Autobusy odstawione

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 13:15, 14 cze 2013

A 244 i 248 będą robione, czy raczej out?

arturro15
Sympatyk forum
Posty: 837
Rejestracja: pn 19:05, 14 mar 2011

Postautor: arturro15 » pt 16:28, 14 cze 2013

estimate85 pisze:A 244 i 248 będą robione, czy raczej out?


248 był swego czasu niekompletny, wygląda to raczej na postępowanie kasacyjne, z 244 zapewne będzie tak samo o ile już nie jest.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5180
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pt 19:47, 14 cze 2013

arturro15 pisze:
estimate85 pisze:A 244 i 248 będą robione, czy raczej out?


248 był swego czasu niekompletny, wygląda to raczej na postępowanie kasacyjne, z 244 zapewne będzie tak samo o ile już nie jest.



Przyjdzie 10 przegubów nowych, więc 7 Ikarusów out, i dobrze by było jakby chociaż z trzy 7000A poleciały.

estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Postautor: estimate85 » pt 20:01, 14 cze 2013

10 czy 15? Bo coraz więcej plotek krąży że zajezdnię EA-1 zasili 15 starych-nowych Solarisów z EA-2

Wojtek94
Weteran
Posty: 5180
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pt 20:21, 14 cze 2013

estimate85 pisze:10 czy 15? Bo coraz więcej plotek krąży że zajezdnię EA-1 zasili 15 starych-nowych Solarisów z EA-2



Czas pokaże, jeśli będą MB to będzie ich 10, jeśli Sady dostaną komplet nówek za Helmuty, to Limanka dostanie 15 SU18 z 2011, co pozwoliłoby nawet na wycięcie większości 7000A, ale pewnie nie zdecydują się na aż takie duże cięcia, w końcu zbliża się remont WZ. A jak się nie zdecydują wyciąć tyle ile dostaną to na ZEA-1 zabraknie po prostu miejsca, już teraz jest bardzo ciasno.

kuba_bed
Gaduła
Posty: 1471
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Postautor: kuba_bed » pt 22:14, 14 cze 2013

W końcu doprowadzi się do tego, że nawet autobusy nie będą w stanie wykonywać ilości powierzonych im kilometrów... Teraz już autobusów tyle nie potrzeba, bo zmniejsza się częstotliwość, ilość wzkm itd.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 22:20, 14 cze 2013

Na razie nie potrzeba. W wakacje jakoś to będzie bo brygady przejdą ze zwykłych linii, ale potem będzie się działo. I wydaje mi się, że w tej chwili nie ma sensu kasować żadnego jeżdżącego autobusu (choćby był wysokopodłogowy czy miał 20 lat) bo każdy może się przydać. A po skończeniu WZ zejdzie trochę brygad przegubowych (np. z 98, a i 85 pewnie też nieco się skróci, może odpaść coś z 95) i będzie można zrobić solidną czystkę taborową i pozbyć się wszystkich przestarzałych konstrukcji.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5180
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » pt 22:22, 14 cze 2013

px33 pisze:Na razie nie potrzeba. W wakacje jakoś to będzie bo brygady przejdą ze zwykłych linii, ale potem będzie się działo. I wydaje mi się, że w tej chwili nie ma sensu kasować żadnego jeżdżącego autobusu (choćby był wysokopodłogowy czy miał 20 lat) bo każdy może się przydać. A po skończeniu WZ zejdzie trochę brygad przegubowych (np. z 98, a i 85 pewnie też nieco się skróci, może odpaść coś z 95) i będzie można zrobić solidną czystkę taborową i pozbyć się wszystkich przestarzałych konstrukcji.




Pewnie będzie tak, że na Olechowie będzie ważną rolę odgrywał tramwaj, lecz nie można pozostawić Janowa bez mocnych linii autobusowych, wiadomo tramwaje jak padną to stoją wszystkie, a autobus jakiś kiedyś przyjedzie :)

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 22:37, 14 cze 2013

98 dublujące tramwaj na całym odcinku centralnym powinno odpaść (tzn. powinna zostać dowozówka do Kaliskiego, może połączona z 86, a już na pewno powinna zachowywać z nim równy takt; na Widzewie tę rolę może spełniać wzmocnione 96, które będzie jechało na buspasach aż do "punktu przesiadkowego" na Marszałkach), 85 też IMO powinno bezwzględnie odpaść z Rokicińskiej.
Dla zachowania takich samych i podobnie silnych relacji jak wcześniej można puścić 85 na Janów po Puszkina po trasie 98.
A z tą kiepską niezawodnością nie przesadzajmy, poza tym w razie takich awarii na Widzewie jest tyle linii, że w przypadku zatrzymań dyspozytor CR będzie mógł po prostu przedłużyć albo wygiąć którąś z nich, tego jest cała masa (np. dość silne 69, 77, 75 z Dw. Widzew do pętli Janów albo nawet do Della)

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » sob 10:49, 15 cze 2013

px33 pisze:Na razie nie potrzeba. W wakacje jakoś to będzie bo brygady przejdą ze zwykłych linii, ale potem będzie się działo.


Sugerujesz, że w tym roku będą wakacyjne cięcia?

Odnośnie apokalipsy związanej z trasą W-Z to przebudowa będzie prowadzona odcinkowo, czyli tramwaje nadal będą jeździć, tyle że na zmienionych trasach. W pierwszym etapie zetka będzie kursowała zapewne między dworcem Kaliskim, a Wydawniczą. Nie potrzeba buk wie ile brygad. Jeśli do obsługi wejdą tramwaje dwukierunkowe to już w ogóle luz.

A po skończeniu WZ zejdzie trochę brygad przegubowych (np. z 98, a i 85 pewnie też nieco się skróci, może odpaść coś z 95) i będzie można zrobić solidną czystkę taborową i pozbyć się wszystkich przestarzałych konstrukcji.


95? A co tam może odpaść? Trzy przeguby co 20 minut. Mieszkańcy Dąbrowy, Chojen, Kuraka, Rokicia zaczną jeździć do Della tramwajem przez Widzew? Nonsens.

Pewnie będzie tak, że na Olechowie będzie ważną rolę odgrywał tramwaj, lecz nie można pozostawić Janowa bez mocnych linii autobusowych, wiadomo tramwaje jak padną to stoją wszystkie, a autobus jakiś kiedyś przyjedzie


Na takiej zasadzie to każde osiedle powinno mieć w zanadrzu mocną linie autobusową po trasie tramwaju. Nie tędy droga.

Na Janowie pozostanie pewnie 55, 72, a na Olechowie jeszcze 82.

98 dublujące tramwaj na całym odcinku centralnym powinno odpaść (tzn. powinna zostać dowozówka do Kaliskiego, może połączona z 86, a już na pewno powinna zachowywać z nim równy takt


Wystarczy żeby 80 lub 86 pojechało na Nowy Józefów zamiast 98. Żadne dowozówki nie będą potrzebne.

99 też powinno zniknąć z Retkini w zamian za mocną 80. Wtedy 80 pojedzie górą osiedla, a 86 dołem (lub odwrotnie, do wyboru). Na Bandurskiego wrzucić koszmarka 65 i kłopot z głowy.

na Widzewie tę rolę może spełniać wzmocnione 96, które będzie jechało na buspasach aż do "punktu przesiadkowego" na Marszałkach), 85 też IMO powinno bezwzględnie odpaść z Rokicińskiej.


Tutaj wystarczy zrobić fuzję 85 z 96 i pozostawić jedno, czyli coś z Janowa przez Przybyszewskiego i dalej do wyboru
a.) prosto Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza
b.) przez rondo Inwalidów
do dworca Północnego.

A z tą kiepską niezawodnością nie przesadzajmy, poza tym w razie takich awarii na Widzewie jest tyle linii, że w przypadku zatrzymań dyspozytor CR będzie mógł po prostu przedłużyć albo wygiąć którąś z nich, tego jest cała masa (np. dość silne 69, 77, 75 z Dw. Widzew do pętli Janów albo nawet do Della)


Ściąganie autobusów liniowych na zatramwaje to największa głupota jaka istnieje w MPK. Być może dlatego, że robi się to nieumiejętnie. Z linii które wymieniłeś, takie akcje podmiany można zrobić najwyżej na 69, ale tylko w godzinach szczytu. Mieszkańca Dąbrowy nie interesuje, że gdzieś w mieście tramwajki nawaliły tylko dlaczego zamiast autobusu co 25 minut, kursuje on co 50 minut. O godzinie 19. potrafią ściągać autobus liniowy z 75...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 13:13, 15 cze 2013

Ściąganie autobusów liniowych na zatramwaje to największa głupota jaka istnieje w MPK. Być może dlatego, że robi się to nieumiejętnie. Z linii które wymieniłeś, takie akcje podmiany można zrobić najwyżej na 69, ale tylko w godzinach szczytu. Mieszkańca Dąbrowy nie interesuje, że gdzieś w mieście tramwajki nawaliły tylko dlaczego zamiast autobusu co 25 minut, kursuje on co 50 minut. O godzinie 19. potrafią ściągać autobus liniowy z 75...

Nie zabrać, przedłużyć. Takie 69 zamiast wjeżdżać na Widzew może skręcić w Rokicińską i pojechać na Janów zatrzymując się wzdłuż przystanków tramwajowych (albo i na autobusowych - podmiejskich raczej stamtąd nie wytną). Potem 5 minut przerwy i identyczną trasą powrót. Oczywiście rozkład w całym mieście się sypie, ale raczej nieznacznie (lukę może wypełnić rezerwa - wbrew pozorom już niedługo ogromna część autobusów w MPK będzie miała lokalizację na żywo)
W tej chwili autobusy są zabierane z linii, jeżdżą na KZ i potem jakość wracają w rozkład, ale przez cały czas, kiedy są w KZ nie ma ich na linii i stąd biorą się te kosmiczne dziury w rozkładach. Tutaj po prostu zwiększyłby się takt (gdybyśmy mieli prawdziwe silne linie to można by wydłużać np. tylko połowę brygad i wtedy byłoby to praktycznie niezauważalne dla pasażerów)

Wojtek94
Weteran
Posty: 5180
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » sob 13:17, 15 cze 2013

px33 pisze:
Ściąganie autobusów liniowych na zatramwaje to największa głupota jaka istnieje w MPK. Być może dlatego, że robi się to nieumiejętnie. Z linii które wymieniłeś, takie akcje podmiany można zrobić najwyżej na 69, ale tylko w godzinach szczytu. Mieszkańca Dąbrowy nie interesuje, że gdzieś w mieście tramwajki nawaliły tylko dlaczego zamiast autobusu co 25 minut, kursuje on co 50 minut. O godzinie 19. potrafią ściągać autobus liniowy z 75...

Nie zabrać, przedłużyć. Takie 69 zamiast wjeżdżać na Widzew może skręcić w Rokicińską i pojechać na Janów zatrzymując się wzdłuż przystanków tramwajowych (albo i na autobusowych - podmiejskich raczej stamtąd nie wytną). Potem 5 minut przerwy i identyczną trasą powrót. Oczywiście rozkład w całym mieście się sypie, ale raczej nieznacznie (lukę może wypełnić rezerwa - wbrew pozorom już niedługo ogromna część autobusów w MPK będzie miała lokalizację na żywo)
W tej chwili autobusy są zabierane z linii, jeżdżą na KZ i potem jakość wracają w rozkład, ale przez cały czas, kiedy są w KZ nie ma ich na linii i stąd biorą się te kosmiczne dziury w rozkładach. Tutaj po prostu zwiększyłby się takt (gdybyśmy mieli prawdziwe silne linie to można by wydłużać np. tylko połowę brygad i wtedy byłoby to praktycznie niezauważalne dla pasażerów)



Co masz na myśli stwierdzeniem lokalizacji na żywo ?


W Warszawie tak jest, jest dużo linii autobusowych co 4-5 minut i co drugi kurs jest do innego krańca, i to jest bardzo dobrze rozwiązane, ale u nas jak jest 7 kursów w szczycie to już sukces, więc o takim rozwiązaniu narazie możemy zapomnieć niestety.

px33
Weteran
Posty: 5086
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » sob 14:05, 15 cze 2013

Co masz na myśli stwierdzeniem lokalizacji na żywo ?

Wszystkie wozy z GMV (czyli Solarisy z 1. i 2. dostawy i Volva 7700/A) i Novamedią (czyli nowe Solarisy i przyszłe Conecto [a może jednak będzie odwołanie...]) raportują swoją lokalizację

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » sob 14:22, 15 cze 2013

px33 pisze: przyszłe Conecto [a może jednak będzie odwołanie...]


A dlaczego ma byc odwolanie?
W przetargu wygladalo na to, ze koniecznie chcieli miec MB.

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » sob 21:20, 15 cze 2013

Graficzny pisze:
px33 pisze: przyszłe Conecto [a może jednak będzie odwołanie...]


A dlaczego ma byc odwolanie?
W przetargu wygladalo na to, ze koniecznie chcieli miec MB.

Odwołanie Solarisa. :roll:

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pn 15:07, 17 cze 2013

A moze troche dokladniej? :@

M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontaktowanie:

Postautor: M. Kaźmierczak » pn 23:09, 17 cze 2013

Graficzny pisze:A moze troche dokladniej? :@

Każdej firmie przysługuje tzw. prawo do odwołania w zamówieniach publicznych, w przypadku przegranego przetargu, do Krajowej Izby Odwoławczej. W przypadku odrzucenia przez Izbę złożonego odwołania, przedsiębiorstwo ma prawo do wniesienia skargi do sądu okręgowego.

Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Postautor: Graficzny » pn 23:28, 17 cze 2013

Rozumie. Ale kto teraz ma co odwolac?

arturro15
Sympatyk forum
Posty: 837
Rejestracja: pn 19:05, 14 mar 2011

Postautor: arturro15 » śr 09:23, 19 cze 2013

1951 odstawiony.

Wojtek94
Weteran
Posty: 5180
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Wojtek94 » śr 19:39, 26 cze 2013

1747 dziś wrócił na linię po ponad 5 tygodniach od stłuczki na linii 57.


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości