TP 7 wraca do akcji

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

TP 7 wraca do akcji

Postautor: XboXC » wt 14:27, 06 gru 2011

Siemano. Chciałem was poinformować, że po ponad rocznej przerwie wagon numer 7 (czyli 4187 jak kto woli) wraca na linię 43/43BIS.

Dziś odbyłem nim jazdę próbną i póki co jest on sprawny i działa. Co bedzie sie okaże na linii z pasażerami.

Na Zdrowiu.
Obrazek

robo32
Czasem wpada
Posty: 79
Rejestracja: pt 11:27, 12 lis 2010
Lokalizacja: Łódź

Postautor: robo32 » wt 18:07, 06 gru 2011

Myślałem że nie wyjedzie na linie a tu proszę Obrazek

Kpc21
Weteran
Posty: 5925
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » wt 18:33, 06 gru 2011

Pytanie, co zrobi z nim MPK jeśli przejmie TP.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4848
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 18:40, 06 gru 2011

Cśś, jeszcze się okaże że to jest model nowocześniejszy niż 805Na i zaczną jeździć na ŁTR po profesjonalnej wymianie ryjków i blachy (tzn. modernizacji)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.

o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Postautor: o3r » czw 01:58, 22 gru 2011

TP uruchamia wszystkie wagony. A MPK je potnie.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 02:37, 22 gru 2011

Tylko co nam po tych 803N poza sentymentami?

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3375
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » sob 17:11, 24 gru 2011

o3r pisze:TP uruchamia wszystkie wagony. A MPK je potnie.


TP naściągało GT6 a na trasach i tak królują 803N. Dziwna sprawa. Wygląda na to, że każdy wagon "żegna się" z siecią w chwilę przed kasacją.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

Darek 805Na
Coś mówi
Posty: 35
Rejestracja: wt 11:19, 15 lis 2011
Lokalizacja: Łódź os.Rogi

Postautor: Darek 805Na » ndz 17:55, 25 gru 2011

wagon silnikowy typu 803N zwany potocznie przez znawców ''parówką'' jest dość dobrym wozem. Niestety od kilku lat te wagony niszczeją kosztem GT6 a dyrekcja TP o tym wie i nic nie robi ponieważ w TP jak i zarówno MKT brakuje pieniędzy praktycznie na wszystko a zwłaszcza na tabor. Chociaż MKT się troche udało z tymi GT6, GT8, M6S a na Brusie ''bida'' z ''nendzą''. Jeśli ktoś się ze mną nie zgadza to niech sobie zada jedno pytanie dlaczego UMŁ forsuje pomysł przejęcia przez MPK Brusa i Helenówka. Nie dlatego,żę MPK potrzebuje zajezdni Helenówek tak naprawde to Helenówek jest MPK potrzebny jak dziura w moście. ZAjezdnia mkt wymaga remontu i jakby mpk potrzebowało zajrzdni to by nie sprzedawali ZKT-2 tylko by ją zostawili. Tak naprawdę to miastu chodzi o pieniądze dlatego,że TP i MKT musi zapłacić tyle ile jest w umowie a mpk nie '' powiędzą, że wy wykonacie np:128 kursów a my wam zapłacimy za np:120 kursów a te 8 kiedy indziej a tak naprawde to nigdy za nie nie zaplacą. Mpk zgodzi się na ten układ a tp i mkt powie sory ale płaćcie za wszystkie. I to tak maprawde o pieniądze za wozo-kilometry chodzi. Wracając do tematu mpk zostawi te wozy których stan techniczny będzie najlepszy a reszte niestety potnie.

Kpc21
Weteran
Posty: 5925
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » ndz 20:41, 25 gru 2011

Darek 805Na pisze:wagon silnikowy typu 803N zwany potocznie przez znawców ''parówką'' jest dość dobrym wozem. Niestety od kilku lat te wagony niszczeją kosztem GT6

Ale chyba nie zaprzeczysz, że GT6 jest lepszym wozem niż 803N. 803N może i są dobrymi wozami, ale są przestarzałe. Już 805Na są lepsze. Zresztą jak one się prezentują? Od zewnątrz widać więcej szpachli niż blachy.

A jak naprawdę w tej chwili wygląda to pod względem finansowym? Ile Łódź dopłaca do linii 46? Taką kwotę, aby pokryć obsługę odcinka w granicach Łodzi, czy może faktycznie dopłaca do odcinka zgiersko-ozorkowskiego? Bo każdy twierdzi tak, jak mu jest wygodnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: kafar » śr 21:23, 04 sty 2012

akby mpk potrzebowało zajrzdni to by nie sprzedawali ZKT-2 tylko by ją zostawili

Oficjalnym powodem sprzedaży jest zbyt duży koszt remontu zajezdni. Więc między innymi dlatego została sprzedana. A bardzo prawdopodobne (nie jest to potwierdzone w 100% jak powyższe) jest że MPK chce przejąć Helenówek, po prostu. Tyle powiem.

px33
Fan forum
Posty: 4848
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 21:34, 04 sty 2012

A bardzo prawdopodobne (nie jest to potwierdzone w 100% jak powyższe) jest że MPK chce przejąć Helenówek, po prostu.

Gdyby nie chcieli to by nie było całego tego zamieszania.

A znowu remont zajezdni (a przynajmniej torów i zaplecza, na budynek by poszło z kasy na zabytki, budżetu miejskiego i oszczędności z wyrżnięcia konstali) można by było ładnie podciągnąć pod unijny projekt modernizacji sieci tramwajowej w Łodzi. I na pewno wyszłoby taniej niż budować nową zajezdnię, zwłaszcza że Dąbrowskiego była w samym centrum i miała wyjazdy w dwie strony, czego nie ma żadna z obecnych zajezdni

Dagma
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:06, 18 sty 2012
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Dagma » sob 13:42, 04 lut 2012

Mój przygłupi brat ma trochę racji ponieważ:
po co mpk zajezdnia na Helenówku jest ona mniejsza od zkt-2 a i tak wymaga remontu. Zgoda jej remont kosztował będzie mniej niż remont Dąbrowskiego lecz ''2'' jest w centrum miasta, można ją powiększyć o działki a Helenówka nie.
MPK pozbyło się dąbrowskiego bo potrzebowali kasy a ''2'' była w najgorszym stanie

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1442
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 20:57, 04 lut 2012

I ile MPK na tym zyskało? W ogóle coś zyskali? Sprzedali za bezcen, a na Chocianowicach musieli zbudować dodatkowe miejsca postojowe.
Wg mnie i tak lepszym byłby remont Dąbrowskiego, bo nie ma nigdzie indziej miejsca tak dobrego na zajezdnię, a na pewno koszt byłby niższy niż kupienie działem i budowa całkiem nowej zajezdni. Plus z tego wszystkiego tylko jeden - przy remoncie torowiska na Dąbrowskiego nie będzie wjazdów do zajezdni, czyli zmniejsza się koszt remont i ewentualnie (ale niekoniecznie w Łodzi) czas przejazdu.

Dagma
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:06, 18 sty 2012
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Dagma » ndz 16:45, 12 lut 2012

OSTATNI WYPADEK 13 i 41 na Pabianickiej pokazał jak to jest
przecież tam utkneły wyjazdowe 13 a na ZKT-2 nie było by takiego problemu.

Wykupić, wyremontować Dąbrowskiego i utworzyć w nim muzemu Komunikacji miwejskie w Łodzi z prawdziwego zdarzenia a nie ten schowek na wierzbowej

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 17:25, 12 lut 2012

Ale muzeum w tym miejscu nie zmieni tego, że gdy Pabianicka stanie to wszystko utknie.

Dagma
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:06, 18 sty 2012
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Dagma » ndz 19:22, 12 lut 2012

ja wiem o tym doskonale.
swoją drogą ciekawe czy mpk wykupi i wyremontuje zaj.Dąbrowskiego czy podadzą nowy pomysł na rozwiązanie tego problemu pt: budowa nowej zajezdni tramwajowej a może przywrucą tramwajową do eksploatacji.

Od moderatora: Prosty wybór - albo zaczniesz pisać zgodnie z regułami języka polskiego albo ban na 2 tygodnie.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5126
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » ndz 20:26, 12 lut 2012

Nie będą nic budować, gdyż Helenówek wchodzi w majątek MPK.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1442
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » ndz 20:33, 12 lut 2012

A poza tym nie mają kasy na teren po byłej zajezdni. Gdzieś było o tym, że była propozycja odkupienia, ale obecny właściciel zażądał sporo więcej. Chociaż Helenówek też niewiele da, bo znowu coś się stanie przy św. Teresy i część tramwajów nie wyjedzie - brawa dla tęgich głów... Po prostu porażka.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » ndz 20:38, 12 lut 2012

Nie po to sprzedawali, żeby teraz odkupić i wyłożyć na nową zajezdnię od podstaw ogromną kasę. Najbardziej mi szkoda obecnego właściciela. Sprawy związane z wpisaniem obiektu do rejestru zabytków należało załatwić wcześniej, bo facet się wykosztował i pożytku z tego nie ma.

Liczba wozokilometrów jest sukcesywanie zmniejszana i zapewne będzie to trwało dłużej. Takich procesów jak wyludnianie miasta i wzrost liczby samochodów osobowych się nie zatrzyma i spadek ilości połączeń jest tu normalny, tyle że potrzebny jest ktoś kto by panował nad rozkładami. O tym zapomninają miłośnicy, którzy najchętniej widzieliby 10 zajezdni, w tym 5 muzealnych po 300 wagonów każda.

Dwie zajezdnie MPK w zupełności wystarczają, jest tylko problem z lokalizacją. Jak dla mnie to zajezdnie mogłyby być nawet w ścisłym centrum, byle nie popadać w megalomanie i sentymenty.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » ndz 20:59, 12 lut 2012

SEC pisze:Liczba wozokilometrów jest sukcesywanie zmniejszana i zapewne będzie to trwało dłużej. Takich procesów jak wyludnianie miasta i wzrost liczby samochodów osobowych się nie zatrzyma i spadek ilości połączeń jest tu normalny, tyle że potrzebny jest ktoś kto by panował nad rozkładami.


Na przykład w Krakowie w latach 2003 - 2008 liczba pasażerów komunikacji miejskiej wzrosła z 314 300 do 490 000 dziennie.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości