Mercedes Conecto 2013

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 00:41, 13 cze 2013

Tak może się stać. Przechodzone Solarisy trafią na Limanowskiego, nówki jak zwykle dostaną Sady. Mimo, że przetarg był na dwie zajezdnie to wymiana między zajezdniami może nastąpić.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 00:58, 13 cze 2013

Zawsze można jeszcze dokonać wymiany linii między zajezdniami.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: jelcz2612 » czw 08:35, 13 cze 2013

76 przeniosą na nowe sady i już.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 10:11, 13 cze 2013

Kpc21 pisze:Zawsze można jeszcze dokonać wymiany linii między zajezdniami.


Ale kierowców między zajezdniami nie wymienią. Przynajmniej ja na miejscu prowadzących bym osobiście tak nie chciał.

bombardier
Czasem wpada
Posty: 97
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

i znowu zamiast wspierać polską firmę - wspiera się turecka

Postautor: bombardier » czw 10:45, 13 cze 2013

Znowu zamiast wspierać polskiego producenta autobusów - wybiera się ofertę tureckiej firmy .
Wiem , wiem - przetarg - ale uważam że punkty powinny być też przyznawane za kraj produkcji autobusów - w przypadku produkcji w Polsce powinny być przyznawane dodatkowe punkty

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 12:01, 13 cze 2013

Też mogę tylko popierać post powyżej.
Naprawdę wstyd, dopuszczacz obcokrajowych producentów. A tu dodatkowo po za UE!
Powinni po pierwsze takich producentów wykluczacz, a po drugie ocenic bardziej punkty ekologiczne.
Czym konserwa się róźni od Solarisa? Solaris praktycznie przecież tylko szkielet, a wszystko inne (technika) z Niemczech. To dlaczego punktacja niby taka słaba?

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » czw 12:29, 13 cze 2013

A może po prostu chcą przetestować Mercedesy na EA-1 tak jak testują aktualnie Solarisy na EA-2?
Mało prawdopodobne, że nowe wozy trafią na Nowe Sady w całości w takim razie jakie krótkie wozy by otrzymała Limanka za B10L i co za Ikarusy które trzeba wycofać? B10L i Ikarusy wymagają pilniejszej wymiany niż 405-tki i Citara.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 12:37, 13 cze 2013

A co mają testować, jak już od 3 lat wiedcą, jakie to wozy.
Dziwi mnię, że nie zostali tylko przy Solarisie. Przecież to całkiem dobrę wozy?
A dodatkowo owiele ekologiczniejszę!
A jeżeli już chcą koniecznie 2 różnę marki, to mogli zrobić przetarg pod MAN.
Coprawda to niemiecki producent, ale produkcja jest także w Polscę.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Re: i znowu zamiast wspierać polską firmę - wspiera się ture

Postautor: Marcin » czw 18:59, 13 cze 2013

bombardier pisze:Wiem , wiem - przetarg - ale uważam że punkty powinny być też przyznawane za kraj produkcji autobusów - w przypadku produkcji w Polsce powinny być przyznawane dodatkowe punkty


Jest to niedozwolone ograniczanie konkurencji.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 19:14, 13 cze 2013

Jest to niedozwolone ograniczanie konkurencji.

Ale spoza UE podobno można wykluczyć.

No nic, trzeba liczyć, że MPK tak długo nie będzie odbierać tych autobusów (i będzie naliczać kary umowne), aż ktoś tych wozów nie doprowadzi do jako takiego stanu.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 20:06, 13 cze 2013

px33 pisze:Ale spoza UE podobno można wykluczyć.

Pojazdy produkowane poza UE, czy producentów spoza UE? Sam Mercedes turecką firmą przecież nie jest, a to, gdzie prowadzą produkcję, to ich sprawa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 20:41, 13 cze 2013

Słyszałem, że można wykluczycz Konserwy z Turcji. I Mercedes aż "płakał" z tego powodu.
Szkoda, że taka firma jak MPK-Łódź dają lepiej pracę obcokrajowcą niż własnimi ludziami.
Ciekawę też, jak by to wyglądało z kierowcami autobusów? Czyżby obcokrajowcę prędzej przyjeli niż polaka? Obrazek

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » czw 21:05, 13 cze 2013

Graficzny pisze:A co mają testować, jak już od 3 lat wiedcą, jakie to wozy.
Dziwi mnię, że nie zostali tylko przy Solarisie. Przecież to całkiem dobrę wozy?
A dodatkowo owiele ekologiczniejszę!
A jeżeli już chcą koniecznie 2 różnę marki, to mogli zrobić przetarg pod MAN.
Coprawda to niemiecki producent, ale produkcja jest także w Polscę.

Wytłumacz mi dokładnie o co chodzi w stwierdzeniu "o wiele ekologiczniejsze" bo nie rozumiem.
Graficzny pisze:Czym konserwa się róźni od Solarisa? Solaris praktycznie przecież tylko szkielet, a wszystko inne (technika) z Niemczech.
Akurat silniki stosowane w Urbino wiele wspólnego z niemiecką technologią nie mają.

P.S. Sprawdzaj pisownię w swoich postach, co?

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 21:46, 13 cze 2013

A nie czytałes wyników z przetargu?
Było widać, że Solaris miał więcej punktów, bo ma bardziej oszczędny motor.

Nie silniki może nie niemieckie, ale polskie też nie.

Ja myśle jako osoba "Made in Germany" chyba dość bardzo dobrze umię po polsku..
Wiadomo o co chodzi itd. a google lepiej nie używam bo jeszcze gorzej będzie..

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » czw 22:33, 13 cze 2013

Graficzny pisze:A nie czytałes wyników z przetargu?
Było widać, że Solaris miał więcej punktów, bo ma bardziej oszczędny motor.
Ekologia nie równa się ekonomia.
Przeglądam informację o wyborze najkorzystniejszej oferty i nie widzę tego o czym mówisz. Znajduje się tam natomiast coś odwrotnego. Z resztą, nie opublikowano jeszcze szczegółowych danych dotyczących ofert złożonych przez producentów.
Wygrał Evobus, bo przetarg zawierał kruczki, np. silnik tej samej marki co autobus. Więc na tę chwilę można powiedzieć, że faworyzował on niemieckiego producenta.

Graficzny pisze:Nie silniki może nie niemieckie, ale polskie też nie.
Kazachskie też nie, rumuńskie też nie, w ogóle co to ma do rzeczy? Gdyby polski przemysł produkował solidne silniki do zastosowania w transporcie, wielu producentów by je stosowało.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » czw 22:48, 13 cze 2013

No, fakt jest, że za ostatnie zadanie, które było oprocętowane na 5proc., wygrał by Solaris.
I to, że faworyzuję się niemieckie wozy, a nie polskie, to skandal.
Gorzej nie można chyba zdradzić własnego kraju!


Dużo. Bardzo chętnie się uważa, że polskie produkty to złom.
Ale motor DAF nie jest polski produkt, w związku z tym nie można powiedzieć, że to yłom czy nie nadające się.
A czym się różni MB od Solaris(z DAFem) w punktach technicznych to zostanie krzyżówka.

Biorąc pod uwagę cenę między MB a Solarisem można już teraz powiedzieć, że te wozy z turcji będą najwiękrzy yłom w historii mpk..

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pt 11:40, 14 cze 2013

Graficzny pisze:I to, że faworyzuję się niemieckie wozy, a nie polskie, to skandal. Gorzej nie można chyba zdradzić własnego kraju!

Tylko weź pod uwagę to, że gdyby każdy kraj faworyzował swój przemysł i nie wpuszczał zagranicznych przedsiębiorstw na swój rynek, nie byłoby w praktyce czegoś takiego jak eksport. Więc Solaris nie wyrósłby na firmę globalną. Warto przy tym dodać, że ponad 60% produkcji tej firmy idzie właśnie na eksport. To, że istnieje coś takiego jak konkurencja gwarantuje stały rozwój producentów i ich produktów. Także skończ gadać głupoty.

Graficzny pisze:Dużo. Bardzo chętnie się uważa, że polskie produkty to złom.
Ale motor DAF nie jest polski produkt, w związku z tym nie można powiedzieć, że to yłom czy nie nadające się.
A czym się różni MB od Solaris(z DAFem) w punktach technicznych to zostanie krzyżówka.
Tym się różni, że MPK zażyczyło sobie unifikację jednostki napędowej z producentem reszty pojazdu. MB = MB, DAF =/= Solaris. Z resztą już to mówiłem.
O co chodzi z tym "dużo"?

Graficzny pisze:Biorąc pod uwagę cenę między MB a Solarisem można już teraz powiedzieć, że te wozy z turcji będą najwiękrzy yłom w historii mpk..
Wg mnie Jelcze M181MB były gorsze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pt 13:28, 14 cze 2013

Ah tak? Dziwne, ze w Niemczech praktycznie tylko same MB kupuja. Bardzo rzadko zdarzaja sie wyjatki. I tylko wtedy, jak naprawde chca oszczedzic to sie wybiera MAN, Volvo i na koncu dopiero Solaris.

Obrazek
Jak to ma byc odpowiec na pytanie, to bardzo kiepska.
Przeciez Solaris oferowal napewno pojazd z motorem DAF. To dlaczego niby dostal za to owiele mniej punktow niz MB?

Tego jeszcze nie mozna ocenic, skoro Kopnserwy 23xx nie przyjechaly do Lodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Graficzny, łącznie zmieniany 1 raz.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 15:13, 14 cze 2013

Skoro w 2011r. nie było problemem przydzielenie SU 18 na Nowe Sady jaki problem widzicie teraz w przydziale MB na Limankę?

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pt 15:53, 14 cze 2013

Bo teraz napewno SU18 wyrzuca z NS na Lim. i nie bedzie juz zamieszania.
Inaczej juz dawno powinni przeniesc +/-2 Jelcze Vero, aby obslugiwac lepiej linie 84.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość