Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » pn 19:15, 19 lut 2018

M8CN zawsze można też zamawiać w Modertransie, tylko ile oni sobie za to wołają? Nie jakoś dużo więcej, niż MPK?

Inna kwestia, że NF6D z Bogestry (poza tymi, co są popsute i trzeba je naprawić) mogą wyjeżdżać na miasto praktycznie od momentu przyjazdu (kwestia przełączenia zasilania na ujemne, montażu SIP-u, biletomatów i kasowników), bo one są, zdaje się, na zasilanie 600 V - a M8C, jakie uda się pozyskać, z dużym prawdopodobieństwem mogą być na 750 V, co znaczy, że nie można ich wypuszczać na miasto zbyt dużo. Tyle, ile jest ich teraz - OK, ale jak będzie dużo, to będzie problem i nie będą mogły wyjeżdżać - więc ich remonty powinny być priorytetem względem NF6D.

No i RB Konstala... to coś w stylu bulwy (tej starej żółtej), tylko bez zbulwiania czoła?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: prof_klos » pn 19:46, 19 lut 2018

RB - remont bieżący: odświeżenie powłoki zewnętrznej (malowanie), wewnętrznej (wymiana zniszczonych laminatów) i, ewentualnie, np. montaż SIP.
Pierwsze NG (naprawy główne) na Konstalach, przed wejściem ery "bulw" tak wyglądały:
http://gtlodz.eu/img-3635_412,24540,sea ... 2cb6bfb0c7
, z tym, że NG to rozebranie i złożenie na nowo całości, a NB to takie tylko odświeżenie.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » pn 20:05, 19 lut 2018

Kpc21 pisze:M8CN zawsze można też zamawiać w Modertransie, tylko ile oni sobie za to wołają? Nie jakoś dużo więcej, niż MPK?

Inna kwestia, że NF6D z Bogestry (poza tymi, co są popsute i trzeba je naprawić) mogą wyjeżdżać na miasto praktycznie od momentu przyjazdu (kwestia przełączenia zasilania na ujemne, montażu SIP-u, biletomatów i kasowników), bo one są, zdaje się, na zasilanie 600 V - a M8C, jakie uda się pozyskać, z dużym prawdopodobieństwem mogą być na 750 V, co znaczy, że nie można ich wypuszczać na miasto zbyt dużo. Tyle, ile jest ich teraz - OK, ale jak będzie dużo, to będzie problem i nie będą mogły wyjeżdżać - więc ich remonty powinny być priorytetem względem NF6D.

No i RB Konstala... to coś w stylu bulwy (tej starej żółtej), tylko bez zbulwiania czoła?

Wiesz póki co to my możemy kupić 24 M8C z Bielefeld. Dostawy dopiero od połowy 2020r, a więc koniec dostaw pewno cos w 2021/22. Niech by tabor poszedł do ET2 to wystarczy dać po 3 sztuki na linię - 3,6,8,11A,15/17,16 i juz mamy 18 tramwajów zagospodarowanych. Reszta czyli 6 sztuk od razu do modernizacji. Problemu byc nie powinno, bo prawdopodobieństwo by na danym odcinku jechały akurat wszystkie możliwe M8C byłoby niewielkie.

No, a znowu więcej niż te 24 sztuki to nam nie potrzeba, bo po tym 2021/2022 roku powinny sie juz pojawiać pojazdy ze sporą częścią niskopodłogową. Te M8C(N) bym wtedy widział jako tramwaje albo na rezerwę albo też na gorsze torowiska.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » pn 20:54, 19 lut 2018

Najpierw pozbądźmy się konstali a potem zastanawiajmy się nad posyłaniem innych tramwajów do rezerwy

suomi
Bywalec
Posty: 245
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: suomi » wt 10:42, 20 lut 2018

M8C nie czekają aż je Łódź kupi, gdyby tak było to mieli byśmy 42 szt M8C a mamy zaledwie 14. Po drugie Wam się wydaje że kasa miasta jest bez dna a ciekawe czy w domu też tak możecie szastać kasę bo się samochód zestarzał to dorzucicie 350 tyś na nowszy. Konstale trzeba remontować lepiej lub gorzej bo trzeba utrzymać zakład techniki żeby później było kim modernizować wagony. MPK nie zależało na szybkim pozyskaniu wagonów bo Pesy miały być robione w przyszłym roku a zakup niemieckich wagonów rozłożono na trzy lata.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » wt 12:35, 20 lut 2018

No ale jeśli w kasie miasta są pieniądze na "woltanizację" Konstala, to przecież tak samo powinny być na ściągnięcie M8C i przerobienie na M8CN.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » wt 13:54, 20 lut 2018

Albo w kasie MPK. Jakby mi się zestarzał Polonez to bym nie wymieniał pieczołowicie każdego jego fragmentu na nowy żeby mieć złotego Turbopoloneza z większością wad oryginału tylko poszedł do komisu i kupił starego Passata, który będzie lepszy w każdym aspekcie a przy okazji 10 razy tańszy. A tu dodatkowo mamy kwestie PR-owe i kwestie polityki mobilności (naprawdę nikt kto zobaczy Woltana nie zachwyci się i nie porzuci od jutra samochodu, a wręcz przeciwnie - ludzie je krytykują bo mają wejście jeszcze wyżej niż klasyk).

A na brak zajęcia dla ZT jest dużo, dużo więcej rozwiązań niż wywalanie w błoto góry kasy na "misia". Najbardziej oczywisty czyli realizacja zleceń zewnętrznych niestety odpada, ale można robić remonty w małym zakresie (czy to konstali czy GT - odświeżenie wnętrza, wymiana zniszczonych elementów), solidne przeglądy istniejącego taboru, ostatecznie można w martwym okresie skierować pracowników na jakieś szkolenia (i podsunąć im lojalkę żeby zaraz potem nie zwiali do biznesu) czy nawet zaproponować im studia - MZA realizowały kiedyś taki projekt ze swoimi pracownikami zaplecza.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » wt 13:57, 20 lut 2018

suomi Przepraszam, ale piszesz bzdety. 1 M8C to kosztuje z transportem 200tys zł. Całkowity koszt zakupu to 5mln co zapewne można też rozłożyć na dwa lata. Nie są to duże pieniądze. Jesli miasto by je zarezerwowało to byśmy te tramwaje mieli za 2 lata.

"czy w domu też tak możecie szastać kasę bo się samochód zestarzał to dorzucicie 350 tyś na nowszy."
Tak by było gdybyśmy proponowali zamiast Konstala zakup nowej Pesy. Tymczasem proponowane M8C są 40x tańsze od nowej Pesy. Czyli zamiast auta za 350tys zł proponujemy kupić auto za niecałe 9tys zł.
Idąc dalej to my proponujemy zakup auta które nie ma rdzy, ma ogrzewanie, wygodne siedzenia i jest w pełni sprawne choć lata świetności ma za sobą. Chcemy mieć to auto zamiast tego obecnego, które jest przerdzewiałe, z kiepskim ogrzewaniem i niewygodnymi siedzeniami.
Jesli nie kupimy tego auta za 9tys to alternatywą jest albo remont obecnego za dużo większa kwotę niż wartosc auta albo musimy zrezygnować z poruszania się samochodem.

Jeśli nie stać nas nawet na to auto za 9tys zł to znaczy, ze źle wydajemy pieniadze, bo jak to jest że stac nas na super telewizor i PS4 (stadion, Orientarium), a nie stać nas na samochód używany w dobrym stanie?

px33 pisze: Najbardziej oczywisty czyli realizacja zleceń zewnętrznych niestety odpada, ale można robić remonty w małym zakresie (czy to konstali czy GT - odświeżenie wnętrza, wymiana zniszczonych elementów)

Oj tak GT powinny przejść odświeżenie. Właśnie wymiana zniszczonych elementów, montaż elektronicznych wyświetlaczy zewnętrznych i moze i w środku też. To taka podstawa.
Te tramwaje musza jeszcze trochę pojeździć.

Co do remontów tramwajów to Tramicusy i CRy tez wymagają remontu. Te pierwsze przede wszystkim lakier odpada i to trzeba zrobić, a CRy maja trochę zużyte te materiały i w wielu z nich coś hałasuje.

Funky Koval
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Funky Koval » wt 14:01, 20 lut 2018

suomi pisze:M8C nie czekają aż je Łódź kupi, gdyby tak było to mieli byśmy 42 szt M8C a mamy zaledwie 14. Po drugie Wam się wydaje że kasa miasta jest bez dna a ciekawe czy w domu też tak możecie szastać kasę bo się samochód zestarzał to dorzucicie 350 tyś na nowszy. Konstale trzeba remontować lepiej lub gorzej bo trzeba utrzymać zakład techniki żeby później było kim modernizować wagony. MPK nie zależało na szybkim pozyskaniu wagonów bo Pesy miały być robione w przyszłym roku a zakup niemieckich wagonów rozłożono na trzy lata.


Nikt nie twierdzi, że kasa miasta jest bez dna. Natomiast wmawia nam się, że kasa jest pusta. W zeszłym tygodniu była mowa o niepotrzebnej rozbudowie stadionu ŁKS, skoro jedna trybuna kosztowała 100 mln, to ciekawe ile będą kosztować trzy kolejne. I na to są pieniądze. Wczoraj kolejna konferencja i kolejna informacja o Expo. Wydamy 100 mln euro. Bogaci jesteśmy, pół miliarda w tydzień na średnio potrzebne inwestycje. Więc chyba jednak pieniądze są. A zakup M8C czy innych używanych tramwajów jest po to, by pieniądze zaoszczędzić. Jak konstrukcja Konstala jest zardzewiała, to żadne pudrowanie trupa nie pomoże. Trzeba go rozebrać, naprawić i złożyć, a to kosztuje. Drożej niż M8C. A zakład techniki można utrzymać modernizacjami używanych tramwajów. M8CN jest lepsze od tego nowego Konstala i tańsze. Bo by mieć skład Konstali potrzeba dwóch tramwajów. I pewnie stąd ta różnica w cenie.

suomi
Bywalec
Posty: 245
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: suomi » wt 14:37, 20 lut 2018

śnijcie dalej a tu póki co nie zostało zrealizowane zamówienie z ubiegłego roku, jak już pisałem wagony M8C nie czekają na Łódź na nie są chętni w całej Europie postkomunistycznej i kto da więcej ten je weźmie.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » wt 14:51, 20 lut 2018

No to stać nas na woltana a nie stać nas na przelicytowanie Rumunów mimo że mówimy o blisko dziesięciokrotnie niższej kwocie? Poza tym tych chętnych nie ma na razie wbrew pozorom aż tak dużo (w Polsce to tylko Elbląg, który chyba trochę się sparzył na kosztach modernizacji, za granicą to ze dwa miasta w Rumunii). U licha, nawet MKT było w stanie ściągać generację M z dziesięć lat temu!

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » wt 15:14, 20 lut 2018

suomi pisze:śnijcie dalej a tu póki co nie zostało zrealizowane zamówienie z ubiegłego roku, jak już pisałem wagony M8C nie czekają na Łódź na nie są chętni w całej Europie postkomunistycznej i kto da więcej ten je weźmie.

Skąd wiesz, ze jest tylu chętnych? Jakoś poprzednie M8C czy NF6D udało się kupić. W internecie też nic nie znalazłem by podpisano jakąś wstępną umowę.
W przypadku Łodzi nawet zakup 5 sztuk miałby sens, bo projekt przebudowy na M8CN już mamy.

TramMomentyStudenta
Gaduła
Posty: 1541
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Lokalizacja: w sezonie Ruda

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: TramMomentyStudenta » wt 16:44, 20 lut 2018

O ile Woltany nie mają większego sensu, wystarczy, że będzie IOD, wymiana siedzeń i tym podobne, o tyle M8CNy już tak. Oczywiście nie znaczy to, że M8CNami Łódź ma stać, ale na pewno byłoby to pewne przełamanie jednorodności taborowej i na pewno byłoby więcej niskopodłogowców, które naprawdę możnaby wysłać na różne linie.
Natomiast coś się dzieje niedobrego z kwestią NF6D i to mi się już nie podoba, bo jednak była deklaracja dostarczenia 5-6 wagonów do końca lutego. Tymczasem ponoć ani widu, ani słychu.

SCEL
Bywalec
Posty: 179
Rejestracja: wt 18:44, 10 sty 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: SCEL » wt 16:53, 20 lut 2018

MPK właśnie dziś opublikowało na swojej stronie informację o wyborze najkorzystniejszej ofert więc przetarg formalnie jest rozstrzygnięty. http://www.mpk.lodz.pl/files/wynik_2018_02_20_4.pdf

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1314
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: kuba_łódź » wt 18:31, 20 lut 2018

NF6D dzisiaj wrócił na linię.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: jan_defecto » wt 18:36, 20 lut 2018

I zjechał na pusto około 17:30. Widziałem jak jechał z wyłączonymi wyświetlaczami Kopcińskiego w kierunku zajezdni Telefoniczna.

suomi
Bywalec
Posty: 245
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: suomi » śr 09:19, 21 lut 2018

No to coś się ruszyło z Niemcami więc jest szansa że coś nie długo przyjdzie. Chciałem zaznaczyć że pieniądze na zakupy i na remonty nie idą z tej samej kasy, za remonty płaci MPK a za zakupy miasto jak miasto przeznaczyło kasę na trybuny na ŁKS to nie wyda jej na zakupy tramwajów itd.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1538
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » śr 11:44, 21 lut 2018

suomi pisze:No to coś się ruszyło z Niemcami więc jest szansa że coś nie długo przyjdzie. Chciałem zaznaczyć że pieniądze na zakupy i na remonty nie idą z tej samej kasy, za remonty płaci MPK a za zakupy miasto jak miasto przeznaczyło kasę na trybuny na ŁKS to nie wyda jej na zakupy tramwajów itd.

Przecież to spółka miejska, więc można ją dokapitalizowac lub też po prostu zwiększyć stawki za wozokilometry i w ten sposób dac więcej pieniędzy. Juz nie wymyślaj bzdetów, ze niedasie, bo jakby chcieli to by się dało.
Prawdziwy powód jest taki (a nie żaden wymyślony), ze MPK ma na oku coś lepszego i po remontach w Łodzi te tramwaje mają szanse do nas przyjechać i to z co najmniej sporym udziałem niskiej podłogi.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » śr 11:55, 21 lut 2018

Co wciąż nie powinno blokować zakupów gorszych tramwajów (jak będą tanie), zwłaszcza jak mogą być szybciej. Mamy kilka linii, na których GT spokojnie mogą jeździć (1, 5, 9, 15/17) nawet jakby miały niedobór drzwi. A sądzę, że dowolna ilość dowolnych dwukierunków (szczególnie takich, które pojadą po złych torowiskach) też jest na gwałt potrzebna, a i w przyszłości przydadzą się jako mało awaryjne wagony, które będzie można używać na odcinkach odciętych od sieci przez remonty.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » śr 16:04, 21 lut 2018

suomi pisze:Chciałem zaznaczyć że pieniądze na zakupy i na remonty nie idą z tej samej kasy, za remonty płaci MPK a za zakupy miasto jak miasto przeznaczyło kasę na trybuny na ŁKS to nie wyda jej na zakupy tramwajów itd.

No to tym bardziej niech za kasę ze swojego budżetu, którą przeznaczyliby na woltanizację Konstala, kupią M8C i zrobią z niego M8CN.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość