[Gdańsk] Rewolucja tramwajowa!

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

[Gdańsk] Rewolucja tramwajowa!

Postautor: Michał » sob 11:53, 17 kwie 2010

Stało się to, co powinno stać się o wiele wcześniej. Gdańsk wreszcie "poukładał" swoją komunikację tramwajową. Powstanie kilka nowych linii, a wysokie numery zostaną przemianowane na niższe, żeby nie było luk. Niczym Łódź w 2001r.

http://www.ztm.gda.pl/komunikat.html?akId=544

jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2079
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Postautor: jan_defecto » ndz 17:40, 16 maja 2010

Wykonano poprawki.
LINK

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » wt 23:04, 24 sie 2010

Jak to się robi w Gdańsku, czyli skoro nie możemy wziąć przykładu z miast Europy Zachodniej, bierzmy chociaż z innych polskich:
http://www.echomiasta.pl/archiwum/trojmiasto/TRO_503_19.08.2010.pdf

str. 3 - Autobusem jeszcze szybciej i pewniej
Tymczasem Łódź wprowadza bus-pasy tylko tymczasowo, z wysokim prawdopodobieństwem zakończenia inicjatywy totalną klęską.

str. 4 - Już za rok najlepsi w Polsce
Artykuł o unowocześnieniu komunikacji miejskiej w Gdańsku, zezłomowaniu stopiątek i zakupie nowych Pes i poniemieckich używańców. Zaciekawił mnie fragment:
"Modernizowanie i dalsze eksploatowanie „stopiatek” jest droga donikad.To tramwaj z innej epoki, nieprzyjazny pasazerom. Koszt modernizacji dwuwa-
gonowego takiego składu to prawie 3,5 miliona zł!"
Tu chyba chodzi o łódzkie "zbulwienie"? Czy na pewno Łodzi modernizacja 805Na tak bardzo się opłaca? Zwłaszcza że po liftingu tramwaj nadal jest szalenie nieprzyjazny dla osób starszych i niepełnosprawnych, a poziom emitowanego hałasu w porównaniu do tramwajów nowoczesnej Europy pozostawia wiele do życzenia...

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » wt 23:48, 24 sie 2010

"Modernizowanie i dalsze eksploatowanie „stopiatek” jest droga donikad.To tramwaj z innej epoki, nieprzyjazny pasazerom. Koszt modernizacji dwuwagonowego takiego składu to prawie 3,5 miliona zł!"

Tutaj chyba jednak chodzi o modernizację, a nie o zmianę frontów i zamontowanie nowego pulpitu. To nasze zbulwianie na pewno nie kosztuje tyle co pół nowego normalnego wagonu niskopodłogowego bo nikt by tego nie robił (i może dlatego nie modernizujemy już Konstali tylko je zbulwiamy).
MPK powinno było bić się o te M8S z ostatniego rzutu (chyba 20), zwłaszcza że może i modernizacja tego (pełna - z niską wstawką) wyszłaby pewnie drożej niż zbulwienie 2-3 składów Konstali, ale efekt byłby nieporównywalny (i by było co wystawić na 10, 11 i może inne linie, np. 8 czy 15, 20 dodatkowych niskopodłogowców pozwoliłoby uruchomić na 8 i 15 całkiem solidną obsługę niskopodłogową, a wagony z wstawkami są też bardziej odporne na kiepskie torowiska niż całkiem niskie nówki)

MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Postautor: MKMLODZ » śr 09:51, 25 sie 2010

Na 8?! A Aleksandrowska?! 8 musiałaby jeździć do Żabieńca.

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 11:52, 25 sie 2010

Skoro wagony ze wstawką niskopodłogową jeżdżą do Ozorkowa to i na Szczecińską by dały radę (wtedy 2 z powrotem do Żabieńca)

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » śr 17:06, 25 sie 2010

px33 pisze:(wtedy 2 z powrotem do Żabieńca)


Chyba chodziło o wydłużenie do Chochoła?

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » śr 19:38, 25 sie 2010

A, racja Obrazek

Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Postautor: Adamix » pt 22:44, 28 sty 2011

GW Gdańsk pisze:Możesz kupić tramwaj. I sam pojeździć po torach
Michał Jamroż
2011-01-27, ostatnia aktualizacja 2011-01-28 09:33

Fot. Renata Dąbrowska / Agencja
ZKM wystawił na sprzedaż 20 wagonów tramwajowych. Kupić może je każdy. A jak się uprze, to i wyjedzie na gdańskie torowiska
Bombardier NGT6-2GD,

Do kupienia są wagony typu 105N. To obecnie najpopularniejsze w Gdańsku tramwaje i zarazem w najgorszym stanie. ZKM pozbywa się ich, gdyż z każdym miesiącem w jego zajezdniach przybywa składów nowych bądź zmodernizowanych.

W tej chwili po mieście jeździ 6 typów tramwajów: (105N są 94 wagony • dwa składy 114N (pierwsze niskopodłogowe tramwaje w Gdańsku) • cztery Citadisy • trzy Bombardiery (35 zmodernizowanych Dortmundów • pięć najmłodszych we flocie Swingów. Do końca tego roku dotrze do nas jeszcze dziewięć zmodernizowanych Dortmundów oraz 30 Swingów.

Czy związku z tym znikną wszystkie "stopiątki"?

- Chcielibyśmy je wycofać jak najszybciej, nie ma jednak określonego harmonogramu. Musimy brać pod uwagę ewentualny wzrost zapotrzebowania na liczbę pojazdów w ruchu, a związane jest to z obsługą Euro 2012 i oddaniem do użytku torowiska w ul. Łódzkiej - mówi Izabela Kozicka - Prus, rzecznik ZKM.

Chętny na czerwono-kremową "stopiątkę" musi pamiętać, że wagony trzeba odbierać w całości, co oznacza konieczność zamówienia specjalnego transportu (i opłacenia). Co ciekawe, ZKM zastrzega sobie prawo demontażu sprawnych elementów wyposażenia wagonów i zastąpienia ich niesprawnymi.

Cena wyjściowa wagonu to 12,8 tys. zł. Szczęśliwym właścicielem zostanie ten kto zaproponuje najwyższą kwotę za pojedynczy wagon.

ZKM ma doświadczenie z takimi transakcjami. Odnawiając tabor autobusowy wystawił na sprzedaż kilkadziesiąt Ikarusów. Większość trafiła na złom. Kilka jednak kupili pasjonaci i jeżdżą po ulicach m.in. Gdańska. Za poczciwego, wysłużonego Ikarusa trzeba było zapłacić. 3,5 tys. zł w wersji "krótkiej" i ok. 4,5 tys. zł w wersji "długiej".

- Jeden z naszych dawnych Ikarusów zagrał nawet w kręconej właśnie w Trójmieście drugiej części "Sztosu" - mówi Kozicka-Prus.

Czy prywatny wagon 105N ma szansę, by wyjechać na gdańskie tory? - Na upartego, gdyby jakiś miłośnik kupił tramwaj i miał niezbędne uprawnienia, byłoby to możliwe - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, do którego należą tory i trakcja. Porozumieć musiałby się też z ZKM-em, który w całości dzierżawi on nas infrastrukturę.

- Nigdy czegoś takiego nie robiliśmy. Ale wydaje mi się, że gdyby pod względem formalnym wszystko było w porządku, jego jazda nie kolidowałaby z normalnym ruchem i oczywiście właściciel zapłaciłby, to by mógł pojeździć - tłumaczy Kozicka-Prus.


Więcej... http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35612,9016132,Mozesz_kupic_tramwaj__I_sam_pojezdzic_po_torach.html#ixzz1CMgILTbd

Warszawa też sprzedaje stare tramwaje, z ceną startową 8 tys. A Łódź? Bez komentarza.

eDragon55
Megagaduła
Posty: 2069
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Postautor: eDragon55 » czw 22:58, 08 wrz 2011

No to mają fajnie niedługo same niskopodłogowe a u nas jest tylko 25 niskopodłogowych, gdybyśmy mieli ok. 100 to byłby sukces

Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Postautor: Zgierzanin » czw 23:10, 08 wrz 2011

Bulwy tez się ładnie błyszczą przecież.

Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Postautor: Michał » pt 16:23, 09 wrz 2011

Gdyby nie wąski tor Łódź mogłaby nakupić trochę złomu z Gdańska, Warszawy czy Poznania i podnieść częstotliwość kursowania tramwajów.

Kpc21
Weteran
Posty: 5852
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontaktowanie:

Postautor: Kpc21 » pt 16:39, 09 wrz 2011

A czy wiele kosztowałaby wymiana wózków na wąskotorowe?

I problemem nie jest tabor, a budżet na wozokilometry.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)

px33
Fan forum
Posty: 4803
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Postautor: px33 » pt 17:31, 09 wrz 2011

Łódź to nie GOP u diabła, a zamiast konstali możemy równie dobrze kupić KTM5 (i zmienić wózki), też będzie nowoczesny i europejski wagon. Konstali nie należy kupować tylko modernizować do najwłaściwszej dla tej zacnej konstrukcji formy - żyletek (przynajmniej się na coś przydadzą).

W Niemczech jeździ dość sporo M6x/M8x, które są o niebo lepszą konstrukcją i nie wymagają zmiany wózków tylko przetwornicy (chociaż w Łodzi na oryginalnej też powinny pójść), a można je niedrogo przerobić na niskopodłogowe. I można założyć, że te wagony są już dość tanie żeby je sprowadzać, problemem jest co najwyżej liczba dostępnych egzemplarzy, ale pewnie dość niedługo pojawi się więcej (o ile już nie można kupić z 10-15 S-ek, czyli zmodernizować 30 konstali)


Wróć do „Kraj i świat”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość