PESA Swing 2015

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pt 21:30, 02 sty 2015

jan_defecto pisze:@kuba_bed
40 siedzeń czyli będą pojedyncze jak w 805Na.


I napewno plastikowy bubel od firmy Ster..

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 22:54, 02 sty 2015

Sprawdzał ktoś, jak wygląda kwestia siedzeń w specyfikacji do przetargu?

Mam nadzieję, że plastików tam jednak nie wymagają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 00:17, 03 sty 2015

Wydaje mi się (chociaż nie jestem pewien, to było dawno) że jednak była mowa o normalnych. Zresztą w nowych autobusach też montują zwykłe siedzenia

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » sob 01:12, 03 sty 2015

px33 pisze:Wydaje mi się (chociaż nie jestem pewien, to było dawno) że jednak była mowa o normalnych. Zresztą w nowych autobusach też montują zwykłe siedzenia


To dlaczego w Konstalach taki złom wsadzają? Albo w tym używanym z Niemczech?
W autobusach wiadomo, że nie ma takich siedzeń, bo są za śliskie i chyba nawet niedozwolone. Zresztą MB wciska własne fotele (Ecostar) niż daje zarobić innym jak Ster czy Kiel.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 02:02, 03 sty 2015

Do autobusów są za śliskie, ale do tramwajów już nie?

Jakby MPK wymogło w przetargu na autobusy plastikowych foteli, to MB musiałby takie wstawić. Czy produkując je na własną rękę, czy też dając zarobić komukolwiek innemu, kto takie fotele produkuje. Szybciej oczywiście jakiemuś tureckiemu producentowi niz polskiemu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 702
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » sob 02:26, 03 sty 2015

W razie gwałtownego hamowania w autobusie możesz się przez takie śliskie siedzenia dosłownie znaleźć na przedniej szybie. W tramwaju tak szybko pudło się nie wyhamuje, więc są też mniejsze efekty fruwania.

Z resztą w autobusach jakby mniej "patologi" było, to wolą jeszcze siedzenia z tkaniną a nie gołe jak w tramwajach.

Kpc21
Weteran
Posty: 5855
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » sob 03:57, 03 sty 2015

Nie doceniasz możliwości nowoczesnych tramwajów. Zdarzyło już mi się widzieć sytuację, gdzie znajomy zwichnął sobie kości dłoni lecąc na podłogę w gwałtownie hamującym Cityrunnerze. Uchwytu się trzymał, tyle że w momencie hamowania wyślizgnął mu się z ręki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1437
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 19:08, 04 sty 2015

Siedzenia pasażera
Siedzenia pasażerskie muszą być wykonane z materiału pozwalającego na łatwe utrzymanie w
czystości.
1) Tapicerowania wandaloodporne, trudno zapalne oraz odporne na ścieranie. Muszą też spełniać warunki określone w obowiązujących Przepisach.
2) Siedzenia winny być montowane do ścian bocznych w celu łatwego utrzymania podłogi w czystości, dopuszcza się montaż do podłogi w miejscu łączenia ze ścianą boczną.
3) Wzór tkaniny zawierający logo Zamawiającego do uzgodnienia z Zamawiającym po podpisaniu
umowy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 13:17, 05 sty 2015

kuba_bed pisze:ale trochę dziwi mnie jeden rząd siedzeń po każdej stronie.


1. Jeszcze by miejsca siedzące zachęciły do korzystania z tramwajów. Nie pasażer ma stać nawet po szczycie. Jak najszybciej ma kupić autko i jeździć nim w normalnych warunkach a nie jak bydło.

2. Tramwaje będa tak rzadko kursować po kolejnej rewolucji że nawet zaplanują likwidacje miejsc siedzących.

Dlaczego jest monopol a nie ma konkurencji. Takich kretynizmów by nie było.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » czw 18:48, 05 lut 2015

PESA ma rozpocząć w maju produkcję SWINGów dla Łodzi. Pierwsze dwie sztuki mają trafić do MPK już w wakacje. Wszystkie powinny być gotowe na jesień.
Ciekawe, czy będą Obrazek
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1684/PESA_przygotowuje_sie_do_produkcji_tramwajow_dla_Lodzi
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pt 15:44, 28 sie 2015

Zła wiadomość dla nas. Zamiast naszego Swinga Pesa na targach wystawi warszawskiego.
Czyli pierwszego łodzkiego Swinga nie zdążą złożyć na targi które będą pod koniec września.
Oprócz warszawskiego Swinga wystawią wrocławskiego Twista.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 15:56, 28 sie 2015

Dla przypomnienia. Pierwsze dwie sztuki miały przyjść jeszcze w wakacje Obrazek.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » śr 00:40, 02 wrz 2015

Jeśli w tym roku skończą trasę W-Z to linia 10 pewnie zacznie od starych Konstali.
Jak jeszcze jednego Swinga nie złożyli to pozostaje wątpić, że wszystkie będą dostarczone do 15 listopada.
Ciekawe z jaką częstotliwością wróci linia 10 i ile tramwajów będzie jeździć na tej linii.

Jordi
Gaduła
Posty: 1103
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » czw 02:21, 03 wrz 2015

Jeśli w szczycie ma być nawet 18 brygad, to wychodzi stara częstotliwość 7-8 minut. Wtedy tylko 10 starczy do Della. W przypadku 10 minut to dodać 9 trzeba będzie co 20. Rzadziej na pewno nie będzie kursować.

Myślę, że 8 i 10 wróci co 7-8, a dla równego taktu 14 walną co 15...

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 09:27, 03 wrz 2015

Jordi pisze:W przypadku 10 minut to dodać 9 trzeba będzie co 20. Rzadziej na pewno nie będzie kursować.

Na odcinku Olechowski 8 kursów na godzinę w szczycie. Tak przewidują wytyczne projektu tej trasy. Brak 9 oznacza że nie da się zlikwidować autobusu 96. Będzie awantura.

Rozwiązanie proste -
Do Konstantynowa linia z Radiostacji. Albo 43 i 43A .... Nawet prze Zieloną i Narutowicza bo w rejon Pl. Wolności dowożą oblegane przez pasażerów busy

10 i 10A oraz 9 i 9A. Na odcinku Olechowskim na przemian 9 i 10. Warianty skrócone do Augustów. Wtedy są dwa dobre połączenia do dwóch istotnych miejsc w ścisłym centrum. Inaczej to 10 i zostaje nadal brygadożerne 96
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Jordi
Gaduła
Posty: 1103
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » czw 12:26, 03 wrz 2015

Wystarczy dobrze ułożyć rozkład 9 z Augustowa. Np 3-4 minuty po 10 (przy takcie 7-8 najlepiej jakby 9 wtedy miała 15, to nie będzie się dublować z 10). I już.

96 powinno być zlikwidowane zwłaszcza na odcinku Widzewskim, gdzie dostają nowiuśkie tramy w zamian... Do tego 8 obsłuży Puszkina i Przybysza do Lodowej... 96 tam prawie że nie ma żadnego sensu po takich zmianach.

Nad odcinkiem północnym jeszcze można się zastanowić, bo coś Rojną i potem dalej Lutomierską, czy Drewnowską obsłużyć musi, a robienie więcej niż 1, w skrajnych przypadkach (jazda na drugi koniec miasta) dwóch przesiadek to już też przegięcie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 13:01, 03 wrz 2015

STUDI pisze:
Jordi pisze:W przypadku 10 minut to dodać 9 trzeba będzie co 20. Rzadziej na pewno nie będzie kursować.

Na odcinku Olechowski 8 kursów na godzinę w szczycie. Tak przewidują wytyczne projektu tej trasy.

Będzie więcej kursów, a najprawdopodobniej nawet dwa razy więcej niż mówisz, więc skończ te dywagacje.

@Jordi: Widzew dostanie nowiuśkie tramy, które będą kursować Piłsudskiego a nie Przybyszewskiego, więc co ma do tego 96 ja się pytam?

Jordi
Gaduła
Posty: 1103
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » czw 13:04, 03 wrz 2015

To że Przybyszewskiego będzie mieć 3, a z drugiej strony 8. Chyba nie będziesz wmawiać, że niby 50% czy więcej ludu z Olechowa jedzie na Tatrzańską. A i ludzie z tych okolic mają 7,13,14 (normalnie) plus 70, która akurat powinna dojeżdżać do Dworca Fabrycznego, choć nieco inną trasą niż dziś.

Każdy dojedzie gdzie chce. Ogromna większość ludu z 96 jedzie do Piłsudskiego i dalej... 9 i 10 spokojnie to zastąpią. Wystarczy dowozówka autobusowa do nich, tak jak jest w planach. Akurat w kwestii rozwalenia 96 jestem wielkim zwolennikiem, bo ta linia to jedno wielkie opóźnienie...

EDIT: Na upartego można 55 zwiększyć do 15 minut w szczycie (co akurat powinno być dawno zrobione nawet przy tych remontach). To spokojnie starczy na obsługę wraz z 8 do Lodowej i 3 z Lodowej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1727
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 13:28, 03 wrz 2015

mig pisze:Będzie więcej kursów, a najprawdopodobniej nawet dwa razy więcej niż mówisz, więc skończ te dywagacje.

Trzymam za słowo czekam na 16 k / h na Olechowie.

mig pisze:więc co ma do tego 96 ja się pytam?

Bezpośredni dojazd z Olechowa do inne części ścisłego Centrum. Linia 10 tego nie zapewnia.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

mig
Moderator
Posty: 3228
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 13:39, 03 wrz 2015

@Jordi: Chcesz upchnąć ludzi z 8 kursów 96 w 5 tramwajach, które już mają swoich pasażerów? Poza tym ani 3, ani 8 nie dowiezie w popularne miejsca takie jak kampus UŁ czy plac Dąbrowskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kuba_łódź i 3 gości