FPS 123N

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Postautor: Adam Alex(ex1022) » sob 16:30, 07 lut 2009

118 to chyba jeżdżą min. w Poznaniu. I też uważam ,że był by dobrym wyjściem dla Łodzi

Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Tomasz.bu » sob 16:56, 07 lut 2009

Wstawki to można robić w solidnych konstrukcjach (vide GT6, Tatry czy wagony HKL Helsinki). 805tki są fatalną konstrukcją i kilka przedsiębiorstw podejmowało już takie próby (wspomniane Łódź i Poznań) - nie sprawdziło się. Nawiasem mówiąc raczej modernizuje się w ten sposób przegubowce niż wagony jednoczłonowe.
A mógłbym prosić o jakieś informacje na temat tego, co chcą strugać w Krakowie?

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » sob 23:33, 07 lut 2009

1. w Krakowie to mogą dać niskopodłogowe wstawki w E1, Konstale niech sobie darują
2. poczekajmy, aż Cegielski zaproponuje Pumę wąskotorową; wtedy będzie można dyskutować
3. zamiast 123N lepiej byłoby kupić np. doczepy niskopodłogowe; tylko niestety 105N jest tak badziewne, że musiałaby to być doczepa czynna; na dodatek napęd musiałby być zgodny z 805Na lub Elinami
4. tak więc lepiej inwestować w coś analogicznego do Pesy/Cityrunnera; lepiej też żeby się nikomu nie odwidziały do tego czasu dwuskłady; chociaż na '8' to możnaby nawet kupić coś dłuższego od 122N.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.

teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Postautor: teufel » ndz 11:32, 08 lut 2009

A ja nadal będę się upierał przy paskudnym leonlinerze: http://infotram.pl/text.php?id=10999&from=tag
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez teufel, łącznie zmieniany 1 raz.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » ndz 12:03, 08 lut 2009

Na pewno to lepsze rozwiązanie niż "stopiątka na tysiąc sposobów".

ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Postautor: ikarusojelcz » ndz 12:56, 08 lut 2009

Na pierwszy rzut oka wydaje się byś brzydki, ale nie liczy się wygląd zewnętrzny co niezawodność. Zawsze da się zbulwić Obrazek

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » ndz 20:59, 08 lut 2009

Jak dla mnie to można inwestować w tabor na 3 sposoby:
-kupując nowe nowoczesne (na pewno nie wysokopodłogowe) wagony, najlepiej 100%LF
-modernizować to co jest
-kupować używane (Kraków na tym źle nie wychodzi), o ile są. Jestem ciekaw czy opłacalna jest przeróbka wagonu na wąskotorowy, jeśli tak to warto się poważnie nad takim rozwiązaniem zastanowić. Bo w końcu lepszy odświeżony GT6/8 od Konstala.

A co do długości to by mogli pomyśleć o czymś ponad standardowe 5 członów i ok. 30 metrów jak będą kupować coś na WZ.

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » ndz 23:09, 08 lut 2009

Łódź dla ŚT też chyba daje pudła od wagonów wąskotorowych ? Czy się mylę ?

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » ndz 23:19, 08 lut 2009

Dla TŚ, nie ŚT. Pewnie tak, jest rotacja pudeł.
Ale 105 od 805 różni się zasadniczo tylko wózkiem, a tych pod dostatkiem.
(Pewnie GT6 zwykłe od wąskiego też, ale o wózki już trudniej)

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » pn 12:55, 09 lut 2009

Tak swoją droga to ciekawe, że co najmniej dwie firmy robią stopiątkę (Protram 204 i wspomniane FPS 123),a nikt się nie pokusił o wskrzeszenie 102Na.

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Postautor: Adam Alex(ex1022) » pn 13:40, 09 lut 2009

No ciekawe jakby wyglądała obecnymi czasy nowa wersja 102Na - np 3 członowa

Sotul
Sympatyk forum
Posty: 825
Rejestracja: czw 20:28, 10 sty 2008
Lokalizacja: Łódź Widzew Wschód

Postautor: Sotul » pn 18:09, 09 lut 2009


ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » pn 18:15, 09 lut 2009

No właśnie pisaliśmy o tym, że jednak nie na bazie 105...

Sotul
Sympatyk forum
Posty: 825
Rejestracja: czw 20:28, 10 sty 2008
Lokalizacja: Łódź Widzew Wschód

Postautor: Sotul » pn 18:23, 09 lut 2009

Zmienić przód i prawie to samo:P

Kazik
Megagaduła
Posty: 2813
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Postautor: Kazik » wt 13:32, 10 lut 2009

Co nieco na temat krakowskiego pomysłu pisze Transinfo, na podstawie Dziennika Polskiego: http://infotram.pl/text.php?id=22657
Czyli chodzi o wagony z Wiednia, które mają zostać przebudowane... w Sanoku Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość