Mercedesy Conecto LF

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2136
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » śr 19:37, 10 lis 2010

naszemiasto.pl pisze: 25 nowych autobusów dla łódzkiego MPK

2010-11-09, Aktualizacja: dzisiaj 02:53

Agnieszka Magnuszewska
W końcu przyjechały do Łodzi nowe niskopodłogowe autobusy, które MPK zakupiło od firmy EvoBus na początku lipca. Wśród 25 mercedesów conecto dziesięć jest przegubowych, a piętnaście solowych.

28 mln kosztowało 25 nowych autobusów niskopodłogowych.
Grzegorz Gałasiński

MPK wydało na nie ponad 28 mln zł. Dodatkowe 20 tys. zł przewoźnik przeznaczył na uzbrojenie autobusów w system liczenia pasażerów, który działa na zasadzie fotokomórki.

Nowe niskopodłogowce trafiły do zajezdni przy ul. Nowe Sady, gdzie już od czterech lat stacjonuje 30 mercedesów conecto. Jednak stare modele nie są całkowicie niskopodłogowe, przy wejściach mają jeden stopień.

- Nowością jest również to, że przegląd techniczny autobusu można robić dopiero po 60 tys. km, a nie po 30 tys., jak do tej pory. Nowe mercedesy mają też korzystniejsze zużycie paliwa - wyjaśnia Laszlo
Rakasz, dyrektor ds. strategii w EvoBus.

Niskopodłogowe mercedesy conecto produkowane są dopiero od trzech lat, a ich fabryka znajduje się w Turcji. W Polsce jeżdżą już w Gdańsku, Bydgoszczy, Suwałkach, Lublinie i Sosnowcu. W Łodzi mają zastąpić najstarszy tabor, czyli 24 ikarusy wyprodukowane w latach 1992-1995.

Dodatkowo zamontowane w niskopodłogowcach czujniki ruchu posłużą MPK w badaniach tzw. potoków pasażerskich. Pomogą one w dobraniu na daną linię takiego taboru, na jaki jest zapotrzebowanie.

Niestety, w nowych autobusach nie ma klimatyzacji, na którą pasażerowie najbardziej liczyli.
Mercedes solowy (12m) pomieści około setki pasażerów, a w przegubowcu (18m ) miejsce znajdzie 170 osób. Natomiast około 200 osób weszłoby do mercedesa CapaCity, który jest najnowszym dziełem mercedesa. I chociaż nie ma planów by taki autobus jeździł po Łodzi, wczoraj zaprezentowano go na Nowych Sadach.

- Ten autobus jest dłuższy o półtora metra od standardowego przegubowca. Pomieści tylu pasażerów, że spokojnie może zastąpić tramwaje - podkreśla Laszlo Rakasz. - Na razie CapaCity jeżdżą w Istambule, Stuttgarcie i Francji. Mamy też zamówienie z Bratysławy.


Źródło
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 20:32, 10 lis 2010

Czytając dzisiejszy express w artykule na 20 słów były dwa błędy: Mercedes CapaSity (1) i to, że ma on 19 metrów(2)Obrazek Ale zawsze w artykułach tej gazety jeśli chodzi o komunikację to trzeba się spodziewać błędów.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » śr 22:49, 10 lis 2010

Metro pisze:Jeśli nie dmuchnie, silnik nie ruszy
Nowinka w najnowszych autobusach, które będą wozić szczecinian. Kierowca nie odpali silnika, jeśli nie dmuchnie w zainstalowany przy kierownicy alkomat.
Autobusu oczywiście nie da się uruchomić, jeśli urządzenie wykryje w wydmuchiwanym powietrzu alkohol. Nabywcą pojazdów wyposażonych w taką nowinkę będzie SPA „Dąbie”. Spółka kupi łącznie 12 nowych autobusów. Pięć pojedynczych, 12-metrowych pojazdów dostarczonych ma być w połowie przyszłego roku, siedem przegubowych 18-metrowych na początku 2012 roku. Pojazdy będą miały m.in. klimatyzację, tablice elektroniczne, automatyczny system wykrywania i gaszenia pożaru w komorze silnika, rampę w drugich drzwiach ułatwiającą wejście i wyjście np. osobom niepełnosprawnym, automat do zakupu biletu, nową, zgodną z marką Szczecina kolorystykę siedzeń i poręczy. Tradycyjnie już autobusy będą wyposażone w system monitoringu.
Jeszcze jedną nowinką, oprócz alkomatu, będą dwie kamery zamontowane na przedzie pojazdu. Kolejne kamery monitorować będą wejścia. Obraz wyświetlany na ekranach w kabinie kierowcy ułatwi mu obserwację wsiadających i wysiadających pasażerów.


Ciekaw jestem, które z tych nowinek mają nasze najnowsze nabytki. I czy tylko ja mam wrażenie, że wpompowaliśmy niemałe pieniądze, by zostać 100 lat... za Szczecinem? :?

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 23:42, 10 lis 2010

No:
-tablice elektroniczne (od 16 lat)
-rampę w drugich drzwiach ułatwiającą wejście i wyjście np. osobom niepełnosprawnym (zgaduję, ale nie ma u nas autobusu bez chociaż jednej rampy)
-zgodną z marką MPK kolorystykę siedzeń i poręczy (już od 2006 albo 2005 MPK ma własny wzór obić)
chyba też -system monitoringu
i magiczne bramki liczące pasażerów (które jeśli kosztowały 20 tys. za wszystkie wozy to są naprawdę bardzo tanie, wychodzi kilkaset złotych za czujniki dla jednego wejścia).

Automatów do biletów nie ma i nie będzie bo Pabianice mają już normalną taryfę dla tramwaju, alkomat to IMO zbędny bajer (portier nie powinien wpuścić pijanej osoby na teren zakładu, a poza tym taki pijany pewnie by się rozbił już na terenie zakładu, a jakby zmiennik przyszedł pijany to przecież nie będzie wyłączał autobusu), więc brakuje tylko klimatyzacji, która i tak po 3-4 latach albo by nie działała albo agregat byłby zamieszkany przez bujną "faunę i florę" chorobotwórczą Obrazek
Normalne (nie 15-metrowe) Mercedesy palą się rzadko więc system gaśniczy to też zbytek.


Swoją drogą, ile można rejestrować 25 autobusów i czy Evobus nie mógł tego załatwić za MPK? Kiedy do MZA przyjeżdżały Solarisy z ostatniej dostawy, były już zarejestrowane, tego samego dnia nalepili im numery taborowe a 4 dni później wysłali na miasto. Z MAN-ami (całkiem nowy model) czekali tydzień, ale one były zarejestrowane bo są w leasingu.

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » czw 11:29, 11 lis 2010

- Tablice elektroniczne owszem są, kwestia jak one działają...
- Rampa dla niepełnosprawnych również, ale nigdy nie widziałem, żeby któryś kierowca je otwierał (dla porównania, w Niemczech jednego dnia widziałem dwóch wsiadających niepełnosprawnych i w obu przypadkach kierowca wyszedł z kabiny i otworzył rampę).
- Automat do biletów by się przydał. Autobus nie musi wyjeżdżać poza strefę taryfową, by pasażerowie mieli możliwość zakupienia w nim biletu. Z automatów w tramwajach ludzie korzystają często na odcinku łódzkim. Zwłaszcza jeśli krótkie wozy wyśle się na linie typu 50, 62, 93 itd. Chyba że chodzi o zysk z biletów sprzedawanych u kierowców(?) Nie widziałem oficjalnych danych, jedni mówią, że to spore zyski, inni że niepotrzebna strata czasu kierowców i nieopłacalne.
- Klimatyzacja latem teraz jest bardzo potrzebna. Zwłaszcza, że zamontowano małe okienka, które nic nie dają gdy jest gorąco. Skoro nie ma klimatyzacji, należało chociaż zastosować okna jak w Citaro. Ale klima sama w sobie nie jest zła i nie wytwarza chorobotwórczych drobnoustrojów - trzeba tylko o nią odpowiednio dbać.
- Zabezpieczenie silnika mogłoby być przydatne. To że rzadko nie oznacza, że wcale. A nawet jednorazowy przypadek jest niebezpieczny.
- Co do alkomatów pełna zgoda
- Liczniki pasażerów - pomysł bardzo dobry, ale dla MPK. Pasażer nic z tego nie ma. Dostosowanie taboru do potrzeb? Każdy wie jak jest, wysyła się to co jest, przegub na liniach peryferyjnych czy krótki wóz na 70 czy 75 zdarza się coraz częściej. I nie wierzę, by dostawa 25 nowych wozów tę sytuację radykalnie zmieniło.

IMO można było zastosować lepsze rozwiązania technologiczne. Zwłaszcza, że nie jest to zakup tani i nie na kilka lat. Poniemieckich używańców bym się nie czepiał, ale od nowego taboru można chyba oczekiwać więcej.
Słyszałem w TV, że autobusy mają wyjechać na trasy w przyszłym tygodniu.

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 11:40, 11 lis 2010

Rampy są używane w łódzkich autobusach, widziałem już kilka razy, po prostu u nas osoby na wózkach stosunkowo rzadko korzystają z komunikacji zbiorowej.

rafik1987
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: pt 12:14, 31 lip 2009
Lokalizacja: Księży Młyn

Postautor: rafik1987 » czw 15:41, 11 lis 2010

px33 pisze: -rampę w drugich drzwiach ułatwiającą wejście i wyjście np. osobom niepełnosprawnym (zgaduję, ale nie ma u nas autobusu bez chociaż jednej rampy)


Niestety jest u nas o wiele za dużo autobusów bez rampy dla niepełnosprawnych. Wystarczy wspomnieć o 30 connectach z NS, które są średniopodłogowe.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 20:34, 11 lis 2010

Wystarczy wspomnieć o 30 connectach z NS, które są średniopodłogowe.

To akurat jest przegięcie (zwłaszcza że można było chyba zamówić wersję z rampą), wysokopodłogowe conecto powinny jak najszybciej zostać sprzedane (póki ktoś będzie skłonny to kupić) i zamienione na te niskopodłogowe (bo są stosunkowo niedrogie, a jakościowo to by był ogromny przeskok). Można zostawić kilka na rezerwy i linie specjalne, po uprzednim pokombinowaniu z wnętrzem żeby uzyskać jak najwięcej miejsc stojących.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » czw 20:55, 11 lis 2010

Najpierw pewnie trzeba byłoby kupić 30 nowych wozów, żeby móc sprzedać te 30 starych Obrazek no może nieco mniej, bo przecież kilka można zostawić, jak słusznie zauważyłeś.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » czw 21:32, 11 lis 2010

Proponuję układ z Evobusem taki jak przy sprzedaży pierwszych O405N (tych dwudrzwiowych) - obniżka ceny na nowe pojazdy w zamian za stare. Oczywiście o ile by na coś takiego poszli bo 6-letnie niskopodłogowce to jednak coś innego niż 4-letnie wysokopodłogowce, których nikt w Niemczech w życiu nie tknie (bo do przewozów lokalnych mają O550)

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 21:59, 11 lis 2010

W Niemczech nie, ale może w Polsce jakiś PKS by to wziął.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 14:22, 12 lis 2010

px33 pisze:a poza tym taki pijany pewnie by się rozbił już na terenie zakładu

Wątpie, żeby kierowca kompletnie zalany przyszedł do pracy. Tylko w takim przypadku mógłby rozbić autobus już na zajezdni.

px33 pisze:a jakościowo to by był ogromny przeskok

Jakościowo w sensie nowych "świecidełek"? Jakość starych Conecto jako autobusów jest bardzo dobra. Są wytrzymalsze od równieśników.

px33 pisze:Proponuję układ z Evobusem taki

Zaproponuj, może się zgodzą.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 16:10, 12 lis 2010

Jakościowo w sensie nowych "świecidełek"? Jakość starych Conecto jako autobusów jest bardzo dobra. Są wytrzymalsze od równieśników.

Jakość to nie tylko to czy się zepsuje (a #2652 podobno miał dwa razy spawaną kratownicę) ale też przystępność dla pasażera (w tym niepełnosprawnego, z wózkiem, z bagażami, ...), zwłaszcza że MPK ma ogromny problem z wysyłaniem niskopodłogowych pojazdów na czerwone brygady. Poza tym co z tego, że są wytrzymalsze kiedy pojazdy wysokopodłogowe to przeżytek, O405GN też są wytrzymalsze, nie mają "świecidełek", są niedrogie, nawet zakładając że to tylko zakup na powiedzmy 4-5 lat, a niska cena pozwala na zakup dodatkowych pojazdów "na części".

Zaproponuj, może się zgodzą.

Evobus prowadzi handel używanymi autobusami. Ale nie jestem dyrektorem MPK do spraw taboru i przede wszystkim nie byłem nim 4 lata temu. Decyzja o zakupie przestarzałych pojazdów to był błąd i jakoś go trzeba naprawić.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pt 18:16, 12 lis 2010

px33 pisze:(a #2652 podobno miał dwa razy spawaną kratownicę)

A #2684 miał kilka kilku miesięcznych przerw, inne też.

px33 pisze:Decyzja o zakupie przestarzałych pojazdów to był błąd i jakoś go trzeba naprawić.

A trzeba to robić już w tym momencie? Niech sobie jeszcze pojeżdzą. Wkrótce z nieniskopodłogowych zostaną tylko Conecto. 30 wozów to mały odstek w skali całości.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 13:53, 13 lis 2010

Przecież Conecta to bardzo trwałe i niezawodne wozy. Popatrzcie ile helmutów stoi na zajezdni z powodu awarii, a zazwyczaj większośc conect jest na linii. Helmuty mają po 14-15 lat, a Conecta dopiero 4, więc napewno są mniej niezawodne. To lepiej kupić znowu 30 używańców i postarzać tabor.Chyba nie o to chodzi? Ważne jest, żeby odmładzać tabor:)

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » sob 16:36, 13 lis 2010

Chyba Conecto są mniej zawodne, a bardziej niezawodne Obrazek

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 17:01, 13 lis 2010

No tak pomyliłem sięObrazek

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » wt 16:56, 16 lis 2010

Mała aktualizacja strony MPK: http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1134&Autobusy
Tylko dlaczego są wpisane tylko 2 krótkie?

I wywalono z listy MERCEDES 405N2.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5181
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » wt 19:01, 16 lis 2010

Po stronie MPK można sie wszystkiego spodziewaćObrazek Pewnie jak dodadzą opisy to poprawią liczbę krótkich. Nie wywalono O405N2, tylko liczba ogólna też jest zła, bo powinno być 397 jak dobrze liczęObrazek

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » wt 21:30, 16 lis 2010

Taki skrót myślowy Obrazek miałem na myśli wywalenie jednego 405N2.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość