Modernizacja łódzkiego M8C

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: Graficzny » pt 07:10, 06 kwie 2018

Ale dziadowsko to wygląda.. Niech już lepiej jest jak jest a nie tak jak tam proponowano.

hytgar655
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: hytgar655 » pt 09:17, 06 kwie 2018

Citki i Tramicusy wyglądają spoko w malowaniu Swinga. Reszta już niekoniecznie.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: nowy1212 » pt 09:18, 06 kwie 2018

Na SSC sporo lajków. Z resztą nie musi być tak koniecznie to przykład ze dasie zrobić jedno malowanie. Zawsze mozna zrobić konkurs i potem głosowanie.

Teraz to jest dopiero beznadziejnie gdy nawet Konstale wyglądają inaczej między sobą. Nie wiem jak można do było pozwolić doprowadzić do takiego syfu. Gdzie jakieś poczucie estetyki?

Co do Konstal to w Katowicach jest zbliżone do propozycji malowanie - http://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/UpCktkpTURBXy8yMjg5NmUxNzNmYTNhZWFiZjg2YTE3YWM4MmEzZjY1MS5qcGeRkwIAzQHk


Dla mnie jedynie Konstale słabo wyglądają w tym malowaniu, bo GT8N uważam że dobrze. Z tym że uważam że można trochę to malowanie poprawić, ale no jak pisze to tylko propozycja.
A CRy i Tramicusy oraz NF6D wymagają malowania, więc no temat malowania jest ważny. Z resztą nowe tramwaje będą kupowane I je też trzeba sensownie pomalować.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: Graficzny » pt 09:45, 06 kwie 2018

Beznadziejny wydatek, jeżeli by się teraz bawili w przemalowanie tramwaji.

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: nowy1212 » pt 09:55, 06 kwie 2018

Ale nie chodzi o to by przemalowac wszystko od razu to rzeczywiście by było totalnie, ale to totalnie bez sensu.
M8CN bez sensu by było przemalowywac skoro lakier jest wiele idealnym stanie. No ale NF6D - 34, CR - 15, Tramicus - 10 warto, bo pierwsze tramwaje kolorystycznie nie mają barw Łodzi/MPK, drugie maja wyblakly lakier, a z trzecich lakier odpada. Zatem no co najmniej 59 tramwajów do pomalowania.

Do tego niektóre GT8N czy Konstale wymagają czy też będą wymagały odświeżenia z racji wieki lakieru, wypadków itp. Warto więc przemyśleć jak mają wyglądać.

Maja też dojść nowe tramwaje - 30+10+15. Czyli jeśli teraz wybierze się malowanie to za 5 lat byśmy mieli ze 114 tramwajów minimum. Realnie to pewno że 140 by wyszło wraz z właśnie malowaniem Konstali z racji wieku, a to by wyszła z połową taboru w MPK.

Warto więc temat przemyśleć, bo jak się tego nie zrobi to każdy tramwaj będzie wyglądał inaczej,a z tego co kojarzę to standardem jest jednak ujednolicone w miarę możliwości malowanie. Jasne nie zawsze to możliwe, ale no właśnie po to organizuje się konkursy by udało się wybrać najlepsze malowanie.

Funky Koval
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: Funky Koval » pt 13:12, 06 kwie 2018

suomi pisze:Srodkowe człony z M8C nie zostają tylko są przerabiane na nisko wejściowe i spowrotem łączone z członami skrajnymi. Tramwaj ma być funkcjonalny i nie musi być piękny z resztą który wagon niemiecki jest piękny.Po trzecie po co wkładać aparaturę z M8C do M6S i mieć z nią problemy skoro można włożyć aparaturę Woltana i mieć wszystkie z unifikowane wagony. Kupować, szukać członów do M6 raczej nie będą bo taniej wyjdzie kupno wagonu M8C/S.


To znaczy że wymontowywany jest człon środkowy z M8C, jedzie do dostawcy który go przerabia na niskopodłogowy i wraca z powrotem? Wydawało mi się że ten człon jest robiony jako nowy. W Krakowie przy podobnej modernizacji Autosan im robi taki człon.

Wagon nie musi być piękny, M8CN mimo że przynajmniej od przodu jest brzydszy niż Woltan,to jest zdecydowanie lepszy. No ale skoro i tak przód jest zmieniany, to czemu go nie przeprojektować by tramwaj był funkcjonalny i estetyczny. Pierwsze łódzkie PESY też miały te przody takie nie do końca przemyślane, ale producent mimo że nie musiał, w SWINGu przód zmienił i nowa PESA wygląda dużo lepiej. Poznańska BETA robiona dla Wrocławia też ma ładniejszy przód od pierwszych modeli. Jest z czego ściągać, niech w ostateczności zaadaptują przód z Woltana. To co jest obecnie wygląda brzydko. Chyba nawet oryginalny niemiecki przód po odświeżeniu wyglądałby lepiej.

A co do malowania, Woltany też ewoluowały w malowaniu i to dzisiejsze jest lepsze niż to sprzed 3-4 lat. PESA też z pierwszej serii inaczej wyglądała niż obecnie kupowane. Te SWINGi są ładne, ale to też kwestia malowania. Czemu nie wykorzystać tego szablonu dla reszty tramwajów? I nowomalowane w ramach remontów, czy nowokupowane nie miałyby mieć nowych barw? Przecież NF6D i tak musi być malowany, podobnie kolejne zmodernizowane M8CN, tak samo nowe tramwaje. Więc lepiej by za wzór tego malowania robił SWING a nie barwy sprzed 10- lat.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1164
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: kuba_łódź » pt 13:23, 06 kwie 2018

A czy nie można zmodernizować tramwaju bez wstawiania jakiegoś ohydnego plastikowego ryja ? Wszystkie modernizacje tramwajów MPK od pierwszej bulwy z 2004 są paskudne, jeśli chodzi o wygląd. Bo taki M8CN to całkiem przyzwoity tramwaj, a jakby nie było go na zewnątrz to w ogóle byłoby wspaniale.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: Kpc21 » pt 13:31, 06 kwie 2018

M8C w oryginale wygląda dużo ładniej, niż M8CN. Dlatego też tak samo nie rozumiem, czemu oni uparcie wymieniają te czoła.

Prawdę mówiąc, one wyglądają nawet młodziej, niż NF6D, którego postarza ta "broda".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: px33 » pt 13:57, 06 kwie 2018

M8CN generalnie też jest bardzo ładny, te fronty mają fajną smukłą sylwetkę, do zmiany jest tylko ten niewielki panel ze światłami (który wydaje się być oddzielony od reszty frontu, pewnie można by po prostu zamówić część na wymiar i podmienić)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: prof_klos » pt 15:43, 06 kwie 2018

Moda na "przeszczep mordy" nie wzięła się znikąd, ot - społeczeństwo domaga się "nowego" i w przypadku takiego M8CN mało kto ma świadomość, że to stary wóz, bo "wszakże taki nowoczesny" i inny.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: nowy1212 » pt 15:54, 06 kwie 2018

No tak tylko ten przód mógłby być jednak ładniejszy. Juz niech sobie modernizacje robią, ale to nie musi wyglądać tak brzydko. Np. z boku ten tramwaj już wygląda dużo lepiej, choć malowanie mnie nie przekonuje.

Z tym, że z tego co wiem to podobno ten projekt M8CN to ma jakies prawa autorskie czy coś i się go podobno nie da zmienić bez zgody. O co dokładnie chodzi niestety nie wiem, ale to i tak mało ważne. Zostały 4 sztuki do zrobienia to niech je zrobią juz z takim projektem jaki jest.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: prof_klos » pt 16:35, 06 kwie 2018

Kwestia gustu. Ktoś to projektował, komuś się "spodobało", ktoś zatwierdził projekt, chyba że było to na zasadzie "a tutaj puścimy kreskę taką, tutaj dodamy poprzeczkę, o i jest!" ;)
"Majty" na czele nie wzięły się znikąd, jest to maskownica elementów wzmocnienia czoła pojazdu, fakt że można było to znacznie lepiej zamaskować, chociażby stosując... grubszą (wysuniętą) ścianę frontową. No cóż, stało się i musimy z tą krzywdą żyć, pozostaje jedynie trwać w nadziei, że wozów z Bohum nikt w podobny sposób nie "upiększy". Swoją drogą ciekawe czy kiedyś w plan modernizacyjny "wpadną" małe M6S?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Funky Koval
Początkujący
Posty: 24
Rejestracja: pt 17:05, 16 lut 2018

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: Funky Koval » pt 18:35, 06 kwie 2018

prof_klos pisze:Kwestia gustu. Ktoś to projektował, komuś się "spodobało", ktoś zatwierdził projekt, chyba że było to na zasadzie "a tutaj puścimy kreskę taką, tutaj dodamy poprzeczkę, o i jest!" ;)
"Majty" na czele nie wzięły się znikąd, jest to maskownica elementów wzmocnienia czoła pojazdu, fakt że można było to znacznie lepiej zamaskować, chociażby stosując... grubszą (wysuniętą) ścianę frontową. No cóż, stało się i musimy z tą krzywdą żyć, pozostaje jedynie trwać w nadziei, że wozów z Bohum nikt w podobny sposób nie "upiększy". Swoją drogą ciekawe czy kiedyś w plan modernizacyjny "wpadną" małe M6S?


Kurcze nigdy tego z majtami nie skojarzyłem, ale rzeczywiście wygląda jak majtki. Od razu mi się nasuwa nazwa dla tego modelu "Majtkowiec" :lol:

To jest takie trochę nawiązanie nazwy to potocznej nazwy Konstala, który na początku lat osiemdziesiątych przez motorniczych MPK był nazywany "Pedałowcem" z racji kierowania nim poprzez pedał a nie korbę.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: prof_klos » pt 19:18, 06 kwie 2018

Mawiano nań również "tup-tuś". ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: Kpc21 » pt 20:59, 06 kwie 2018

prof_klos pisze:Moda na "przeszczep mordy" nie wzięła się znikąd, ot - społeczeństwo domaga się "nowego" i w przypadku takiego M8CN mało kto ma świadomość, że to stary wóz, bo "wszakże taki nowoczesny" i inny.

Można nie przeszczepiać mordy, a potem powiedzieć w ŁWD, Toyi i lokalnych radiach, że nie szastamy kasą i nie płacimy za głupoty typu kolorowe mordy, tylko modernizujemy, by jeździło się lepiej.

Może i faktycznie nasze społeczeństwo jest inne i bardziej zauważa takie bajery, niż to, że się lepiej jedzie... A może chodzi o to, że wybajerzona morda dotrze też do tych, co nie jeżdżą tramwajami?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: nowy1212 » pt 21:07, 06 kwie 2018

No tylko czy ten przód rzeczywiście jest taki super i nowoczesny? Nowoczesny przód to ma Swing czy nawet Tramicus, a nie M8CN. Tutaj to mi przypomina bardziej wiejski tuning - ani to nowoczesne ani to ładne.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: prof_klos » pt 22:11, 06 kwie 2018

Przecież ludzie potrafią onanizować się "3D", sądząc że to... Cityrunner, czy coś w podobie. :D
Pamiętajcie, że jesteśmy wąskim gronem, nikłym procentem społeczeństwa, które dosyć dogłębnie zna się na rzeczy. Na Bogestrę plują już teraz, przynajmniej w... Pabianicach, że klamot, ścierwo, złom z Niemiec, tak samo klęli na M8C, chwaląc (o ironio!) 805Na oraz... M8CN, bo "nowe".
Ludzie wymagają błyskotek, odświeżonych designów i stąd się to bierze, ot co.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

nowy1212
Gaduła
Posty: 1128
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: nowy1212 » pt 22:50, 06 kwie 2018

Ale ludzie też lubię reklamy i jak jest kolorowo i w ogóle. No, ale po to są architekci, projektanci, designerzy by zadbać o to by dana rzecz nie tylko podobała się januszom, ale by generalnie sprawiała dobre wrażenie.

A co do NF6D no to one z przodu wyglądają niestety staro i akurat tu MPK mogłoby coś pokombinować z tymi światłami i tym paskiem na wysokości świateł. Pewno drobne zmiany by wystarczyły, bo z boku pojazd nie różni się specjalnie od innych.

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: px33 » pt 23:04, 06 kwie 2018

Wciąż, lepiej nie kusić losu. Seria M od frontu wygląda tak sobie a po wymianie tak jak widać...

hytgar655
Bywalec
Posty: 244
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Modernizacja łódzkiego M8C

Postautor: hytgar655 » pt 23:07, 06 kwie 2018

Przecież Pabianice tak walczyły o przywrócenie M8C na linię 41. Chyba, że później im się zmieniło.
Dla mnie wygląd M8CN jest po prostu taki sobie. Mógłby być lepszy ten przód, ale i tak nie ma tragedii moim zdaniem. I tak będzie ich tylko 14, więc nie będą tak razić w oczy.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości