Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.

Postautor: jelcz2612 » pn 19:22, 13 gru 2010

"Zakup 45 sztuk miejskich autobusów niskopodłogowych, w tym: 15 sztuk autobusów przegubowych jednej marki i typu i 30 sztuk autobusów jednoczłonowych jednej marki i typu"

Info ze strony MPK. Pewnie przetarg dla zajezdni limanowskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jelcz2612, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pn 19:49, 13 gru 2010

Na pewno przetarg na Limanowskiego. Również na pewno Solaris:) Ciekawe czy bedzie to nowe malowanie co w Warszawie (MZA, Mobilis).

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 19:52, 13 gru 2010

A co ma warszawskie malowanie do łódzkiego? Przecież każdy zamawia swoje.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pn 19:55, 13 gru 2010

Wiem, że każdy zamawia swoje. Ale Łódź może pójdzie śladem Warszawy i zamówi to samo malowanie, gdyż ono jest dużo ladniejsze od standardowego:)

jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 516
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: jelcz2612 » pn 20:35, 13 gru 2010

Jak nic w przyszłym roku pożegnamy volvo B10L (koniec ich nadchodzi).

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 20:48, 13 gru 2010

Na jakimś forum kiedyś czytałem, że to Warszawa ściągnęła malowanie od Łodzi. Ile jest w tym prawdy?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pn 20:50, 13 gru 2010

No i powinnismy pożegnać 7000A wszystkie. Ale znając życie skasują pewnie większośc Ikarusów niestety.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 23:50, 13 gru 2010

Dlaczego mają kasować nowsze autobusy? To tylko serwis i brak części.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 00:04, 14 gru 2010

Poza tym Ikarusy po prostu już trzeba wyciąć, zostawiając nie więcej niż 5-6 i to wyjeżdżających sporadycznie (w razie wyższej potrzeby, kataklizmu czy imprez masowych).

Zastanawia mnie możliwość składania ofert częściowych, to chyba oznacza że w dwóch zadaniach będzie mogło być dwóch zwycięzców, co w przypadku przetargu nieograniczonego (fajnie byłoby i tak zobaczyć SIWZ) oznaczałoby b. ciekawą walkę, w przypadku przetargu ograniczonego walka na pewno nie będzie aż tak emocjonująca (ciekawe ile firm będzie zaproszonych do udziału w przetargu)

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » wt 19:29, 14 gru 2010

No własnie dopóki nie będzie w MPK odpowiedniego serwisu i zawsze zapas częsci to nawet najlepsze autobusy będą niesprawne.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » śr 10:10, 15 gru 2010

Dlatego właśnie Solaris wygrywa dając 10 lat serwisu.
Mimo wszystko "starych" Volvo czyli B10L i 7000 jest za dużo, żeby po tej jednej dostawie wszystkie zniknęły. Część z nich na pewno zostanie, przynajmniej w rezerwie.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 15:54, 15 gru 2010

Dlaczego krótkie 7000 miałyby zniknąć?

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 16:11, 15 gru 2010

Przecież to logiczne, że nie da się zastąpić 73 autobusów 30:) 7000 nie będą ruszać pewnie. Tylko B10L pójdą do kasacji.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 16:18, 15 gru 2010

Ale z jakiej paki 7000 miałyby pójść do kasacji?

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 16:26, 15 gru 2010

Przecież napisałem, że 7000 nie będą ruszaćObrazek

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » śr 16:58, 15 gru 2010

Napisane tak, że w sumie gdyby 7000 mogły, to też powinny zostać skasowane. Nie wiem tylko dlaczego.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 08:50, 16 gru 2010

Fakt faktem, że jak na swój wiek to 7000 też nie są już w najlepszym stanie. Generalnie Volvo się w Łodzi nie sprawdziły i nie wiem czy jest to wina słabego serwisu czy po prostu jakości autobusów tej marki.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » czw 08:57, 16 gru 2010

Volvo jakościowo jest bardzo dobre, ale brak serwisu zrobił swoje i wyglądają jak wyglądają. najlepszym przykładem są B10LA, które szybko się wykończyły na naszych drogach.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » czw 16:26, 16 gru 2010

pawelczyk pisze:Fakt faktem, że jak na swój wiek to 7000 też nie są już w najlepszym stanie. Generalnie Volvo się w Łodzi nie sprawdziły i nie wiem czy jest to wina słabego serwisu czy po prostu jakości autobusów tej marki.

Nie widać, żeby krótkie Volvo odstawały pod względem awarii od starych Citaro.

7700/7700A dają radę, a mają 3,5 roku.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » pt 08:59, 17 gru 2010

Nie wiem jak to wygląda od strony technicznej ale porównując te autobusy "na mieście" Citaro przynajmniej wyglądają przyzwoicie. B10L skrzypią, dyszą, jeżdżą pochylone na jedną stronę, mają akwaria w oknach...


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości