Bochum-Gelsenkirchen to order 42 new LRVs
GERMANY's Bochum-Gelsenkirchen Tramways (Bogestra) will launch a tender before the end of this month for 42 new metre-gauge LRVs after the company's supervisory board approved a €200m plan to replace the troubled fleet of NFD6D trams and modernise the vehicles used on Stadtbahn Line U35.
The fleet of 42 NFD6Ds, which were built by Düwag and Siemens in 1992-94, has been restricted to 30km/h since January 28 following the discovery of damage to wheelsets. A revised timetable has been introduced on parts of the network and a programme of remedial works has begun with the aim of raising the maximum operating speed to 50km/h, but it is likely to be several years before the whole fleet can be treated. The first modified vehicle is due to return to service next month.
The vehicles previously suffered problems in 2006 when bodyshell fractures began appearing around doors and windows.
Bogestra will now order replacement vehicles on a like-for-like basis and an international tender will be issued within the next few weeks with delivery scheduled for 2016-20. The contract will include an option for eight additional vehicles, for delivery in 2023-24.
Znalezione na skyscrapercity. Ciekawe czy MPK je kupi i czy byłoby to opłacalne skoro te wagony mają poważne problemy.
EDIT
Dorzucam polską wersję językową z infotram.pl
infotram.pl pisze: Bogestra kupuje tramwaje, szansa dla Solarisa?
Bochum-Gelsenkirchen Tramways (Bogestra) informuje, że do końca tego miesiąca planuje ogłoszenie przetargu na dostawę 42 wagonów tramwajowych. Rada Nadzorcza zatwierdziła bowiem przekazanie na ten cel 200 mln euro.
Bochum-Gelsenkirchen Tramways (Bogestra) informuje, że do końca tego miesiąca planuje ogłoszenie przetargu na dostawę 42 wagonów tramwajowych. Rada Nadzorcza zatwierdziła bowiem przekazanie na ten cel 200 mln euro. Czy to szansa dla polskiego Solarisa? Być może. W regionie kursują już przecież autobusy z Polski, w tym jedne z pierwszych hybrydowych jamników. Producent z Bolechowa coraz lepiej radzi sobie na niemieckim rynku tramwajowym, być może zatem warto pomyśleć o kolejnym wyzwaniu. Coś więcej będziemy jednak wiedzieć dopiero po przeglądnięciu wymagań specyfikacji przetargowej. Przewoźnik planuje wymianę tramwajów NFD6Ds, które zostały zbudowane przez Duewag i Siemens w latach 1992 –1994. Ostatnio Bogestra ma z nimi sporo problemów, ponieważ z uwagi na uszkodzenia zestawów kołowych, od 28 stycznia, ich prędkość została ograniczona do 30 km/h. Co prawda trwają prace remontowe, które miałyby podnieść prędkość pojazdów do 50 km/h, ale zdaniem przewoźnika wymiana taboru jest konieczna.
Pierwszy zmodernizowany pojazd ma być gotowy do końca miesiąca. Mimo to Bogestra będzie chciała zakupić pojazdy, które docelowo zastąpią starsze wagony. W ciągu najbliższych kilku tygodni ogłoszony zostanie przetarg na dostawę 42 wagonów z dostawami zaplanowanymi na lata 2016-20. Umowa będzie zawierać opcję zakupu ośmiu dodatkowych pojazdów, z dostawami w latach 2023-24.
Dodatkowo przewoźnik planuje modernizację floty 25-letnich pociągów typu B, kursujących na linii U35. Docelowo pojazdy te mają zostać wymienione w latach 2021 –2022. Przewoźnik planuje zakup sześciu składów.