Mercedesy Conecto LF

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » czw 22:26, 20 maja 2010

Termin składania ofert minął we wtorek, więc nic dziwnego, że ogłoszenie zniknęło ze strony. Rozstrzygnięcie ma być chyba jeszcze w maju ale dokładnej daty nie pamiętam.

mig
Moderator
Posty: 3423
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 14:32, 24 cze 2010

Wygrał EvoBus, który był jedynym oferentem.
LINK

pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Postautor: pawelczyk » czw 16:01, 24 cze 2010

Czyli Citaro albo Conecto?

Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Postautor: Michał » pt 11:32, 25 cze 2010

Możliwe, że Connecto, bo za cenę otrzymali 80/80.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 12:19, 25 cze 2010

Nawet jakby zażądali stu milionów za autobus to by dostali 100% w kryterium ceny bo wzór zazwyczaj premiuje tak najniższą cenę w przetargu.

Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Postautor: Michał » pt 16:07, 25 cze 2010

Jak sam napisałeś - najniższą. Co jest bardziej prawdopodobne? To, że z X ofert oferta Connecto jest najtańsza, czy oferta Citaro, skoro wiadomo, że Connecto jest tańsze?

Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Postautor: Ventlan » pt 16:57, 25 cze 2010

Najniższą ze złożonych ofert. Skoro była jedyna, to z automatu dostaje maks.

Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Postautor: Michał » pt 18:44, 25 cze 2010

Aj, zwracam honor. Był tylko jeden oferent. Czyli jednak nowe Citaro? Ciekawe jak będzie wyglądało w łódzkim malowaniu.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pt 19:46, 25 cze 2010

Tak jak stare.

Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Postautor: Ventlan » pn 19:29, 05 lip 2010

Obrazek pisze:Nowe autobusy - prosto z Turcji do Łodzi

Od października po Łodzi będzie kursowało 25 niskopodłogowych autobusów, 10 przegubowych i 15 solowych. Mają być tańsze w eksploatacji i posiadać system do liczenia pasażerów. Wczoraj MPK podpisało umowę z EvoBus Polska na dostarczenie mercedesów conecto, czyli nowości tej marki produkowanej w Turcji. Ich koszt to 28 mln 341 tys. zł.


Mercedesy conecto jeżdżą już po Łodzi od 2006 r. jednak żaden z 30 egzemplarzy nie jest niskopodłogowy.

- Dopiero od trzech lat mercedes zacząła produkcję niskopodłogowych conecto. Sprawdziły się już one w Gdyni, Bydgoszczy i niedługo piętnaście sztuk trafi do Suwałk - wylicza Laszlo Rakasz, dyrektor ds. strategii w Mercedes - Benz.

Łódzkie autobusy zostaną wyposażone w system do liczenia pasażerów. Ma to pomóc MPK w oszacowaniu zapotrzebowania łodzian na dane linie autobusowe. Uzbrojenie pojazdu w czujniki ruchu to koszt 20 tys. zł.

Zakupów w MPK szykuje się sporo. Do końca roku przedsiębiorstwo chce nabyć 50 nowych autobusów, oczywiście niskopodłogowych.

Głównie trzeba wymienić 26 ikarusów, które przekroczyły już 16 lat. A z ostatnich badań MPK wynika, że bezpieczny autobus to ten, który nie skończył jeszcze 14 lat. To oznacza, że obecnie łódzki przewoźnik ma do wymiany aż 80 autobusów. Jak MPK poradzi sobie z zakupami, jeżeli jego sytuacja finansowa jest kryzysowa?

- Prezydent Sadzyński obiecał, że sytacja MPK poprawi się już w sierpniu. Musimy nadrobić zaległości w wymianie taboru, bo w ubiegłym roku nie kupiliśmy ani jednego autobusu - podkreśla Łukasz Magin, wiceprezydent Łodzi.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 19:31, 05 lip 2010

Ciekawe czy wreszcie pojawią się krótkie Solarisy i czy przypadkiem nie kilka Alpino (które na Limanowskiego by się mogły przydać, chociażby na 84, 66, 56 poza sezonem itp.)

I jak chcą autobusy do końca roku to przetarg musi pojawić się na dniach, co najwyżej do końca sierpnia.

norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Postautor: norbertkomusinski » pn 21:08, 05 lip 2010

Solaris Alpino na 56 !? Chyba żeś zgłupiał. Wiesz co sie dzieje w czwartki, piątki oraz w weekendy? Lepiej żeby jeździło Volvo lub solniczka przegubowa.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 21:12, 05 lip 2010

Za Mercedesy z najbliżej dostawy mają zapłacić dopiero w przyszłym roku.

Kpc21
Weteran
Posty: 6291
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pn 21:54, 05 lip 2010

Ventlan pisze:[quote="[url=http://lodz.naszemiasto.pl/artykul/480770,nowe-autobusy-prosto-z-turcji-do-Lodzi,id,t.html?kategoria=660]
Głównie trzeba wymienić 26 ikarusów, które przekroczyły już 16 lat.
[/quote]
Brakuje im taboru, a chcą wyrzucać co prawda stare, ale sprawne autobusy?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1926
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Karol » pn 21:56, 05 lip 2010

Zwłaszcza 1552 i 1553, które miały niedawno NG.
Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 21:59, 05 lip 2010

Ikarusy z Limanowskiego jeszcze sobie chyba trochę pojeżdżą. Zwłaszcza, że _podobno_ EA1 ma przejąć 76 (nie wiem czy całość czy poszczególne brygady)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 23:04, 05 lip 2010

Od kiedy ma przejąć?

Generalnie to jak widać, jak miasto likwiduje brygady to można stwierdzić, że wcale więcej (niż tyle ile jest minus kilka-kilkanaście) nowych autobusów nie potrzeba. O oszczędnościach w stylu zmiejszania ilości kursów w szczycie na rzecz wożenia powietrza w międzyszczycie szkoda nawet się rozpisywać Obrazek.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 23:08, 05 lip 2010

Nie mam pojęcia, podsłuchałem to i tylko to, raczej jako plotkę (stąd to podobno) niż jako jakiś obiektywny fakt. Z drugiej strony kiedyś część obsady 76 była w ręku EA1, więc miałoby to jakiś sens (i może przy okazji byłby powrót obsługi mieszanej).

A miasto likwiduje brygady dlatego, że MPK ma za mało wozów (i nic z tego, że wtedy po prostu ogłasza się przetarg na kilkanaście/dziesiąt brygad, nowych, niskopodłogowych, z klimatyzacją i informacją pasażerską, w miejskim malowaniu, na 8 lat)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 23:23, 05 lip 2010

px33 pisze:Nie mam pojęcia, podsłuchałem to i tylko to, raczej jako plotkę (stąd to podobno) niż jako jakiś obiektywny fakt. Z drugiej strony kiedyś część obsady 76 była w ręku EA1, więc miałoby to jakiś sens (i może przy okazji byłby powrót obsługi mieszanej).

Niedawno to jeszcze ZEA3, aczkolwiek ZEA1 też kiedyś miała ;).

px33 pisze:A miasto likwiduje brygady dlatego, że MPK ma za mało wozów

Nie wydaje mi się, że tylko dlatego. Co roku jakieś brygady nie wracają po wakacjach, czy większych remontach. Myślisz, że któreś brygady wrócą po zakupie autobusów? Nigdy w życiu. Lepiej, żeby był ścisk w godzinach szczytu (rzadziej - wygaszanie popytu) i powiew wiatru w godz. 9-13 bo takie 98, czy 99 ma baaardzo z daleko od trasy do zajezdni... (a nie, przecież z komunikacji w Łodzi korzystają głównie emeryci - muszą czymś koło południa jeździć na rynek). O zostawianiu autobusów w godz. międzyszczytowych na krańcówkach z ekspedycją nikt nie pomyślał (przy okazji mniej etatów, a ponoć brakuje ludzi).

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pn 23:27, 05 lip 2010

Na braki pojazdów można zastosować tzw. SWL czyli autobus jedzie, kierowca odpoczywa (bo jedzie ten co odpoczywał wcześniej). I o ile w papierkach to może wyglądać nieco problematycznie (każde kółko podpisuje inny kierowca), o tyle przy odpowiednim przygotowaniu i na odpowiednio wybranych liniach może się to sprawdzić.

Tylko do czegoś takiego trzeba utrzymywać solidną liczbę rezerw tak żeby wypadnięcie jednego autobusu nie spowodowało wielkiego chaosu i jakąś solidną dyspozycję, najlepiej opartą na przemyślanym systemie z GPS. No i musi przy tym siedzieć cały czas parę osób.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość