FPS 123N

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 00:00, 07 lut 2009

Szkoda, że Łódź nie zakupiła tramwajów typu 123N. Warszawa sobie je bardzo chwali.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 00:04, 07 lut 2009

1. nie widzę związku z tematem
2. w Łodzi też takie mamy, zmiana nazwy mnie nie przekonuje.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 01:16, 07 lut 2009

Mamy wagony 123N ? Chodziło mnie o te z zakładów Cegielskiego...
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 01:27, 07 lut 2009

Co za różnica jaki zakład? Reanimacja trupa pod tytułem 105/805Na, to w dalszym ciągu reanimacja trupa.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 01:52, 07 lut 2009

Przecież to nie jest reanimacja, tylko nowy wagon budowany od podstaw...
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 08:06, 07 lut 2009

I nie widzisz podobieństw do 805? Konstrukcji sprzed lat 40 (a rodowodem jeszcze starszej)
Bulwę też można zrobić od podstaw.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 13:38, 07 lut 2009

Widzę, ale jednak to nowy tramwaj. Niektóre nasze bulwy są znacznie gorsze niż stare wagony niezmodernizowane.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 13:44, 07 lut 2009

To czy on będzie nowy, czy zmodernizowany też wiele nie zmienia. Można dobrze modernizować, można źle produkować. Łódź powinna jednak kupować nowoczesne wagony.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 13:50, 07 lut 2009

Ale wagony, które mogą jeździć wszędzie, a nie tylko tam gdzie się trasy dla nich robi. O ile wiem to konstrukcja tego wagonu jest lepsza od 105N2K, są mało awaryjne a Tramwaje Warszawskie sobie ją chwalą.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 13:54, 07 lut 2009

Tyle, że póki co i tak mamy mniej niskaczy niż mogłoby jeździć po wyremontowanych trasach. Konstali za to urodzaj...

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 13:56, 07 lut 2009

No tak, ale przecież ciągle remontowanie tych wagonów nie ma sensu chyba.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 13:59, 07 lut 2009

A tu się zgadzam. Ale w ich miejsce kupować tylko nowoczesne wagony. Zresztą może niekoniecznie całkowicie niskie jak Pesa czy Cityrunner. Coś w typie krakowskich "skunksów" chyba byłoby dobrym rozwiązaniem.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 14:16, 07 lut 2009

Nasze bulwy nie są może złe, ale na przykład opuszczenie pantografu czy użycie nawrotnika w drugim wagonie bez kabiny jest dosyć kłopotliwe. Faktem jest, że wagony teraz powinny być niskopodłogowe, ale powinna być przerabiana także infrastruktura, czyli podnoszenie wysepek przystankowych.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Postautor: Mariusz J. » sob 14:44, 07 lut 2009

Nie lepiej byłoby zrobić tak jak teraz ma zamiar modyfikować tramwaje Kraków? Mianowicie z 48 wagonów zrobią 24 tramwaje z niskopołogową wstawką. Po prostu 24 woagony przerobią na te wstawki /

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 14:49, 07 lut 2009

Bo pierwotnie miało tak w Łodzi być, tzw. trójczłonowy tramwaj BOA, przeróbka 805N.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 15:05, 07 lut 2009

Chyba uznano, że to w ogólnym rozrachunku mniej ekonomiczne.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » sob 15:06, 07 lut 2009

Tak, dlatego zostały zakupione Citki. Nie mniej jednak, pomysł był godny uznania.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3398
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Postautor: prof_klos » sob 15:31, 07 lut 2009

Z mojej strony powiem tylko, że mi się te wagony podobają. Fakt - jest to wciąż bazowe do stopiątki...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...

ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Postautor: ukalo » sob 15:46, 07 lut 2009

Projekt łódzkiego przeguba był chyba najlepszy ze wszystkich tego typu prób, to prawda.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » sob 16:25, 07 lut 2009

123N jak 123N, ale ciekawy jestem jaka żywotność będzie miał 118N, bo kto wie, może być to dobra alternatywa dla łódzkiego MPK Obrazek


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości