Autobusy testowane

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » ndz 15:06, 20 wrz 2015

Kpc21 pisze:Nie raz przy wszelkiego rodzaju remontach i awariach rejony miasta pozostają bez obsługi komunikacją miejską, bo w ulice gdzie utrudnień nie ma autobus nie jest w stanie wjechać. Tu atut ma Sprinter.

Nie znam ani jednego miasta, w którym specjalnie kupili sobię krótkie i wąskie minipojazdy tylko po to, żeby w razie powyższym mogły kursowac autobusy. Przebudowy/awaria nie występują tak często, żeby to się opłacało mieć taki tabor.
A kolejne pytanie - czy w takim razie pojemność była by wystarczalna.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 15:12, 20 wrz 2015

Czy Alpino zawróciłoby teraz podczas zamknięcia skrzyżowania Kopernika/Włókniarzy przed tym skrzyżowaniem, tak jak robiły to Vero?

Nie wiem, po prostu pytam.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » ndz 15:43, 20 wrz 2015

Z tego co ja widziałem, ile tam było miejsca, to z "cofaniem" spokojnie by sobie dał radę nawet i autobus 10-metrowy. 12 już by było ciężko na pewno...

Nawrót jak Vero na pewno nie. Ale taki z cofaniem spokojnie moim zdaniem.

Właśnie fajnie, jakby do 10m było w przetargu. Wtedy jest sporo możliwości. Chętnie bym zobaczył takiego AMZ City Smile Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2202
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Postautor: Mat » ndz 17:51, 20 wrz 2015

Graficzny pisze:Nie znam ani jednego miasta, w którym specjalnie kupili sobię krótkie i wąskie minipojazdy tylko po to, żeby w razie powyższym mogły kursowac autobusy. Przebudowy/awaria nie występują tak często, żeby to się opłacało mieć taki tabor.

Te autobusy mogłyby być bardziej wykorzystywane przez MPK. Plan Transportowy zakładał zwiększenie taboru midi z myślą o wykorzystaniu ich m.in. na osiedlach, przy akademikach itd.
Mateusz

EA-1 8-)
Foto
Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 18:14, 20 wrz 2015

Dotyczy to szczególnie osiedla na północ od ul. Wojska Polskiego. Tam są istne labirynty uliczek, w które duży autobus na pewno nie wjedzie, nawet Alpino w wielu miejscach nie da rady, ale taki Sprinter już by mógł.

Sprintera trzeba traktować jako następcę Vero - to ta sama klasa pojazdu. Alpino czy 10-metrówki od innych producentów to już klasa wyżej pod względem rozmiaru, nawet jeśli różnią się one długością.

Rynek niskopojemnych autobusów miejskich jest idealny do ustawiania przetargów Obrazek To dzięki jego zróżnicowaniu. Każdy producent oferuje tutaj zupełnie inny pojazd.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 18:29, 20 wrz 2015

W zasadzie, to z tego co sobie przypominam, wozy pokroju tego Sprintera w ofercie powinien mieć nie tylko Mercedes.

W Zakopanem jest taka firma: http://zoltalinia.pl/ - która ma kilka pojazdów tego typu od różnych producentów. Na stronie głównej widać zdjęcia niskopodłogowego Volkswagena, a na górze strony - zdjęcie podobnego Renault. Zwykłymi Sprinterami (bez niskiej podłogi) też oni jeżdżą, ale nie zmienia to faktu, że więcej producentów ma w ofercie niskopodłogowe minibusy.

Z tym że często nie są to sami producenci, a małe firmy, które zabudowują dostawczaki. Tak jak np. u kilku podłódzkich przewoźników jest całkiem sporo MB Sprinterów (zwykłych, nie niskopodłogowych) wyprodukowanych przez firmę Mercus z Nadarzyna.

Jeśli chodzi o autobusy niskopodłogowe (typu miejskiego), to znalazłem taką firmę z Austrii: http://www.k-bus.at/de/busdetail/4/buergerbus.html

Proponuję rozwinąć w menu opcję "City Bus" i przejrzeć ofertę. Ładne one nie są, ale w przetargu na autobusy raczej ciężko dawać punkty za estetykę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1448
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 19:44, 20 wrz 2015

Kpc21 pisze:Dotarłem jeszcze na stronę Bogdana (tylko po ukraińsku).
Bogdan:
- A302 - długość 8,8 m, szerokość 2,4 m, liczba miejsc siedzących 24-26 (wersja spełniająca normę Euro 5 ma 24, Euro 6 nie spełniają w ogóle - to chyba może być przeszkodą)

To jest trochę więcej niż przeszkoda, bo oznacza automatyczne wykluczenie z przetargu. Pojazdy muszą już od bodajże zeszłego roku spełniać normy Euro VI.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 23:36, 20 wrz 2015

Dobrze wiedzieć.

Najwyraźniej firma nie jest zainteresowana europejskim rynkiem - szkoda.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pn 08:22, 21 wrz 2015

Kpc21 pisze:AMZ:
- City Smile 10 - długość 10 m, szerokość 2,6 m, liczba miejsc siedzących 26

A CS 8,5?
Do 10 m jeszcze można wziąć pod uwagę:
Kapena Urby (dł. 7,4 m), Rampini Ale (dł. 7,7 m), Raba S91 (dł. 7,8 m) i inne węgierskie wynalazki, MAZ 206 (dł. 8,6 m), Solbus SN11 (dł. 8,9 m, jednak bodaj bez E6), Otokar Vectio C (dł. 9,2 m), Van Hool A308 (dł. 9,4 m), Isuzu Citybus (dł. 9,5 m), SOR BN9,5 (dł. 9,6 m). Ogólnie znalazłoby się jeszcze kilka propozycji. Więc konkurencja jak widać jest spora. Dochodzą do tego firmy karosujące podwozia busów, których w samej PL jest od groma.

Kpc21 pisze:Co z Neoplanem? Produkują obecnie w ogóle jakieś miejskie autobusy?
Nie bo to MAN, więc rozsądnie wycofali tę gałąź produkcji, coby nie robić konkurencji dla serii LC.
MAN oferuje nadal Lion's City M (A66) o dł. 8,6 m, który jest produkowany w zakładach Goppel'a.

kuba_łódź pisze:Jest to Solaris Alpino, a nie Urbino ;) Całkiem przyjemny wóz ;)
Akurat to jest Urbino. W pewnym momencie Solaris zamieszał trochę w "modelologii" maluchów.

Jordi pisze:Nawrót jak Vero na pewno nie. Ale taki z cofaniem spokojnie moim zdaniem.
Przecież na Kopernika/Włókniarzy nawet Vero na trzy zawracało.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 10 razy.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 10:20, 21 wrz 2015

M. Kaźmierczak pisze:A CS 8,5?

Na stronie WWW nie podają w ogóle tego modelu i nie mogę niczego o nim znaleźć w Internecie.

Akurat to jest Urbino. W pewnym momencie Solaris zamieszał trochę w "modelologii" maluchów.

Jeśli wierzyć stronie WWW firmy, to Solarisy Alpino należą do serii Urbino. Każde Alpino to Urbino.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pn 12:05, 21 wrz 2015

Kpc21 pisze:
M. Kaźmierczak pisze:A CS 8,5?

Na stronie WWW nie podają w ogóle tego modelu i nie mogę niczego o nim znaleźć w Internecie.

http://phototrans.eu/14,648327,0.html
Na stronie AMZ nie ma też nic o wersji CS 18, a taką wersję wyrzeźbiono razem z firmą Hybricon, dla któregoś ze szwedzkich przewoźników.

Kpc21 pisze:
M. Kaźmierczak pisze:Akurat to jest Urbino. W pewnym momencie Solaris zamieszał trochę w "modelologii" maluchów.

Jeśli wierzyć stronie WWW firmy, to Solarisy Alpino należą do serii Urbino. Każde Alpino to Urbino.


Generalnie najpierw ogólnie używano terminologii Alpino, gdyż te wozy skonstruowano właśnie pod kątem krajów alpejskich. Potem nazewnictwo ujednolicono z rodziną Urbino, bo przecież są one z nią powiązane konstrukcyjnie. Jednakże, model ten nadal sprzedawany jest pod nazwą Alpino w krajach zachodnich, natomiast w Polsce już jako Urbino. Trochę to pokręcone.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1728
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Postautor: STUDI » pn 15:31, 21 wrz 2015

kuba_bed pisze: To jest trochę więcej niż przeszkoda, bo oznacza automatyczne wykluczenie z przetargu. Pojazdy muszą już od bodajże zeszłego roku spełniać normy Euro VI.


Ale to ty;ko silnik, tak? To w czym problem. Jaki sens ładować droższy silnik jak produkt idzie na rynek, który tego nie wymaga.
III spotkanie Audio Vintage Poland Group,
20 - 22 VII 2018, Dobieszków
4HiFi, Tonsil, Haiku Audio, Nomos, Smok Audio, EIC, PioVision
https://web.facebook.com/groups/202392147034369/
https://web.facebook.com/AudioVintagePolandGroup/

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pn 15:32, 21 wrz 2015

M. Kaźmierczak pisze:
Kpc21 pisze:AMZ:
- City Smile 10 - długość 10 m, szerokość 2,6 m, liczba miejsc siedzących 26

A CS 8,5?
Do 10 m jeszcze można wziąć pod uwagę:
Kapena Urby (dł. 7,4 m), Rampini Ale (dł. 7,7 m), Raba S91 (dł. 7,8 m) i inne węgierskie wynalazki, MAZ 206 (dł. 8,6 m), Solbus SN11 (dł. 8,9 m, jednak bodaj bez E6), Otokar Vectio C (dł. 9,2 m), Van Hool A308 (dł. 9,4 m), Isuzu Citybus (dł. 9,5 m), SOR BN9,5 (dł. 9,6 m). Ogólnie znalazłoby się jeszcze kilka propozycji. Więc konkurencja jak widać jest spora. Dochodzą do tego firmy karosujące podwozia busów, których w samej PL jest od groma.

Tylko nie MAZ. Miałem tę nieprzyjemność jechać MAZem w Kielcach. Jest to, zaraz po Conecto, najgorszy autobus KM oferowany w Polsce. Kapena to też tragedia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_łódź, łącznie zmieniany 1 raz.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pn 19:27, 21 wrz 2015

kuba_łódź pisze:
M. Kaźmierczak pisze:
Kpc21 pisze:AMZ:
- City Smile 10 - długość 10 m, szerokość 2,6 m, liczba miejsc siedzących 26

A CS 8,5?
Do 10 m jeszcze można wziąć pod uwagę:
Kapena Urby (dł. 7,4 m), Rampini Ale (dł. 7,7 m), Raba S91 (dł. 7,8 m) i inne węgierskie wynalazki, MAZ 206 (dł. 8,6 m), Solbus SN11 (dł. 8,9 m, jednak bodaj bez E6), Otokar Vectio C (dł. 9,2 m), Van Hool A308 (dł. 9,4 m), Isuzu Citybus (dł. 9,5 m), SOR BN9,5 (dł. 9,6 m). Ogólnie znalazłoby się jeszcze kilka propozycji. Więc konkurencja jak widać jest spora. Dochodzą do tego firmy karosujące podwozia busów, których w samej PL jest od groma.

Tylko nie MAZ. Miałem tę nieprzyjemność jechać MAZem w Kielcach. Jest to, zaraz po Conecto, najgorszy autobus KM oferowany w Polsce. Kapena to też tragedia.

MAZ jeśli chodzi o niezawodność wypada nieźle, gorzej z wykończeniem. Gdańsk niedawno zakupił Kapeny. To jedne z najbardziej awaryjnych autobusów wszechczasów.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 21:16, 21 wrz 2015

Sprintery z obecnej generacji też są ponoć bardzo awaryjne. U Kasz-Busa po ich zakupieniu jeździło ich dość sporo, ale teraz dużo łatwiej trafić na starego.

Choć plusem jest tu dostępność części zamiennych, sporo komponentów musi być wspólnych z dostawczym Sprinterem, a to chyba najbardziej popularne auto dostawcze na naszych drogach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pn 21:36, 21 wrz 2015

Kpc21 pisze:Sprintery z obecnej generacji też są ponoć bardzo awaryjne. U Kasz-Busa po ich zakupieniu jeździło ich dość sporo, ale teraz dużo łatwiej trafić na starego.

Choć plusem jest tu dostępność części zamiennych, sporo komponentów musi być wspólnych z dostawczym Sprinterem, a to chyba najbardziej popularne auto dostawcze na naszych drogach.

Kapena Urby to podwozie Iveco Daily, więc z częściami też nie byłoby problemów.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 22:16, 21 wrz 2015

Tylko jedno i drugie awaryjne...

Trzeba by się dowiedzieć, jaki jest najmniej awaryjny z obecnie produkowanych dostawczaków. Może Ford Transit? Firma wydaje się być solidna, w domu już czwarty rok Fiestę i dotąd nie miała ani jednej awarii, przy czym eksploatowana jest średnio intensywnie, robi dziennie jakieś 70-80 km; ADAC robi raporty awaryjności samochodów, można tam poszukać, choć nie ma gwarancji, czy nie będą one stronnicze na rzecz marek niemieckich. Bo to, że średnio eksploatowana Fiesta się nie psuje, nie oznacza, że to samo będzie z bardzo intensywnie eksploatowanym Transitem.

----

Wyglądałoby na to, że Ford autobusów jako takich (poza busidłami pokroju Sprintera) nie robi, przynajmniej nie na rynek europejski, bo na amerykański coś mają (z tym że strasznie brzydkie, estetycznie porównywalne z tym potworkiem: http://gtlodz.eu/img-car-trans_ezg_7s78_renault_master,1661.html). Jakby nie było, to amerykańska marka, więc mają prawo swój ojczysty rynek traktować priorytetowo. Ale na pewno znajdzie się ktoś robiący na tym zabudowy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » wt 14:14, 13 paź 2015

TRASA: Pl. Barlickiego - Świtezianki

Żeromskiego – pl. Barlickiego – odjazd –7:00 / 8:13 / 9:40 // 13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29

Świtezianki – przyjazd - 7:29 / 8:42 // 12:45 / 13:47 / 15:01 / 16:21 / 17:38

9:51 / 18:40 – zjazd do Zajezdni /Kasprzaka – Tybury/

TRASA: Świtezianki – pl. Barlickiego
Świtezianki – odjazd – 7:39 / 9:10 // 12:48 / 14:02 / 15:18 / 16:35 / 17:59

Żeromskiego – pl. Barlickiego – przyjazd 7:00 / 8:13 / 9:40 // 13:18 / 14:32 / 15:50 / 17:07 / 18:29
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawlak, łącznie zmieniany 2 razy.

pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Postautor: pawlak » śr 19:22, 14 paź 2015

Ciężko mi opisać jazdę tym Solarisem jakoś szczegółowo, ale jedzie się naprawdę dobrze, płynnie. Odgłosy elektroniki trochę głośniejsze niż w M8CN (jak dla mnie wyróżnik głośnośnego tramwaju z falownikiem) z czego odgłos chyba najbardziej podobny do Enik trzydrzwiowych. Siedzenia miękkie. Z wad akurat tego egzemplarza mogę podać przede wszystkim za małą rzeźnię przynajmniej jak dla roweru (rower crossowy 28" wszedł po skręceniu koła na styk, przynajmniej pewnie się trzymał Obrazek ) i słabo zagospodarowany koniec autobusu (coś ala przegubowe Citaro z 2006r., nie wiem czy z punktu widzenia tego modelu można zagospodarować tył inaczej). Przejażdżka zdecydowanie na plus.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » czw 02:46, 15 paź 2015

pawlak pisze:Ciężko mi opisać jazdę tym Solarisem jakoś szczegółowo, ale jedzie się naprawdę dobrze, płynnie.

Bo nie ma skrzyni biegów. Miałem raz okazję się przejechać elektrykiem od AMZ, niestety tylko parę metrów do przodu i parę metrów do tyłu po terenie PŁ (nie było "pod ręką" żadnego kierowcy z prawem jazdy na autobusy), ale miałem też okazję przejechać się nieco dłużej elektryczną osobówką, i było po pierwsze płynnie, bez wibracji od silnika, a przede wszystkim cicho.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości