Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » czw 13:25, 26 kwie 2018

No ta to on szybko nie wyjedzie pewno.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: TramMomentyStudenta » czw 16:06, 26 kwie 2018

Więc wagon, który przyjedzie jako jeden z drugich, to wyjedzie dopiero w wakacje, jak się dobrze wszystko ułoży... A drugi gdzieś w tym tygodniu, co jest piętnasty (maja), może już będzie na linii. Ciekawe, jak się potoczy sprawa z dalszymi składami. Oby szybko przyjeżdżały do Łodzi, bo coś... szwankuje.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » czw 17:11, 26 kwie 2018

Na SSC to piszą, ze może nawet dopiero na jesień. Pewno zależy od mocy przerobowych no i wiadomo MPK najpierw musi sie przyjrzeć temu co trzeba naprawić.
Ten pierwszy tramwaj to wg mnie też powinni zmodernizować - wymienić okna na przesuwane, a nie uchylane i powinno go tez pomalować. Wszystko po to by łodzianie mogli ocenić czy wszystko jest OK czy tez trzeba coś poprawić. W tym roku NF6D nie będa tak potrzebne, więc warto teraz je zmodernizować lekko, bo potem przez kilka lat takiej okazji może nie być.

suomi
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: suomi » czw 17:31, 26 kwie 2018

MPK eksploatując przez rok jeden wagon już wie co należy dodać a co usunąć więc po dostawie powinni się uporać z uruchomieniem w ciągu miesiąca chyba że od razu poddadzą je gruntownej przebudowie to może potrwać dłużej. Nie mniej jednak i tak trzeba je przebiegunować, obniżyć napięcie zasilania, zainstalować tablice, kasowniki, biletomaty, poręcze, okleić piktogramami, no i dobrze by było żeby wymienili okna, to wszystko potrwa.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Graficzny » czw 20:30, 26 kwie 2018

I może wymienią siedzenia na typ ''łódzki plastikowy bubel''..

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » czw 20:37, 26 kwie 2018

Podobno już mają być materiałowe siedzenia w tramwajach, ale no nawet jesli to i tak te co sa trzeba zostawić w spokoju.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: kuba_łódź » pt 11:03, 27 kwie 2018

W NF6D wystarczy tylko wymienić tapicerkę siedzeń na łódzką.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » pt 11:09, 27 kwie 2018

^^Tych tylko jest coraz więcej - wymienić ten pasek z oświetleniem z przodu, wymienić okna, wymienić tapicerkę, pomalować.

Choć ja osobiście póki co tapicerkę bym zostawił bez zmian. Jak sie będzie zużywać lub brudzić to wtedy dopiero zmienić, ale juz w całym pojeździe by nie to wyglądało estetycznie.
Natomiast oświetlenie, okna i malowanie to najlepiej zrobić za jednym razem, choć tak jak na SSC zaproponowano byc może póki co wystarczy w ramach oszczędności wymienić co drugie okno.

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: mateeusz » pt 11:56, 27 kwie 2018

Dwie Bogestry dotarły już do Łodzi. ;)

Kpc21
Weteran
Posty: 5959
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » pt 12:47, 27 kwie 2018

Jak tapicerka jest dobra, to może zostać. GN-y jeździły chyba do końca w MPK z oryginalną niemiecką tapicerką i było dobrze.

Z drugiej strony nie można też dopuścić do sytuacji, jak w którymś GT6, gdzie można spotkać chyba z 4 czy 5 różnych rodzajów tapicerki obok siebie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

suomi
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: suomi » pt 19:29, 27 kwie 2018

Na chwilę obecną ani tapicerki ani siedzeń ani paska z przodu nie wymienią.

Funky Koval
Coś mówi
Posty: 25
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Funky Koval » pt 21:11, 27 kwie 2018

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 05,8523570

Fotki pożegnalne NF6D z Niemiec. Jak widać niemiecki porządek musi być i przegląd też.

A tu można przeczytać że 5 jest odstawionych (są numery) a więc nie jest źle że tylko 5 na 34.

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 602,page=1

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: prof_klos » sob 08:44, 28 kwie 2018

Strasznie zwarta zabudowa w tym Bochum!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

suomi
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: suomi » sob 09:38, 28 kwie 2018

Zrobił może ktoś fotki z przybycia tych wagonów?

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » pn 16:10, 07 maja 2018

Takie podsumowanie informacji o NF6D:
- ten co ma z wózkami coś nie tak póki co ma dopuszczenie do jazdy
- w tym roku ma być 15 NF6D
- co miesiąc dwa kolejne NF6D mają wyjeżdżać na ulice
- gdy już kilka NF6D się zjedzie to zaczna sie modernizacje - rampa dla wózków, wymiana okien na przesuwane, przemalowanie w barwy łódzkie (ciekawe czy cos jak Swing czy M8CN) i jeśli się uda to dorobienie drzwi do kabiny motorniczego
- nie wiadomo na jakich liniach będą jeździć NF6D
- nie wiadomo kiedy te NF6D co są wyjadą na ulice (EDIT: pierwszy do końca maja ma wyjechać, a drugi musi najpierw miec wymienione obręcze kół)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: kuba_łódź » pn 19:02, 07 maja 2018

Same dobre informacje. Co do drzwi dla motorniczego - wystarczy wysłać inżynierów z ZT w delegację do Halle, gdzie mają NF6D z drzwiami dla motorniczego, i opracować odpowiednią dokumentację do remontu. Bez tego znając nasze MPK wstawią do kabiny drzwi z Konstala i będą zachwyceni ;) Gdzie mogą wyjechać następne NF6D ? Bez problemu na 11A (Rzgowska jest w podobnym stanie co ŚR, a ten wagon jeździ tam od roku i się nie rozpadł) i 12, oraz tą niskopodłogową brygadę 18 zamiast Cityrunnera. 4, 15 i 17 niestety odpadają przez ręczne zwrotnice na Placu Wolności, a 14 zaraz będzie miała pełną obsadę Swingów (ale tylko do czasu rozpoczęcia remontu ŚR, na objeździe nie będą mogły jeździć przez wiadome skrzyżowanie). No i wspomniane wcześniej skrzyżowanie blokuje również 5.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1374
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: TramMomentyStudenta » pn 19:10, 07 maja 2018

A 8 czemu nie? Chyba Aleks nie jest na tyle zły, żeby nie wysłać tam NF6D?
A zresztą z uwagi na zbliżające się wielkie kopanie centrum Łodzi wkrótce i tak pojadą na zupełnie innej linii. ;)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » pn 19:27, 07 maja 2018

kuba_łódź pisze:Gdzie mogą wyjechać następne NF6D ? Bez problemu na 11A (Rzgowska jest w podobnym stanie co ŚR, a ten wagon jeździ tam od roku i się nie rozpadł) i 12, oraz tą niskopodłogową brygadę 18 zamiast Cityrunnera.

No nie wiem czy Rzgowska taka dobra. Niewielka liczba drzwi to na ŁTR jest problem. No, ale jak nie ma wyboru...

TramMomentyStudenta pisze:A 8 czemu nie? Chyba Aleks nie jest na tyle zły, żeby nie wysłać tam NF6D?
A zresztą z uwagi na zbliżające się wielkie kopanie centrum Łodzi wkrótce i tak pojadą na zupełnie innej linii. ;)

Aleks to jest zły i to długi odcinek. To już prędzej 11A jak napisano wyżej.
A czy tak rozkopią? W tym roku w cale tyle wykopów nie będzie - Narutowicza i Rzgowska-Dąbrowskiego na czas wakacji, Śmigłego-Rydza od Przybysza do Piłsudskiego i tyle.
Więc tak naprawdę to do wiosny 2019r raczej nie będzie tak źle wcale. Więc do tego czasu trzeba coś znaleźć i tu jest problem.

Ogólnie to ja bym wysłał na 12 - akurat starczy na full niskacze (wraz z kilkoma CRami pewno) na tej linii. Na czas remontu Narutowicza dac NF6D na 11A. Linia 11A pewno w związku z remontem Rzgowska-Dąbrowskiego będzie skrócona do RLL lub pl. Niepodległości, a wtedy bez problemu na ten czas można dac na nią NF6D. Choć pytanie co bedzie ze Swingami na 14, bo one to juz muszą mieć równe torowisko. Niech sie męczą :P


Prawda jest taka, ze my piszemy o wysłaniu ich na 12, gdzie na Stokach tory sa krzywe, na 8 gdzie Aleksandrowska ma krzywe tory, na Rzgowską to samo. Tak naprawdę to na takich torowiskach nie powinien się żaden niskacz pojawiać. No nic lata zaniedbań robią swoje i teraz generalnie czego nie zrobią to bę

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: kuba_łódź » pn 20:17, 07 maja 2018

Na Stokach i na Rzgowskiej nie ma aż takiej tragedii, żeby niskacz miał się wykoleić na pierwszym spawie. Cityrunnerom aż tak bardzo nie szkodzi jazda na Stokach (na pewno mniej niż po starej WZ), podobnie dawały radę jeździć po Rzgowskiej do końca 2015 (linia 15), wycofane z tej linii zostały oficjalnie z powodu... Placu Wolności. NF6D ma jeszcze jedną przewagę nad Cityrunnerem - skrętne wózki, więc na takich odcinkach (wspomniane Stoki i Rzgowska, oraz ŚR) poradzi sobie jeszcze lepiej.

Aleksandrowska i NF6D to na 100% nie wchodzi w grę - jadąc po tych makaronach można odnieść wrażenie, że Rzgowska czy ŚR są świeżo po remoncie.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1235
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » pn 20:22, 07 maja 2018

kuba_łódź pisze:Na Stokach i na Rzgowskiej nie ma aż takiej tragedii, żeby niskacz miał się wykoleić na pierwszym spawie. Cityrunnerom aż tak bardzo nie szkodzi jazda na Stokach (na pewno mniej niż po starej WZ), podobnie dawały radę jeździć po Rzgowskiej do końca 2015 (linia 15), wycofane z tej linii zostały oficjalnie z powodu... Placu Wolności. NF6D ma jeszcze jedną przewagę nad Cityrunnerem - skrętne wózki, więc na takich odcinkach (wspomniane Stoki i Rzgowska, oraz ŚR) poradzi sobie jeszcze lepiej.

Aleksandrowska i NF6D to na 100% nie wchodzi w grę - jadąc po tych makaronach można odnieść wrażenie, że Rzgowska czy ŚR są świeżo po remoncie.

Z jednej strony skrętne wózki sa dobre, ale z drugiej Niemcy na swoim forum pisali, ze to delikatne tramwaje są tak naprawdę. Niestety linku nie podam, bo nie mogę znaleźć... Bo najgorzej jeśli wyśle sie je na krzywe tory, a one się zaczną wykolejać i psuc i hałasować. Bo wtedy okaże się, ze w efekcie zamiast fajnego niskacza mamy jeżdżącego, awaryjnego grata, którego rozwaliliśmy na własne życzenie. No, a jak MPK rozwali/zniszczy NF6D to on już do końca taki będzie, bo u nas naprawy sa jakie są...

Co do Stoków i Rzgowskiej - na warunki łódzkie nie jest źle, ale nawet na warunki warszawskie to już jest źle.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość