[Warszawa] Tramwaje

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
mig
Moderator
Posty: 3317
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontaktowanie:

Postautor: mig » czw 10:23, 12 mar 2009

W Warszawie uruchomiono trzy dwukierunkowe składy 105-ek: http://tramwar2.republika.pl/tw-dwukier.html
Ciekawe rozwiązanie.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » pn 11:30, 16 mar 2009

Na razie to raczej stworzono. Jeszcze nie kursują liniowo po mieście.
Ponoć mają kursować w czasie zamknięcia dla ruchu pętli Służewiec...

kunio
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob 21:49, 25 sie 2007

Postautor: kunio » pn 17:01, 16 mar 2009

Kto remontuje tory w Warszawie????

Nie wiecie???

Przeczytajcie http://autobusczerwony.blox.pl/2009/03/1-pn-bez-Trasy-W-Z.html

Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Postautor: Adam Alex(ex1022) » pn 17:39, 16 mar 2009

Mpk wszędzie sie ładuje z remontami a u siebie ma totalny kataklizm

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 18:09, 16 mar 2009

Wszystkie media trąbią o utrudnieniach w stolicy. Jakoś o remontach w Łodzi - al. Śmigłego-Rydza, czy ul. Zachodniej, kiedy to korki były ogromne, komunikacja miejska siadła na głównych trasach, a sąsiednie ulice również były zawalone nikt nie wspominał - jedynie Korkociąg w małej notatce nawet bez podania terminów zakończenia prac.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » pn 22:09, 16 mar 2009

Bo "media" mają siedziby w Warszawie, tutaj mieszkają (przebywają) dziennikarze, więc piszą (mówią) o najbliższych im problemach...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez geograf, łącznie zmieniany 1 raz.

SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Postautor: SEC » pn 23:30, 16 mar 2009

Ale po robią z tego taką tragedię... Jeszcze w pierwszej części materiału informacyjnego Obrazek.

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » pn 23:53, 16 mar 2009

Czemu robią tragedię?
W skali makro (Polski) - może nie było niczego ciekawszego? W skali mikro (miasta) - uwierz mi, to jest naprawdę ciężki remont, a będzie jeszcze gorzej - gdy zamkną Kino Femina czy plac Bankowy...

Na szczęście więcej płaczu dzisiaj było z powodui samobójcy w metrze, niż z powodu objazdów. Ludzie wybrali inny sposób podróży, niekoniecznie Zetkami przez remontowany most. Na szczęście Obrazek

geograf
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Postautor: geograf » czw 11:11, 19 mar 2009

kunio pisze:Kto remontuje tory w Warszawie????
Nie wiecie???
Przeczytajcie http://autobusczerwony.blox.pl/2009/03/1-pn-bez-Trasy-W-Z.html


Jest afera, jest artykuł ;)

Obrazek
Dziwny remont Trasy W-Z. Będą wyjaśnienia

Za remont Trasy W-Z łódzkie MPK żądało o 5 mln zł mniej od krakowskiej firmy ZUE, która wygrała przetarg. Zaoferowała krótszy termin i zatrudniła konkurenta jako podwykonawcę. Tramwaje Warszawskie żądają wyjaśnień

Trwający od niedzieli remont torowiska na Trasie W-Z to najbardziej uciążliwe w tym roku roboty. Po zakończeniu prac tramwaje mają jeździć szybciej i ciszej. To już kolejna inwestycja po budowie torów między Bemowem a Bielanami i przebudowie linii w Al. Jerozolimskich, która przypadła krakowskiej firmie ZUE. Do prac na Trasie W-Z utworzyła konsorcjum z firmą Tor-Kar-Sson. W przetargu pokonała Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Łodzi, które wprawdzie złożyło ofertę tańszą o prawie 5 mln zł, ale Tramwaje Warszawskie ją odrzuciły. Łódzkie MPK zakładały bowiem dłuższe terminy robót.

Teraz okazuje się jednak, że konkurujące ze sobą firmy współpracują przy remoncie. Na odcinku między Muzeum Niepodległości a tunelem pod pl. Zamkowym można spotkać robotników i furgonetki z logo MPK. - Firma ZUE ma dość wyśrubowany termin zakończenia prac. Poprosili nas o pomoc przy tej inwestycji - twierdzi jeden z pracowników z Łodzi.

Rzeczniczka Urzędu Zamówień Publicznych Anita Wichniak-Olczak twierdzi, że przepisy nie zabraniają wprawdzie zatrudniania jako podwykonawców firm, które były konkurentami w przetargu, ale kodeks cywilny wyraźnie wymaga, by zgodził się na to inwestor. W tym przypadku - Tramwaje Warszawskie. - Nic nie wiem o tym, żeby MPK Łódź było podwykonawcą na Trasie W-Z. Firma ZUE nie zgłaszała nam tego - dziwi się prezes Tramwajów Krzysztof Karos. A jego rzecznik Michał Powałka dodaje: - Zażądamy pilnych wyjaśnień od wykonawcy.

ZUE uważa, że nie ma w tym nic dziwnego, by niedawni konkurenci współpracowali ze sobą. - Poprosiliśmy łódzkie MPK o pomoc, żeby nie było groźby opóźnienia robót. Zleciliśmy im do remontu niezbyt długi kawałek. W czasie przetargu nie było między nami żadnego umawiania się. Zresztą oni oprotestowali naszą ofertę - przypomina Marcin Wiśniewski, kierownik budowy z firmy ZUE. Nie potrafi jednak odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Tramwaje Warszawskie nie wiedzą o zatrudnieniu łodzian. - Proszę dać nam chwilkę. To będzie wyjaśnione - stwierdził.

Nie wiadomo, czy szefowie Tramwajów Warszawskich zgodzą się, by łódzkie MPK przebudowywało tory na Trasie W-Z. Pewne jest zaś to, że zgodnie z umową remont na Trasie W-Z między pl. Bankowym i Dworcem Wileńskim musi się zakończyć przed końcem wakacji.

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,6395728,Dziwny_remont_Trasy_W_Z__Beda_wyjasnienia.html

Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Postautor: Berlietowicz » wt 17:38, 13 mar 2012

Gazeta.pl Warszawa pisze:Będzie nowa zajezdnia. W starej zabytkowe tramwaje

Tramwaje Warszawskie przymierzają się do budowy zajezdni na Annopolu niedaleko Trasy Toruńskiej. W obecnej na Szmulkach chcą wystawiać zabytkowe wagony.

Prezes spółki Krzysztof Karos przyznaje, że nowa zajezdnia jest potrzebna w związku z planami nowych linii w prawobrzeżnej i północnej części miasta. Jak niedawno pisaliśmy, Tramwaje szykują trasy m.in. w stronę Gocławia, wzdłuż Modlińskiej do Tarchomina, na Stalowej, Mickiewicza do os. Ruda na Bielanach czy z Bródna na Żoliborz przez przyszły most Krasińskiego.

Wprawdzie nowa baza na Annopolu planowana jest już od lat 70., teraz szefowie spółki zaczynają w końcu konkretne przygotowania do jej budowy. - Jesteśmy w kontakcie z właścicielami około trzech hektarów. W tym roku zaczniemy kupować działki - mówi "Gazecie" Krzysztof Karos. Spółka chce też wkrótce zamówić szczegółową koncepcję zajezdni. Według wstępnych szacunków ma ona kosztować 250-300 mln zł i pomieścić 150-160 długich wagonów (takich jak nowe Swingi). Baza będzie najprawdopodobniej mniejsza niż planowana tu 40 lat temu. Wtedy zakładano budowę wielkiej plątaniny torów z niewielką halą do napraw taboru. Większość tramwajów nocowałaby pod chmurką. Teraz urzędnicy zakładają, że dla wagonów powstanie przynajmniej zadaszenie.


Cały artykuł tutaj:http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,11179773,Bedzie_nowa_zajezdnia__W_starej_zabytkowe_wagony.html


Wróć do „Kraj i świat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość