Autobusy testowane

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » czw 08:34, 15 paź 2015

Też kiedyś jechałem osobówką elektrykiem także spodziewałem się tej płynności Obrazek Nie zmienia to faktu, że jazda dla pasażera choć trochę lepsza właśnie z powodu braku tych mankamentów typowych dla pojazdów z tradycyjną skrzynią biegów.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 08:40, 15 paź 2015

Te elektrobusy przekreślają praktycznie sens trolejbusów. Ładowanie można przeprowadzić na końcach trasy. Kwestia już tylko czasu (szybciej niż się to wydaje) i znikną niedogodności podładowywania akumulatorów.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » czw 14:39, 15 paź 2015

Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.

Ten egzemplarz posiada też dość cichy napęd drzwi. Bodajże spotkałem się jeszcze z takim w którymś GN'ie albo średnio podłogowym Teskaczu.

Taki mały OT, ale wg mnie w autobusach można by zainteresować się drzwiami otwieranymi na zewnątrz z prowadnicami coś ala Pesa. Argumentem za może być to, że rozwiązujemy problem z konfliktem tłok-fotokomórka bo można stać bliżej drzwi oraz nie ma tego problemu co w Volvo gdzie poręcze od drzwi odskokowych zabierają część miejsca. O ile oczywiście rozwiązanie nie jest zbyt awaryjne.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 14:54, 15 paź 2015

pawlak pisze:Jedyna obawa czy będzie czas się doładować jeśli będzie obsuwa, ale podług trolejbusów to zdecydowanie fajniejsze rozwiązanie.


Na przystankach na trasie pojazd może pzyklęknąć i przy okazji poprzez sprzężenie indukcyjne można dostarczyć energię. To już jest naprawę blisko.
Tak samo tramwaje - dni odbieraków i linki trakcyjnej już są policzone.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 15:09, 15 paź 2015

Jest jeszcze kwestia żywotności akumulatorów. Ale i ten problem nie jest już ponoć tak poważny, jak mogłoby się wydawać.

Ciekawe, jak będzie z okresem eksploatacji samych pojazdów. Z jednej strony mamy tramwaje służące po kilkadziesiąt lat, z drugiej autobusy, które w ruchu miejskim jeżdżą nie dłużej niż jakieś 10 lat. I dochodzi jeszcze kwestia wspomnianych akumulatorów, które tak czy inaczej na jakiś okres pracy, i to bynajmniej nie kilkadziesiąt lat (a raczej kilka) są policzone. Może być tak, że w elektrobusie będzie wystarczało wymienić raz na tych kilka lat akumulatory - i będą one w stanie jeździć tyle, co tramwaje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » czw 18:36, 15 paź 2015

Kpc21 pisze:Jest jeszcze kwestia żywotności akumulatorów. Ale i ten problem nie jest już ponoć tak poważny, jak mogłoby się wydawać.


W zasadzie dotyczy głownie szybkiego ładowania. Stąd superkondesatory. Zatrze się różnica pomiędzy akumulatorami a superkondesatorami.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 23:23, 15 paź 2015

W tym z AMZ są akumulatory, nie superkondensatory. A jeśli są superkondensatory, to co najwyżej do odzysku energii z hamowania (na pewno jest bateria akumulatorów, wiem bo widziałem). Jak jest w Solarisie, nie wiem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

RifRaf1988
Bywalec
Posty: 157
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Postautor: RifRaf1988 » śr 18:56, 16 gru 2015

http://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c3/1a/5671766df1503_p.jpg?1450280043
Sprawne oko wypatrzy w tle autosana. Czyżby szykowały się testy?

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » śr 19:47, 16 gru 2015

Skąd to zdjęcie pochodzi? Jakieś aktualne?
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » śr 19:56, 16 gru 2015

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » śr 20:16, 16 gru 2015

Może to Autosan 9LE - kontynuacja testów midibusów ? Był już Sprinter City, Urbino 8,6, to by pasowało Obrazek

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » śr 21:01, 16 gru 2015


Przytoczone zdjęcie jest archiwalne. Doszukujecie się sensacji (jak zwykle zresztą).
Obrazek

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2104
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » śr 21:34, 16 gru 2015

To M12LF testowany w 2011.

Kpc21
Weteran
Posty: 6064
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 01:00, 17 gru 2015

Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1906
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » czw 09:15, 17 gru 2015

Kpc21 pisze:Artykuł jest z dzisiaj (a w zasadzie od kilkunastu sekund już z wczoraj).

No i co z tego? Sprawa została już wyjaśniona i koniec dyskusji, W przeciwnym razie temat zostanie zamknięty.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Karol, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Biletomat
Stały bywalec
Posty: 315
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Autobusy testowane

Postautor: Biletomat » pt 04:42, 31 mar 2017

Wczoraj [30.03.2017r.] zajechał na testy Stratos LF38 z normą spalin Euro VI
- pierwszy w Polsce w pełni niskopodłogowy autobus w swojej klasie.
Jego pojemność to 38 +1 w tym 14 miejsc siedzących.
Nowe Sady będą miały go w obsłudze.
Tak on wygląda [to ten konkretny egzemplarz przyjechł]:

Obrazek

Obrazek

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Autobusy testowane

Postautor: kuba_łódź » pt 14:00, 31 mar 2017

Kolejny dostawczak... kiedy MPK zacznie się uczyć na własnych błędach ?
Edit:
Miałem nadzieję, że wypuszcza tego Stratosa na 90/5, ale niestety będzie tylko na 84A, 71B i 68.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5142
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Autobusy testowane

Postautor: Wojtek94 » pt 17:29, 31 mar 2017

Jeszcze 4 i 5 będzie jeździł to może się trafi na 90B.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1215
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Autobusy testowane

Postautor: kuba_łódź » pt 17:36, 31 mar 2017

Nie doczytałem na Facebooku, że "dalsze rozkłady podamy wkrótce". W każdym razie są podane rozkłady na najbliższe 3 dni:
Fanpage MPK Łódź pisze: Autobus spotkacie:

Sobota, 1 kwietnia - linia 68/1 (wyjazdy z krańcówek):

Wyszyńskiego: 4:08, 6:02, 8:06, 10:16, 12:14, 14:09, 16:16, 18:31, 20:39, 22:33.

Dworzec Łódź - Chojny: 5:03, 7:06, 9:01, 11:11, 13:09, 15:14, 17:16, 19:35, 21:34.

Niedziela, 2 kwietnia - linia 84A/1 (wyjazdy z krańcówek):

Rojna: 5:55, 6:55, 7:55, 8:55, 9:55, 10:55, 11:55, 12:55, 13:55, 14:55, 15:55, 16;55, 17:55, 18:55, 19:55, 20:55, 21:55.

Rojna - Wici: 6:26, 7:26, 8:26, 9:26, 10:26, 11:26, 12:26, 13:26, 14:26, 15:26, 16:26, 17:26, 18:26, 19:26, 20:26, 21:26, 22:26

Poniedziałek, 3 kwietnia - linia 71B/1 (wyjazdy z krańcówek):

Dworzec Łódź - Chojny: 6:57, 8:45, 10:33, 12:21, 14:15, 16:03.

Park Podolski: 7:39, 9:27, 11:15, 13:03, 14:57, 16:45.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3380
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Autobusy testowane

Postautor: prof_klos » pt 18:00, 31 mar 2017

Ciekawe - czy to producent, znając przyszłe zapotrzebowanie MPK Łódź na autobusy tej klasy, "wciska" swój produkt na testy, z nadzieją na przyszłe nawiązanie współpracy i uzyskanie dobrego wizerunku,
czy też MPK Łódź samo "ściąga" sobie takie "dostawczaki" na testy?

Czy autobus, zaznaczam AUTOBUS, konstrukcyjnie produkowany do przewozu osób, a nie adaptowany z auta dostawczego, taki jak np. Solaris 8, 9, 10, czy "krótkie" MANy, Mercedesy - były kiedykolwiek w ogóle testowane w MPK?
Wydaje mi się, że na testy przyjeżdżały tylko 12- i -18-metrowce, a pośród krótszych tylko "dostawczaki" i Vero?
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości