Strona 28 z 38

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 20:27, 07 maja 2018
autor: TramMomentyStudenta
kuba_łódź pisze:Cityrunnerom aż tak bardzo nie szkodzi jazda na Stokach (na pewno mniej niż po starej WZ), podobnie dawały radę jeździć po Rzgowskiej do końca 2015 (linia 15), wycofane z tej linii zostały oficjalnie z powodu... Placu Wolności.

Swoją drogą nie zapominajmy, że coraz częściej na 12 widujemy Swingi (te starsze).

NF6D na 12 może i być, tylko że są pewne obawy, że jak zaczną się remonty, a w szczególności Śmigłego-Rydza, to miasto będzie zmuszone rozdawać na prawo i lewo niską podłogę na to, że nie będzie gdzie wysyłać. - Jakbyśmy byli uparci, 14 puścili przez Pietrynę i Przybysza, to wówczas tam NF6D jak najbardziej, a na 12 Swing.

A jak nie na 8, to nie... Jeszcze myślałem o szalonym pomyśle wysłania na 8... Tramicusa. I w zamian na 11B NF6D.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 21:49, 07 maja 2018
autor: nowy1212
Nie no opcji jest dużo i tak nie mamy na nic wpływu. Nie wiadomo tez jak to wszystko się zgra w czasie.
A tak ogólnie to mamy więcej niskaczy niż tras na które mozemy je wysłać czego dowodem jest to, że większośc taboru niskopodłogowego w weekendy (a juz zwłaszcza w niedziele) stoi w zajezdni.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 22:16, 07 maja 2018
autor: px33
A tak ogólnie to mamy więcej niskaczy niż tras na które mozemy je wysłać czego dowodem jest to, że większośc taboru niskopodłogowego w weekendy (a juz zwłaszcza w niedziele) stoi w zajezdni.

To tylko i wyłącznie złośliwość MPK. Jest 26 Swingów, które mogą iść na 10, 12, 14 (21-24 brygady), ~10 starych Pes na 11 i zostają CR-y, które można by skierować na 4 i/lub 17. Można by się zastanawiać nad 8 (Teofilów chyba nie jest aż tak znacząco gorszy od ŚR). A to, że przy dopuszczeniu 15xx na 14 w weekendy na tej linii pojawiają się konstale to naprawdę przegięcie.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 22:55, 07 maja 2018
autor: Kpc21
Ale na niektóre trasy, na które dałoby się ten tabor wysłać, nie wysyła się go.

Szkoda, że ten plac Wolności jest faktycznie taki zły, bo gdyby nie on, to dałoby się wysyłać niskopodłogowce na 4 i na 17.

No bo tak (uwzględniam obecny układ linii z obowiązującymi objazdami - ale bardzo dużo to chyba nie zmienia; nie liczę linii podmiejskich):
1 - nie da się, bo Doły i Przybyszewskiego/Kilińskiego, nie wiem też, jak z tym kawałkiem Śmigłego-Rydza do Niższej
2 - nie da się, bo Teofilów
3 - nie da się, bo Warszawska, Przybyszewskiego/Kilińskiego i wiadukt Przybyszewskiego
4 - tu przeszkadza chyba tylko plac Wolności
5 - nie da się, bo Przybyszewskiego/Kilińskiego i Rzgowska
6 - nie da się, bo Doły i Rzgowska
7 - nie da się, bo Koziny, Legionów, Przybyszewskiego/Kilińskiego i wiadukt Przybyszewskiego
8 - nie da się, bo Teofilów, nie wiem, jak z Włókniarzy i wiadukt Przybyszewskiego
9 - nie da się, bo Zdrowie i Zielona
10 - są niskacze
11 - są niskacze
12 - da się wysyłać niskacze i czasem są
13 - nie da się, bo Teofilów, Włókniarzy (?), Zielona i nie wiem, jak z tym kawałkiem Śmigłego-Rydza do Niższej
14 - są niskacze
15 - nie da się, bo plac Wolności i Rzgowska
16 - nie da się, bo Teofilów i Włókniarzy (?)
17 - nie da się, bo plac Wolności
18 - są niskacze

Według liczby przeszkód (Włókniarzy i Śmigłego-Rydza do Niższej też liczę jako przeszkodę):
1 - 3
2 - 1
3 - 3
4 - 1
5 - 2
6 - 2
7 - 4
8 - 3
9 - 2
10 - 0
11 - 0
12 - 0
13 - 4
14 - 0
15 - 2
16 - 2
17 - 1
18 - 0

Po posortowaniu:
4 przeszkody - 7, 13
3 przeszkody - 1, 3, 8
2 przeszkody - 5, 6, 9, 15, 16
1 przeszkoda - 2, 4, 17
brak przeszkód, mogą jeździć niskacze - 10, 11, 12, 14, 18

Więc teoretycznie rzecz biorąc najszybciej niskopodłogowce możemy zobaczyć na 2, 4 i 17, a najpóźniej je zobaczymy na 7 i na 13. Oczywiście nie musi to mieć nic wspólnego z rzeczywistością, bo nie uwzględniłem tu w ogóle kolejności wykonywania remontów. Wiele linii blokuje np. plac Wolności, a tu nie wiadomo, kiedy doczekamy się remontu, bo kolejny przetarg miał za drogie oferty.

I jeszcze która przeszkoda blokuje ile linii:
Doły - 2 (1,6)
Przybyszewskiego/Kilińskiego - 4 (1, 3, 5, 7)
Śmigłego-Rydza do Niższej (?) - 2 (1, 13)
Teofilów - 3 (2, 8, 13)
Wycieczkowa - 1 (3)
wiadukt Przybyszewskiego - 3 (3, 7, 8)
plac Wolności - 3 (4, 15, 17)
Rzgowska - 3 (5, 6, 15)
Koziny - 1 (7)
Legionów - 1 (7)
Włókniarzy (?) - 3 (8, 13, 16)
Zdrowie - 1 (9)
Zielona - 2 (9, 13)

Szeregując według liczby linii:
Przybyszewskiego/Kilińskiego - 4 (1, 3, 5, 7)
Teofilów - 3 (2, 8, 13)
wiadukt Przybyszewskiego - 3 (3, 7, 8)
plac Wolności - 3 (4, 15, 17)
Rzgowska - 3 (5, 6, 15)
Włókniarzy (?) - 3 (8, 13, 16)
Doły - 2 (1,6)
Śmigłego-Rydza do Niższej (?) - 2 (1, 13)
Zielona - 2 (9, 13)
Warszawska - 1 (3)
Koziny - 1 (7)
Legionów - 1 (7)
Zdrowie - 1 (9)

Czyli najwięcej "psuje" skrzyżowanie Przybyszewskiego/Kilińskiego (z drugiej strony, żadnej z jadących tamtędy linii poza 5 nie dałoby się samym jego remontem uniskopodłogowić), w drugiej kolejności są ex aequo Teofilów, wiadukt Przybyszewskiego, plac Wolności, Rzgowska i Włókniarzy.

Przybyszewskiego/Kilińskiego, jeśli mnie pamięć nie myli, ma być robione w ramach Tramwaju dla Łodzi. Doły (co pozwoli na uniskopodłogowienie 1) będą robione. Nie wiadomo, co z Kozinami (ale to chyba w ramach rewitalizacji będzie, przynajmniej częściowo, remontowane, oprócz tego pozostanie tam chyba tylko jakiś mały kawałek) i Warszawską.

Teofilów - to chyba da się wyremontować niskim kosztem. Włókniarzy podobnie. A jak zrobi się jedno i drugie, to niskopodłogowe będą mogły iść na 2 i 8. Przy 13 brakuje, niestety, Zielonej, i nie kojarzę planów jej remontu (a poza 13 blokuje ona jeszcze 9, która jako jedyna wymaga jeszcze remontu torowiska na Zdrowie - chyba, że będą coś robić z Konstantynowem i w ramach tego też Zdrowie wyremontują).

Wiadukt Przybyszewskiego - tu się jakoś nie zanosi na szybki remont, a blokuje on (razem z Warszawską) 3, a poza tym 7 i 8. Tak więc w zasadzie nie ma sensu remontować Warszawskiej ani Kozin jeśli nie zrobi się wiaduktu Przybyszewskiego. Remont torowiska na Włókniarzy też za wiele tak naprawdę nie da.

Plac Wolności - no, to jest jedna z pilniejszych rzeczy, bo blokuje aż trzy linie w zasadzie jako jedyny (w przypadku 15 razem ze Rzgowską - tu teraz nie pamiętam, czy mają ją robić - mówię o tym odcinku w wydzielonym torowisku, na południe od Broniewskiego - w ramach TdŁ). Oby to się udało...

Zapomniałem jeszcze o Północnej, no ale ono blokuje jedną linię - 6. I chyba też ma być remontowana.

Zastanawia mnie generalnie jedna rzecz. Czy naprawdę torowisko na Stoki jest w lepszym stanie od tego na placu Wolności, skoro na Stoki mogą jeździć niskopodłogowce (na 12), a przez plac Wolności (poza zjazdami do zajezdni) nie mogą?

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 23:46, 07 maja 2018
autor: igor
W przypadku 2 zapomniałeś, że ona również jeździ i jeszcze trochę pojeździ przez Przybyszewskiego i odcinek do którego masz wątpliwości, czyli ŚR za Dąbrowskiego. Z kolei 8 nie jedzie przez wiadukt nad Niciarnianą - tam jest tylko 3 i 7

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 01:00, 08 maja 2018
autor: Kpc21
Masz rację co do 8, ale co do 2, to przecież skręca ze Śmigłego-Rydza na Dąbrowę. A ten odcinek jest może i kiepski, ale przejezdny dla niskopodłogowców, skoro jeżdżą tamtędy Pesy na 14. Za to prawda, że też jedzie przez Przybyszewskiego/Kilińskiego.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 04:40, 08 maja 2018
autor: TramMomentyStudenta
Plac Wolności to oczywiście blokuje nie samo torowisko, a zwrotnice ;)
Ale... Już nawet wysłanie NF6D na 4 to by było coś. Przy 17 też by mogły w sumie być. W zasadzie nic, tylko ten felerny plac Wolności. Dopiero po ewentualnym wstawieniu drzwi dla motorniczego można byłoby spodziewać się konkretów. Czyli w najlepszym razie za rok, bo tego taboru z drzwiami dla motorniczego też musi trochę być, co najmniej 8 składów. Do końca roku ma niby być 15, ale chyba nie wszystkie na raz pójdą się przerabiać.
Reasumując, przecierpimy te parę lat, i już, nie mamy innego wyjścia. ;) I tak będziemy skazani na nową siatkę połączeń...

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 09:47, 08 maja 2018
autor: nowy1212
Dziennik Łódzki podaję że NF6D wyjedzie najprawdopodobniej na 14.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 09:55, 08 maja 2018
autor: hytgar655
Dla 2 na objeździe najgorsze jest skrzyżowanie Przybyszewskiego/Kilińskiego. Po Przybyszewskiego da radę pojechać, a reszta jest już w dobrym stanie (ŚR i Dąbrowskiego)

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 11:56, 08 maja 2018
autor: nowy1212
Za Wyborczą
"Nowe tramwaje NF6D będą kursować tam, gdzie reszta niskopodłogowych składów.
– Nie chcemy zniszczyć składów jazdą po torach, do których nie są one dostosowane – mówi Domański"

Choć ja bym się do tego nie przywiązywał, bo jeśli z 14 znikną Swingi (w związku z remontem ŚR) to pewno pójdą one na 12 (po remoncie Narutowicza). No, a jak pójdą na 12 to już nie będzie tam miejsca na NF6D itd. itp. Zobaczymy.

No, ale wklejam, bo widać, ze MPK nie chce wysyłać niskaczy na krzywe tory.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 12:25, 08 maja 2018
autor: Kpc21
A Przybyszewskiego nie jest generalnie, poza tym skrzyżowaniem, po remoncie?

Kojarzy mi się, że między pl. Reymonta a Kilińskiego jest torowisko węgierskie, a więc wyremontowane. Dalej do Śmigłego-Rydza też chyba był już remont.

Czy jak będzie zamknięte Śmigłego-Rydza, to będzie już przejezdne Dąbrowskiego na całym odcinku od Rzgowskiej do Śmigłego-Rydza?

Bo jeśli tak, to najprawdopodobniej skierują 14 przez Piotrkowską i Dąbrowskiego, i nie będzie problemu z niszczeniem nowych tramwajów na starych torach.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 13:04, 08 maja 2018
autor: hytgar655
Przybyszewskiego na odcinku Kilińskiego-ŚR jest w stanie takim sobie momentami, ale niskacz da tam radę.
Dąbrowskiego nie będzie otwarte. Na ŚR zaczyna się remont za około miesiąc, a wtedy będzie otwarte tylko Dąbrowskiego/Kilińskiego.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 13:26, 08 maja 2018
autor: Kpc21
No to są w zasadzie dwie opcje:
- 14 w ogóle wyrzucą z Dąbrowy i wyślą gdzieś na Augustów czy Lodową, ewentualnie na plac Niepodległości, ale tam chyba nie ma już miejsca (zaleta: niskopodłogowce nadal będą mogły jeździć na 14),
- przeniosą niskopodłogowce z 14 na inną linię.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: wt 14:21, 08 maja 2018
autor: nowy1212
Kpc21 pisze:No to są w zasadzie dwie opcje:
- 14 w ogóle wyrzucą z Dąbrowy i wyślą gdzieś na Augustów czy Lodową, ewentualnie na plac Niepodległości, ale tam chyba nie ma już miejsca (zaleta: niskopodłogowce nadal będą mogły jeździć na 14),
- przeniosą niskopodłogowce z 14 na inną linię.


Odpowiem w innym wątku- http://forum.buslodz.pl/viewtopic.php?f=17&p=193489#p193489

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: sob 12:05, 26 maja 2018
autor: Kpc21
Z komentarzy w galerii GTLodz:
Wojtek94 pisze:402 i 406 właśnie zjeżdżają na nasze tory :)

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: sob 14:08, 26 maja 2018
autor: STUDI
Kpc21 pisze:A Przybyszewskiego nie jest generalnie, poza tym skrzyżowaniem, po remoncie?

Wykonanym jakieś 20 lat temu z hakiem.

px33 pisze:To tylko i wyłącznie złośliwość MPK.


Nooo sami sobie odmawiają kasy za kurs niskacza? Serio? To miasto na skraju bankructwa ma węża w kieszeni i wyższej stawki nie zapłaci.
Zaś co do złośliwości MPK - jak się rozlecą te bublowate Pesy to o następnych nowych tramwajach będziemy mogli zapomnieć. Nie będzie nas stać na tabor, mimo iż niedawno kupiony po 10 - 15 latach będzie niezdatny do eksploatacji a na to się zanosi.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: ndz 20:44, 27 maja 2018
autor: nowy1212
Z FB Michał Chylak (zdjęcie Piotr Paweł Jeżyński)

Obrazek


Ciekawe kiedy wyjedzie nam na ulice drugi NF6D.

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 06:05, 28 maja 2018
autor: TramMomentyStudenta
I kiedy przyjadą kolejne, bo nasz drugi i trzeci NF6D to przyjechały miesiąc temu. ;) Myślałem, że sprawę choć trochę przyspieszy kwestia nieubłaganie zbliżającego się remontu ŚR. Ale na razie nic nie ma ciekawego...

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 08:01, 28 maja 2018
autor: STUDI
TramMomentyStudenta pisze:I kiedy przyjadą kolejne, bo nasz drugi i trzeci NF6D to przyjechały miesiąc temu. ;) Myślałem, że sprawę choć trochę przyspieszy kwestia nieubłaganie zbliżającego się remontu ŚR. Ale na razie nic nie ma ciekawego...


Problem w tym iż wysoki profesjonalizm w przygotowywaniu inwestycji w tym mieście niestety odsuwa możliwość nawet prostego przygotowania sprawnego wagonu do jazdy. :mrgreen: Masz rację też remont i też dogi, ale inny niestety ale przyhamuje zapędy w wielu miejskich spółkach. Z prozaicznego powodu, bardzo prozaicznego. Tak się dać ograć.....

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

: pn 09:32, 28 maja 2018
autor: Jordi
Mówione było przy przyjeździe 2 i 3, że MPK gadało z Bogestrą, że będą brać co miesiąc naraz po 2 tramy i pewno tak to będzie wyglądać.

Co do przystosowania do ruchu, to może jest jakiś problem z tym 2, bo 3 wiadomo, że nie wyjedzie, bo musi mieć zmienione wózki.