Autobusy testowane

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Autobusy testowane

Postautor: Kpc21 » czw 20:59, 15 gru 2011

Kolejny pojazd testowy pojawił się w naszym mieście.
Tym razem made in Poland - AUTOSAN SANCITY 12LF

W całości niskopodłogowy i klimatyzowany.

MPK-Łódź Sp. z o.o. Testowany w naszym mieście, kolejny już autobus (tym razem polskiej produkcji - Autosan Sancity 12LF) lada dzień pojawi się na linii 73 ;)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 12:04, 04 wrz 2015

Nie zakładam nowego tematu, bo ten pojazd nie jest tego godzien.

Wygląda na to, że MPK testuje... Sprintera: http://gtlodz.eu/img-domb6966_841,37292.html

I nawet logo MPK na nim nakleili.

Jak to zdjęcie zobaczyłem, zastanowiłem się, czy dzisiaj nie jest czasem 1 kwietnia. Autentycznie.

Co ciekawe, nie jest to pierwszy taki przypadek w historii MPK, już kiedyś w MPK Sprinter był testowany (był to wtedy jeszcze Sprinter starszej generacji) Obrazek

Jak wiadomo, MPK planuje poszerzyć swój tabor niskopojemny. Ale Sprinter? MPK powinno oferować coś więcej niż taki Kasz-Bus czy Dynamic Travel. Sprinter, nawet w niskowejściowej wersji i z oknami do sufitu, tym "więcej" raczej jednak nie jest.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pt 12:30, 04 wrz 2015

Kpc21 pisze:Nie zakładam nowego tematu, bo ten pojazd nie jest tego godzien.

Wygląda na to, że MPK testuje... Sprintera: http://gtlodz.eu/img-domb6966_841,37292.html

I nawet logo MPK na nim nakleili.

Jak to zdjęcie zobaczyłem, zastanowiłem się, czy dzisiaj nie jest czasem 1 kwietnia. Autentycznie.

Co ciekawe, nie jest to pierwszy taki przypadek w historii MPK, już kiedyś w MPK Sprinter był testowany (był to wtedy jeszcze Sprinter starszej generacji) :)

Jak wiadomo, MPK planuje poszerzyć swój tabor niskopojemny. Ale Sprinter? MPK powinno oferować coś więcej niż taki Kasz-Bus czy Dynamic Travel. Sprinter, nawet w niskowejściowej wersji i z oknami do sufitu, tym "więcej" raczej jednak nie jest.

Przecież sprinter blaszak, a City 77 to dwie zupełnie inne konstrukcje, więc porównywanie ich nie ma najmniejszego sensu.
Oglądałem ten model na żywo i prezentuje się bardzo dobrze. Tylko to nie jest wóz dostosowany do łódzkiej specyfiki.
Wnętrze: http://phototrans.eu/14,771859,0,Mercedes_Benz_Sprinter_City_77_DO_MB_6966.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 12:35, 04 wrz 2015

Niby "dwie inne konstrukcje", ale to cały czas Sprinter... Tak samo wąski, przypuszczam że tak samo rzuca pasażerami w tylnej części pojazdu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pt 12:53, 04 wrz 2015

Kpc21 pisze:Niby "dwie inne konstrukcje", ale to cały czas Sprinter... Tak samo wąski, przypuszczam że tak samo rzuca pasażerami w tylnej części pojazdu.
Ten wóz ma dwie osie z tyłu, więc wątpię, żeby aż tak tym rzucało i bujało.

basutsuaa
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Postautor: basutsuaa » pt 14:09, 04 wrz 2015

Podejrzewam że nie chodzi o poszerzenie taboru niskopojemnego a zwyczajne szukanie następcy dla 9-letnich Jelczy M081MB.

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pt 14:23, 04 wrz 2015

Wolałbym małego Solarisa. Sprinter to bus na góra 10 osób. Taka linia to opłacalna ?

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pt 14:23, 04 wrz 2015

basutsuaa pisze:Podejrzewam że nie chodzi o poszerzenie taboru niskopojemnego a zwyczajne szukanie następcy dla 9-letnich Jelczy M081MB.
Mieszkańcy wywalczyli sobie kursowanie autobusów po uliczkach gdzie vero się nie mieszczą na szerokość, dlatego MPK szuka mniejszych wozów.
BULL pisze:Wolałbym małego Solarisa. Sprinter to bus na góra 10 osób. Taka linia to opłacalna ?
Poczytaj sobie dokładnie o tymże wozie, a dopiero potem się wypowiadaj. Wersja City 77 mieści łącznie 40 pasażerów. Mały solaris to inna kategoria rynkowa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.

mig
Moderator
Posty: 3269
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » pt 14:30, 04 wrz 2015

Dla zainteresowanych rozkład 84/1 dla dnia roboczego:
11 Listopada: 15:47, 17:50, 19:32, 21:33, 22:56 (zjazd)
Poselska: 14:44, 16:48, 20:32
Szczecińska: 18:58, 22:28

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pt 14:38, 04 wrz 2015

Ok jest super. Taki na nową linię 97.

kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1194
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Postautor: kuba_łódź » pt 15:58, 04 wrz 2015

Niezły ten Sprinter. Tylko słyszałem, że nowe Sprintery mają "psujnik", tzn. po 3,5 tysiącach zapłonów silnika komputer wyrzuca "Start error" i za Chiny nie zapali. A Vero już się starzeją, w końcu to Jelcze Obrazek

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pt 17:08, 04 wrz 2015

10 miesc siedzących? Czy to w ogóle jest opłacalne posiadać taki tabor?
Powinni zlikwidować Jelcze (nie że Jelcz tylko..) ponieważ przednie drzwi są "wysokopodłogowe" i strasznie częsie itd i drzwi ekstremalnie długo pracują.

Niech zastąpią je Solaris Alpino 8,9. Czy ile to tam ma. A jak ludzie chcą żeby coś kursowało po ich wioskowych dróżkach, niech sę zamówią taksówke, albo -jak w Niemczech praktykują na peryferiach- "taksówka liniowa na zamówienie" (opłata jak w ogólnej KM, migawki akceptowane itd.).

BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Postautor: BULL » pt 17:39, 04 wrz 2015


M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pt 17:45, 04 wrz 2015

Graficzny pisze:10 miesc siedzących? Czy to w ogóle jest opłacalne posiadać taki tabor?

Na linie o małych potokach pasażerskich taki busik jest jak znalazł.

Graficzny pisze:Niech zastąpią je Solaris Alpino 8,9.
Z jednej strony mówisz, że Vero ma schody, a z drugiej proponujesz Alpino 8,9, które jest autobusem LE. :roll:

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pt 18:11, 04 wrz 2015

M. Kaźmierczak pisze:

Graficzny napisał:
Niech zastąpią je Solaris Alpino 8,9.
Z jednej strony mówisz, że Vero ma schody, a z drugiej proponujesz Alpino 8,9, które jest autobusem LE. :roll:


Po pierwsze, schody w drzwiach czy w drugiej połowie pojazdu jest różnica,
po drugie, gdybym miał na myśli Solaris Alpino 8,9 LE, to bym też napisał LE. Ale tak nie napisałem, więc chodzi o 100 procentowy, niskopodłogowy Alpino8,9.
http://www.solarisbus.com/vehicle/alpino

Kpc21
Weteran
Posty: 5958
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 19:45, 04 wrz 2015

basutsuaa pisze:Podejrzewam że nie chodzi o poszerzenie taboru niskopojemnego a zwyczajne szukanie następcy dla 9-letnich Jelczy M081MB.

Ale MPK chce swój tabor niskopojemny, swoją drogą, poszerzyć. Były takie oświadczenia ze strony MPK przy okazji jak IPT prezentowała swoją koncepcję reformy komunikacji miejskiej.

Skoro Mercedes Vario nie jest już produkowany, to nowego Vero, ani niczego jego pokroju, też się nie zdobędzie.

[quote="M. Kaźmierczak"Wersja City 77 mieści łącznie 40 pasażerów. Mały solaris to inna kategoria rynkowa.[/quote]
Na miejscach stojących może i tak. W takim Sprinterze wejdą tylko dwa rzędy siedzeń wzdłuż (jeśli ma być przystosowany do komunikacji miejskiej) - jak w Konstalach. A ile ich tam się zmieści?

kuba_łódź pisze:A Vero już się starzeją, w końcu to Jelcze :twisted:

Vero to Mercedes Vario z nadwoziem Jelcza, a Vario były nie do zajechania.

Graficzny pisze:albo -jak w Niemczech praktykują na peryferiach- "taksówka liniowa na zamówienie" (opłata jak w ogólnej KM, migawki akceptowane itd.).

MPK planowało coś takiego wprowadzić, nawet ankieta była, czy są zainteresowani, po czym temat kompletnie ucichł.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4875
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 21:05, 04 wrz 2015

po drugie, gdybym miał na myśli Solaris Alpino 8,9 LE, to bym też napisał LE. Ale tak nie napisałem, więc chodzi o 100 procentowy, niskopodłogowy Alpino8,9.

To się nazywa Alpino 8.6. Przy czym wersja niskowejściowa jest dużo sensowniejsza bo oferuje więcej przestrzeni. No i wszystkie wejścia są z niską podłogą, więc uciązliwość dla pasażera jest niewielka. W naszych warunkach faktycznie Alpino LE mogłyby zastąpić Vero.

A takie małe wozy też by się przydały, tylko trzeba by dla nich opracować kilka nowych dowozówek na peryferiach.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pt 21:14, 04 wrz 2015

Graficzny pisze:po drugie, gdybym miał na myśli Solaris Alpino 8,9 LE, to bym też napisał LE. Ale tak nie napisałem, więc chodzi o 100 procentowy, niskopodłogowy Alpino8,9.
http://www.solarisbus.com/vehicle/alpino
Najpierw naucz się gamy modelowej, a potem się wypowiadaj. Nie ma czegoś takiego jak niskopodłogowy (100%) 8,9.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pt 21:51, 04 wrz 2015

M. Kaźmierczak pisze:
Graficzny pisze:po drugie, gdybym miał na myśli Solaris Alpino 8,9 LE, to bym też napisał LE. Ale tak nie napisałem, więc chodzi o 100 procentowy, niskopodłogowy Alpino8,9.
http://www.solarisbus.com/vehicle/alpino
Najpierw naucz się gamy modelowej, a potem się wypowiadaj. Nie ma czegoś takiego jak niskopodłogowy (100%) 8,9.


Oesu.. pomyliłem liczbę i zamiast 8,6 napisałem 8,9.. to nie jest powód aby tak strasznie gwiazdorzyć.. :roll:

Jordi
Gaduła
Posty: 1162
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Postautor: Jordi » pt 22:14, 04 wrz 2015

Jak mi to "coś" na 62 będą chcieli upchać, to ich zastrzelę... Ludzie mają dość Vero, a oni idą dalej w takie dziwactwa...

To się nadaje do MPK Pipidów, a nie Łódź... Solaris krótki, albo ooś takiego innej iirmy... Takie coś to tylko się nadaje na 67, 71A, 84A, 90 do Brzezin, 94... i chyba tyle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości