Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Wagony NF6D (ex. Bogestra)

Postautor: jan_defecto » śr 21:51, 18 mar 2015

Bochum-Gelsenkirchen to order 42 new LRVs


GERMANY's Bochum-Gelsenkirchen Tramways (Bogestra) will launch a tender before the end of this month for 42 new metre-gauge LRVs after the company's supervisory board approved a €200m plan to replace the troubled fleet of NFD6D trams and modernise the vehicles used on Stadtbahn Line U35.


The fleet of 42 NFD6Ds, which were built by Düwag and Siemens in 1992-94, has been restricted to 30km/h since January 28 following the discovery of damage to wheelsets. A revised timetable has been introduced on parts of the network and a programme of remedial works has begun with the aim of raising the maximum operating speed to 50km/h, but it is likely to be several years before the whole fleet can be treated. The first modified vehicle is due to return to service next month.

The vehicles previously suffered problems in 2006 when bodyshell fractures began appearing around doors and windows.

Bogestra will now order replacement vehicles on a like-for-like basis and an international tender will be issued within the next few weeks with delivery scheduled for 2016-20. The contract will include an option for eight additional vehicles, for delivery in 2023-24.


Znalezione na skyscrapercity. Ciekawe czy MPK je kupi i czy byłoby to opłacalne skoro te wagony mają poważne problemy.

EDIT
Dorzucam polską wersję językową z infotram.pl

infotram.pl pisze: Bogestra kupuje tramwaje, szansa dla Solarisa?

Bochum-Gelsenkirchen Tramways (Bogestra) informuje, że do końca tego miesiąca planuje ogłoszenie przetargu na dostawę 42 wagonów tramwajowych. Rada Nadzorcza zatwierdziła bowiem przekazanie na ten cel 200 mln euro.

Bochum-Gelsenkirchen Tramways (Bogestra) informuje, że do końca tego miesiąca planuje ogłoszenie przetargu na dostawę 42 wagonów tramwajowych. Rada Nadzorcza zatwierdziła bowiem przekazanie na ten cel 200 mln euro. Czy to szansa dla polskiego Solarisa? Być może. W regionie kursują już przecież autobusy z Polski, w tym jedne z pierwszych hybrydowych jamników. Producent z Bolechowa coraz lepiej radzi sobie na niemieckim rynku tramwajowym, być może zatem warto pomyśleć o kolejnym wyzwaniu. Coś więcej będziemy jednak wiedzieć dopiero po przeglądnięciu wymagań specyfikacji przetargowej. Przewoźnik planuje wymianę tramwajów NFD6Ds, które zostały zbudowane przez Duewag i Siemens w latach 1992 –1994. Ostatnio Bogestra ma z nimi sporo problemów, ponieważ z uwagi na uszkodzenia zestawów kołowych, od 28 stycznia, ich prędkość została ograniczona do 30 km/h. Co prawda trwają prace remontowe, które miałyby podnieść prędkość pojazdów do 50 km/h, ale zdaniem przewoźnika wymiana taboru jest konieczna.

Pierwszy zmodernizowany pojazd ma być gotowy do końca miesiąca. Mimo to Bogestra będzie chciała zakupić pojazdy, które docelowo zastąpią starsze wagony. W ciągu najbliższych kilku tygodni ogłoszony zostanie przetarg na dostawę 42 wagonów z dostawami zaplanowanymi na lata 2016-20. Umowa będzie zawierać opcję zakupu ośmiu dodatkowych pojazdów, z dostawami w latach 2023-24.
Dodatkowo przewoźnik planuje modernizację floty 25-letnich pociągów typu B, kursujących na linii U35. Docelowo pojazdy te mają zostać wymienione w latach 2021 –2022. Przewoźnik planuje zakup sześciu składów.
Ostatnio zmieniony ndz 17:46, 01 lip 2018 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 6 razy.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 22:51, 18 mar 2015

To wcale nie muszą być aż tak złe wagony - wg tego tekstu dostaną nowe poprawione wózki, te pęknięcia pewnie też jakoś poprawili. A perspektywa podwojenia floty niskopodłogowej za niewielką kasę byłaby w sumie całkiem kusząca. Tylko niestety MPK nie jest mistrzem jeśli chodzi o zakupy, a wielka flota używańców pewnie zachęci i inne sieci

suomi
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: wt 09:30, 24 cze 2014

Postautor: suomi » śr 10:22, 25 mar 2015

już widzę motorowego zapylającego z wajchą przez pół wagonu żeby przełożyć zwrotnicę i biorąc pod uwagę że co druga zwrotnica w Łodzi jest przestawiana ręcznie lub nie działa automat to motorowy nabije kilometrów na piechtę. Ten model tramwaju niestety do Polski się nie nadaje chyba że wytną jakąś dziurę w podłodze tak jak to kiedyś w Nkach bywało żeby wajchę przestawiać bez wychodzenia z wagonu.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 11:18, 25 mar 2015

Do czasu aż te wagony mogłyby przyjść, MPK zdąży wymienić wszystkie zwrotnice na automatyczne radiowe. A jeśli chodzi o kwestie utrzymania zwrotnic - może to byłby bodziec dla MPK żeby na bieżąco usuwać awarie.


Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » pn 21:15, 18 lip 2016

To co wkleiłeś jest tak samo stare jak pozostałe posty w tym wątku :) W pierwszym cytacie w pierwszym poście masz dokładnie to samo, tylko po angielsku.

I podobno MPK stara się o te tramwaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mateeusz
Stały bywalec
Posty: 461
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: mateeusz » pn 19:14, 03 kwie 2017

No proszę, MPK kupiło jeden egzemplarz do przetestowania, jeśli testy wypadną pozytywnie kupią całą partię 35 sztuk! :D

TransportPubliczny pisze: Zapowiada się przełom w pozyskiwaniu przez łódzkie MPK używanego niskopodłogowego taboru tramwajowego. Zakup wagonu MGT6D od niemieckiej Bogestry może okazać się wstępem do kupna partii liczącej aż 35 sztuk, co prawie dwukrotnie powiększyłoby liczbę niskopodłogowych pojazdów we flocie przewoźnika. Przedstawiciele MPK są jednak wstrzemięźliwi w podawaniu dodatkowych szczegółów.

Na razie przewoźnik kupił w celu przetestowania jeden egzemplarz, wyprodukowany w 1992 r. – Wagon powinien trafić do Łodzi w przyszłym tygodniu – zapowiada prezes MPK Zbigniew Papierski. Jeśli sprawdzi się w eksploatacji i spodoba się pasażerom, spółka deklaruje chęć zakupu nawet 35 tego typu wagonów, które dotychczasowy właściciel jest gotów sprzedać właściwie od ręki. W razie negatywnego wyniku testów MPK zamierza jednak zatrzymać sprowadzony już pojazd. Cena, według prezesa, ma wynosić ok. 100 tysięcy euro za sztukę.

Prezes nie był, co prawda, w stanie określić typu kupionego wagonu, jednak do opisu (rok produkcji, dotychczasowa służba w Bochum, ok. 75% niskiej podłogi) idealnie pasuje pojazd typu MGT6D/NF6D. Trzyczłonowy tramwaj o długości 28,6 metra jest w stanie przewieźć 72 pasażerów na miejscach siedzących i 99 – stojących. Cztery silniki o mocy po 105 kW mogą rozpędzić wagon do 70 km/h. Bogestra, przewoźnik obsługujący linie w Bochum i Gelsenkirchen, ma 42 takie pojazdy, wyprodukowane przez Duewag we współpracy z Siemensem w latach 1992-1994. Przed dwoma laty pisaliśmy o ich problemach technicznych z zestawami kołowymi. Wagony wprowadzane do ruchu w Łodzi będą jednak musiały być całkowicie sprawne.

Testy będą miały prawdopodobnie miejsce na liniach obsługujących osiedle Teofilów (2, 5, 8, 13, 16). Można dopatrywać się w tym rodzaju rekompensaty dla jego mieszkańców za niedawną zmianę trasy linii 14, do której obsługi przewoźnik kupił 12 nowych tramwajów typu Pesa Swing.


http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 54835.html

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1216
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: kuba_łódź » pn 19:57, 03 kwie 2017

Wreszcie ktoś w tej firmie zaczął myśleć, ale to niestety pokazuje, jak tragiczna jest nasza sytuacja z taborem :|

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2077
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: eDragon55 » pn 20:03, 03 kwie 2017

W takim razie M8CN też powinno jeździć na jakieś linii z Teofilowa jak już chcemy zrobić linię częściowo niskopodłogową. Optymalnie byłoby na linii 16 bo Teofilów, Politechniki i Chojny byłyby zadowolone a z tych ostatnich rejonów nie tak dawno zabrano tramwaje niskopodłogowe z linii 15. W weekendy mogłyby pojawić się np. na 13. Tak czy inaczej dobrze, że miasto myśli o nabyciu taboru tramwajowego bo to co jest obecnie to zdecydowanie za mało.

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Jordi » pn 21:51, 03 kwie 2017

W końcu poprzez ten testowy zakup MPK "przyznało" to co jest od paru lat oczywiste - jesteśmy w totalnym tyłku z taborem tramwajowym - najbardziej z większych miast.

36 tramów by dało "wycięcie" około 50-60 Konstali - głównie niewyremontowanych pewno, ale zawsze coś. 42 nowe tramy, no i podobno "walczymy" o Helsińskie Variotramy. Jeśli wszystko poszłoby dobrze, to w 2022 zostalibyśmy tylko z najnowszymi moderkami Konstali i pewno ostatnimi sztukami starych moderek.

WykoxPL
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: czw 21:31, 18 lut 2016
Lokalizacja: Łódź

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: WykoxPL » pn 22:02, 03 kwie 2017

Jesli do EXPO (o ile je dostaniemy) zostana z Konstali tylko Woltany, to bedzie to mega sukces. Ale ciesze sie, ze w koncu cos z tym zrobiono. Nareszcie zostanie zakupiony tabor w cywilizowanym standardzie, tj. brak tysiaca schodow przy wejsciu. Mam nadzieje, ze mala ilosc drzwi nie zrazi MPK.

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » pn 22:29, 03 kwie 2017

W końcu poprzez ten testowy zakup MPK "przyznało" to co jest od paru lat oczywiste - jesteśmy w totalnym tyłku z taborem tramwajowym - najbardziej z większych miast.

To nie tak - Gdańsk okazyjnym zakupem używańców (do tego gorszych bo N8S) wszedł do pierwszej ligi polskich miast pod względem taboru - takiej okazji po prostu nie można nie wykorzystać. Nawet gdybyśmy mieli właściwy dla miasta o naszym budżecie na tę chwilę poziom taboru (50% LF, 15% niemce, reszta jako tako utrzymane konstale) to i tak warto by brać te wagony, zwłaszcza przy tak śmiesznej cenie.

ZEA1-7700
Czasem wpada
Posty: 95
Rejestracja: pn 00:23, 19 sty 2015
Lokalizacja: Łódź

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: ZEA1-7700 » pn 23:27, 03 kwie 2017

Zastanawiają mnie te negatywne komentarze na T-P pod artykułem. Należę do "prywatnej" grupy na FB, gdzie udzielają się motorniczowie i również są niepochlebne komentarze nt. łamiących się osi.

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Jordi » pn 23:44, 03 kwie 2017

Podobno z osiami sobie w Niemczech poradzono i od 2-3 lat nie ma większych kłopotów. Przy jeździe do 50km/h problemów nie ma.

Chyba nikt się nie spodziewa, że u nas te tramwaje będą jeździły szybciej (mało kiedy 40 osiągają na większości ciągów).

Poza tym mamy od czegoś zakład techniki - mimo usunięcia schodków i walnięcia koszmarnych siedzeń moderki M8C są naprawdę porządnie zrobione (2 ostatnie wręcz bardzo dobrze moim zdaniem).

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Em82 » wt 07:08, 04 kwie 2017

Bez dwóch zdań, trzeba te wagony brać, byle szybko by nikt nas nie wyprzedził. Potem rozdzielić równo po zajezdniach żeby mogły być równomiernie przydzielane na rozmaite linie i tym samym ucywilizować transport tramwajowy w Łodzi i polepszyć znacznie jego jakość. Ludzie będą zadowoleni bo już teraz znacznie wolą jazdę starymi GT6/8 od Konstali.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1321
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: nowy1212 » wt 10:55, 04 kwie 2017

A motorniczowie to już nimi jechali że narzekają? No nie. A może chcą jeździć Konstalami przez kolejne kilkanaście lat? Ta spółka to tragedia jakaś.

Jordi
Gaduła
Posty: 1191
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Jordi » wt 13:59, 04 kwie 2017

Co do tego, że mało drzwi i motorniczy miałby problem. Niech ruszą tyłki w tym MPK/ZDiT i zrobią porządek z zwrotnicami. Jesteśmy sto lat za murzynami normalnie. W Warszawie od lat nie widziałem, żeby motorniczy ręcznie zmieniał zwrotnicę, a u nas to normalka na wielu odcinkach :evil:

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » wt 14:02, 04 kwie 2017

A może chcą jeździć Konstalami przez kolejne kilkanaście lat?

Pewnie że chcą. Jakoś niedługo po przejęciu podmiejskich przez MPK słyszałem historie, że motorniczowie celowo zjeżdżali awaryjnie helmutami i nieszczególnie je szanowali bo to nie konstal.

Kpc21
Weteran
Posty: 6069
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: Kpc21 » wt 14:23, 04 kwie 2017

Co innego dużo starszy od Konstalzłomów GT6, z nieergonomicznym (ponoć) pulpitem i nastawnikiem rodem z N-ki, a co innego nowoczesny tramwaj z lat 90.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4942
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Bogestra sprzedaje 42 wagony niskopodłogowe NFD6Ds z lat 90.

Postautor: px33 » wt 15:51, 04 kwie 2017

To "niedasizm" może wyjść po stronie zajezdni (vide M8C - przez długi czas nie udawało się uruchomić choćby jednego). No i pytanie jak będzie z częściami, ale nawet po zastąpieniu elektroniki nową to się będzie opłacało.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości