Strona 19 z 21

Re: PESA Swing 2015

: śr 13:25, 10 paź 2018
autor: nowy1212
A ja ostatnio znowu widziałem Swinga co mu światełka z tył mrugały podczas jazdy. Nikt w MPK tego nie widzi czy co?

10AB to podobno 20 brygad potrzebują, a nie 22.

Re: PESA Swing 2015

: śr 13:27, 10 paź 2018
autor: mig
TramMomentyStudenta pisze:Pewnie wszystkiemu winny plan, który raczej nie zakładał do marca '17 używania wszystkich 22 pojazdów w dni powszednie. Obecnie jest 10A i 10B, które potrzebuje 22 brygad i to jest duży kłopot eksploatacyjny. :(

Słucham? 10A co 12 i 10B co 12 to mniej pojazdów niż 10 na Olechów co 6 minut?
Nie wprowadzaj w błąd jeśli nie masz pojęcia o czym mówisz.

Re: PESA Swing 2015

: śr 13:47, 10 paź 2018
autor: hytgar655
Na pewno nie wszystkie 22 są potrzebne. Co nie zmienia faktu, że rezerwa jest nikła (teraz to jej nawet nie ma). 3 Swingi były już odstawione na początku problemów z wózkami. Tamte widać naprawili, a posypały się te, które wtedy nie hałasowały.

Co do mrugających świateł hamowania, to to samo jest w Swingach z tego roku i wydaje mi się, że dzieje się to wtedy, gdy motorniczy cofnie trochę nastawnikiem, celem lekkiego zmniejszenia prędkości, ale pewny nie jestem.

Re: PESA Swing 2015

: śr 13:58, 10 paź 2018
autor: nowy1212
^^No to może pora przeszkolić motorniczych?
Jak taki tramwaj jedzie WZ to problemu nie ma, ale jak jechałem wieczorem jako pasażer w aucie i na Gdańskiej taki Swing mrugał to mój kolega (kierowca) nie wiedział o co chodzi.
To jest po prostu niebezpieczne dla innych uczestników ruchu, bo wprowadza zamieszanie.

Re: PESA Swing 2015

: śr 14:37, 10 paź 2018
autor: hytgar655
No ale myślę, że to nie wina motorniczych, tylko tego, że system to odbiera jako hamowanie pojazdu i świecą się światła hamowania. Ja do takiego wniosku doszedłem, ale może być też tak, że po prostu coś "nie styka".

Re: PESA Swing 2015

: śr 15:50, 10 paź 2018
autor: nowy1212
No tak czy inaczej MPK powinno coś z tym zrobić. Na pewno o tym wiedzą bo problem występuje od dawna i dość często, więc trudno z tego nie zdawać sobie sprawy.

Re: PESA Swing 2015

: śr 16:17, 10 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
mig pisze:10A co 12 i 10B co 12 to mniej pojazdów niż 10 na Olechów co 6 minut?

W marcu 2017 chyba nie było 10 na Olechów co 6 minut, możliwe, że co 10, choć rozkładów za bardzo nie pamiętam.

Re: PESA Swing 2015

: śr 17:13, 10 paź 2018
autor: mig
Była co 6. Plan uległ zmniejszeniu z 21 do 20 brygad.

Re: PESA Swing 2015

: śr 17:34, 10 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
Skoro tak, to faktycznie tych brygad jest mniej, niemniej jednak wciąż dużo. Gdyby codziennie były te trzy wagony w rezerwie, być może wózki nie uszkodziłyby się w trzech wagonach, a jedynie w dwóch, a może i w jednym, a to zawsze daje jakąś perspektywę na wysyłanie wszystkich możliwych brygad na Swingach z 2015 przez czas dłuższy niż tylko te dwa i pół roku (chyba, że do znaczących awarii dochodziło jeszcze wcześniej, niż minionej wiosny). Tyle w temacie.

Re: PESA Swing 2015

: śr 17:57, 10 paź 2018
autor: nowy1212
^^Cóż może i lepiej, że teraz się psują jak jest gwarancja niż za kilka lat gdy będzie po gwarancji...

Re: PESA Swing 2015

: śr 18:08, 10 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
No ale, jeśli jest to tak masowe zjawisko, to raczej nie jest to za dobre, tym bardziej, że jest to teraz. W tym roku owszem, mogłyby psuć się wózki, ale w 10-letnich Tramicusach, nie w 3-letnich Swingach.

Re: PESA Swing 2015

: czw 07:35, 11 paź 2018
autor: SCEL
Zdaje się, że problem z tymi wózkami a dokładnie łożyskami występuje również w Tramino w Olsztynie i jest to wina dostawcy łożysk a nie samego producenta tramwajów.

Re: PESA Swing 2015

: ndz 14:26, 14 paź 2018
autor: mig
TramMomentyStudenta pisze:Gdyby codziennie były te trzy wagony w rezerwie, być może wózki nie uszkodziłyby się w trzech wagonach, a jedynie w dwóch, a może i w jednym, a to zawsze daje jakąś perspektywę na wysyłanie wszystkich możliwych brygad na Swingach z 2015 przez czas dłuższy niż tylko te dwa i pół roku (chyba, że do znaczących awarii dochodziło jeszcze wcześniej, niż minionej wiosny). Tyle w temacie.

Gdyby zamiast 21 brygad było 19 to te łożyska nie uległyby awarii? Naprawdę wierzysz w to co piszesz?

Re: PESA Swing 2015

: ndz 15:14, 14 paź 2018
autor: px33
Po pierwsze mogłyby ulec awarii później, być może po gwarancji, co nie byłoby korzystne. Po drugie po to się kupuje drugie tramwaje żeby jeździły a nie stały. A po trzecie i tak w weekendy znowu większość stoi i niestety tym razem już nie ma prostej recepty na to jak je uruchomić (a wprowadzenie w życie poprzedniej zajęło zaledwie dwa lata...)

Re: PESA Swing 2015

: ndz 19:01, 14 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
A ile składów Swingów pozostanie w sobotę w zajezdni, jeśli założyć, że zapełnią wszystkie brygady 10 i 12 (załóżmy, że jest 22+8 składów)? Nie liczę niedzieli, bo wtedy mogą odpocząć :P

Re: PESA Swing 2015

: ndz 19:11, 14 paź 2018
autor: nowy1212
Na 12 potrzeba 10, a na 10B jedynie 9. Przynajmniej tak jest wg ostatniego wykazu.

Re: PESA Swing 2015

: ndz 20:10, 14 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
No to zostanie 11 składów (a tak naprawdę to 8, bo wiadomo, wózki). Ale fizycznie i tak nie ma gdzie ich wysłać (przykładowo, gdyby nie formalności, to w miarę realnie możnaby wysłać tegoroczne sztuki na 17), więc póki mogą, niech odpoczywają i w soboty ;)

Re: PESA Swing 2015

: ndz 20:23, 14 paź 2018
autor: px33
(przykładowo, gdyby nie formalności, to w miarę realnie możnaby wysłać tegoroczne sztuki na 17)

No właśnie nie za bardzo, podobno przystanki na Pabianickiej wciąż są przeszkodą. Na Zgierskiej zresztą też, dlatego nie można w weekend wystawić 11 na Swingach, a to by się bardzo przydało żeby wystawiać całe 15 i 17 z ET1 na niskich.

Re: PESA Swing 2015

: ndz 21:20, 14 paź 2018
autor: TramMomentyStudenta
Tegorocznym Swingom też zawadzają? To widocznie ktoś słabo zaprojektował tegoroczne Swingi, skoro parametry w kontekście przystanków nie zostały dostatecznie poprawione (o ile w ogóle były) :lol:

Re: PESA Swing 2015

: ndz 22:23, 14 paź 2018
autor: Kuba
Tegoroczne Swingi nie mogą pojawić się na takich liniach jak 11, 15 czy 17, ponieważ linie te nie za bardzo spełniają warunki dofinansowania z UE.