Odnośnie wagonów niemieckich.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 08:49, 04 wrz 2014

px33 pisze:Super, to może jeszcze niech Łódź zaproponuje gminom tramwaje malowane farbą z płatkami złota, z kaszmirowymi obiciami, a z tych konstali jeżdżących po mieście niech wymontują okna i siedzenia (no ewentualnie te plastiki mogą zostać).
Gminy negocjują trochę zbyt skutecznie

Nie rozumiem irytacji.
Po pierwsze to miej pretensje do władz Łodzi która tak świetnie dba o tabor przewoźnika.
Po drugie te gminy to bardzo potrzebny przewoźnikowi zastrzyk pieniędzy których a Łódź raczej sukcesywnie tnie wydatki na transport zbiorowy.

px33 pisze: teraz jeszcze te tramwaje...

Podziękuj p. Zdanowskiej na taką sytuację.
Poza tym że nie ma nic w tym złego że o klienta trzeba zadbać by go nie stracić. W każdej chwili Pabianice mogą zlikwidować tramwaj i zastąpić o autobusami. Wtedy MPK traci dodatkowy przychód.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 09:39, 04 wrz 2014

Po drugie te gminy to bardzo potrzebny przewoźnikowi zastrzyk pieniędzy których a Łódź raczej sukcesywnie tnie wydatki na transport zbiorowy.

Jak zastrzyk tak zastrzyk. Z czysto finansowego punktu widzenia Łódź traci na każdym kilometrze bo wpływy są niższe niż wydatki.
Oczywiście gdyby nie było tych linii prawdopodobnie byłyby niższe wpływy z biletów (bo połączenie bus/PKS+MPK jest drogie i jeszcze bardziej niekomfortowe, więc w takim przypadku każda osoba wybierze samochód czy inny skuter), ale podejrzewam że z całą taką logiką miasto wychodzi w najlepszym wypadku na zero.


Poza tym że nie ma nic w tym złego że o klienta trzeba zadbać by go nie stracić.

To niech dbają o klientów z Łodzi - ich wciąż pomimo wszystkich kłód pod nogi jest najwięcej. Nie mam nic przeciwko sensownym liniom podmiejskim (i nawet dopłacaniu do nich przez Łódź), ale to jednak komunikacja w mieście powinna mieć priorytet.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1778
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 10:38, 04 wrz 2014

px33 pisze: Jak zastrzyk tak zastrzyk. Z czysto finansowego punktu widzenia Łódź traci na każdym kilometrze bo wpływy są niższe niż wydatki.

Ale te wozokilometry tnie UMŁ czyż nie?
Połowa brygad z np. 14-tki zniknęła.
Każdy dodatkowy pieniądz spoza tego co oferuje miasto Łodzi jest godny przytulenia. Jest bardzo cenny przy perspektywie dalszej redukcji wydatków na KM przez Łódź.


px33 pisze: To niech dbają o klientów z Łodzi - ich wciąż pomimo wszystkich kłód pod nogi jest najwięcej. Nie mam nic przeciwko sensownym liniom miejskim (i nawet dopłacaniu do nich przez Łódź), ale to jednak komunikacja w mieście powinna mieć priorytet.

Tyle że miasto woli ciąć KM, obniżać jej standard.
Przecież to nie pasażer płaci za przejazd tylko miasto/gmina.
Gdyby usługa przewozowa była wolnorynkowa to przewoźnik chętnie by dostosował podaż do popytu (bo chce zarobić jak najwięcej), a tak to urzędnik zadecydował o podaży.
Pionowe turbiny wiatrowe oraz pędniki przyszłością odnawialnej energetyki wiatrowej.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 15:18, 06 wrz 2014

70B nie obowiązują żadne umowy międzygminne, więc MPK może wystawiać co chce.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 18:46, 07 wrz 2014

I dlatego MPK może olać obsługę północnej części Rzgowa Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Josek101 » śr 13:25, 05 sie 2015

Dziś ok 11.30 jechał 1521 ul.Nowomiejską. Dzwonek ostrzegawczy ma podobny jak w lokomotywach

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 15:46, 04 wrz 2015

Czy to są wszystkie aktualnie eksploatowane wagony GT6/8 przez MPK:

GT 6:

1038
1071
1072
1075
1084
1085
1147

GT 8:

506
509
511
513
514
515
1512
1519
1521
1522

Czy jakiegoś pominąłem bądź któryś z nich już nie jeździ?

Jak wygląda sytuacja z M6S? Ile jest sprawnych? Rzadko je widuję na 46 - ostatnio chyba tylko 301.

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 159
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » pt 21:06, 04 mar 2016

Elbląg kupił 3 wagony M8C z napędem chopperowym i nasuwa się pytanie czy MPK przeoczylo tą ofertę mimo zapowiedzi dalszych zakupów wagonów niemieckich czy dali sobie spokój z używkami?

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » pt 21:10, 04 mar 2016

Kupili M8C, które miały być remontowane i na razie jest jeden jeżdżący. Przy puszczeniu tych tramwajów np. na 13 pojawiły się problemy, więc może MPK nie chce ich dokupywać.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 22:04, 04 mar 2016

Ale tu nie ma że "nie chce", MPK musi, bo nie będzie miało czym jeździć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: Em82 » pn 17:53, 13 lut 2017

Ile jest na dzień dzisiejszy czynnych liniowo Helmutów?

Na jakie linie trafią w nowej siatce? Wiadomo że podmiejskie ale na wszystkie przecież nie wystarczy.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: BB93 » wt 01:09, 14 lut 2017

Na 41 i 46 część brygad teraz obsługują składy, więc pewnie to się nie zmieni. Na 45 też muszą być 805-tki. Na 43 będzie pewnie obsługa mieszana w dni robocze, bo nie ma tyle helmutow.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: Kpc21 » wt 01:54, 14 lut 2017

Trasy 43 i 46 się skrócą, więc w pewnym stopniu może się to zmienić.

Tak jak już pisałem, wskazane jest, by Helmuty jeździły na najdłuższych trasach (Lutomiersk, Ozorków), a Konstale na krótszych (Zgierz, Konstantynów).

Co się dzieje z Helmutami, że obecnie MPK musi część brygad 43 i 46 (bo o 41 raczej tu nie chodziło) obsługiwać Konstalami? Po przejęciu taboru od TP i MKT liczba była wystarczająca, Konstale pojawiały się tylko od czasu do czasu, a potem jeszcze dokupiono 4 sztuki GT8N z Helsinek - liczba tramwajów powinna być więc być, zdecydowanie, wystarczająca na obie linie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: mig » wt 09:36, 14 lut 2017

Kpc21 pisze:Po przejęciu taboru od TP i MKT liczba była wystarczająca, Konstale pojawiały się tylko od czasu do czasu, a potem jeszcze dokupiono 4 sztuki GT8N z Helsinek - liczba tramwajów powinna być więc być, zdecydowanie, wystarczająca na obie linie.

Pamiętaj, że część taboru z Brusa i Helenówka została skasowana.

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: BB93 » wt 12:37, 14 lut 2017

Na 41 i 46 zostaną pewnie Konstale, bo część brygad jest obsługiwanych nimi z przydziału.

Może się też okazać, że na 43 w niektórych kursach GT6 i M6S to będzie za mało. Sam pamiętam jak w czasach TP bywało dość tłoczno w parówach w szczycie w Kanzas.

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: Em82 » wt 13:50, 14 lut 2017

BB93 pisze:Na 41 i 46 zostaną pewnie Konstale, bo część brygad jest obsługiwanych nimi z przydziału.

Może się też okazać, że na 43 w niektórych kursach GT6 i M6S to będzie za mało. Sam pamiętam jak w czasach TP bywało dość tłoczno w parówach w szczycie w Kanzas.



Myślisz że 41 i 46 będą całkiem obsługiwane Konstalami czy obsługa mieszana?

No właśnie... 41 Chocianowice.... Czyli niemieckie wagony z innej puli. Czy może one trafią na inną linię?

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: Kpc21 » wt 14:12, 14 lut 2017

mig pisze:
Kpc21 pisze:Po przejęciu taboru od TP i MKT liczba była wystarczająca, Konstale pojawiały się tylko od czasu do czasu, a potem jeszcze dokupiono 4 sztuki GT8N z Helsinek - liczba tramwajów powinna być więc być, zdecydowanie, wystarczająca na obie linie.

Pamiętaj, że część taboru z Brusa i Helenówka została skasowana.

Tak, ale mówię o taborze przejętym przez MPK, nie skasowanym w momencie przejęcia przez MPK linii podmiejskich.

Na 41 prawie na pewno zostaną Konstale - przecież z tą linią nic się nie zmienia, no i obsługiwana jest przez Chocianowice. A możliwość kursowania na niej M8C (niezmodernizowanych) jest ograniczona ze względu na zasilanie. Zastanawiać się można nad 43, 45 i 46.

Czyli, tak jak napisane zostało w innym wątku, na 43 nie będzie podziału brygad ze względu na warianty, ale na 45/46 już będzie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

BB93
Sympatyk forum
Posty: 694
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: BB93 » wt 14:44, 14 lut 2017

Em82 pisze:
BB93 pisze:Na 41 i 46 zostaną pewnie Konstale, bo część brygad jest obsługiwanych nimi z przydziału.

Może się też okazać, że na 43 w niektórych kursach GT6 i M6S to będzie za mało. Sam pamiętam jak w czasach TP bywało dość tłoczno w parówach w szczycie w Kanzas.



Myślisz że 41 i 46 będą całkiem obsługiwane Konstalami czy obsługa mieszana?

No właśnie... 41 Chocianowice.... Czyli niemieckie wagony z innej puli. Czy może one trafią na inną linię?


Na 41 chyba wyjadą chyba tylko 805-tki, bo M8C stopniowo są modernizowane. Weźmy pod uwagę, że na tej linii też nam się szykują niewielkie cięcia, z co 20 min na co 24.

46 - obsługa mieszana, tak jak teraz.

45 - Konstale, przynajmniej w dni robocze tak musi być, bo z 16 korzysta masa ludzi w szczycie.

45 i 46 nie ma jak połączyć brygadami. Przypominam: 45 - Telefoniczna, 46 - Stoki.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: mig » wt 15:23, 14 lut 2017

Kpc21 pisze:
mig pisze:
Kpc21 pisze:Po przejęciu taboru od TP i MKT liczba była wystarczająca, Konstale pojawiały się tylko od czasu do czasu, a potem jeszcze dokupiono 4 sztuki GT8N z Helsinek - liczba tramwajów powinna być więc być, zdecydowanie, wystarczająca na obie linie.

Pamiętaj, że część taboru z Brusa i Helenówka została skasowana.

Tak, ale mówię o taborze przejętym przez MPK, nie skasowanym w momencie przejęcia przez MPK linii podmiejskich.

Właśnie ten tabor miałem na myśli, pozbyto się przecież niektórych GT6 i wszystkich GT8ZR.

Em82
Bywalec
Posty: 165
Rejestracja: pt 20:19, 06 sty 2017

Re: Odnośnie wagonów niemieckich.

Postautor: Em82 » wt 19:59, 14 lut 2017

Serio nie ma już GT8Zerek? Rzadko jeżdżę liniami helmutowymi i mnie to ominęło... To ile wagonów odstrzelili? Co myślicie słusznie zrobiono likwidując je? Nie chcę się mądrować ale okiem laika widzę 805tki w gorszym stanie wizualnym od niemieckich wagonów.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość