Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź

Postautor: krzychu_zarzew » czw 22:21, 15 gru 2005

Gdy decydowano się wybierać niskopodłowe wagony dla Łodzi to wśród propozycji był projekt przebudowy 805Na na trójczłonowy i niskopodłogowy wagon.Miał się chyba nazywać 805NF.Czy ktoś ma bliższe info na jego temat?? Obrazek

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » sob 20:30, 17 gru 2005

Hmmm kiedyś krążył po sieci jego projekt w formie graficznej. Miałem go nawet na komputerze do ostatniej jego awarii Obrazek Ale projekt zakładał cos typu połączenia 2 wagonów w 1 i ograniczenie ilości wózków do 3 ( w normalnym składzie 4)

przemotz280
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: pn 03:46, 06 lut 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź

Postautor: przemotz280 » pn 05:46, 06 lut 2006

krzychu_zarzew pisze:Gdy decydowano się wybierać niskopodłowe wagony dla Łodzi to wśród propozycji był projekt przebudowy 805Na na trójczłonowy i niskopodłogowy wagon.Miał się chyba nazywać 805NF.Czy ktoś ma bliższe info na jego temat?? :)


Oto skan prospektu:
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_1.jpg
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_23.jpg
http://buslodz.bighost.pl/mpo/805nf/805nf_4.jpg
Z tego co słyszałem to wagon 1551 mial być lub był przeznaczony do tego projektu (podobno pudło zostało nawet przecięte), ale to są niepotwierdzone wiadomości.
Oczywiście mowa o oryginalnym pudle 1551, bo od 1999 czy 2000r jeździ 1551 po przekładce.

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Re: Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź

Postautor: rkplodz » pn 16:43, 06 lut 2006

wygląda na oko podobnie do tego poznaniaka z HCP Obrazek BTW jak to dobrze że ich nie ma Obrazek

przemotz280
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: pn 03:46, 06 lut 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź

Postautor: przemotz280 » pn 22:38, 06 lut 2006

rkplodz pisze:wygląda na oko podobnie do tego poznaniaka z HCP ;] BTW jak to dobrze że ich nie ma :twisted:


Etam, kilka sztuk by nie zaszkodziło. Zawsze byłoby to jakimś urozmaiceniem w taborze.

dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Re: Projekt niskopodłogowca by MPK Łódź

Postautor: dziki » śr 14:14, 15 lut 2006

Oczywiście mowa o oryginalnym pudle 1551, bo od 1999 czy 2000r jeździ 1551 po przekładce.[/quote]




Dokładniej rzecz biorąc od 09.1999r.

mch

Postautor: mch » pt 21:35, 31 mar 2006

Obrazek

Projekt nie zakładał połączenia dwóch wagonów jak w Poznaniu. To była podstawowa róznica. Pod znakiem zapytania stoi trwałość tej konstrukcji - człon środkowy jest podwieszony (bez własnego podparcia) na przepołowionym "akwarium".

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » pt 21:38, 31 mar 2006

Znając trwałość akwarium to... a zresztą nic nie będę mówił Obrazek

mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mch » pt 22:01, 31 mar 2006

No i m.in. dlatego projekt został zarzucony. Wrocław teraz chce odgrzewać te zielone już kotlety, więc życzę im powodzenia (będzie im potrzebne). :>

rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontaktowanie:

Postautor: rkplodz » pt 22:32, 31 mar 2006

No cóż, rozochocili się po tym 14Wr czy jaktamtosięoznacza Obrazek

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pt 23:21, 31 mar 2006

W skrócie to kartofel Obrazek

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » pt 23:32, 31 mar 2006

Protram wyprodukuje dwa wagony dla Wrocka, beda one na podstawie projektow wagonow Tatry a nie Konstalu (kompletnie nowe wagony, nie modernizacje) niestety wagony z serii 105/805 nie nadaja sie do takich modernizacji.

Aleksej

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 19:46, 05 kwie 2006

mch pisze:Obrazek

Projekt nie zakładał połączenia dwóch wagonów jak w Poznaniu. To była podstawowa róznica. Pod znakiem zapytania stoi trwałość tej konstrukcji - człon środkowy jest podwieszony (bez własnego podparcia) na przepołowionym "akwarium".



Oto coś podobnego: http://156.17.233.249/transport/autobusy.php?s=14&nr=70110

SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » śr 23:11, 05 kwie 2006

No ja nie wiem czy takie podobne. Bo ten na zdjęciu ma wszystkie sekcje niskopodłogowe. Nie widze tylko ile wózków ma ale wydaje mi się że 3 a nie tak jak na rysunku 2.

Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 787
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Postautor: Aleksej » czw 01:09, 06 kwie 2006

No, nie wiem, albo inne zdjecia ogladasz, albo cos jest nie tak. Wyraznie widac ze sa dwa wozki i ze tylko czlon srodkowy jest niskopodlogowy.

Aleksej

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » czw 07:15, 06 kwie 2006


SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Postautor: SZAUTER » czw 08:07, 06 kwie 2006

Teraz faktycznie lepiej widac Obrazek Jednak jest podobny Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość