Mercedes Conecto 2013

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Mercedes Conecto 2013

Postautor: jan_defecto » śr 18:14, 24 kwie 2013

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - "Zakup 50 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 20 sztuk przegubowych i 30 sztuk jednoczłonowych"

Jest dostępny SIWZ i opis przedmiotu zamówienia.

Źródło
Ostatnio zmieniony ndz 17:49, 01 lip 2018 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 3 razy.

emilek12
Sympatyk forum
Posty: 551
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Re: Przetarg na 50 autobusów. 20 18 metrowych i 30 12 metrow

Postautor: emilek12 » śr 18:41, 24 kwie 2013

jan_defecto pisze:Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego - "Zakup 50 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 20 sztuk przegubowych i 30 sztuk jednoczłonowych"



W tym 25 autobusów do zaj. Limanowskiego i 25 do zaj. Nowe Sady.

jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: jelcz2612 » śr 19:51, 24 kwie 2013

Witamy Solarisa.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 21:10, 24 kwie 2013

Witamy Novamedię (wskazana integracja monitoringu z SIP, wymagany ekranik ponad 7"), z tym Solarisem nie jestem taki pewny (MAN dostaje z automatu +14 punktów za silnik)

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 22:13, 24 kwie 2013

Jaki byłby sens wprowadzania kolejnej marki autobusów do MPK? Zwiększenie kosztów serwisu?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 23:00, 24 kwie 2013

Nie mam pojęcia, ale z _jakiegoś_ powodu pojawiły się punkty pod MANa. Oczywiście najlepiej gdyby wygrał Solaris (bo na Citaro nie ma szans, a Conecto jakie są każdy słyszy, poza tym znają je już na obu zajezdniach), ale MAN to byłby naprawdę świetny kandydat na drugą markę na NS.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 23:14, 24 kwie 2013

No ale MAN-y już kiedyś w MPK były i jakoś wtedy, po ich odsprzedaniu, nie zdecydowali się na ponowny ich zakup, tak jak to było z Solarisami.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 01:23, 25 kwie 2013

px33 pisze:Nie mam pojęcia, ale z _jakiegoś_ powodu pojawiły się punkty pod MANa. Oczywiście najlepiej gdyby wygrał Solaris (bo na Citaro nie ma szans, a Conecto jakie są każdy słyszy, poza tym znają je już na obu zajezdniach), ale MAN to byłby naprawdę świetny kandydat na drugą markę na NS.


Na Limanowskiego jest pilniejsza potrzeba wymiany taboru. Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?

No ale MAN-y już kiedyś w MPK były i jakoś wtedy, po ich odsprzedaniu, nie zdecydowali się na ponowny ich zakup, tak jak to było z Solarisami.


To nie jest kwestia zdecydowania tylko wyniku przetargu. Man jest z zasady drogi i w tym przetargu też pewnie przegra.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

beni
Coś mówi
Posty: 45
Rejestracja: wt 13:54, 01 sie 2006
Lokalizacja: łódz

Postautor: beni » czw 07:49, 25 kwie 2013

Przeguby za używane Mercedesy.
Solówki za Resztkę Volv z 1998 i 1999 roku.

Może dzięki temu pożegnamy wozy z lat 90.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » czw 08:36, 25 kwie 2013

Na Limance , będą chcieli wycofać B10L, ale to się raczej nie uda, gdyż jest ich aktualnie 16 liniowych, a więcej niż 15 nówek krótkich nie dostaną raczej. 10 przegubów na Limanowskiego powinno rozwiązać problem Ikarusów. Na Sady 10 przegubów za 10 Helmutów i 15 krótkich za większość Citar z 2000.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 08:44, 25 kwie 2013

Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?

Bez przesady z tym oczkiem, od 2005 (czyli wtedy, kiedy rozpoczęły się duże wymiany) Sady dostały:
-zaledwie 32 niskopodłogowe przeguby
-30 używanych GN-ów w różnym stanie
-30 żałosnych wysokopodłogowych conecto
i aż 61 krótkich
W tym samym czasie Limanowskiego dostała
-75 niskopodłogowych przegubów (raptem o 1/4 mniej, za to jakość tych zakupów była znacząco wyższa)
i 35 krótkich.

Trudno tu IMO mówić o faworyzowaniu bo wszystkie autobusy na EA1 to niskopodłogowe autobusy najwyższej klasy, a na Sady przyszło raptem 22+15 takich (Conecto LF i gniot to jednak nie jest tabor najwyższej jakości, chociaż jak na łódzkie warunki zupełnie znośny).

A jeśli chodzi o wycofywanie to mam inną nadzieję - że wszystkie wozy będą służyć jako wzmocnienie KZ przy remontach, a potem wytną wszystkie conecto (po oddaniu WZ będą miały 9 lat, wspaniały wiek na kasację)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 11:40, 25 kwie 2013

Akurat Conecto to na tyle wytrzymały wóz, że na pewno będzie jeździł dłużej niż tylko 9 lat.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Re: Przetarg na 50 autobusów. 20 18 metrowych i 30 12 metrow

Postautor: estimate85 » czw 12:25, 25 kwie 2013

emilek12 pisze:W tym 25 autobusów do zaj. Limanowskiego i 25 do zaj. Nowe Sady.


Skąd taka informacja? I czy rzeczywiście planowane jest po 10 przegubów i 15 krótkich dla każdej z zajezdni?

emilek12
Sympatyk forum
Posty: 551
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Postautor: emilek12 » czw 13:27, 25 kwie 2013

w załącznikach jest wszystko napisane

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 14:21, 25 kwie 2013

Przeglądając na szybko nie widziałem jakichkolwiek informacji, które sugerowałyby gdzie konkretnie autobusy mogłyby trafić...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » czw 14:48, 25 kwie 2013

kuba_bed pisze:Przeglądając na szybko nie widziałem jakichkolwiek informacji, które sugerowałyby gdzie konkretnie autobusy mogłyby trafić...

Dokument UMOWY.pdf
Obrazek

emilek12
Sympatyk forum
Posty: 551
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Postautor: emilek12 » czw 14:54, 25 kwie 2013

jest napisane w załączniku UMOWY.pdf w 1. punkicie podpunkt 1

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 17:09, 25 kwie 2013

px33 pisze:
Znowu Sady, oczko w głowie mają dostać nóweczki?

Bez przesady z tym oczkiem, od 2005 (czyli wtedy, kiedy rozpoczęły się duże wymiany) Sady dostały:
-zaledwie 32 niskopodłogowe przeguby
-30 używanych GN-ów w różnym stanie
-30 żałosnych wysokopodłogowych conecto
i aż 61 krótkich
W tym samym czasie Limanowskiego dostała
-75 niskopodłogowych przegubów (raptem o 1/4 mniej, za to jakość tych zakupów była znacząco wyższa)
i 35 krótkich.

Trudno tu IMO mówić o faworyzowaniu bo wszystkie autobusy na EA1 to niskopodłogowe autobusy najwyższej klasy, a na Sady przyszło raptem 22+15 takich (Conecto LF i gniot to jednak nie jest tabor najwyższej jakości, chociaż jak na łódzkie warunki zupełnie znośny).

A jeśli chodzi o wycofywanie to mam inną nadzieję - że wszystkie wozy będą służyć jako wzmocnienie KZ przy remontach, a potem wytną wszystkie conecto (po oddaniu WZ będą miały 9 lat, wspaniały wiek na kasację)


Przeciętnego pasażera nie obchodzi, że autobus złożyli w Turcji czy w Polsce. Przede wszystkim ma przyjechać na przystanek i nie zepsuć się po drodze.

Owszem, Sady są faworyzowane (o remoncie zajezdni nie wspomnę). Z jakiej racji ostatnie Solarisy trafiły na Nowe Sady? Niepotrzebne wymieszanie taboru. Od lat mówi się o wycofywaniu B10L, 7000A i Ikarusów, a te nadal jeżdzą. Sady z kolei wycięły już krótkie O405N i tak, pewnie - wytnijmy też O405GN i Conecto, a w północnej części miasta niech będzie nadal bez zmian. Wycofywanie Conecto albo O405GN w tej chwili przy pozostawieniu 7000A i Ikarusów byłoby mega głupie.

10 nowych przegubów na Limance nie spowoduje wycofania wszystkich 7000A i Ikarusów. Ponadto z racji, że tam jest większy problem z taborem, całość przegubowców powinna tam trafić, żeby sytuacja się unormowała. 20 to odpowiednia liczba. Niestety tak nie będzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 18:01, 25 kwie 2013

Co chcecie od tych 7000A? Jako pasażer nie zauważam, żeby coś w nich stukało, waliło itp.

GN-ami z Sadów też jeździ się bardzo dobrze - w przeciwieństwie do tych z PKS-u (których swoją drogą ostatnio praktycznie nie widuję), one są dobrze utrzymane.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

arturro15
Sympatyk forum
Posty: 837
Rejestracja: pn 19:05, 14 mar 2011

Postautor: arturro15 » czw 18:19, 25 kwie 2013

Większość GN-ów jest jak najbardziej w porządku. Może poza kilkoma wyjątkami, chodzi mi głównie o serię z Amsterdamu, która pozostawia wiele do życzenia. 7000A może i wyglądają przyzwoicie, komfort podróży powiedzmy, że jest "znośny", zdecydowanie nie najgorszy. Jednak są to wozy cholernie wyeksploatowane.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość