Ikarus 280

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Ikarus 280

Postautor: morton » wt 22:11, 19 lip 2005

Co o nim sądzicie, za co go kochacie i za co nienawidzicie ??

Osobiscie bardzo go lubie (260 tez), lubie klimat jego wnetrza, stukot szyb na dziurawych ulicach Obrazek, za 16,6 metra oraz hałas jaki robi RABA. Uwazam go za najlepszy wysokopodłogowy autobus miejski na swiecie Obrazek

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Ikarus 280

Postautor: liszek » wt 22:18, 19 lip 2005

Mnie bardzo w nim denerwuje stukot szyb i niewydajne ogrzewanie. Czasem jak jade PKS do Centralu tym ikarem zimą to wydaje mi się , że jest zimniej w środku niż na zewnątrz

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » wt 23:35, 19 lip 2005

Stukot szyb to cos charakterystycznego dla Ikara. To tak jak kraglosci u Solarisa Obrazek tego dzwieku nie da sie zapomniec Obrazek

Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Postautor: Michał » śr 12:04, 20 lip 2005

Ta wyjąca raba.... poezja Obrazek

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » śr 12:09, 20 lip 2005

Przy zamknietych oknach slysze ze Ikarus jedzie Obrazek

dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Dziki

Postautor: dziki » pt 12:34, 22 lip 2005

morton pisze:Przy zamknietych oknach slysze ze Ikarus jedzie :D



Na wsi gdy jedzie Ikarus z PKS-u przynajmniej ludzie nie muszą wychodzić na godzinę na przystanek tylko gdy słyszą, że autobus jedzie

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pt 15:07, 22 lip 2005

Wiesz nie mieszkam w centrum ale przy dosc ruchliwym skrzyzowaniu i halas czasem mi przeszkadza.

dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Postautor: dziki » pt 15:19, 22 lip 2005

morton pisze:Wiesz nie mieszkam w centrum ale przy dosc ruchliwym skrzyzowaniu i halas czasem mi przeszkadza.


Mieszkałem na Widzewie za stadionem i było tam bardzo dużo wolnej przestrzeni...gdy Ikarus jechał rano tzn. nad ranem było go idealnie słychać....

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pt 16:55, 22 lip 2005

Nie dziw sie to RABA Obrazek

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » pt 19:15, 05 sie 2005

W ikarach 280 były takze inne zachodnie silniki z przekladnia mechaniczna tylko jakiej marki one były???

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pt 19:50, 05 sie 2005

Ikarusy, które przyszły do Polski były wyposażone w silniki RABA (4 rodzaje) oraz w silniki MANa. Dokładniej mówiąc to było to tak:

280.26- slinik: RABA D2156 (192KM) - skrzynia biegów: Csepel
280.57- RABA D2156+turbo (192KM) - Csepel
280.58- RABA D2156+turbo (220KM) - ZF/Voith
280.37- MAN D2866 (310KM) - ZF/Voith
280.38- MAN D2865 (270KM) - ZF/Voith
280.70- RABA D10(250KM) - ZF/Voith

To tylko łodzkie Ikarusy Obrazek Są jeszcze odmiany .46 .53 .38 (.11 .02 .33 są takie same jak .26)

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » pt 20:06, 05 sie 2005

No wlaśnie tak myślalem, że był silnik Mana szczególnie ten najmocnieszy silnik czyni ikara jednym z najszybszych przegłubowców.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pt 23:17, 05 sie 2005

Tak 280.37 Obrazek To Ikary z lat 1992 i 1994.

PS: Zapędziłem się troszkę i dopisałem do łódzkich Ikarów typ 280.38. Przepraszam i prostuję.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » ndz 18:44, 07 sie 2005

Szkoda że Ikarusy się psują i ich coraz mniej.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontaktowanie:

Postautor: liszek » ndz 19:01, 07 sie 2005

Jednak z drugiej strony ich naprawy są tanie.

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » ndz 19:06, 07 sie 2005

Właśnie, dlatego jestem też za utrzymaniem ich jak najdłużej przy życiu.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » ndz 20:04, 07 sie 2005

Niektóre Ikary to się już do muzeum nadają Obrazek

szymon5444
Gaduła
Posty: 1230
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Postautor: szymon5444 » pn 01:22, 08 sie 2005

Szkoda, że nie ma w MPK typowego Ikarusa 260.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.

Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Postautor: Marcin » pn 09:41, 08 sie 2005

Jest - 1518. Chociaż typowy to on raczej nie jest. Nie ma tylnych drzwi i ma fotele lotnicze - dwa rzędy po 2 fotele.

morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Postautor: morton » pn 12:13, 08 sie 2005

1518 był kiedyś wycieczkowy, jeździł równierz jako nauka jazdy.

PS: Czy ktoś może mi wreszcie wyjaśnić dlaczego on ma numer 1518 ??
kiedyś miał numer 18, jest z roku 1984, więc chyba powinno być 1418?


Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość