, ale tylko nie KM.


Gdy o tym mowa, mogę się podpisać obiema rękami.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: prof_klos » śr 10:34, 12 kwie 2017

Dzisiaj w godzinach porannych pojazd z Bogestry pojawił się w Łodzi na Tramwajowej.

Jak słusznie ktoś zauważył, zwróćcie proszę uwagę na to, że przednie drzwi mieszczą się nie za kabiną, a w drugiej połowie pierwszego członu. Motorniczowie będą biegać do zwrotnicy z zapałem, już to widzę! :lol:
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » śr 12:26, 12 kwie 2017

Co od dawna wiadomo.

Może zmotywuje to wreszcie MPK do tego, by wszystkie zwrotnice utrzymywać w sprawności.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » śr 14:02, 12 kwie 2017

Kpc21 pisze:Może zmotywuje to wreszcie MPK do tego, by wszystkie zwrotnice utrzymywać w sprawności.

Chciałbym w to wierzyć, ale odnoszę wrażenie, ze skończy się na tym, ze motorniczowie będa specjalnie zjeżdżać tymi tramwajami do zajezdni.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » śr 20:48, 12 kwie 2017

Wina ZDiT-u.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: STUDI » czw 10:33, 13 kwie 2017

nowy1212 pisze:
Kpc21 pisze:Może zmotywuje to wreszcie MPK do tego, by wszystkie zwrotnice utrzymywać w sprawności.

Chciałbym w to wierzyć, ale odnoszę wrażenie, ze skończy się na tym, ze motorniczowie będa specjalnie zjeżdżać tymi tramwajami do zajezdni.


I będą ich bronić związki zawodowe a zarząd MPK będzie jak zwykle bezradny. MPK odstawi je pod płot tak jak M8C.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: kuba_bed » czw 11:01, 13 kwie 2017

Kpc21 pisze:Może zmotywuje to wreszcie MPK do tego, by wszystkie zwrotnice utrzymywać w sprawności.

Najpierw to niech w końcu wszystkie wymienią na nowe, bo paradoksalnie wygląda jak na Zachodniej/Legionów motorniczy wysiada z tramwaju, żeby przestawić zwrotnicę na skrzyżowaniu, które niecałe 10 lat temu było remontowane...

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » czw 12:18, 13 kwie 2017

Nie wystarczyłoby naprawić?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość