PESA Swing 2015

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

PESA Swing 2015

Postautor: jan_defecto » czw 21:32, 24 kwie 2014

Znalazłem dokument w którym znajduje się projekt zakupu 22 nowych tramwajów niskopodłogowych na trasę WZ.

http://www.pois.gov.pl/Documents/2014.04.24_Wykaz_nowych_projektow_indywidualnych_dla_POIiS_DO_KONSULTACJI.pdf
Ostatnio zmieniony ndz 17:46, 01 lip 2018 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.

Zwyrol
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: wt 20:03, 17 wrz 2013
Lokalizacja: Retkinia

Postautor: Zwyrol » pn 14:06, 28 kwie 2014

Dwa nowe projekty zgłoszono również do Działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych. To: „Zakup nowoczesnego taboru tramwajowego dla zwiększenia konkurencyjności transportu publicznego w Łodzi”, opierający się na zakupie 22 tramwajów do obsługi trasy W–Z za 184 mln złotych (dofinansowanie ok. 48 proc.). Oraz zakup 10 nowych pociągów elektrycznych dla Kolei Mazowieckich.


http://www.rynek-kolejowy.pl/52034/miliard_na_system_informacji_nowy_projekt_poiis_na_ostatnia_chwile.htm

Kpc21
Weteran
Posty: 5853
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 14:42, 16 maja 2014

Jest przetarg!

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:165380-2014:TEXT:PL:HTML&src=0

22 tramwaje to kropla w morzu potrzeb, ale ważne, że najwyraźniej polityka taborowa zaczyna się zmieniać i decydują się wreszcie na zakup nie tylko nowych autobusów, ale i tramwajów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pt 19:40, 16 maja 2014

No to przyjmuję Obrazek propozycje - zabawmy się w wróżkę - co wygra, co dostarczy nam najbliższy czas?
PESA?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5853
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 20:12, 16 maja 2014

Solaris?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pt 20:20, 16 maja 2014

Powiem Ci szczerze - to jest moim marzeniem! W najskrytszych głębinach duszy mam wizję Solarisa na torach!
Skoro jest opcja wąskotorowa to jestem bardzo za! Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 20:45, 16 maja 2014

Poczekajmy na SIWZ, który może sporo wyjaśnić. Najlepszym tramwajem dla Łodzi byłby Twist, ale PESA ma już spory portfel zamówień krajowych i nie ma wśród nich 100% niskopodłogowych Twistów żeby podpiąć Łódź pod serię.
Mimo wszystko przy tak krótkim terminie SIWZ może być dość elastyczna, więc możemy na przykład skończyć ze Swingami z serii dla Torunia (z nowym wyglądem)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: BB93 » pt 21:13, 16 maja 2014

5 Solarisów Tramino kupiła niemiecka Jena, w której rozstaw szyn wynosi 1 000 mm.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3374
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » pt 21:40, 16 maja 2014

No Olsztyn chyba też ma 1000mm i Solarisy wzięli?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Kpc21
Weteran
Posty: 5853
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 21:43, 16 maja 2014

Ale Olsztyn to chyba dwukierunki kupuje (będą mieć krańcówki w formie weksli), to nie jest przeszkoda?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » pt 22:08, 16 maja 2014


eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » pt 22:21, 16 maja 2014

Jak przybędzie nowych 22 tramwajów to razem będzie 47 niskopodłogowych to spokojnie wystarczy do obsługi wszystkich kursów linii 10, 11 i 15 oraz sporej części 15A.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » sob 10:46, 17 maja 2014

Dość optymistycznie 47 - realnie 4445 (nie wiem jak teraz sprawa stoi) ze względu na 23 ledwo egzystujące Cityrunerry Obrazek Może stąd 22 a nie 20.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 1 raz.

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » sob 11:09, 17 maja 2014

Mamy trzy odstawione Citki (1202, 1209 i 1214).

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 15:26, 18 maja 2014

to spokojnie wystarczy do obsługi wszystkich kursów linii 10, 11 i 15 oraz sporej części 15A.

Jeszcze jest 12/12A (na Cityrunnery, odcinek na Stoki nie jest gorszy niż Politechniki i Rzgowska) i w niedługiej perspektywie 14.
Nie wiem jak będzie wyglądać dofinansowanie (czy pojawią się obostrzenia dotyczące tras), ale przypuszczam że podział obsługi będzie wyglądał tak:
10 - nowe [ok. 14-15 brygad]
11 - nowe [max 7] + Pesa [co najmniej 7]
15A - Pesa [max 3] + CR [0-3 w zastępstwie za Pesy]
12, 15 - CR [pozostałe, czyli max 7-10 na obu liniach]
Do tego po remontach na linie miejskie trafią M8CNF.

Jeśli w dofinansowaniu będzie wymóg jazdy nowych po WZ, przyda się korekta trasy 12 (do Telefonicznej, w zamian 15 na Stoki)

Kpc21
Weteran
Posty: 5853
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 15:58, 18 maja 2014

15 i 15A to w zasadzie ta sama linia i należałoby to traktować razem jeśli chodzi o politykę taborową.

Jest jeszcze 16A.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 157
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » ndz 19:06, 18 maja 2014

Co do citków czy naprawdę z tych 3 nie da się uruchomić chociaż jednego?

Kpc21
Weteran
Posty: 5853
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 19:34, 18 maja 2014

Przypuszczam że nawet uruchomienie wszystkich trzech byłoby dużo tańsze nż zakup nowego tramwaju.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 19:52, 18 maja 2014

15 i 15A to w zasadzie ta sama linia i należałoby to traktować razem jeśli chodzi o politykę taborową.

Brygady są rozdzielone (chyba poza /22), a jakość torów na końcowych odcinkach dość mocno się różni, więc rozdzielanie taboru jak najbardziej ma sens. Pesy już jeżdżą po Politechniki, na Rzgowską jeszcze się planowo nie zapuszczały.

Jest jeszcze 16A.

Tylko szczytowe, po trasie 11 (+ ew. 15), więc nie ma większego sensu wysyłać tam niskiej podłogi. Priorytetem powinny być unikatowe ciągi (bez dublowania autobusem i/lub innymi liniami z niską podłogą) i brygady całodzienne.

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 157
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » ndz 21:21, 18 maja 2014

Kpc21 pisze:Przypuszczam że nawet uruchomienie wszystkich trzech byłoby dużo tańsze nż zakup nowego tramwaju.


1209 to już chyba samo pudło i chyba nawet nie wszystkie człony ma swoje.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości